abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage vrijdag 28 augustus 2009 @ 16:45:33 #76
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_72235083
quote:
DBSTF - Music Made Addictz:

Tracklist:

Intro
Music made addict
Ultimate high
Music is why(ft. Dj Isaac)
Let’z dance
Supernova
The human soul(ft. Wildstylez)
Dreamers of dreamz
Essence of sound
Let it go(ft. Josh & Wesz)
Teqnology
Sound of thunder(ft. MC Villain)
In other wordz(ft. Deepack)
Ride with uz(Max Enforcer rmx)
Shiverz(ft. High voltage)
pi_72235334
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:08 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Nieuwe Toneshifterz:

Bekijk deze YouTube-video
Dit klinkt echt zeer amateuristisch! Zoals bij de reacties op Youtube ook al staat melodie van Brennan Heart gejat.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:
[..]
Dacht dat Rock Diz (Deepack) en nummer wat ze op Qlimax draaide er ook op stonden was geloof ik een ft met J&W
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:00:58 #78
253179 LtNoX
Easy Livin'
pi_72235542
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:11 schreef Tha_Bartman het volgende:
Het schijnt trouwens buiten het marketing verhaal van scantraxx om dat Dov nogal dik in Q zit, dus ook daarom veel boekingen voor zijn artiesten..Als je bij scantraxx tekent belooft hij je dat je mag gaan draaien op feesten als defqon, IQ Qlimax.. hij regelt dat..
Dat is het voordeel van de grootste zijn...
Verder heb ik ook meer met fusion, meer omdat dat een echte brabantse gezellige bende lijkt (ipv een zakenimperium uit amsterdam) en de toch iets meer hardere en duistere stijl past beter bij mij
Verder vind ik scantraxx iets meer een instap label
Precies wat het eerste in mij op kwam toen ik de discussie las. Verder heeft huig met zijn reactie ook gewoon gelijk: Hardstyle is gegroeid (van het nummer Raver in bruno, naar steeds meer kleine lokale feestjes met hardstyle als genre, tot de TMF party agenda / Radio 538 party agenda die ook hardstyle feesten aankondigen). Steeds meer mensen om mij heen die hardstyle ook beginnen te waarderen. En waardoor gaan die ze waarderen? Door de melodieuze tracks, een beetje de instapnummers zoals Scantraxx ze vaak maakt(e).

Vervolgens het 100% eens met ElDani, waarbij ik toe zou willen voegen dat hetzelfde gebeurt met de 'donkere' en 'melodieuze' hardstyle: Het constante geschop tegen 'melodieuze' nummers door 'coole bois' die alleen de donkerdere hardstyle 'vet lauw' vinden, komt me de neus uit:
Een muziekstijl leer je kennen door instapnummers (in het geval van hardstyle, niet te harde kick + leuke melodie). Veel mensen verbreden hun smaak binnen het genre en gaan na een tijdje bijvoorbeeld vooral de donkerdere hardstyle leuk vinden, waarna het vooral deze groep 'echte hardstyle fans' is die tegen 'iedereen' die van de wat melodieuzere hardstyle houdt aan gaat schoppen.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iemand hier dat doet, ik doel meer op de algemene tendens.
No mix of words or music or memories can touch that sense of knowing that you were there.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:36:24 #79
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_72236543
Tering nog nooit zo lang bezig geweest met bijlezen

Maar idd. trakcs uit 03-07 moeten meer gedraaid worden, zoals iemand anders ook al zei, de momenten dat een track uit die periode word gedraaid zijn vaak de momenten waar na een feest over word gepraat en waar de Dj positieve kritiek op krijgt.

Morgen Mysteryland vanaf 12 uur knallen
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 17:41:03 #80
238230 em-dee-em-aa
methyleendioxymethamfetamine
pi_72236656
Nu we het toch over platen uit 03-07 hebben, op de bekende plaatsen staat setje van Dizzorder @ 2Dangerous met behoorlijk wat plaatjes uit deze periode...

Nu maar hopen dat dit soort platen meer op de grote feesten langskomen
-----------------------------------------------------------------------------------------
I'd rather live it, cause dreamers always chase but never get it
-----------------------------------------------------------------------------------------
pi_72236671
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:00 schreef LtNoX het volgende:

[..]

Precies wat het eerste in mij op kwam toen ik de discussie las. Verder heeft huig met zijn reactie ook gewoon gelijk: Hardstyle is gegroeid (van het nummer Raver in bruno, naar steeds meer kleine lokale feestjes met hardstyle als genre, tot de TMF party agenda / Radio 538 party agenda die ook hardstyle feesten aankondigen). Steeds meer mensen om mij heen die hardstyle ook beginnen te waarderen. En waardoor gaan die ze waarderen? Door de melodieuze tracks, een beetje de instapnummers zoals Scantraxx ze vaak maakt(e).

Vervolgens het 100% eens met ElDani, waarbij ik toe zou willen voegen dat hetzelfde gebeurt met de 'donkere' en 'melodieuze' hardstyle: Het constante geschop tegen 'melodieuze' nummers door 'coole bois' die alleen de donkerdere hardstyle 'vet lauw' vinden, komt me de neus uit:
Een muziekstijl leer je kennen door instapnummers (in het geval van hardstyle, niet te harde kick + leuke melodie). Veel mensen verbreden hun smaak binnen het genre en gaan na een tijdje bijvoorbeeld vooral de donkerdere hardstyle leuk vinden, waarna het vooral deze groep 'echte hardstyle fans' is die tegen 'iedereen' die van de wat melodieuzere hardstyle houdt aan gaat schoppen.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat iemand hier dat doet, ik doel meer op de algemene tendens.
Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor! Ik ben ook begonnen met Showtek, The Pitcher, Headhunterz en Zany. Ik denk zo nog heel veel meer. Dat geeft ook echt niet, ik bedoel niet iedereen hoeft op dezelfde lijn te zitten qua producties en iedereen wil weer wat anders .
Ik ben gewoon tegen het puur promoten van jezelf, ik heb liever wat meer afwisseling.

@ poiuytr: Technoboy heeft de laatste tijd hardere platen geproduceerd dan jij denkt . Oa. Rambo Is A Pussy, I Wonder, The Saint is ook best hard. Verder draait hij ook dingen als Zatox - Vintage, dus hij kan echt wel goed beuken hoor .
Mixes onder de naam Khadber
pi_72237314
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:56 schreef T_Killer het volgende:

[..]

Bachelor planologie, ga nu door met master planologie
congratz kerel!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:08 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Nieuwe Toneshifterz:

beetje matig, vind Sahara beter te doen
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  Redactie Frontpage vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:10:03 #83
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_72237493
quote:
Dacht dat Rock Diz (Deepack) en nummer wat ze op Qlimax draaide er ook op stonden was geloof ik een ft met J&W
De ft met J&W staat er toch op? Lijstje is overigens van S-Te-Fan zelf op GHF
pi_72237635
laat ik dan ook maar even een nuttige bijdrage leveren aan de huidige discussie. heb geen zin in hele lappen tekst, maar ben het donders eens met iedereen die vind dat we meer van 2007 en eerder moeten horen op feesten, want dat is juist verrassend, daardoor gaan de mensen met een op hun gezicht los!

en gelukkig zijn er nieuwe(re) artiesten zoals bijvoorbeeld Digital Punk, Profyler, Pau DJ en Pysko Punkz niet op de 'grote labels' zitten, maar wel op labels zoals Seismic en AVIO Records. Atmozfears wilde ik ook noemen, maar die hebben hun 3 vinyls op 3 verschillende labels uitgebracht lees ik op Discogs
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_72238203
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:14 schreef ReMcOrE het volgende:
laat ik dan ook maar even een nuttige bijdrage leveren aan de huidige discussie. heb geen zin in hele lappen tekst, maar ben het donders eens met iedereen die vind dat we meer van 2007 en eerder moeten horen op feesten, want dat is juist verrassend, daardoor gaan de mensen met een op hun gezicht los!

en gelukkig zijn er nieuwe(re) artiesten zoals bijvoorbeeld Digital Punk, Profyler, Pau DJ en Pysko Punkz niet op de 'grote labels' zitten, maar wel op labels zoals Seismic en AVIO Records. Atmozfears wilde ik ook noemen, maar die hebben hun 3 vinyls op 3 verschillende labels uitgebracht lees ik op Discogs
In dat geval zitten hun ook bij een behoorlijk groot label. Explosive Records (Italy) & Kattiva Records zijn gewoon allemaal van Edinet (waar tevens Activa Records ook bij zit). Activator is tevens ook bij veel labels een soort van mentor van nieuwe talenten. (Ik heb even geen bron meer...)

DJ's United Records zit bij het overkoepelende Trance Communications Records. Eigenlijk hebben ze pas om 2 labels iets uitgebracht dus..

Reden waarom de laatste plaat waarschijnlijk onder een ander label is uitgebracht is vanwege de titel. Brainkicker Presents Atmozfears. Brainkicker brengt namelijk al zijn platen uit onder DJ's United Records
Partyagenda;
Outdated....
pi_72238243
blijft staan dat het geen Scantraxx, Fusion of wat 'groter' Italiaans label is
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
pi_72239558
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:40 schreef ReMcOrE het volgende:
blijft staan dat het geen Scantraxx, Fusion of wat 'groter' Italiaans label is
Edina is bij mij toch behoorlijk groot..? Wat zie je als echt groot? SAIFAM?

Maar goed. Even berichtje van andere orde

Line-up van Euphoria is er, maar die was al bekend geloof ik.
Als extratje bij de aankondiging kreeg je echter dit te horen:
quote:
Voor deze editie is er een speciale Euphoria miscosite gereleased! Hier vind je de trailer, maar ook leuke downloads als livesets, wallpapers en een exclusieve Euphoria ringtone! Neem een kijkje via www.b2s.nl/euphoria2009/
Ik kan dan weer geen liveset vinden om te downloaden, maar er staat wel op de site vermeld (en niet in het nieuwsbericht) dat het LIVE zal worden uitgezonden op B2S radio
Partyagenda;
Outdated....
pi_72240732
Dankjewel! Meteen een itempje van gemaakt .
Mixes onder de naam Khadber
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:53:44 #89
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_72242034
nattermann zet voorzichtig nog eens de set van Vince op Q-base 2007 op

Ohja, dit is hardstyle he
Tics van je petten.
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 22:43:25 #90
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_72245869
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:34 schreef kollie het volgende:

[..]

Wederom een leuke post!

Wat ik een nadeel vind aan het zo snel uitpoepen van tracks is dat deze niet echt de tijd krijgen om te landen bij het publiek. Voor m´n gevoel wordt ie een paar keer uitgeprobeerd op een feest, en dan hop, door naar de volgende. Bij sommige tracks duurt het bij mij gewoon langer voordat de waardering pas echt intreedt. Paar voorbeelden: Connection van zany en Tat, Crtl.altdelete van de NC, woznotwoz van HHZ, phantom beat van Wildstylez. Door het hoge produceertempo lijken dergelijke tracks in de vergetelheid te raken, jammer m.i.
Ik heb dat ook vaak dat ik plaatjes moet leren kennen en als ik ze voor het eerst hoor geniet ik een stuk minder dan dat ik ze hoor als ik ze ken.
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 07:57 schreef 16meter het volgende:
Naar mijn mening zijn de leukste sets vaak een mix van oud, recent en nieuw. Ze hebben zeker 4 jaar materiaal om uit te kiezen (wat nog een beetje in deze sound past), maar de trend is om altijd unreleased werk te draaien, zoveel mogelijk. Beetje jammer, daardoor hoef ik ook niet 2x in een kort tijdsbestek bijv. Headhunterz of Noisecontrollers (hoe vet ik die producties evt. ook vind) te zien/horen draaien. Je krijgt toch weer ongeveer hetzelfde kunstje met dezelfde tracks voorgeschoteld.
Precies gewoon lekker mixen van oud en nieuw. En wanneer ze altijd de zelfde tracklist houden van nieuwe platen word het ook een stuk saaier
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:41 schreef em-dee-em-aa het volgende:
Nu we het toch over platen uit 03-07 hebben, op de bekende plaatsen staat setje van Dizzorder @ 2Dangerous met behoorlijk wat plaatjes uit deze periode...

Ik zat gister met volle teugen te genieten, wat een lekkere set was dat, heb hem toen maar voor de helft gehoord, maar gelijk vanmiddag gedownload en geluisterd.
En als je eerst Pilz draait en daarna Serenity ... ben je voor mij de man. Die set gaat op me touch
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_72248370
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:38 schreef poiuytr het volgende:

Voor de Mysterland bezoekers de lijn van de Q-dance stage:
11:00 - 12:15: Kamui
12:15 - 13:45: D-Block & S-te-Fan
13:45 - 15:15: Headhunterz
15:15 - 16:45: Noisecontrollers
16:45 - 18:00: Tatanka
18:00 - 19:15: Deepack
19:15 - 20:45: Technoboy
20:45 - 22:00: Luna
22:00 - 23:00: Evil Activities

Snap alleen niet waarom ze Technoboy naar 3 harde acts plaatsen, maar zou wel aan mij liggen!
\
Ga er niet heen, maar damn wat een lekker TT. Gewoon knallen met Tatanka, dan moet Deepack er harder op gaan, tby die zijn producties er opknalt en Luna als HS afsluiter....ganz geil!
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:45 schreef PartyAnimal87 het volgende:

[..]

veel onbekende platen, maar ben erg benieuwd
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:41 schreef em-dee-em-aa het volgende:

misschien ff wat dj's langs dit topic sturen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 00:17:29 #92
125461 Sc0tTy
Kiss the sound!
pi_72248806
hmm q-base komt aardig dichtbij nu en wil natuurlijk wel op tijd weten wie en hoe we gaan , is et misschien makkelijker dat mensen mij ff pm droppen en dan maak ik een mass pm en praten we daarvan uit verder ?
Are we human because we gaze at the stars or do we gaze at the stars because we are human ?
pi_72252290
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 00:17 schreef Sc0tTy het volgende:
hmm q-base komt aardig dichtbij nu en wil natuurlijk wel op tijd weten wie en hoe we gaan , is et misschien makkelijker dat mensen mij ff pm droppen en dan maak ik een mass pm en praten we daarvan uit verder ?
Moet nog busreisje boeken vandaag.
pi_72256802
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 09:44 schreef 16meter het volgende:

[..]

Moet nog busreisje boeken vandaag.
Ik ben er nog steeds niet uit hoe te gaan :p Er is wel 1 ding zeker en dat is dat ik er bij ben!
Hoorde gisteren dat aardig wat mensen hun kaartje voor Mysterland verkocht hadden, sneu volk je bent liefhebber of niet.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:27:31 #95
197724 NLS04
moeilijk hard
pi_72261549
oef veel gemist zie ik. Om het kort en overzichtelijk te houden daarom mijn mening over zown beetje alles wat de revue is gepasserd in deze tvp:

- 100% eens met de discussie, platen uit 2003-2007 zijn goud (bring that shit back, Chikz on Fire, Immeasurably, Lunatick, catchin up enz enz enz)
- Misschien met Neerlands trots wel veel van deze sound? Kan best als Luna, Dana & Isaac lijken te gaan draaien ipv HHZ, WSZ & DBSTF!
- Anders alsnog die mail naar Q sturen boy!
- Kaartje van Q-base binnen, Vervoer moet alleen nog geregeld gan worden
- gehoortest was kut maar de schade viel mee, had 'gemiddelde' oren, toch maar doppen halen voor Q-base, geen exinore ook geen hema doppen
- Biowapon bij scantraxx goede zet, toneshifterz bij fusion nog erg mager..
- Op Q-base ik wil je, blijf bij me meebleren op de tweede climax van die nieuwe zany
- Wat is het trouwens stil uit de SAIFAM hoek?

voorderest zijn de tracks van dit moment voor mij:

Shiverz, Heleboel van Biowapon, push that feeling, CD3 van Qontinent, break + climax van expressionz, hardstyle revolution remix van showtek ( jaja ), d’Stylerz – Just A Freak (Just A Freq Remix) (wie had deze full?), frequencerz - indecent en Until Then (original)

dat was um
Hard Tripping, Overclipping, Psykomatik Beatz Skipping,
Straight Jacket, Rage Package, This is how we used to have it.
pi_72263707
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:27 schreef NLS04 het volgende:
d’Stylerz – Just A Freak (Just A Freq Remix) (wie had deze full?)
ik niet, maar heb ook interesse
(_/_)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:12:55 #97
20211 Da_Ripper
Follow your bliss
pi_72266977
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 17:36 schreef Sethje het volgende:
Tering nog nooit zo lang bezig geweest met bijlezen

TT
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 15:35 schreef T_Killer het volgende:
* T_Killer Heeft bai de wai z'n diploma gehaald
TTU = Two Thumbs Up, Timmaayyy

* Da_Ripper heeft ook zn papiertje gehaald & mag zich nu officieel Docent Engels 2egraads noemen
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 22:25 schreef Boy_Snakeye het volgende:
Albums is nu de trend van afgelopen 2 jaar ongeveer. Showtek is hierentegen wel weer sterk geweest door als eerst een goed album op de markt te zetten dat veel naamsbekendheid creerde.... Wat ze nu hebben verdienen ze, maar je weet dat dit soort dingen meer mensen aan trekt. Meer mensen is meer commerciële gebeurtenissen, meer volk, minder sfeer (voor mijn gevoel), meer geld voor labels, duurdere kaartjes en consumptie omdat mensen toch wel naar een feest gaan, mindere producties om aan de eisen van de mensen te doen etc....
Bij ST krijg ik altijd het Gabbier Piet gevoel
die koos ook voor de commerciële gabber --> werd uitgekotst --> en ligt nu ergens in een goot met een naald in zijn arm terwijl zijn gabber-collegee van toen nu nog geboekt worden
quote:
Ik heb het gevoel dat de enige stabiele factor de Italianen zijn. Weet niet waarom. Nog altijd sterkte producties. Niet constant bezig met nummers zo snel mogelijk de grond uit te trekken etc....
en Julio Iglesias Cristiano Giusberti dannn,bonuspunten voor diegene die weet wie dit zei die bracht/brengt ze ook uit als warme broodjes.
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:21 schreef de_huig het volgende:
Mensen draaien thuis een plaat helemaal grijs en worden hem een beetje beu, nog voordat ze die plaat ook maar op een feest hebben gehoord. (even kort door de bocht dan he)..Om dit voor te blijven kan het zijn dat er zo snel en zo veel geproduceerd en uitgebracht wordt.
Liekt mien zeer sterk. Denk niet dat producers in de studio zich druk maken om het dl/draai-gedrag van 'ons' maar zich meer bezighouden met draaien op feesten.
Ik kan het fout hebben want op feesten is eigenlijk alleen maar waar ik met producers te maken heb. Omdat ik 0,0 plaatjes koop, ben ik voor hen niet interessant en zij halen denk ik toch de meeste omzet uit feesten ipv verkoop van plaatjes
Ben ik trouwens wel benieuwd naar ... hoe meten ze populariteit in deze scene?
Want naast het ge-plug van bijv. Dov worden artiesten geboekt om volle zalen te trekken. Kijken ze dan alleen de verkoopcijfers of ook naar beoordelingen van setjes e.d. ?
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:27 schreef NLS04 het volgende:
- Op Q-base ik wil je, blijf bij me meebleren op de tweede climax van die nieuwe zany
Huh, Zany heeft De Kreuners gecoverd? Of bedoeld je dat je zwaar wil?

Wat betreft golden oldies ...
quote:
Kijk eens naar onze tracklist van ons jubileum topic.
&
quote:
Volgend jaar een 5 jarig jubileum
Of kunnen we niet zolang wachten .... iemand hier ook zin in een nieuwe FOK!-de oudjes-mix
Wat je vindt, ...
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:31:47 #98
195309 de_huig
Koning van het Universum
pi_72267430
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:12 schreef Da_Ripper het volgende:

Liekt mien zeer sterk. Denk niet dat producers in de studio zich druk maken om het dl/draai-gedrag van 'ons' maar zich meer bezighouden met draaien op feesten.
Ik kan het fout hebben want op feesten is eigenlijk alleen maar waar ik met producers te maken heb. Omdat ik 0,0 plaatjes koop, ben ik voor hen niet interessant en zij halen denk ik toch de meeste omzet uit feesten ipv verkoop van plaatjes
wat ik bedoelde ging ook over de feesten..wij (als in: fokkers) willen blijkbaar ook oude klappers tussendoor, maar veel mensen willen nieuw nieuw nieuw..omdat het nu toegankelijker is (yt, downloads)..is het al snel niet nieuw meer voor veel mensen, ook al hebben ze het nog niet op een parteh gehoord. Komen ze dan op een feest en wordt die plaat gedraaid is ie vaak al 'oud' omdat ie al beschikbaar was via youtube (en eventueel downloads). Als je dit door trekt zou je kunnen zeggen: mensen vinden dat de dj oude platen draait--> set wordt minder gewaardeerd --> andere mensen lezen kritieken, dj ook --> dj vermindert in poplariteit --> minder boekingen --> minder inkomsten --> besluit nog meer nieuw spul te maken om de kritieken voor te blijven

nogmaals..dit is erg kort door de bocht, en het zal natuurlijk niet van 1 set afhangen, maar zo ZOU je het kunnen zien
The only limit is your own imagination
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 21:57:57 #99
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_72267952
Bij de term "oudere plaatjes" moet ik al snel denken aan de tijd dat platen als Noisecontrollers - Crump, Southstylers - Crystall, the KGB's - Superdisco, Southstylers - Pounding Senses en dat soort nummers.

Toch vind ik die hardstyle nog steeds beter als de stijl die tegenwoordig veel gehanteerd wordt. Ookal ben ik niet zo'n kenner, haha

Op zulke platen ga ik ook losser dan andere
Tics van je petten.
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 22:00:42 #100
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_72268017
Heb nu bijvoorbeeld Nazty Boyz - Angel (hardstyle masters cut) opstaan, en ik heb zooo'n zin om nu naar een feestje te gaan

Van zulke nummers kan ik meer genieten dan menig ander harstylenummer.
Tics van je petten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')