abonnement Unibet Coolblue
pi_72198041
Done or not done, en waarom? Ik hoor en lees er zoveel tegenstrijdige berichten over?
pi_72198137
Ik wilde dit eerst in mijn slaapkamer ook doen, toen bleek er onder de vloerbedekking een standaard ondervloer te liggen (van die groene panelen). Toen toch maar de vloerbedekking weggehaald.

TVP dus
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:18:58 #3
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72198144
ik heb ook laminaat over vloerbedekking, lol.. werkt prima....
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:19:34 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72198166
Niet doen.Heel simpel: het is een oplossing voor prutsers.
Verder kun je problemen krijgen, afhankelijk van de dikte en het tpe vloerbedekking, met doorbuigen van het laminaat. Dit komt doordat dikker tapijt minder drukbelasting op kan nemen in tegelstelling tot een voor laminaat geschikte ondervloer.
Laminaat gewoon leggen volgens de voorschriften, dat voorkomt een hoop gezeik later.

Maar offtopic: waarom zou je uberhaupt zoiets willen doen?
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:19:55 #5
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_72198176
Niet doen, vloerbedekking (tapijt) is muffig en vies (huisstofmijt, stof en andere zooi). Bovendien is het niet stabiel genoeg voor je laminaat, waardoor je gaat veren als je erop loopt.
Gewoon even geld uitgeven voor een goede ondervloer, lekker geluidswerend etc, daar heb je jaren plezier van.

Als het om ene studentenkamer gaat zeg ik, lekker over je vloerbedekking heen leggen, maar goed, ga er nu even vanuit dat het een "echt" huis is.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_72198262
Ik zou het tapijt wel weghalen, is hier ook gedaan. (Heb verder geen idee waarom ofzo.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_72198272
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:19 schreef BBQ-kip het volgende:
Niet doen, vloerbedekking (tapijt) is muffig en vies (huisstofmijt, stof en andere zooi). Bovendien is het niet stabiel genoeg voor je laminaat, waardoor je gaat veren als je erop loopt.
Gewoon even geld uitgeven voor een goede ondervloer, lekker geluidswerend etc, daar heb je jaren plezier van.

Als het om ene studentenkamer gaat zeg ik, lekker over je vloerbedekking heen leggen, maar goed, ga er nu even vanuit dat het een "echt" huis is.
Dat inderdaad. Ik heb het indertijd in een kleine kamer wel over de vloerbedekking heen gelegd, was redelijk oke, maar hou er rekening mee dat de kleinste oneffenheid in de vloerbedekking er al voor kan zorgen dat je laminaat niet lekker past. Als het voor een heel huis is, gewoon vloerbedekking eruit slopen en een ondervloertje leggen.
A mind with a heart of it's own
  PR/Manusje van alles donderdag 27 augustus 2009 @ 13:24:01 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72198306
Als je tapijt er al 40 jaar ligt en keihard is? prima doen Maar als je hoogpolige vloerbedekking hebt golft je hele vloer binnen een week
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72198352
Het gaat om een appartement.. En dan alleen in de woonkamer... (20m2) Maar ben niet van plan om er tientallen jaren te wonen oid. Misschien een paar jaar. Punt is dat de vloerbedekking die er ligt nog best aardig is / zonde om weg te halen als ie als ondervloer zou kunnen dienen... Tis ook geen hoogpolige, en hij ligt netjes. Misschien is het dan idd toch een grote stappen gauw thuis / oplossing voor prutsers . Maar ik vroeg het me gewoon af. Het leek zo makkelijk ...
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:44:30 #10
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72199016
In het geval van een appartement kun je verplicht zijn een door TNO goedgekeurde, geluidswerende ondervloer te plaatsen. Verder vervalt je garantie als je het laminaat op vloerbedekking gaat leggen.
Stop the world, I want to get out.
pi_72199051
Is hier ook gebeurd.

Het was niet hoogpolig nee, maar gewoon... Weet ik het, gewoon vloerbedekking.

Geen appartement trouwens...En alleen de bovenverdieping met slaapkamers.

[ Bericht 6% gewijzigd door Nero22 op 27-08-2009 14:12:10 ]
It's funny
But not ha-ha funny.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 13:51:20 #12
249105 BillsGate
Kijkt links en rechts
pi_72199258
Is er al Niet Doen gezegd?

Al is je vloerbedekking nog zo hard, hij is niet egaal of egaliserend. Na een paar maanden voel je er gewoon kuilen in zitten als je er over heen loopt.

Daarbij, het heeft ook nul geluidsisolatie. Als jij bijvoorbeeld een pen laat vallen op je laminaat, klinkt het voor je onderburen of je appartement instort. Daar maak je geen vrienden mee.

De meeste huisreglementen en VvE-overeenkomsten eisen zelfs specifiek isolerende ondervloeren. Lees dat eerst eens na voordat je straks er alles weer uit kunt breken.
Wat deed Ctrl+W ook alweer?
pi_72199767
Het kan wel , gaat soms goed en soms niet, kortom: niet doen, zeker niet voor een woonkamer van 20m2.

Koop gewoon ondervloer en dergelijke bij de ikea, lekker goedkoop en prima.
pi_72207653
Bij vrienden is 't ook met tapijt gebeurd, nu is 't alsof je op 'n golvende zee loopt (nu weet ik hoe Jezus zich voelde )


Ik zou 't dus niet doen, even wat meer werk maar later geen ergernis.
"If you're not a manc, you're a wank"
pi_72370058
Oke, duidelijk. Bedankt allemaal, ik ga het niet doen. Dan maar goeie ondervloer, of alleen vloerbedekking...
pi_72370195
Ik heb het laatst gezien in een hotelkamer, waar ze dat gedaan hadden. Gewoon kieren in het laminaat (waar het uit elkaar was geschoten) omdat er geen stabiele ondergrond onder zat. Hartstikke zonde, want het was verder heel mooi.
pi_72457785
Ook een reden om het niet te doen, is omdat tapijt altijd een poolrichting (vleug) heeft. Vooral bij een hoogpolig tapijt (gesneden pool) is dit voelbaar. Als je laminaat op vloerbedekking legt, zal er altijd beweging in de laminaatvloer zitten, in de richting van de vleug. Dat veroozaakt mede ook kieren en je plakplinten zullen zowiezo van de vloer afknappen.

Een voorbeeldje. Mensen willen altijd van een restant gelegd stukje vloerbedekking een deurmatje en leggen die dan bovenop de vloerbedekking voor de deur tegen de inloop. na zeer korte tijd zie je dat het matje verschuift en opkrult tegen de wand aan. Dat gebeurt er dan in principe ook met het laminaat. Soms gaat het goed, soms niet ;-)
pi_72457936
Doen! Als het een laagpolig tapijt is kan het prima, ik heb het hier ook gedaan door het hele appartement, ligt nu al meer dan 3,5 jaar en er is helemaal NIETS merkbaar van een verende vloer zoals iedereen hier roept. Met fatsoenlijke vloerbedekking is dat geen probleem. Bij mij isoleert het het geluid overigens wel.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:03:13 #19
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72458512
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:39 schreef Metalfreak het volgende:
Doen! Als het een laagpolig tapijt is kan het prima, ik heb het hier ook gedaan door het hele appartement, ligt nu al meer dan 3,5 jaar en er is helemaal NIETS merkbaar van een verende vloer zoals iedereen hier roept. Met fatsoenlijke vloerbedekking is dat geen probleem. Bij mij isoleert het het geluid overigens wel.
Heeft jouw vloerbedekking een TNO-keurmerk waaruit blijkt dat er wordt voldaan aan 10 dB geluidsreductie? Die is namelijk wettelijk verplicht voor appartementen.

Als de buren gaan klagen (terecht of onterecht) en je kunt geen bewijs van een dergelijke TNO-goedgekeurde isolatie overleggen, mag je je vloer gaan vervangen.
Stop the world, I want to get out.
pi_72459034
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:03 schreef Lkw het volgende:

[..]

Heeft jouw vloerbedekking een TNO-keurmerk waaruit blijkt dat er wordt voldaan aan 10 dB geluidsreductie? Die is namelijk wettelijk verplicht voor appartementen.

Als de buren gaan klagen (terecht of onterecht) en je kunt geen bewijs van een dergelijke TNO-goedgekeurde isolatie overleggen, mag je je vloer gaan vervangen.
Ik woon gelukkig nog in een gedeelte van Nederland waar niet over alles en iedereen geklaagd wordt en waar mensen elkaar nog goeiedag zeggen. En ik heb de reglementen er toen bijgepakt en er is nergens iets te vinden over een verplichte geluidsreductie Overal stond toen dat het MOGELIJK was dat er een verplichting werd gesteld, maar dat dat afhankelijk was van de huurstichting.
Don't let my username fool you...
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:06:17 #21
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72464425
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:24 schreef Metalfreak het volgende:

[..]

Ik woon gelukkig nog in een gedeelte van Nederland waar niet over alles en iedereen geklaagd wordt en waar mensen elkaar nog goeiedag zeggen. En ik heb de reglementen er toen bijgepakt en er is nergens iets te vinden over een verplichte geluidsreductie Overal stond toen dat het MOGELIJK was dat er een verplichting werd gesteld, maar dat dat afhankelijk was van de huurstichting.
Sinds 1 januari 2005 is deze door TNO gecertificeerde geluidsreductie van 10 dB algemeen verplicht. Er is geen vrijblijvendheid.
Stop the world, I want to get out.
pi_72465501
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:39 schreef Metalfreak het volgende:
Met fatsoenlijke vloerbedekking is dat geen probleem. Bij mij isoleert het het geluid overigens wel.
Je hebt een kans dat het goed gaat, je hebt een grotere kans dat het niet goed gaat.
pi_72468234
t\/p
  zondag 6 september 2009 @ 10:18:56 #24
545 dop
:copyright: dop
pi_72479982
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:06 schreef Lkw het volgende:

[..]

Sinds 1 januari 2005 is deze door TNO gecertificeerde geluidsreductie van 10 dB algemeen verplicht. Er is geen vrijblijvendheid.


graag een linkje naar deze mooie wet van je , ik durf te wedden dat je verwijst naar het bouwbesluit voor vloeren wat op die datum is aangepast, en dat gaat niet over vloerbedekking.
zover ik weet ben je voor vloerbedekking gebonden aan VVE regels en niet aan een wet

[ Bericht 17% gewijzigd door dop op 06-09-2009 10:29:34 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  zondag 6 september 2009 @ 10:54:54 #25
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72480493
quote:
Op zondag 6 september 2009 10:18 schreef dop het volgende:

[..]



graag een linkje naar deze mooie wet van je , ik durf te wedden dat je verwijst naar het bouwbesluit voor vloeren wat op die datum is aangepast, en dat gaat niet over vloerbedekking.
zover ik weet ben je voor vloerbedekking gebonden aan VVE regels en niet aan een wet
Ik ben een half jaar geleden verhuisd en toen is mij verplicht gesteld dat ik deze door TNO gecertificeerde ondervloer gebruikte. Misschien haal ik het bouwbesluit en deze door de woningbouw opgelegde verplichting door elkaar, maar in ieder geval zou ik het risico niet lopen. Ze hebben het namelijk in hun macht om je bij problemen te dwingen je vloer te vervangen.
Stop the world, I want to get out.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')