bedankt voor je reactie maar ik snap niet helemaal wat je zegt. Ik snap dat ik de variabele verkeerd gebruik en heb nu:quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:03 schreef Trollface. het volgende:
Het moet $_POST['teamcheck'] != "" zijn ipv dat andere.
Also, vlak daarna $_POST['team1'] ipv $_POST['controleTeam'].
1 |
1 2 3 4 5 6 | if($_POST['teamcheck'] != "" ) { $teamLeden = $_POST['teamcheck']; echo (count($teamLeden)); .... |
Je gebruikt die functie nu wel, dus ervan afstappen zou een logische stap zijn.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:55 schreef Flaccid het volgende:
Ik zie dat deze functie niet in php 6 zit. Kan het op een andere manier?
Oh ik dacht dat ik m juist moet gebruiken. Ff googlen hoe ie uit gaat.quote:Op dinsdag 1 september 2009 15:56 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Je gebruikt die functie nu wel, dus ervan afstappen zou een logische stap zijn.
Die functie gooit juist quotes in je input (GET/POST/COOKIE) en dat wil je nietquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:02 schreef Flaccid het volgende:
[..]
Oh ik dacht dat ik m juist moet gebruiken. Ff googlen hoe ie uit gaat.
Inderdaad, nu werkt t weer, via .htaccess uitgezet. Thanksquote:Op dinsdag 1 september 2009 16:04 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Die functie gooit juist quotes in je input (GET/POST/COOKIE) en dat wil je niet
SQL Server. Verkeerde topic.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:00 schreef ReWout het volgende:
Ik heb even een vraagje over sql...
Ik zit met 't volgende probleem. Namelijk ik heb een tabel, laten we deze even y noemen. Deze heeft 2 velden.
id en naam. Nu kan een naam gekoppeld zijn aan 1 of meerdere andere namen in dezelfde tabel...
Dus gewoon een koppeltabel...
id_1 id_2
die beiden eigenlijk verwijzen naar de de eerste rij van de vorige tabel. Nu is mijn vraag.
Kan ik hier oor foreign key constraints op gebruiken? Ik probeer dit namelijk bij sql server maar lukt niet echt
Yup id in y is natuurlijk primary key. Mag ook geen null hebben en types zijn 't zelfde.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:37 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
SQL Server. Verkeerde topic.
-> Het grote (?) .NET en MSSQL topic
Maar goed, wat gebruik je als ids? ints / bigints of uniqueidentifiers? De kolomtypes waar je de foreign key constraints op legt (dus de id kolom van je 'y' tabel en het betreffende id veld in je koppeltabel) dienen wel hetzelfde te zijn. Is het id veld van je 'y'-tabel wel primary key? Welke error krijg je overigens?
quote:Op woensdag 2 september 2009 08:37 schreef Tuvai.net het volgende:
Welke error krijg je overigens?
quote]quote:Op woensdag 2 september 2009 11:56 schreef ReWout het volgende:
nvm. heb 't al was een fout in 't schema.
1 2 3 4 5 | (id,bestelId,eigId,aantal,prijs) VALUES(0,'".$bestelId."','".$k."','".$v."',". SELECT prijs FROM eigenschappen WHERE id=$k .")"; |
Ja.quote:Op woensdag 2 september 2009 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan je in een insert query een select subquery inbouwen?
voorbeeld
[ code verwijderd ]
Maar dan werkend
1 2 3 | (id, bestelId, eigId, aantal, prijs) VALUES(0, '".$bestelId."', '".$k."', '".$v."', (SELECT prijs FROM eigenschappen WHERE id=".$k.")) |
Handig spulquote:Op donderdag 3 september 2009 10:19 schreef Chandler het volgende:
vanaf welke versie (mysql) werken subqueries eingelijk?
Er zijn genoeg situaties waarin een subquery sneller is dan dezelfde data ophalen zonder subquery.quote:Op donderdag 3 september 2009 11:28 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Handig spul. Vertraagdt de boel wel flink.
Dat dus.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:43 schreef GlowMouse het volgende:
[..]
Er zijn genoeg situaties waarin een subquery sneller is dan dezelfde data ophalen zonder subquery.
Ook bij SELECTs kan een subquery sneller zijn.quote:Op donderdag 3 september 2009 12:45 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Dat dus.
Om actuele data uit een andere tabel/record op te halen is een subquery ideaal bij een insert/update. Sowieso sneller dan de data zonder subquery ergens ophalen (en nog erger, dat IN je applicatie doen, buiten je database) en dan weer verwerken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |