abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72195285
Dat kan toch niet

Mijn buurjongen vertelde me net dat ie vorige week een auto heeft gekocht terwijl hij al een andere auto heeft waar ie uit de verzekering is gegooid wegens wanbetaling. Die nieuwe auto heeft ie ergens anders verzekerd en dat kon dus blijkbaar???:?

Zeg me dat het niet kan want ooit in een verleden had ik ook shit met verzekering en toen kostte het me 320 euro boete

Kan je dus gewoon een auto kopen en op naam zetten terwijl je geroyeerd ben? Iets zegt me dat dat dus niet kan. Zelfde als achterstand bij wegenbelasting dan kan je ook geen nieuwe auto op naam nemen
pi_72195320
OP naam zetten moet wel kunnen, maar verzekeren is een tweede
  PR/Manusje van alles donderdag 27 augustus 2009 @ 11:35:42 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72195378
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:33 schreef Keiichi het volgende:
OP naam zetten moet wel kunnen, maar verzekeren is een tweede
Dat dus, of er is een of andere crap verzekeraar die niet toetst bij het BKR
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72195670
En onverzekerd rondrijden kan ook gewoon. Je kan een boete krijgen en veel meer problemen als je een ongeluk veroorzaakt. Maar van een kale kip kun je niet plukken.
pi_72195704
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat dus, of er is een of andere crap verzekeraar die niet toetst bij het BKR
Verzekeringen worden niet aangemeld bij het BKR.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72195741
Het op naam zetten heeft weinig te maken met je verzekering toch? Auto kan je ook schorsen
pi_72195782
Maar goed: het kan wel degelijk, alleen heeft die persoon dan gelogen bij z'n aanmelding bij z'n nieuwe verzekeraar (daar wordt dat namelijk gevraagd) én heeft z'n oude verzekeraar dit niet in het daarvoor bedoelde centrale systeem gemeld of heeft z'n nieuwe verzekeraar daar geen goede check gedaan.
  PR/Manusje van alles donderdag 27 augustus 2009 @ 11:52:23 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72195788
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:49 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Verzekeringen worden niet aangemeld bij het BKR.....
Betalingsachterstanden / weigeringen ook niet?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_72195810
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:52 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Betalingsachterstanden / weigeringen ook niet?
Uiteraard niet. Het zijn immers geen kredieten.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 11:57:15 #10
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_72195931
Verzekeraars houden dat onderling weer bij in een andere database.
Hij heeft sowieso gelogen bij de aanvraag, dus kan later als er schade is alsnog in de problemen komen op deze manier
pi_72195994
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat kan toch niet

Mijn buurjongen vertelde me net dat ie vorige week een auto heeft gekocht terwijl hij al een andere auto heeft waar ie uit de verzekering is gegooid wegens wanbetaling. Die nieuwe auto heeft ie ergens anders verzekerd en dat kon dus blijkbaar???:?

Zeg me dat het niet kan want ooit in een verleden had ik ook shit met verzekering en toen kostte het me 320 euro boete

Kan je dus gewoon een auto kopen en op naam zetten terwijl je geroyeerd ben? Iets zegt me dat dat dus niet kan. Zelfde als achterstand bij wegenbelasting dan kan je ook geen nieuwe auto op naam nemen
Tot voorkort werden persoonsgegevens van verzekeringnemers met polissen die wegens het niet betalen van de premie beëindigd waren vastgelegd in een hiervoor bestemde database. Tot deze database heeft iedere verzekeraar in het land toegang.
Alleen worden je gegevens nu niet meer daarin opgeslagen als je je premie niet voldoet. Je wordt hier alleen nog maar in opgenomen als je een schade-uitkering ontvangen hebt, fraude pleegt of ernstige overtredingen hebt begaan.

Het is dus goed mogelijk dat die vriend van je bij een andere verzekeraar wel gewoon een polis heeft kunnen sluiten. Al denk ik wel dat ie dan gelogen heeft bij zijn aanvraag... hierop wordt namelijk gevraagd: "Is u of een andere belanghebbende bij deze verzekering de laatste acht jaar een verzekering van welke aard
dan ook opgezegd, geweigerd of aangeboden op beperkte en/of verzwaarde voorwaarden? bijzondere
voorwaarden voortgezet? Zo ja, wanneer, door welke maatschappij(en), welke verzekering(en)? □ nee □ ja"
Al is het mogelijk dat ie wel 'ja' heeft aangegeven en eerljik geweest is. De verzekeraar neemt dan de beslissing of het wel of niet acceptabel is.
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_72196730
Komt deze buurjongen vanzelf achter als hij schade maakt / krijgt en er klopt iets niet.
Dan krijgt hij te maken met artikel 251, het zgn. verzwijgingsartikel.
Dan wordt zijn autoverzekering met terugwerkende kracht beeindigd en de betaalde premie krijgt hij niet terug. Eventuele betaalde schades worden dan ook teruggevorderd door de betreffende verzekeraar.

Of hij heeft zijn auto nu al bij Rialto (voorheen Terminus) verzekerd, dan kan het wel. Betaalt hij wel een flink bedrag voor een eenvoudige WA verzekering.
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_72196815
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:26 schreef Beul het volgende:
Komt deze buurjongen vanzelf achter als hij schade maakt / krijgt en er klopt iets niet.
Dan krijgt hij te maken met artikel 251, het zgn. verzwijgingsartikel.
Dan wordt zijn autoverzekering met terugwerkende kracht beeindigd en de betaalde premie krijgt hij niet terug. Eventuele betaalde schades worden dan ook teruggevorderd door de betreffende verzekeraar.

Of hij heeft zijn auto nu al bij Rialto (voorheen Terminus) verzekerd, dan kan het wel. Betaalt hij wel een flink bedrag voor een eenvoudige WA verzekering.
251 bestaat niet meer
pi_72198596
Hmmm vreemd, ik dacht dat het niet kon namelijk. Maar bij een wegenbelasting achterstand kan je dus niet een auto op je naam overschrijven?

Ik zelf heb wel eens me auto niet geschorst maar had verzekering al opgezegd... kreeg toen een schikking van 320 euro
pi_72199342
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:33 schreef admiraal_anaal het volgende:
Hmmm vreemd, ik dacht dat het niet kon namelijk. Maar bij een wegenbelasting achterstand kan je dus niet een auto op je naam overschrijven?

Ik zelf heb wel eens me auto niet geschorst maar had verzekering al opgezegd... kreeg toen een schikking van 320 euro
Dat is lelijk inderdaad... heeft je tussenpersoon niet even aangegeven dat je dat wel dient te doen?
Meestal wordt dat niet eens uitgevoerd tenzij je een vrijwaring hebt (mits je per vervaldatum de verzekering opgezegd hebt).

En ach... voor dat geld heb je een wijze les geleerd
Zo gaan wij níet met elkaar om in Nederland
pi_72199770
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:53 schreef Infinity123 het volgende:

[..]

Dat is lelijk inderdaad... heeft je tussenpersoon niet even aangegeven dat je dat wel dient te doen?
Meestal wordt dat niet eens uitgevoerd tenzij je een vrijwaring hebt (mits je per vervaldatum de verzekering opgezegd hebt).

En ach... voor dat geld heb je een wijze les geleerd
Was zelf een beetje te laks toen , weet in ieder geval dat ik dat NOOIT meer vergeet
pi_72200264
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 12:29 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

251 bestaat niet meer
Lang geleden ooit eens geleerd, tijd voor een opfriscursus dan
Wie het laatst lacht, lacht ook!
pi_72208521
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 11:31 schreef admiraal_anaal het volgende:
Dat kan toch niet

Misschien op naam van iemand anders verzekerd (vriendin, ouders enz..)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')