quote:"Daar wordt ge blij van"
Nee, ik wilde net zeggen. TS heeft er duidelijk geen verstand van.quote:
Wij wonen in de randstad, we zullen die hilbilly's nooit snappenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:22 schreef Ploertendoder het volgende:
Ik snap heel dat gezeik over accenten niet. Ik heb niks tegen Brabants of Limburg accent. Die mensen daar kunnen er ook weinig aan doen dat ze een accent hebben. Ik kom uit de regio Rotterdam en als ik in Limburg kom, dan heb ik volgens hun een accent met de beroemde R.
Ik heb er echt niks op tegen
Dat idee heb ik ook al vanaf de eerste keer dat ik dat spotje zag!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:36 schreef leugenaar het volgende:
dit is zeker geen brabander maar ik denk ook geen limburger. eerder gewoon een noorderling die heeft lopen oefenen voor de spiegel, maar nog niet lang genoeg
Dan is het toch op zijn minst een Limburger die al een tijdje niet meer in zijn thuisland woont!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:01 schreef DahBigKahuna het volgende:
Dit is zeker wel een Limburger,
Ik woon nu een tijdje in deze provincie als buitenstaander, en dat is precies het gebrabbel dat ik hier dagelijks om me heen hoor.
Inmiddels heb ik me opgegeven voor de inburgeringscursus
Ik vind het wel authentiek klinken hoor, het verschilt echt veel per plaats hoe Limburgers praten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:06 schreef drbrik het volgende:
[..]
Dan is het toch op zijn minst een Limburger die al een tijdje niet meer in zijn thuisland woont!
Ik woon ook al een tijdje in de provincie Limburg.
Ik woon ook al m'n hele leven in Limburg, maar zo heb ik nog nooit iemand in het echt horen praten. Dit soort overdreven accent hoor je alleen bij karikaturen van Limburgers of Brabanders. (Of het zou al iemand uit Noord-Limburg moeten zijn, maar dat is toch geen echt Limburg).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:09 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik vind het wel authentiek klinken hoor, het verschilt echt veel per plaats hoe Limburgers praten.
Ich woeen al miene ganse leave in Limburg.![]()
Ja, ik heb het nog eens geluisterd en ik moet zeggen dat ik het niet meer weetquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:11 schreef El_Psycho het volgende:
[..]
Ik woon ook al m'n hele leven in Limburg, maar zo heb ik nog nooit iemand in het echt horen praten. Dit soort overdreven accent hoor je alleen bij karikaturen van Limburgers of Brabanders. (Of het zou al iemand uit Noord-Limburg moeten zijn, maar dat is toch geen echt Limburg).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |