of de wegen waarop je rijdt, het OV waarmee je reist, musea, sportwedstrijden en -clubs, onderwijsinstellingen en andere zaken waarmee je ongetwijfeld te maken krijgt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:04 schreef star_gazer het volgende:
en sponsor dan in ieder geval geen algemeen pardon of islamitische school.
Vooral niet meebetalen aan de gemeenschap. Laat "de maatschappij" het maar lekker zelf uitzoeken.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:04 schreef star_gazer het volgende:
P.s. Ik verdien liever 500 euro zonder belasting te betalen dan dat ik 800 euro verdien en 300 euro moet weggeven aan dit linkse/gristenkabinet. Ik houd evenveel over en sponsor dan in ieder geval geen algemeen pardon of islamitische school.
Dat gebeurt dan ook helemaal niet.....quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:04 schreef star_gazer het volgende:
P.s. Ik verdien liever 500 euro zonder belasting te betalen dan dat ik 800 euro verdien en 300 euro moet weggeven aan dit linkse/gristenkabinet. Ik houd evenveel over
Nee joh vooral niet bijdragen aan de dingen waar je vervolgens wel gebruik van maakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:04 schreef star_gazer het volgende:
P.s. Ik verdien liever 500 euro zonder belasting te betalen dan dat ik 800 euro verdien en 300 euro moet weggeven aan dit linkse/gristenkabinet. Ik houd evenveel over en sponsor dan in ieder geval geen algemeen pardon of islamitische school.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:49 schreef star_gazer het volgende:
De brave burger hapt
Kan je het betalen van je belasting niet uitstellen tot er een zinvoller kabinet komt? Ik wil graag dat er iets zinvols met mijn geld gebeurt.
Jij hebt dus ook braaf geen stufi (of ooit gehad) en je kinderbijslag allemaal netjes weer terugbetaald? Ik neem aan dat je dan ook heel nederland wel rondtoert op je off-road fiets, want blijkbaar vind je onderhoud aan wegen en fietspaden ook niet boeiend...quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:49 schreef star_gazer het volgende:
De brave burger hapt
Kan je het betalen van je belasting niet uitstellen tot er een zinvoller kabinet komt? Ik wil graag dat er iets zinvols met mijn geld gebeurt.
Hoeveel is dat? En wordt dat op het bruto bedrag verrekend of op het bedrag waar al de inkomstenbelasting vanaf is?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:10 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat zijn belastingen... daar komen nog premies volksverzekeringen bij. Maar nogmaals: 800 euro bruto is netto niet evenveel als 500 euro bruto. Meer bruto = meer netto.
En verder kun je er globaal vanuit gaan dat je door de heffingskortingen pas vanaf een 6.500 euro belasting gaat betalen.
http://www.belastingdiens(...)deringen2009-05.htmlquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:12 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Hoeveel is dat? En wordt dat op het bruto bedrag verrekend of op het bedrag waar al de inkomstenbelasting vanaf is?
Godver, waarom zetten ze dat nergens neer. Klopt ie nu wel?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:22 schreef Five_Horizons het volgende:
De arbeidskorting is 1,738% van het loon met 1443 als maximum
jij gebruikt de maximale arbeidskorting, zoek eerst even op wat het daadwerkelijk met jouw inkomen is. De heffingskorting betekent, zoals eerder in dit topic vermeld, een verkapte belastingvrije voet van ongeveer 6500 euro. Daarboven val je in schijf 1, maar je kan er nog diverse aftrekposten in mindering brengen, zoals studiekosten, OV, ziektekosten (excl ziekenfondspremie) enz enz.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:20 schreef star_gazer het volgende:
Okee, uitgaande van 800 euro per maand is dit de berekening. Gaarne controleren, want ik ben echt een belasting-n00b:
800 x 12 = 9600 euro per jaar inkomen.
Inkomstenbelasting en premie zorgverzekering: 33.5% x 9600 = 3216 euro
Verschuldigd: 3216 euro.
Heffingskorting ([url="http://www.belastingdienst.nl/variabel/buitenland/particulieren/particulieren-31.html#P429_44103"]bron[/url]): 2074 euro.
Blijft over: 3216 - 2074 = 1142 euro.
Arbeidskorting (bron): 1443 euro.
Blijft over: 0.
geen belasting dus. Reken ik mezelf nu te rijk?
Nee, de arbeidskorting is ¤ 154,- plus 12,381% van (9.600 - 8.859).quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Godver, waarom zetten ze dat nergens neer. Klopt ie nu wel?
I kheb de berekening al aangepast aan de hand van de eerdere opmerking.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
jij gebruikt de maximale arbeidskorting, zoek eerst even op wat het daadwerkelijk met jouw inkomen is. De heffingskorting betekent, zoals eerder in dit topic vermeld, een verkapte belastingvrije voet van ongeveer 6500 euro. Daarboven val je in schijf 1, maar je kan er nog diverse aftrekposten in mindering brengen, zoals studiekosten, OV, ziektekosten (excl ziekenfondspremie) enz enz.
OV? Hoe?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
jij gebruikt de maximale arbeidskorting, zoek eerst even op wat het daadwerkelijk met jouw inkomen is. De heffingskorting betekent, zoals eerder in dit topic vermeld, een verkapte belastingvrije voet van ongeveer 6500 euro. Daarboven val je in schijf 1, maar je kan er nog diverse aftrekposten in mindering brengen, zoals studiekosten, OV, ziektekosten (excl ziekenfondspremie) enz enz.
Dat tuig typte sneller dan ik deedquote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:27 schreef star_gazer het volgende:
[..]
I kheb de berekening al aangepast aan de hand van de eerdere opmerking.
Reizen met het OV levert boven de 10 kilometer toch een leuke aftrekpost op.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:28 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
OV? Hoe?
En voor 2009 zijn er weinig ziektekosten meer die je kunt aftrekken. En ziekenfondspremie,..? Die is al jaren afgeschaft.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |