Dat dit kan in Nederlandquote:Jumbo op vingers getikt om pepernoten
AMSTERDAM - Jumbo-supermarkten mogen van het hoofdkantoor voorlopig geen pepernoten verkopen. Dat meldt het AD dinsdag. Begin deze maand lag het snoepgoed al in de schappen van enkele filialen in Groningen en Drachten, maar dat leidde tot veel klachten.
Ook op internet werd actie gevoerd tegen de vroege verkoop van het winterse snoepgoed. Op Flickr staat een foto van de vroege sinterklaasactie bij Jumbo.
Kruidvat zou momenteel nog wel pepernoten in de schappen hebben liggen. Trekpleister heeft het snoepgoed prominent in de folder staan.
Jaarlijks fenomeen
Actie voeren tegen de vroege verkoop van pepernoten is een jaarlijks fenomeen. In 2008 lagen taaitaaipoppen, chocoladeletters, marsepein en pepernoten ook al erg vroeg in enkele winkels, maar dit jaar wordt dat overtroffen met het Sinterklaassnoepgoed in augustus.
Volgens de actievoerders verliest het feest zijn traditionele karakter als winkeliers zo vroeg een graantje mee willen pikken. Jaarlijks gaat er voor ongeveer 40 miljoen euro over de toonbank voor snoep van de Sint.
Jep en over zes weken paaseitjesquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:41 schreef Game_Error het volgende:
Ik denk dat we dus binnen 3 weken ook weer oliebollen kunnen gaan eten overal? Die zijn veel beter dan pepernoten
Inderdaad, ik vier Sinterklaas zelf altijd op 27 juli, dan kan het tenminste in de tuin.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef NBT het volgende:
zowiezo, waarom worden pepernoten niet gewoon het hele jaar door verkocht? :S
Jumbo bij het stadion had ze liggen, heerlijk!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef Disana het volgende:
Mijn Jumbo, wat doe je. Ik heb ze hier in Groningen trouwens niet gezien.
Ik wel, schappen vol. Heeeeerlijk.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:39 schreef Disana het volgende:
Mijn Jumbo, wat doe je. Ik heb ze hier in Groningen trouwens niet gezien.
Het is PATAT.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef DiRadical het volgende:
Lagen er nu pepernoten of kruidnoten in de schappen.
Op de foto staan kruidnoten, in het artikel pepernoten.
En nee, dat is niet hetzelfde
KRUIDNOTEN
[ afbeelding ]
PEPERNOTEN
[ afbeelding ]
Je kan het hele jaar door oliebollenmix kopen. Dat zouden ze met kruidnoten ook moeten doen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:41 schreef Game_Error het volgende:
Ik denk dat we dus binnen 3 weken ook weer oliebollen kunnen gaan eten overal? Die zijn veel beter dan pepernoten
Bier, kruidnoten en een lamsspiesje van de grill.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:44 schreef TNA het volgende:
Inderdaad, ik vier Sinterklaas zelf altijd op 27 juli, dan kan het tenminste in de tuin.
Faaljumbo dus, als ze geen KRUIDnoten hebben. Jumbo Euroborg.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef Disana het volgende:
Mijn Jumbo, de eerste echte enige mooiste beste Jumbo van Groningen, zit aan de Beren.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:50 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Faaljumbo dus, als ze geen KRUIDnoten hebben. Jumbo Euroborg.
Jumbo Almerequote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef Disana het volgende:
Mijn Jumbo, de eerste echte enige mooiste beste Jumbo van Groningen, zit aan de Beren.
Wat is er mis met de Jumbo in Almere? Ik ben blij met de Jumbo hier en kom zelden nog in een andere supermarkt.quote:
Nou ja, het is net als met kerst, de lol gaat er toch een beetje vanaf als je de attributen voor zo'n feest al maanden van tevoren kunt kopen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:00 schreef Hephaistos. het volgende:
Waar je je al niet druk over kan maken zeg
Te vaak lege schappen, zooitje zwerfvuilquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:57 schreef Disana het volgende:
[..]
Wat is er mis met de Jumbo in Almere? Ik ben blij met de Jumbo hier en kom zelden nog in een andere supermarkt.
Meen je niet. Dat gebeurt hier nooit, de service is hier echt goed.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:04 schreef minkuukel het volgende:
[..]
Te vaak lege schappen, zooitje zwerfvuil![]()
Nee, geef mij dan Appie maar op het Botplein.
WTF?! Wat bezielt iemand om te gaan klagen over een product dat-ie niet wil kopen? Er liggen duizenden producten die ik niet wil hebben, daar loop je toch gewoon langs?quote:...maar dat leidde tot veel klachten.
Nu alvast inslaan dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:02 schreef oxylus11 het volgende:
Het irritante van mijn Jumbo is dat je wel maanden van tevoren kruidnoten kan kopen, maar als je er eindelijk zin in hebt op 2 december die dingen uitverkocht zijn en blijven.
Sorry, maar ik meen het wel.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:06 schreef Disana het volgende:
[..]
Meen je niet. Dat gebeurt hier nooit, de service is hier echt goed.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:48 schreef DiRadical het volgende:
Lagen er nu pepernoten of kruidnoten in de schappen.
Op de foto staan kruidnoten, in het artikel pepernoten.
En nee, dat is niet hetzelfde
KRUIDNOTEN
[ afbeelding ]
PEPERNOTEN
[ afbeelding ]
Ik ga het nu halenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:49 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je kan het hele jaar door oliebollenmix kopen. Dat zouden ze met kruidnoten ook moeten doen.
quote:
Alsjeblieft niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:43 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Jep en over zes weken paaseitjes
Daar de CU waarom de goedHEILIGman nu weer gediscrimeerd wordtquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |