abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72165808
quote:
Argentinië legaliseert hasj en wiet

Mensen in Argentinië mogen voortaan kleine hoeveelheden marihuana voor privégebruik in bezit hebben. Dat heeft het Argentijnse Hooggerechtshof gisteren (plaatselijke tijd) besloten.

Volgens de rechters is in de Argentijnse grondwet vastgelegd dat "iedere volwassene zelfstandig beslissingen kan nemen over zijn of haar levensstijl zonder dat de staat kan ingrijpen." Privégedrag is alleen strafbaar "als het een concreet gevaar oplevert of de rechten of goederen van anderen schaadt".

Enkele dagen geleden besloot Mexico het bezit van kleine hoeveelheden heroïne, marihuana en cocaïne te legaliseren. Volgens de Mexicaanse autoriteiten kost de bestrijding van privégebruik van drugs te veel politie-inzet. Dit zou ten koste gaan van de strijd tegen de georganiseerde misdaad. Latijns-Amerika is de bakermat van drugs als cocaïne. Met name in Mexico sterven ieder jaar duizenden mensen door drugsgerelateerd geweld.
En zo hoort het. Waarom mensen lastigvallen en straffen voor iets dat ze zelf in hun lichaam willen spuiten?

Een goede ontwikkeling aldaar, of niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 26-08-2009 11:31:04 (bron toegevoegd) ]
pi_72165945
quote:
iedere volwassene zelfstandig beslissingen kan nemen over zijn of haar levensstijl zonder dat de staat kan ingrijpen."
Respect .

Het lijkt me een goede uitspraak van het Hooggerechtshof. In plaats van alles altijd maar te willen verbieden om zogenaamd de bevolking tegen zichzelf te beschermen.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:14:51 #3
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72165959
Prima ontwikkeling lijkt me. Niet helemaal verrassend natuurlijk, overal ter wereld zie je dat verboden er niet voor zorgen dat mensen geen drugs meer nemen. Strafrechtelijke vervolging heeft dan in feite alleen nog maar een averechts effect. Dat begint in Latijns Amerika blijkbaar ook door te dringen.

Verder zal het natuurlijk weinig veranderen aan de enorme drugs-problematiek daar, aangezien productie en handel nog altijd verboden is.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:14:57 #4
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72165995
De Nederlandse economie zal volledig instorten
When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself.
  † In Memoriam † woensdag 26 augustus 2009 @ 11:16:19 #6
137949 Disana
pi_72166004
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Prima ontwikkeling lijkt me. Niet helemaal verrassend natuurlijk, overal ter wereld zie je dat verboden er niet voor zorgen dat mensen geen drugs meer nemen. Strafrechtelijke vervolging heeft dan in feite alleen nog maar een averechts effect. Dat begint in Latijns Amerika blijkbaar ook door te dringen.

Verder zal het natuurlijk weinig veranderen aan de enorme drugs-problematiek daar, aangezien productie en handel nog altijd verboden is.
Het maakt wel veel politie vrij voor belangrijkere taken.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:17:23 #7
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72166030
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:14 schreef Hephaistos. het volgende:
Klopt. Zie ook de statistieken over Amerika:
quote:
The study, released Monday, revealed that 16.2 percent of Americans had tried cocaine at least once, and 42.4 percent had used marijuana.
Dat is veel meer dan in Nederland, waar marijuana gewoon 'mag'.
pi_72166048
Zijn we tenminste niet het enige bewoners van een land die constant dat als een stelletje idioten wordt aangezien. Zag vorige week een herhaling van Top Gear, Blijkbaar denken ze daar dat we allemaal een stelletje idioten op klompen zijn die constant high rondlopen. Nu komen de Argentijnen ons versterken en zijn we niet meer het enige land dat in die hoek zit (overigens ik heb helemaal niets met hasj en wiet, nooit gebruikt en ook absoluut niet de behoefte het eens te proberen)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72166084
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:17 schreef TNA het volgende:

[..]

Klopt. Zie ook de statistieken over Amerika:
[..]

Dat is veel meer dan in Nederland, waar marijuana gewoon 'mag'.
Plus het aantal 'drugsdoden' per bepaalde hoeveelheid inwoners ligt daar velen malen hoger.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:21:01 #10
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72166121
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Het maakt wel veel politie vrij voor belangrijkere taken.
Ik weet eigenlijk niet of er veel politie-capaciteit werd besteed aan het aanpakken van gebruikers... Nederland is niet zo uniek in het niet-vervolgen van gebruikers, maar vooral in het officiele karakter van dat beleid.

Volgens mij hebben veel landen in de praktijk wel een beleid waarbij er een oogje dichtgeknepen wordt bij gebruikershoeveelheden, of er volstaan wordt met een lichte boete.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:21:58 #11
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_72166146
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:18 schreef trovey het volgende:
Zijn we tenminste niet het enige bewoners van een land die constant dat als een stelletje idioten wordt aangezien. Zag vorige week een herhaling van Top Gear, Blijkbaar denken ze daar dat we allemaal een stelletje idioten op klompen zijn die constant high rondlopen. Nu komen de Argentijnen ons versterken en zijn we niet meer het enige land dat in die hoek zit (overigens ik heb helemaal niets met hasj en wiet, nooit gebruikt en ook absoluut niet de behoefte het eens te proberen)
We zijn nog steeds uniek in onze coffeeshops he
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:22:05 #12
139330 TNA
For the stars that shine
pi_72166150
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:21 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Volgens mij hebben veel landen in de praktijk wel een beleid waarbij er een oogje dichtgeknepen wordt bij gebruikershoeveelheden, of er volstaan wordt met een lichte boete.
Zoals Mexico vorige week bekendmaakte.
pi_72166224
quote:

[..]

Zoals ik al zei, geen ervaring in deze dus wij zijn uniek met onze cofeeshops...kunnen ze daar weer verder over zeuren bij Top Gear
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:28:04 #14
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_72166329
En terwijl wij ons hier weer dreigen over te geven aan christelijk moralisme en een bemoeizieke overheid, gaat in andere landen nu pas het licht op dat de meeste mensen inzake cannabisgebruik prima voor zichzelf kunnen zorgen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_72166420
Mooi, Mexico eerst, daarna Argentinie, nu de rest van de wereld nog. Zometeen is overal persoonlijk bezit van wiet weer legaal, maar in Nederland, waar het allemaal is begonnen hebben we dan weer een zero tolerance beleid dankzij de kruistochten van het CDA en PVV.
pi_72166494
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:28 schreef Ringo het volgende:
En terwijl wij ons hier weer dreigen over te geven aan christelijk moralisme en een bemoeizieke overheid, gaat in andere landen nu pas het licht op dat de meeste mensen inzake cannabisgebruik prima voor zichzelf kunnen zorgen.
Haha, GMTA.
pi_72166560
quote:
"iedere volwassene zelfstandig beslissingen kan nemen over zijn of haar levensstijl zonder dat de staat kan ingrijpen."
, , .

Kolere. Je zou er haast voor verhuizen. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_72166645
quote:

[..]

In bepaalde plaatsen in de VS en Canada wordt het ook gedoogd volgens mij, maar niet zoals hier uiteraard.
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:50:03 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72166938
En zo hoort het. hulde voor deze landen die niet toegeven aan Amerikaanse druk om het crimineel te houden.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72167294
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:09 schreef boyv het volgende:

[..]

En zo hoort het. Waarom mensen lastigvallen en straffen voor iets dat ze zelf in hun lichaam willen spuiten?

Zeker
pi_72167325
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:18 schreef trovey het volgende:
Blijkbaar denken ze daar dat we allemaal een stelletje idioten op klompen zijn die constant high rondlopen.
We lopen inderdaad lang niet allemaal op klompen
pi_72168999
Een goede ontwikkeling.
"De wetende is karig met zijn woorden; de woordenrijke is onwetend."
Lao-Tse
PSN(ps3): Appelknaller
pi_72169108
quote:
Volgens de rechters is in de Argentijnse grondwet vastgelegd dat "iedere volwassene zelfstandig beslissingen kan nemen over zijn of haar levensstijl zonder dat de staat kan ingrijpen." Privégedrag is alleen strafbaar "als het een concreet gevaar oplevert of de rechten of goederen van anderen schaadt".
Goede grondwet. Het zou natuurlijk standaard moeten zijn, maar veel grondwetgevers hebben het vergeten expliciet te vermelden, of leden aan de christelijke bemoeiziekte.

Maar ook als het erin staat, blijkt het pas na lange tijd door te werken in het drugsbeleid.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72169111
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:09 schreef boyv het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit iemand Marihuana in zijn lichaam zien spuiten....
pi_72169353
Jaja, de Argentijnen weten hoe het hoort. Wij gaan juist weer de andere kant op.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')