abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72164908
Ben ergens van beschuldigd door iemand in 2003 en na 3 dagen in cel niets gevonden. Uiteraard was ik gewoon onschuldig. Is dat iets waar ze over struikelen bij defensie als ik wil solliciteren

Iemand enig idee waar ze naar kijken?

[ Bericht 54% gewijzigd door xman op 26-08-2009 10:46:44 ]
pi_72165090
onschuldig dus nee
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:42:09 #3
211797 Esses
Splendide mendax
pi_72165106
Ze zullen er waarschijnlijk wel even naar vragen. Maar ze zullen er denk ik verder niet super moeilijk over doen.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:42:46 #4
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_72165116
volgens mij is het zo, maar correct me if I'm wrong, dat je pas een strafblad krijgt als het bewezen is dat je schuldig bent. Dat zou je eventueel eens na kunnen vragen bij de politie zelf. Als het goed is moet je zelf je eigen strafblad kunnen inzien (dus ook kunnen zien dat er niets staat)

Veel succes met solliciteren in ieder geval. Als de functie echt wat voor je is hoop ik dat je m krijgt
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 10:51:19 #5
45180 Dennis_enzo
Geen usericon nee
pi_72165320
Tuurlijk niet, verdacht zijn betekent niks.
Ook geen sig dus
pi_72165421
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef rechtsom het volgende:
volgens mij is het zo, maar correct me if I'm wrong, dat je pas een strafblad krijgt als het bewezen is dat je schuldig bent. Dat zou je eventueel eens na kunnen vragen bij de politie zelf. Als het goed is moet je zelf je eigen strafblad kunnen inzien (dus ook kunnen zien dat er niets staat)

Veel succes met solliciteren in ieder geval. Als de functie echt wat voor je is hoop ik dat je m krijgt
Strafblad is bullshit.
Er is een file van je waar al je aanraking met politie en justitie in staat, dus óók als er uiteindelijk niks aan de hand was.

Maar daar gaan ze heus niet moeilijk over doen, anders kunnen ze helemaal geen zieltjes meer winnen voor het goede doel.
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  woensdag 26 augustus 2009 @ 11:11:47 #7
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_72165874
Zal erg van de functie afhangen of "problemen" uit het verleden een rol spelen. Voor een "Verklaring omtrent Gedrag" gaat men niet verder terug dan 5 jaar, moeten zaken relevant zijn voor de functie waarvoor de VoG wordt aangevraagd, maar kunnen ook aangiftes (zelfs als je niet vervolgd bent) meespelen.

Voor vertrouwensfuncties kan een antecedenten-onderzoek veel verder gaan, inclusief een onderzoek naar gezinsleden, (ex-)partners etc. Maar het is erg afhankelijk van de functie wat wel en niet relevant is.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
  PR/Manusje van alles woensdag 26 augustus 2009 @ 12:01:04 #8
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_72167218
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef rechtsom het volgende:

Dat staat allemaal in de computer en hoeft niet eens op je strafblad te staan. Soort intern bedrijfsproces.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 12:10:29 #9
265449 rechtsom
En anders gaan we linksom!
pi_72167454
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Dat staat allemaal in de computer en hoeft niet eens op je strafblad te staan. Soort intern bedrijfsproces.
Je hebt gelijk. Maar de term “strafblad” is zo makkelijk

Misschien dat TS een Abbo bij de politie kan nemen, dan kan je eenmalig je notes inzien
Als je snel last heb van een brok in de keel, moet je godverdomme eens van dat hondenvoer afblijven!
  woensdag 26 augustus 2009 @ 17:35:39 #10
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_72176836
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 11:11 schreef D-FENS het volgende:

Voor vertrouwensfuncties kan een antecedenten-onderzoek veel verder gaan, inclusief een onderzoek naar gezinsleden, (ex-)partners etc. Maar het is erg afhankelijk van de functie wat wel en niet relevant is.
Volgens mij is elke militaire functie een vertrouwensfunctie?
  woensdag 26 augustus 2009 @ 23:34:12 #11
211797 Esses
Splendide mendax
pi_72187649
Neen, sommige functies zijn aangemerkt, zo bijvoorbeeld alle functies bij de KMar.

Matroos wasser is er bijvoorbeeld niet een als ik het goed had.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_72733869
Heb nu een sollicitatie lopen voor een functie bij defensie. Ook hier wordt er een veiligheidsonderzoek gedaan. In het verleden (5 jaar geleden) heb ik 1 strafbaar feit gepleegd (openlijk geweld op openbare weg met vernieling). Hiervoor uiteindelijk een boete voor betaald en ook niet voor de rechter te hoeven verschijnen. Zal dit van invloed zijn op de verklaring van geen bezwaar?

alvast bedankt
pi_72762340
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 10:33 schreef xman het volgende:
Ben ergens van beschuldigd door iemand in 2003 en na 3 dagen in cel niets gevonden. Uiteraard was ik gewoon onschuldig. Is dat iets waar ze over struikelen bij defensie als ik wil solliciteren

Iemand enig idee waar ze naar kijken?

Moet je wel wat meer info geven want dit is te sumier. Als je praat over "aangifte"bij de politie dan is het antwoord : Nee! en dan nog moet het uitgesloten zijn van zaken zoals doodslag,mishandeling oid. Een overtreding als "door rood rijden/sigaret weggooien.iemand beledigen", is allemaal niet interessant.
Als het goed is staat er ook in je dossier als je onterecht hebt vastgezeten.
75 topics = FIN
  dinsdag 15 september 2009 @ 14:01:58 #14
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_72765117
quote:
Op maandag 14 september 2009 17:07 schreef Groning112 het volgende:
Heb nu een sollicitatie lopen voor een functie bij defensie. Ook hier wordt er een veiligheidsonderzoek gedaan. In het verleden (5 jaar geleden) heb ik 1 strafbaar feit gepleegd (openlijk geweld op openbare weg met vernieling). Hiervoor uiteindelijk een boete voor betaald en ook niet voor de rechter te hoeven verschijnen. Zal dit van invloed zijn op de verklaring van geen bezwaar?

alvast bedankt
Hangt er van af wat je wilt gaan doen, en hoe oud je was toen dit gebeurde (was je misschien minderjarig?). Voor (onder-)officiersfuncties kan het zijn dat je niet toegelaten gaat worden. Vraag een Verklaring Omtrent Gedrag bij het gemeentehuis, en ga daarmee naar een voorlichtingscentrum. Zij moeten je direct kunnen vertellen of wat jij wilt mogelijk is.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  woensdag 16 september 2009 @ 14:26:15 #15
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_72802521
Het hangt af van je functie en de diepte van het veiligheidsonderzoek wat daar aan vooraf gaat.
Ga je voor functies bij de Kmar of (onder)officier inlichtingen en veiligheid, kan je het wel vergeten.
De veiligheidsonderzoeken en eisen voor de Kmar en Intell zijn veel zwaarder dan wanneer je bijvoorbeeld chauffeur wil worden.

Een strafblad betekend niet automatisch afwijzing. Het hangt bijvoorbeeld ook af van wat je hebt uitgespookt.
Bij het broertje van mn exvriend zaten ook jongens met een strafblad in de klas. Maar die hadden geen zware delicten op hun naam staan, het waren jongens die 1x een fout hebben begaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')