Strafblad is bullshit.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef rechtsom het volgende:
volgens mij is het zo, maar correct me if I'm wrong, dat je pas een strafblad krijgt als het bewezen is dat je schuldig bent. Dat zou je eventueel eens na kunnen vragen bij de politie zelf. Als het goed is moet je zelf je eigen strafblad kunnen inzien (dus ook kunnen zien dat er niets staat)
Veel succes met solliciteren in ieder geval. Als de functie echt wat voor je is hoop ik dat je m krijgt
Dat staat allemaal in de computerquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:42 schreef rechtsom het volgende:
volgens mij is het zo, maar correct me if I'm wrong, dat je pas een strafblad krijgt als het bewezen is dat je schuldig bent. Dat zou je eventueel eens na kunnen vragen bij de politie zelf. Als het goed is moet je zelf je eigen strafblad kunnen inzien (dus ook kunnen zien dat er niets staat)
Veel succes met solliciteren in ieder geval. Als de functie echt wat voor je is hoop ik dat je m krijgt
Je hebt gelijk. Maar de term “strafblad” is zo makkelijkquote:Op woensdag 26 augustus 2009 12:01 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Dat staat allemaal in de computeren hoeft niet eens op je strafblad te staan. Soort intern bedrijfsproces.
Volgens mij is elke militaire functie een vertrouwensfunctie?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:11 schreef D-FENS het volgende:
Voor vertrouwensfuncties kan een antecedenten-onderzoek veel verder gaan, inclusief een onderzoek naar gezinsleden, (ex-)partners etc. Maar het is erg afhankelijk van de functie wat wel en niet relevant is.
quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:33 schreef xman het volgende:
Ben ergens van beschuldigd door iemand in 2003 en na 3 dagen in cel niets gevonden. Uiteraard was ik gewoon onschuldig. Is dat iets waar ze over struikelen bij defensie als ik wil solliciteren
Iemand enig idee waar ze naar kijken?
Hangt er van af wat je wilt gaan doen, en hoe oud je was toen dit gebeurde (was je misschien minderjarig?). Voor (onder-)officiersfuncties kan het zijn dat je niet toegelaten gaat worden. Vraag een Verklaring Omtrent Gedrag bij het gemeentehuis, en ga daarmee naar een voorlichtingscentrum. Zij moeten je direct kunnen vertellen of wat jij wilt mogelijk is.quote:Op maandag 14 september 2009 17:07 schreef Groning112 het volgende:
Heb nu een sollicitatie lopen voor een functie bij defensie. Ook hier wordt er een veiligheidsonderzoek gedaan. In het verleden (5 jaar geleden) heb ik 1 strafbaar feit gepleegd (openlijk geweld op openbare weg met vernieling). Hiervoor uiteindelijk een boete voor betaald en ook niet voor de rechter te hoeven verschijnen. Zal dit van invloed zijn op de verklaring van geen bezwaar?
alvast bedankt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |