abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Games woensdag 26 augustus 2009 @ 16:31:43 #51
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72174847
Volgens mij in dit geval wel, dat lieten ze in de laatste keynote wel zien..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_72175190
Mn witte macje van ¤500 doet het prima en blijft ook gewoon wit. Met Snow Leopard zullen prestaties nog beter zijn, maar heb nu al niks te klagen.

Muziek en overige shit heb ik sowieso al op externe schijf staan omdat ik me daar niet door wil laten beperken.

De pro vind ik qua uiterlijk een koekblikje, maar dat is dus echt persoonlijke voorkeur ;-)
pi_72176275
Mijn witte macbook uit februari 2007 is nog steeds gewoon wit hoor

Persoonlijk zou ik nu gaan voor de 13" pro versie. In 2007 bestond deze nog niet en betaalde je ¤1000 voor de witte 2.0GHZ.
pi_72194536
Ik was gisteren weer even bij Applewinkel geweest en ik ben er nu wel echt uit. Ik ga voor de pro. Ik twijfel alleen nog even over de hardeschijfruimte, het is toch weer 40 extra. Anders kost ie 1010 :p
Helaas had ik echt de slechtste verkoper ooit. Ik als niet macgebruiker moest hem gaan vertellen dat je met bootcamp windows kan laten draaien. Dus ik kreeg ook geen antwoord op mijn vraag hoeveel ruimte ik voor windows moet reserveren eventueel want dat begreep ie niet.
Ik heb ongeveer 40gb aan muziek en laten we zeggen 20 gb aan documenten. Volgens een andere verkoper (die het wel beter snapte) heeft os x minimaal 30gb vrije ruimte nodig om goed te presteren.
Maak nie regtig saak nie
pi_72194951
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:58 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik was gisteren weer even bij Applewinkel geweest en ik ben er nu wel echt uit. Ik ga voor de pro. Ik twijfel alleen nog even over de hardeschijfruimte, het is toch weer 40 extra. Anders kost ie 1010 :p
Helaas had ik echt de slechtste verkoper ooit. Ik als niet macgebruiker moest hem gaan vertellen dat je met bootcamp windows kan laten draaien. Dus ik kreeg ook geen antwoord op mijn vraag hoeveel ruimte ik voor windows moet reserveren eventueel want dat begreep ie niet.
Ik heb ongeveer 40gb aan muziek en laten we zeggen 20 gb aan documenten. Volgens een andere verkoper (die het wel beter snapte) heeft os x minimaal 30gb vrije ruimte nodig om goed te presteren.
Nou, ik merk geen verschil in prestaties tussen 50gb en 10gb vrij.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Games donderdag 27 augustus 2009 @ 11:52:26 #56
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72195790
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 10:58 schreef kassenbouwer het volgende:
Zolang het maar niet onder de 5GB voor OSX komt. Reden is omdat er dan nog wat ruimte voor Swap-space gereserveerd wordt en dat kan de snelheid van je machine beïnvloeden, wil niet zeggen dat het heel langzaam werkt. Het werkt nog prima, maar het voelt net niet meer zo "snappy". Overigens kun je voor XP het beste 10 tot 15GB reserveren als je bootcamp erbij installeert. Dat is enkel het OS en nog wat ruimte over voor Security updates e.d (Windows blijft eenmaal minder veilig), Windows 7 weet ik eerlijk gezegd niet of Bootcamp het ondersteund, maar ik neem aan met de komst van Snow Leopard wel. Windows 7 zit volgens mij op minimaal 16~22GB aan ruimte voor het OS en updates.

Persoonlijk zou ik voor de ¤40, extra niet moeilijk doen, scheelt je een boel gedoe om em zelf in te bouwen.
pi_72218084
In hoeverre leent die 13" MBP zich voor video-editing? Final Cut, Premiere Pro, etc. De snelheid is het punt zeker niet, eerder of 1280x800 zal voldoen als er mobiel ge-edit moet worden.

Ik vind de draagbaarheid van die 13" een grote plus
url
  Redactie Games donderdag 27 augustus 2009 @ 23:48:17 #58
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72218148
Zolang je niet al te uitgebreide bewerkingen moet doen, prima. Maar je wil niet uren lang achter een 13" Macbook gaan video-editten..
pi_72233965
Ik heb de MacBook pro besteld! En zelfs voor 85 euro nog een iPod touch 16gb erbij:)
Ik ben benieuwd. het wordt mijn eerste Mac natuurlijk!
Maak nie regtig saak nie
  Donald Duck held vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:06:52 #60
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72237387
leuk, veel plezier ermee!
post vooral je eerste ervaringen ermee aub. wat is tof, wat is lastig. Waarin verschilt het enorm enzo.
vanwege eigen interesse naar mogelijk een mac ben ik erg benieuwd hoe een nieuweling het systeem ervaart. van de echt die-hard applefans heb ik toch het idee dat die alles wat te veel ophemelen.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72237888
bootcamp draaien op een mac
volgens mij faalt TS
pi_72237902
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:10 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik heb de MacBook pro besteld! En zelfs voor 85 euro nog een iPod touch 16gb erbij:)
Ik ben benieuwd. het wordt mijn eerste Mac natuurlijk!
koop een lollie en ga het vieren klapdeur
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:29:17 #63
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72237974
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:26 schreef Elixabete het volgende:

[..]

koop een lollie en ga het vieren klapdeur
al terug van je ban ?
*Hosselcopter*
pi_72237998
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:29 schreef Dibble het volgende:

[..]

al terug van je ban ?
al heel lang
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 augustus 2009 @ 20:01:58 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72240463
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
post vooral je eerste ervaringen ermee aub. wat is tof, wat is lastig. Waarin verschilt het enorm enzo.
vanwege eigen interesse naar mogelijk een mac ben ik erg benieuwd hoe een nieuweling het systeem ervaart. van de echt die-hard applefans heb ik toch het idee dat die alles wat te veel ophemelen.
Die (tenminste, de meeste) zijn ook ooit over gestapt he.
pi_72241023
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:25 schreef Elixabete het volgende:
bootcamp draaien op een mac
volgens mij faalt TS
Jaloers ofzo?
Maak nie regtig saak nie
pi_72241089
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik zal vanaf maandag even wat neerzetten hier. Want dan schijnt ie binnen te komen.

Ik ben wel benieuwd of er al Snow Leopard op de MacBook zit en of er ook iPhone OS 3.0 op die Touch zit.
Maak nie regtig saak nie
pi_72248857
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 20:22 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Jaloers ofzo?
op een mac?
neuh niet echt
Mac is ontworpen voor idioten
  FOK!fotograaf zondag 30 augustus 2009 @ 22:41:28 #69
13368 NiGeLaToR
pi_72295687
Congrats, ga je geen spijt van krijgen!!

Even 1 tipje, als je bootcamp windows boot.. werkt prima, kijk alleen uit met gamen onder windows. Macbooks worden te heet door het gamen, schijnbaar onder macOS is het geen probleem maar onder windows... bijkoelen noodzakelijk. 2 type macbookpro's en een normale macbook gezien met oververhitting op een LAN met Windows en gaming.
pi_72295989
ik heb zelf een witte, en die heb ik al anderhalf jaar. als je de kans hebt, zou ik voor de alu gaan, die ik persoonlijk veel mooier vind. het touchpad werkt bij mij prettiger op de pro dan op deze. voor de rest kan je zelf gewoon geheugen verwisselen (NIET BIJ APPLE KOPEN!) (zelfde geld voor de HDD ik heb er nu een 500GB in zitten). het toestenbord op de pro vind ik ook prettiger tikken dan op deze. toen ik deze kocht waren die unibody's nog niet te koop.

oh en ga geen bootcamp draaien met windows. als je echt windows apps nodig hebt gebruik dan vmware fusion (kijk maar op youtube). dat werkt echt zo veel beter! een mac hoor je namelijk niet uit te zetten. ding dichtklappen en in je tas doen. als je em weer nodig hebt haal je em uit je tas en doe je de laptop open, en je kan direct weer werken.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_72296140
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 23:44 schreef Drommelsch85 het volgende:
In hoeverre leent die 13" MBP zich voor video-editing? Final Cut, Premiere Pro, etc. De snelheid is het punt zeker niet, eerder of 1280x800 zal voldoen als er mobiel ge-edit moet worden.

Ik vind de draagbaarheid van die 13" een grote plus
ik ben met die programma's zelf niet bekend, maar mijn macbook is 2x zo snel als mijn windows pc met handbrake. ik heb een test gedaan door 1 video te pakken en op beide machines te converteren naar hetzelfde formaat (dvd naar mkv).

pc:
dualcore 3.6GHz
ati 4890 1GB
4GB intern geheugen
9 uur converteren

macbook:
dualcore 2.1GHz
geen idee kwa graphics (slecht in ieder geval, geen geforce of ati)
4GB intern geheugen
bijna 4.5 uur converteren.
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_72296868
Wat voor dualcore (intel/amd) type zit er in je PC? En welke Windows-versie draai je erop.
url
pi_72297939
intel core 2 duo e6600 (2.4GHz overgeklockt naar 3.6), ik deed dat vorige week met een gestripte XP. met een kale 7 gaat het ook niet veel sneller.
pi_72299528
Handig om te weten, nu moet ik mijn vrij nieuwe Dell laptop nog een keer kwijt, waarschijnlijk minder als ik ervoor betaald had
url
pi_72307562
Dit is mijn aller-allereerste berichtje vanaf een Mac. Vooralsnog werkt alles prima en ziet het er echt supergelikt uit! Snow Leopard stond er niet in eerste instantie op, maar er zat een dvd bij. Dus dat was het eerste wat ik heb gedaan. Ondertussen is iTunes mijn muziek aan het inladen, maar dat duurt volgens mij nog wel even...

Het spiegelende glas is wel iets wat me opviel. Nu de zonneschermen naar beneden zijn, heb ik er eigenlijk totaal geen last meer van.

Tot nu toe werkt alles heel intuitief (behalve dan de trema op de i, daar ben ik nog even niet uit). En vooral de trackpad met 1,2,3,4 vinger-commando's vind ik echt een uitvinding.

Nu weer even lekker verder met installeren... Daar ben ik vast nog wel even de hele middag mee bezig
Maak nie regtig saak nie
pi_72307643
Trema ï = Alt + u en dan de i.
pi_72307911
Dank je:) is er niet een mogelijkheid om het in te stellen zoals bij windows: druk dubbele punt en dan i

uhh en bestaat er ook zoiets als ctrl alt delete? Want hij vind het niet echt leuk dat ik allemaal dingen tegelijk aan het doen ben..
Maak nie regtig saak nie
pi_72308111
Alt appeltje Esc, dat is force quit. En dat met die puntjes is even wennen maar veel makkelijker ´ zit onder de Alt + e, ^ is Alt + i, heel logisch allemaal.
pi_72308306
Je hebt een proces manager die volgens mij standaard in je dock zit. Op zich kan ie heel druk zijn, maar zou je dat gewoon nog moeten starten. Zóó druk is je Mac niet snel
pi_72308308
Force quit. Ok handig om te weten.
Blijkbaar is het instellen van de iTunes bibliotheek een vrij geheugenvretende bezigheid..

En die toetscombinaties zal even wennen zijn. Maar dat komt vanzelf wel.

Toch wel handig fok want dit soort kleine handigheidjes ontdek je zelf toch minder snel!
Maak nie regtig saak nie
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 31 augustus 2009 @ 13:55:29 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_72308343
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:54 schreef kassenbouwer het volgende:
Force quit. Ok handig om te weten.
Blijkbaar is het instellen van de iTunes bibliotheek een vrij geheugenvretende bezigheid..

En die toetscombinaties zal even wennen zijn. Maar dat komt vanzelf wel.

Toch wel handig fok want dit soort kleine handigheidjes ontdek je zelf toch minder snel!
Wordt er geen handleiding meer bij geleverd??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_72308396
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:55 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wordt er geen handleiding meer bij geleverd??
Uhmm dit staat er niet in..

En geen process manager op de dock. Kan het ook niet vinden met de finder. Heet het misschien anders?
Maak nie regtig saak nie
  Redactie Games maandag 31 augustus 2009 @ 13:58:38 #83
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72308411
Activity Monitor

<command> <spatie> "Activiteit" en als het goed is komt ie er al tussen te staan..
pi_72308499
En anders vind je die ook onder Applicaties > Utilities (of hoe het ook mag heten in NL)
pi_72308561
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Activity Monitor

<command> <spatie> "Activiteit" en als het goed is komt ie er al tussen te staan..
Juist. Die heb ik maar gelijk even op het dock gezet ook.

Als er toevallig nog meer handige tips zijn die een noob niet snel uit zichzelf uitvindt, hoor ik het graag
Maak nie regtig saak nie
  Redactie Games maandag 31 augustus 2009 @ 14:07:17 #86
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_72308641
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:04 schreef kassenbouwer het volgende:

[..]

Juist. Die heb ik maar gelijk even op het dock gezet ook.

Als er toevallig nog meer handige tips zijn die een noob niet snel uit zichzelf uitvindt, hoor ik het graag
Als je vragen hebt, gewoon hier vragen stellen: Apple SC #293 Snow Leopard via de post duurt nog even!

Overigens vind ik het superfijn om via spotlight Apps op te starten vele malen sneller dan dat 6x klikken en scrollen..

Je hoeft vaak maar een paar letters in te tikken en de meest gebruikte apps list ie als "top hit", vervolgens heb je nog andere resultaten eronder hangen..

[ Bericht 0% gewijzigd door Mr.Noodle op 31-08-2009 14:14:56 ]
pi_72308899
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:07 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Als je vragen hebt, gewoon hier vragen stellen: Apple SC #293 Snow Leopard via de post duurt nog even!

Overigens vind ik het superfijn om via spotlight Apps op te starten vele malen sneller dan dat 6x klikken en scrollen..

Je hoeft vaak maar een paar letters in te tikken en de meest gebruikte apps list ie als "top hit", vervolgens heb je nog andere resultaten eronder hangen..

[ afbeelding ]
Ja, ik kan me voorstellen dat dat handig is inderdaad!
Dat ga ik zeker onthouden.

Mijn volgende vraag heb ik maar in dat topic gesteld
Maak nie regtig saak nie
pi_72310205
Ik ben ook wel erg blij dat ik al een vervanger voor Total Commander heb gevonden (een veel handiger bestandsordeningssysteem in Windows): Disk Order.

Iemand die het toevallig ook gebruikt?
Maak nie regtig saak nie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')