Nou, ik merk geen verschil in prestaties tussen 50gb en 10gb vrij.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:58 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik was gisteren weer even bij Applewinkel geweest en ik ben er nu wel echt uit. Ik ga voor de pro. Ik twijfel alleen nog even over de hardeschijfruimte, het is toch weer 40 extra. Anders kost ie 1010 :p
Helaas had ik echt de slechtste verkoper ooit. Ik als niet macgebruiker moest hem gaan vertellen dat je met bootcamp windows kan laten draaien. Dus ik kreeg ook geen antwoord op mijn vraag hoeveel ruimte ik voor windows moet reserveren eventueel want dat begreep ie niet.
Ik heb ongeveer 40gb aan muziek en laten we zeggen 20 gb aan documenten. Volgens een andere verkoper (die het wel beter snapte) heeft os x minimaal 30gb vrije ruimte nodig om goed te presteren.
Zolang het maar niet onder de 5GB voor OSX komt. Reden is omdat er dan nog wat ruimte voor Swap-space gereserveerd wordt en dat kan de snelheid van je machine beïnvloeden, wil niet zeggen dat het heel langzaam werkt. Het werkt nog prima, maar het voelt net niet meer zo "snappy". Overigens kun je voor XP het beste 10 tot 15GB reserveren als je bootcamp erbij installeert. Dat is enkel het OS en nog wat ruimte over voor Security updates e.d (Windows blijft eenmaal minder veilig), Windows 7 weet ik eerlijk gezegd niet of Bootcamp het ondersteund, maar ik neem aan met de komst van Snow Leopard wel. Windows 7 zit volgens mij op minimaal 16~22GB aan ruimte voor het OS en updates.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 10:58 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik was gisteren weer even bij Applewinkel geweest en ik ben er nu wel echt uit. Ik ga voor de pro. Ik twijfel alleen nog even over de hardeschijfruimte, het is toch weer 40 extra. Anders kost ie 1010 :p
Helaas had ik echt de slechtste verkoper ooit. Ik als niet macgebruiker moest hem gaan vertellen dat je met bootcamp windows kan laten draaien. Dus ik kreeg ook geen antwoord op mijn vraag hoeveel ruimte ik voor windows moet reserveren eventueel want dat begreep ie niet.
Ik heb ongeveer 40gb aan muziek en laten we zeggen 20 gb aan documenten. Volgens een andere verkoper (die het wel beter snapte) heeft os x minimaal 30gb vrije ruimte nodig om goed te presteren.
koop een lollie en ga het vieren klapdeurquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:10 schreef kassenbouwer het volgende:
Ik heb de MacBook pro besteld! En zelfs voor 85 euro nog een iPod touch 16gb erbij:)
Ik ben benieuwd. het wordt mijn eerste Mac natuurlijk!
al terug van je banquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:26 schreef Elixabete het volgende:
[..]
koop een lollie en ga het vieren klapdeur
Die (tenminste, de meeste) zijn ook ooit over gestapt he.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
leuk, veel plezier ermee!
post vooral je eerste ervaringen ermee aub. wat is tof, wat is lastig. Waarin verschilt het enorm enzo.
vanwege eigen interesse naar mogelijk een mac ben ik erg benieuwd hoe een nieuweling het systeem ervaart. van de echt die-hard applefans heb ik toch het idee dat die alles wat te veel ophemelen.
Jaloers ofzo?quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:25 schreef Elixabete het volgende:
bootcamp draaien op een mac
volgens mij faalt TS
Ik zal vanaf maandag even wat neerzetten hier. Want dan schijnt ie binnen te komen.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 18:06 schreef __Saviour__ het volgende:
leuk, veel plezier ermee!
post vooral je eerste ervaringen ermee aub. wat is tof, wat is lastig. Waarin verschilt het enorm enzo.
vanwege eigen interesse naar mogelijk een mac ben ik erg benieuwd hoe een nieuweling het systeem ervaart. van de echt die-hard applefans heb ik toch het idee dat die alles wat te veel ophemelen.
ik ben met die programma's zelf niet bekend, maar mijn macbook is 2x zo snel als mijn windows pc met handbrake. ik heb een test gedaan door 1 video te pakken en op beide machines te converteren naar hetzelfde formaat (dvd naar mkv).quote:Op donderdag 27 augustus 2009 23:44 schreef Drommelsch85 het volgende:
In hoeverre leent die 13" MBP zich voor video-editing? Final Cut, Premiere Pro, etc. De snelheid is het punt zeker niet, eerder of 1280x800 zal voldoen als er mobiel ge-edit moet worden.
Ik vind de draagbaarheid van die 13" een grote plus
Wordt er geen handleiding meer bij geleverd??quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:54 schreef kassenbouwer het volgende:
Force quit. Ok handig om te weten.
Blijkbaar is het instellen van de iTunes bibliotheek een vrij geheugenvretende bezigheid..
En die toetscombinaties zal even wennen zijn. Maar dat komt vanzelf wel.
Toch wel handig fokwant dit soort kleine handigheidjes ontdek je zelf toch minder snel!
Uhmm dit staat er niet in..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:55 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wordt er geen handleiding meer bij geleverd??
Juist. Die heb ik maar gelijk even op het dock gezet ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:58 schreef Mr.Noodle het volgende:
Activity Monitor
<command> <spatie> "Activiteit" en als het goed is komt ie er al tussen te staan..
Als je vragen hebt, gewoon hier vragen stellen: Apple SC #293 Snow Leopard via de post duurt nog even!quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:04 schreef kassenbouwer het volgende:
[..]
Juist. Die heb ik maar gelijk even op het dock gezet ook.
Als er toevallig nog meer handige tips zijn die een noob niet snel uit zichzelf uitvindt, hoor ik het graag
Ja, ik kan me voorstellen dat dat handig is inderdaad!quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:07 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Als je vragen hebt, gewoon hier vragen stellen: Apple SC #293 Snow Leopard via de post duurt nog even!
Overigens vind ik het superfijn om via spotlight Apps op te starten vele malen sneller dan dat 6x klikken en scrollen..
Je hoeft vaak maar een paar letters in te tikken en de meest gebruikte apps list ie als "top hit", vervolgens heb je nog andere resultaten eronder hangen..
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |