+Firewire 800quote:Op woensdag 26 augustus 2009 07:55 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
¤ 175 voor:
-feller LED-scherm
-DDR3 ipv DDR2
-duurzamere, aluminium behuizing
-2,0 ipv 2,2 kg
-7 ipv 5 uur battery life
-multitouch glazen trackpad
-backlit keyboard
(ik heb zelf de aluminium)
+ SD card slotquote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:33 schreef nietzman het volgende:
[..]
+Firewire 800
Is echt een no brainer, voor de pro gaan.
En dat is een pluspunt omdat?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:14 schreef Eris het volgende:
[..]
+ SD card slot
+ Glas plaat voor je beeld scherm
Sterker, minder torsie van de behuizing, etc.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:19 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En dat is een pluspunt omdat?
Slechter te calibreren, reflecteerd alles, ook je eigen tronie.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:21 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Sterker, minder torsie van de behuizing, etc.
Dat reflectie roept iedereen (zonder zo'n scherm), maar ik heb nu al een jaar of 3 zo'n scherm en geen last van reflecties. Calibreren zal me aan mijn reet roesten ik doe niets bijzonders met kleuren. Bij een 13" laptop is de kwaliteit van de behuizing ivm het meeneem karakter in de meeste gevallen belangrijker dan kleurechtheid. Ik denk namelijk niet dat veel mensen op een 13" scherm serieus gaan fotobewerken of designen waarbij kleurechtheid van belang is. Wat denk jij?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Slechter te calibreren, reflecteerd alles, ook je eigen tronie.
Geef mij dan maar een mat scherm zonder glasplaat.
Geen idee, ik doe geen grafische opleiding.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat reflectie roept iedereen (zonder zo'n scherm), maar ik heb nu al een jaar of 3 zo'n scherm en geen last van reflecties. Calibreren zal me aan mijn reet roesten ik doe niets bijzonders met kleuren. Bij een 13" laptop is de kwaliteit van de behuizing ivm het meeneem karakter in de meeste gevallen belangirjker dan kleur echtheid. Ik dnek namelijk niet dat veel mensen op een 13" scherm serieus gaan fotobewerken of designen waarbij kleurechtheid van belang is. Wat denk jij?
Knappe jongen als je een 8-bits scherm gecalibreerd krijgt zodat ie kleuren goed weergeeft. Met of zonder glasplaatquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:23 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Slechter te calibreren, reflecteerd alles, ook je eigen tronie.
Geef mij dan maar een mat scherm zonder glasplaat.
Hij kan open, aan de onderkant. De bodemplaat is niet meegenomen in het unibody-verhaal, dat is de bovenkant + alle zijkanten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:32 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe kan je iets upgraden in zo'n unibody als die mac pro?
8 of 9,95 via Apple zelf. Maar vanaf vrijdag weet ik niet wat de policy is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:30 schreef kassenbouwer het volgende:
Gebraden wombat: mooie samenvatting
Maar nog een keer de vraag, zal er merkbaar verschil zijn in prestaties?
En ik ga zo wel even vragen bij de applewinkel hoe het zit met snow leopard. Ik meen me te herinneren dat je dat sowieso gratis kreeg als je vanaf juli je Mac had gekocht.
Log in bij Surfspot.nl en ga naar de Apple Store via Partner Shops, dan zie je hoeveel korting jouw onderwijsinstelling je oplevert.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:22 schreef c0nd0r het volgende:
TVP ik sta voor hetzelfde dilemma..
Maar 13" Pro voor ¤1050? Ik dacht hem gister incl. studentenkorting voor ¤1300+ te zien?
Als hij idd incl. korting 1050 is dan is mijn keuze snel gemaakt
Ze hebben dezelfde videokaart. Omdat ze echter het RAM gebruiken en DDR3 sneller is dan DDR2, zal hij in de MacBook Pro iets beter presteren. Maar verwacht geen wereld van verschil.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:24 schreef NiGeLaToR het volgende:
Die pro heeft betere videokaart volgens mij, daar zou ik het voor doen. En beter scherm. En is steviger. En mooier. Ik zou de Pro nemen. En die is pro, wat cooler klinkt, dan niet-pro.
Enfin, pro is volgens mij iets beter ding, voor 175,- heb je daar wel plezier van.
Je kunt ook voor ¤ 80 zelf een 500 GB harddisk kopen, en die inbouwen. Dat is hartstikke simpel, en je garantie vervalt niet.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:28 schreef kassenbouwer het volgende:
Ja ik heb wel een externe HD. Maar ik wil toch wel in ieder geval al mijn muziek op mijn MacBook hebben staan.
Zou het ook geen optie zijn om Windows dan te installeren op de externe HD? Of gaat dat te traag?
En dat multitouch touchpad.. Tja, nu begrijp ik waarom die Appleverkoper me gelijk naar de Pro sleepte. Ik realiseerde me niet dat de witte een normaal touchpad heeft, want met dat multiding kan je echt zoveel meer!
Er zal een beetje verschil zitten in prestaties door de iets snellere processor en sneller geheugen, maar niet meer dan (ruwe schatting) 20%. Niet bijzonder merkbaar bij gewoon gebruik dus.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 08:30 schreef kassenbouwer het volgende:
Gebraden wombat: mooie samenvatting
Maar nog een keer de vraag, zal er merkbaar verschil zijn in prestaties?
En ik ga zo wel even vragen bij de applewinkel hoe het zit met snow leopard. Ik meen me te herinneren dat je dat sowieso gratis kreeg als je vanaf juli je Mac had gekocht.
Waarom zeg je dan dat ze JOU een mat scherm moeten gevenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:07 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen idee, ik doe geen grafische opleiding.
Voor de rest maakt het mij niet uit wat aan jouw reet roest en dat wil ik ook niet weten.....
Het leek mij wel handig voor TS zodat hij daar ook op kan letten en evetueel buiten kan bekijken of het idd zo is of niet.
Tov! Is even kijken hoeveel korting mijn vriendin dan krijgt ik ben helaas net student afquote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:44 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Log in bij Surfspot.nl en ga naar de Apple Store via Partner Shops, dan zie je hoeveel korting jouw onderwijsinstelling je oplevert.
Niet bij de huidige macbook en proquote:Op woensdag 26 augustus 2009 11:15 schreef __Saviour__ het volgende:
mat scherm is gewoon een optie die je kunt kiezen bij het samenstellen van de macbook
Ontspiegeld is ook niet per definitie mat.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 13:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Het staat er toch gewoon tussen als keuze
ontspiegeld breedbeeldscherm [+ ¤ 45,01]
edit: bij de pro 15 en 17 dan. bij de 13 is het geen keuze zie ik nu
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |