abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72156828
Ik ben nu weer in de waar met fiscaal inkomen. Ik weet dat studiefinanciering niet tot fiscaal inkomen behoort.

Maar behoort AOW (pensioen) wel tot fiscaal inkomen? Mijn oma wilt namen een woonpas aanvragen, zij is 65+ en werkt dus niet meer. Is haar fiscaal inkomen nu 0?
pi_72157180
Nee natuurlijk niet, AOW is gewoon inkomen.
pi_72157311
Dus ik zou haar jaaropgaaf als fiscaal inkomen moeten noteren? Maar over fiscaal inkomen moet toch inkomensbelasting betaald worden
pi_72157344
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:03 schreef Cahir het volgende:
Dus ik zou haar jaaropgaaf als fiscaal inkomen moeten noteren? Maar over fiscaal inkomen moet toch inkomensbelasting betaald worden
Hoe moeilijk is het om fiscaal inkomen in google in te typen? Je krijgt dan gelijk de link naar de site van de belastingdienst.
pi_72157748
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:04 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om fiscaal inkomen in google in te typen? Je krijgt dan gelijk de link naar de site van de belastingdienst.
Zie geen enkele link die mij haarfijn uitlegt wat het is.
pi_72157840
quote:
Fiscaal loon (inkomen)

Het loon (inkomen) dat op de jaaropgave is vermeld en waarover de loonheffing is berekend.
pi_72158072
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:17 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Word er loonheffing over pensioenen gerekend
pi_72158139
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:23 schreef Cahir het volgende:

[..]

Word er loonheffing over pensioenen gerekend
Weer de eerste hit op google:
quote:
Loonheffing
We houden op elk AOW-pensioen loonheffing in. De loonheffing bestaat uit loonbelasting en premies voor de volksverzekeringen. Deze betalen wij door aan de Belastingdienst.
http://www.svb.nl/int/nl/aow/hoogte_aow/wat_gaat_er_af/

[ Bericht 14% gewijzigd door Dennis101 op 25-08-2009 23:42:33 ]
pi_72158477
off: Kap eens even met dat verwijs naar Google.....we kunnen FOK! ook wel opdelen in twee fora (GC en ONZ), aangezien de rest van de vragen toch wel via Google te vinden zijn.

On topic: over AOW (en andere pensioensoorten) wordt uiteraard belasting geheven.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_72158526
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:36 schreef Five_Horizons het volgende:
Kap eens even met dat verwijs naar Google.....
Want? Ik beantwoord er toch zijn vragen mee.
pi_72158560
Nee, dat doe je niet. Dat jij een antwoord via Google vindt, zorgt er nog niet voor dat een antwoord in dit topic terecht komt. Als je dan toch bezig bent, kun je net zo goed even je 'antwoord' hier in het reageerveld gooien.
pi_72158606
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Nee, dat doe je niet. Dat jij een antwoord via Google vindt, zorgt er nog niet voor dat een antwoord in dit topic terecht komt. Als je dan toch bezig bent, kun je net zo goed even je 'antwoord' hier in het reageerveld gooien.
Eh dat doe ik wel, ik geef een quote van de site van de belastingdienst en een link naar SVB waarin staat dat er loonheffing geheven wordt over AOW. Dus vertel mij eens welk deel van zijn vragen heb ik niet beantwoord?

Maar vooruit, ik zal mijn vorige post even aanpassen.
pi_72158919
Ik neem aan dat je oma begin dit jaar 'n jaaropgave heeft ontvangen (misschien wel meerdere, 1 van de AOW en nog een van een pensioen?) waarop bruto inkomen vermeld staat. Al die inkomens bij elkaar zijn volgens mij gewoon het fiscaal inkomen (ik neem tenminste aan dat de gemeente/woningbouw het inkomen over 2008 wil weten?). Mocht er geen jaaropgave te vinden zijn maar wel 'n maandelijks overzicht, dan heb je best kans dat daar ook cumulatieve bedragen op staan. Als je dan het overzicht van december 2008 hebt, weet je het in principe ook.
pi_72159124
Ik dacht dat pensioen AOW was
pi_72159197
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 23:59 schreef Cahir het volgende:
Ik dacht dat pensioen AOW was
Het is onderdeel van....

Je kunt ook nog je pensioen vanuit je werkgever hebben en evt. lijfrentes.
pi_72202324
Een uitkering als je niet werkt (WW uitkering toch ?), valt dat ook onder Fiscaal Inkomen?

En Wajong valt toch niet onder Fiscaal Inkomen?

En Stufi toch ook niet?
pi_72202342
Uiteraard

Edit: niet snel editten, he

Wajong en WW wordt belasting over geheven. Stufi niet, uiteraard.
pi_72202618
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Uiteraard

Edit: niet snel editten, he

Wajong en WW wordt belasting over geheven. Stufi niet, uiteraard.

Wajong en WW horen bij Fiscaal Inkomen dus?
  donderdag 27 augustus 2009 @ 20:35:37 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_72212039
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:27 schreef Cahir het volgende:

[..]

Wajong en WW horen bij Fiscaal Inkomen dus?
Ja. Een bijstandsuitkering bijvoorbeeld ook.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')