abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72155109
http://uk.news.yahoo.com/(...)rn-chic-c2ff8aa.html

After years spent hunting for the buried remains of prehistoric animals, a Canadian paleontologist now plans to manipulate chicken embryos to show he can create a dinosaur. Skip related content

Hans Larsson, the Canada Research Chair in Macro Evolution at Montreal's McGill University, said he aims to develop dinosaur traits that disappeared millions of years ago in birds.

Larsson believes by flipping certain genetic levers during a chicken embryo's development, he can reproduce the dinosaur anatomy, he told AFP in an interview.

Though still in its infancy, the research could eventually lead to hatching live prehistoric animals, but Larsson said there are no plans for that now, for ethical and practical reasons -- a dinosaur hatchery is "too large an enterprise."

"It's a demonstration of evolution," said Larsson, who has studied bird evolution for the last 10 years.

"If I can demonstrate clearly that the potential for dinosaur anatomical development exists in birds, then it again proves that birds are direct descendants of dinosaurs."

The research is funded by the Natural Sciences and Engineering Research Council of Canada, the Canada Research Chairs program and National Geographic.

The idea for the project, Larsson said, came about during discussions with renowned American paleontologist Jack Horner, who served as technical advisor for the Jurassic Park films.

Horner recently wrote a book entitled "How to Build A Dinosaur," in which he refers to the embryo experiment as part of a quest to create a "chickenosaurus."

Larsson's team has previously worked to uncover prehistoric animal remains, including eight unknown species of dinosaurs and five new types of crocodile in Niger. He also recently uncovered the remains of a new carnivorous dinosaur in Argentina.
Over 100 jaar weet niemand het meer
pi_72155354
Jurassic Park
Alleen wel eventjes goed die hekken regelen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:15:07 #3
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72155485
misschien kan die geneticus bij jou enkele genen "hoe post ik in het Nederlands" bij je implamteren......
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_72155486
En nu een samenvatting in het Nederlands en je eigen standpunt erin, en het topic is klaar voor de discussie....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:15:59 #5
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_72155522
Dit doet me denken aan een enge film met dino's waarin het niet goed afloopt. Dood Platvoet (en zijn vriendjes) voordat het te laat is.
Géén kloon van tvlxd!
pi_72155696
Als ie het maar goed met de beveiliging regelt...

pi_72155729
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:12 schreef McKillem het volgende:
Jurassic Park
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:22:00 #8
18552 WiXX
Kijk uit maloot...
pi_72155792
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:15 schreef zomaareennaam het volgende:
misschien kan die geneticus bij jou enkele genen "hoe post ik in het Nederlands" bij je implamteren......
Wat dacht je van een "leer engels lezen" gen, bij jou?
pi_72155874
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:12 schreef McKillem het volgende:
Jurassic Park
ghehe .. inkoppertje
pleased to meet you
pi_72155917
Ik kan van een mug een olifant maken.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 22:25:29 #11
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_72155945
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:22 schreef WiXX het volgende:

[..]

Wat dacht je van een "leer engels lezen" gen, bij jou?
dus jij vindt de zin " Geneticus wilt van kippen dinosaurusen maken " ook Engels of zie je hier niet de zeer ergerlijke domme Rotterdamse fout in die zin?

btw: ik heb Engelse voorouders dus Engels lezen is voor mij geen enkel probleem.....
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_72160518
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:25 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

dus jij vindt de zin " Geneticus wilt van kippen dinosaurusen maken " ook Engels of zie je hier niet de zeer ergerlijke domme Rotterdamse fout in die zin?

btw: ik heb Engelse voorouders dus Engels lezen is voor mij geen enkel probleem.....
sssssstttt Rustig maar. Het komt wel goed.
Over 100 jaar weet niemand het meer
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 augustus 2009 @ 01:17:58 #13
862 Arcee
Look closer
pi_72160577
Interessant.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_72160608
Wil nu nieuwe topic over zeilster anders ga ik pitten
Love music!
pi_72160641
"wilt"
pi_72161966
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 01:20 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Wil nu nieuwe topic over zeilster anders ga ik pitten
Deel 5 of 6 alweer, staat nu bij General Chat
pi_72162865
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 22:25 schreef zomaareennaam het volgende:

[..]

\

Je betovergrootvader William geeft jou geen voorsprong in de Engelse taal hoor
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_72163308
Uitkijken wat je bij de KFC krijgt
pi_72179270
laat'm dan gelijk goud maken van stront
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')