http://www.elsevier.nl/we(...)oor-exgevangenen.htmquote:NCRV op zoek naar vrouwen voor ex-gevangenen
dinsdag 25 augustus 2009 12:26
Xander de Buisonjé gaat proberen voor zeven ex-gevangenen de vrouw van hun leven te vinden. De zanger doet dit in het kader van de nieuwe televisieserie Zij gelooft in mij.
Dat maakte de NCRV vandaag bekend.
Wat de boeven precies op hun kerfstok hebben, wordt niet gemeld. Een woordvoerder van de NCRV zegt tegen elsevier.nl dat het in ieder geval geen gewelds- of zedendelicten zijn.
Drugs
'Maar het zijn ook weer geen jongens die maar twee dagen gezeten hebben, je moet meer denken in de richting van drugs of inbraak.'
Verder blijft het nog even geheim. 'De vrouwen mogen bij de eerste ontmoeting alles aan de mannen vragen, behálve waarvoor ze gezeten hebben. Ze moeten immers toch een tweede kans krijgen,' legt de woordvoerder uit.
De ex-gedetineerden krijgen ook hulp van reclassering bij het vinden van een baan en een woning.
Al deze facetten moeten zorgen voor een nieuwe, frisse start in hun leven.
Panter
Vrouwen die op zoek zijn naar een levenspartner én de ex-gevangenen een tweede kans gunnen, kunnen zich vanaf vandaag aanmelden bij de NCRV. De zeven ex-boeven staan al met foto op de website.
In een filmpje stellen de ex-gevangenen zich aan het publiek voor. Zo zegt de 40-jarige Rick op zoek te zijn naar 'een beetje leuke, meegaande panter die goed in haar vel zit'.
Zij gelooft in mij is bedacht door Nederlandse programmamakers. De titel is gebaseerd op het gelijknamige liedje van de in 2004 overleden volkszanger André Hazes, dat ook gaat om het krijgen van een tweede kans.
Door Jeroen Langelaar
Boerka zoekt man, wie heeft het lekkerste gewaad?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:57 schreef Hukkie het volgende:
Over uitmelken gesproken, volgende programma: 'Loverboy zoekt vrouw.'
Is idd weer 's wat anders, vind het wel lachen.quote:De ex-gedetineerden krijgen ook hulp van reclassering bij het vinden van een baan en een woning.
Al deze facetten moeten zorgen voor een nieuwe, frisse start in hun leven.
quote:
Inderdaad, ik vraag me toch wel af hoe het promo-filmpje er uit gaat zien op tv.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:32 schreef Ferdo het volgende:
Een droomdate met een gevangene die al je voorgangsters verkracht en gewurgd heeft en verlof heeft gekregen van zijn tbs-instelling om mee te kunnen doen aan dit programma. Wat wil een vrouw nog meer?
Die profielen! Wat een a-typische doorsnede van de Nederlandse gevangenisbevolking:quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:35 schreef SCH het volgende:
hier kun je al wat kandidaten zien en ook reageren als je wilt: http://zijgelooftinmij.ncrv.nl
Als ze ooit thuis zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die profielen! Wat een a-typische doorsnede van de Nederlandse gevangenisbevolking:
Hobby’s: Reizen, tuinieren, muziek, films, lezen, maar mag ook graag thuis romantisch met kaarslicht op de bank zitten.
Jij kent de gevangenisbevolking heel goed?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 19:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die profielen! Wat een a-typische doorsnede van de Nederlandse gevangenisbevolking:
Hobby’s: Reizen, tuinieren, muziek, films, lezen, maar mag ook graag thuis romantisch met kaarslicht op de bank zitten.
Ja, zoiets moet het toch wel zijn. Het zal hier niet om heel zwaar gestoorde delinquenten gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:21 schreef SCH het volgende:
[..]
Jij kent de gevangenisbevolking heel goed?
Er zitten natuurlijk relatief veel gewone mensen in de gevangenis die graag weer verder willen met hun leven en daar hoort huis, werk en partner bij.
Nee dat lijkt me ook niet, volgens mij hebben ze ook vrij kort gezeten dus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:38 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, zoiets moet het toch wel zijn. Het zal hier niet om heel zwaar gestoorde delinquenten gaan.
Herbert the Pervertquote:
Nee, het gaat voornamelijk om ex-gedetineerden die een eerlijke partner zoeken omdat ze zelf aangeven ook heel erg eerlijk te zijn (heb net de beschikbare filmpjes bekekenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:38 schreef Stali het volgende:
[..]
Ja, zoiets moet het toch wel zijn. Het zal hier niet om heel zwaar gestoorde delinquenten gaan.
Ik vrees dat ik tóch naar uitzendinggemist zal gaan om te kijken welke vrouwen er reageerden .quote:Enfin, was even nieuwsgierig maar weet nu al dat ik dit programma ook weer niet zal gaan kijken..
Vandaar ook dat ze onvrijwillig uit logeren zijn geweest. Omdat ze zo eerlijk zijn.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nee, het gaat voornamelijk om ex-gedetineerden die een eerlijke partner zoeken omdat ze zelf aangeven ook heel erg eerlijk te zijn (heb net de beschikbare filmpjes bekeken)
Laat datquote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:36 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Vandaar ook dat ze onvrijwillig uit logeren zijn geweest. Omdat ze zo eerlijk zijn.
Of jij de mijne niet, kan ook.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:45 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Laat datmaar achterwege, je snapt mijn posting niet helemaal
Ha ja, schitterend, om het laatste zou ik ook nog wel kijken inderdaad.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 00:32 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Nee, het gaat voornamelijk om ex-gedetineerden die een eerlijke partner zoeken omdat ze zelf aangeven ook heel erg eerlijk te zijn (heb net de beschikbare filmpjes bekeken)
[..]
Ik vrees dat ik tóch naar uitzendinggemist zal gaan om te kijken welke vrouwen er reageerden .
Dat is natuurlijk waar, maar ze worden toch gemarket als ex-gedetineerde. Ben benieuwd wat dat voor dames aan trekt...quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:21 schreef SCH het volgende:
Er zitten natuurlijk relatief veel gewone mensen in de gevangenis die graag weer verder willen met hun leven en daar hoort huis, werk en partner bij.
- Vrouwen die begrijpen dat er wel eens iets mis kan gaan in het leven? Die dat zelf hebben meegemaakt? Die dat in hun familie/vrienden kring hebben meegemaakt.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk waar, maar ze worden toch gemarket als ex-gedetineerde. Ben benieuwd wat dat voor dames aan trekt...
Robert lijkt mij geen 100% heteroquote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:44 schreef SCH het volgende:
Ik vind het dan wel weer jammer dat er geen vrouwelijke gedetineerden tussen zitten en dat het weer 100 procent hetero is, net als boer zoekt vrouw.
Waar maak je dat uit op?quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Robert lijkt mij geen 100% heteroSla je slag zou ik zeggen
Ik denk niet dat je die gaat trekken. Begrijpen dat er iets mis kan gaan is nog geen reden om te schrijven. Zelf gedetineerd zijn geweest is voor velen denk ik een goede reden om weg te blijven van de camera's.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 09:44 schreef SCH het volgende:
- Vrouwen die begrijpen dat er wel eens iets mis kan gaan in het leven? Die dat zelf hebben meegemaakt? Die dat in hun familie/vrienden kring hebben meegemaakt.
Lijkt mij een prima eigenschap als je iemand ontmoet, leuk vind en dan blijkt dat zijn verleden deels in de gevangenis heeft afgespeeld. Maar om dan te schrijven?quote:- Vrouwen die weten dat niet iedere gedetineerde een moordzuchtige enge verkrachter is die zijn hele leven gestigmatiseerd moet blijven worden?
Dat lijkt mij een realistische... maar ik verwacht eerder vrouwen die het wel aantrekkelijk vinden. En vraag me niet waarom ze dat vinden, maar die groep heb je.quote:- Vrouwen die de filmpjes bekijken en 1 van deze mannen toevallig gewoon leuk vinden?
Er was volgens mij ooit een vrouwelijke boer... Mijn vrouw heeft nl. weinig smaak als het om televisie gaat (niemand is perfect), dus ik heb dat wel eens voorbij zien schieten.quote:Ik vind het dan wel weer jammer dat er geen vrouwelijke gedetineerden tussen zitten en dat het weer 100 procent hetero is, net als boer zoekt vrouw.
Kijk gaat het dus wrs om iemand die lange vingers heeft, nou daar zijn er meer van buiten de bak dan er in als je 't mij vraagt.quote:Een woordvoerder van de NCRV zegt tegen elsevier.nl dat het in ieder geval geen gewelds- of zedendelicten zijn.
2 jaar + 2 maanden vind ik niet echt kort (voor Nederlandse begrippen dan).quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 21:37 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me ook niet, volgens mij hebben ze ook vrij kort gezeten dus.
quote:Naam: Gert
Leeftijd: 37
Straf: 26 maanden
Misschien hebben die allemaal al een vrouw.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 20:24 schreef SeLang het volgende:
Of zitten die vooral voor gewelds en zedendelicten?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |