abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72147547
Ik ben van plan om een bierkrat radio te gaan maken, maar ik ben niet zo technisch dus vraag ik jullie om help:

Speakers> http://www.kijkshop.nl/pr(...)ant-speakers-mcs-69/
Accu> http://www.baco-army-goods.nl/product_13.html
Versterker> http://www.kijkshop.nl/pr(...)-versterker-mca-200/
Batterijlader> http://www.htponline.nl/v(...)tterijen-p-1945.html
Autoradio> ? iemand ideeën? Ik wil ook graag mp3 aansluiting! Kan mp3 ook zonder een autoradio?

Gaat dit lukken? En iemand suggestie's voor de radio/mp3?
Alvast bedankt!
pi_72147749
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef Aksmen het volgende:
iemand ideeën? Ik wil ook graag mp3 aansluiting! Kan mp3 ook zonder een autoradio?
Ja dat kan met een MP3 speler.
[i]"History is made by those who break the rules"[/i]
[b]Op dinsdag 17 februari 2009 11:02 schreef -Madskillz28TH het volgende:[/b]
dat klopt, p00p is een genie :D _O_
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:16:47 #3
267127 de_DDoSwachter
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
pi_72147782
Die versterker kun je wel skippen, beetje autoradio heeft van zichzelf wel genoeg vermogen voor die speakertjes.

En ik zou een lader nemen waarvan de trafo niet in de stekker zit, dan kun je 'm gewoon in de krat inbouwen.

verder, lekker voor de cheap-ass spulletjes gaan idd. Heel bijzonder geluid ga je toch niet krijgen uit een bierkrat.
Speakers kun je ook 2e hands proberen te scoren op marktplaats of op een sloop. Radio ook maar dan zal MP3 ondersteuning wat lastiger zijn. Een aux-aansluiting voor een aparte mp3-speler lukt misschien wel.
pi_72166535
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef Aksmen het volgende:
Ik ben van plan om een bierkrat radio te gaan maken, maar ik ben niet zo technisch dus vraag ik jullie om help:
Gaat dit lukken? En iemand suggestie's voor de radio/mp3?
sluit gewoon een ipod met een kabeltje aan op de versterker.
So we just called him Fred too
pi_72170324
Tweakers

volgens mij is zoiets op got nog steeds 'stoer'
pi_72170471
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 14:04 schreef kikoooooo het volgende:
Tweakers

volgens mij is zoiets op got nog steeds 'stoer'
Nee man! Weet je wel hoe belabberd de akkoestische eigenschappen van een bierkrat zijn? Het moet minstens eikenhout zijn en zonder minstens 3 formules om de ideale positie van de woofer t.o.v. de tweeter te bepalen ofzo gaat het topic gewoon op slot!
pi_72207321
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:16 schreef de_DDoSwachter het volgende:

En ik zou een lader nemen waarvan de trafo niet in de stekker zit, dan kun je 'm gewoon in de krat inbouwen.
Iemand suggestie's met links? En bedankt iedereen voor het reageren!
pi_72211893
Heb zelf ook eens zoiets gemaakt in bierkrat.
Je moet er wel rekening mee houden dat je geen dagen op die accu kan draaien.
Goein dag eem'n
pi_72211972
de hamvraag is natuurlijk, welk merk bier wordt gekozen voor de krat?

deze is erg mooi:
pi_72212008
Er is een topicreeks hier...
pi_72239315
ik ga wss voor amstelbierkrat.
pi_72261751
iemand suggesties voor een subwoofer? Goede prijsklasse en graag redelijk geluid, danku
pi_72261980
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:35 schreef Aksmen het volgende:
iemand suggesties voor een subwoofer? Goede prijsklasse en graag redelijk geluid, danku
eh een goede subwoofer in een amstel krat?? heeft amstel soms tegenwoordig kratten voor 50 flesjes ofzo??
pi_72265827
ik bedoel ook een kleine maar miss heb iemand al een keer een goede gekogt?
pi_72267711
naja behalve dat je wanneer je de sub direct in de krat zou proppen, het ding zal laten trillen als de tering,
zal het waarschijnlijk niet eens passen. die dingen zijn vaak rond de 26 cm breed, en rond de 15 diep.
daarnaast heb je een betere versterker nodig dan die marquant rommel om er een beetje geluid uit te krijgen,
dus houd het maar bij 2 stevige ovale speakers, en een degelijke versterker+radio, komt er zat bas uit, voor zover mogelijk.

edit: overigens zou ik dan ook absoluut geen marquant kopen, neem pioneer/hertz/clarion ofzo,
kost wat meer maar met marquant gooi je je geld weg.
pi_72281864
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 21:46 schreef MrDrako het volgende:
edit: overigens zou ik dan ook absoluut geen marquant kopen, neem pioneer/hertz/clarion ofzo,
kost wat meer maar met marquant gooi je je geld weg.
Kan je me een suggestie geven dan?
pi_72286465
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=2797&hoofdgroep=9&subgroep=135
90 euro voor 2x ovaal met 90 watt rms van hertz, puur als voorbeeld, kwalitatief goed geluid met een aardige bass, voorzover mogelijk in een kratje,
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=16833&hoofdgroep=7&subgroep=137
2x 60 watt op 4 ohm, 80 euro,
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9037&hoofdgroep=4&subgroep=112
Fatsoenlijke radio, usb aansluiting, 99 euro..

zit je al aan 270 maar wel een lekker setje, iig voor in de auto, hoe zoiets klinkt als je het in een krat propt
je kan het natuurlijk eerst even proberen zonder versterker, zal zo'n 20 watt max per kanaal zijn ofzo??
versterker kan er achteraf altijd nog in. Bovendien klonken speakers die ik direct op de radio had aangesloten in de auto al vrij hard, dus of je die versterker in een kratje nodig hebt..
pi_72564582
Heeft iemand misschien nog ideeën om het ergens anders in te bouwen dan een bierkrat? Het moet wel redelijk makkelijk te vervoeren zijn en een houten kist maken lijkt mij niet de ideale oplossing. Eventueel kan het naartuurlijk wel. Bedankt iedereen voor de reactie's he! Sorry dat ik een tijdn iet gereageerd heb, want ik was in spanje voor een bruiloft.
pi_72564699
En ik denk dat ik maar even ga zoeken naar een goekopere auto-radio, misschien 2e hands een idee? Weet iemand een plek in Nederland (een beurs of een 2e hands auto winkel) om zoiets te kopen? En nee, ik haat dingen kopen op sites zoals marktplaats. Alvast bedankt!
pi_72564918
Dat gaat dus niet werken. Je moet een tractie accu hebben. Die zijn er voor gemaakt om zichzelf leeg te trekken en om daarna weer opgeladen te worden. Die accu die jij toont in je OP is een startaccu. Die gaat naar een paar keer laden compleet naar de kloten.
pi_72565182
Je hebt nog een fout gemaakt, de accu die je wil is een gel accu en je lader is voor lood zuur batterijen... Dat kan dus niet.
The above is of no importance.
pi_72565286
Is het trouwens ook mogelijk om een cassete auto radio te kopen en daarna mp3 afspelen met cassette mp3 adapter? Of brengt dat slechte kwaliteit op?
pi_72565553
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gaat dus niet werken. Je moet een tractie accu hebben. Die zijn er voor gemaakt om zichzelf leeg te trekken en om daarna weer opgeladen te worden. Die accu die jij toont in je OP is een startaccu. Die gaat naar een paar keer laden compleet naar de kloten.
Is dit an een goede: http://www.advitek.nl/str(...)u-12-volt-50-ah.html ?
Of kan je me dan misschien op een goede accu wijzen? En de acculader komt nog wel, ik wil eerst de rest in orde hebben.
pi_72565669
TS, wat je wilt maken bestaat al jaren:

pi_72565697
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:06 schreef Aksmen het volgende:

[..]

Is dit an een goede: http://www.advitek.nl/str(...)u-12-volt-50-ah.html ?
Of kan je me dan misschien op een goede accu wijzen? En de acculader komt nog wel, ik wil eerst de rest in orde hebben.
Ja zoiets moet je hebben.
pi_72576904
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:00 schreef Aksmen het volgende:
Is het trouwens ook mogelijk om een cassete auto radio te kopen en daarna mp3 afspelen met cassette mp3 adapter? Of brengt dat slechte kwaliteit op?
die oude radio's hebben vaak nog oude aansluitingen, en het zal nooit veel zijn wat ze eruit persen, en heb je alsnog een versterker nodig, goedkoper om een normale autoradio te kopen.
pi_72591063
ok bedankt, nu nog antwoord graag op mijn eerder gestelde vragen
pi_72591101
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:42 schreef Aksmen het volgende:
Heeft iemand misschien nog ideeën om het ergens anders in te bouwen dan een bierkrat? Het moet wel redelijk makkelijk te vervoeren zijn en een houten kist maken lijkt mij niet de ideale oplossing. Eventueel kan het naartuurlijk wel. Bedankt iedereen voor de reactie's he!
Deze bedoel ik
pi_72600275
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:07 schreef MrDrako het volgende:
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=2797&hoofdgroep=9&subgroep=135
90 euro voor 2x ovaal met 90 watt rms van hertz, puur als voorbeeld, kwalitatief goed geluid met een aardige bass, voorzover mogelijk in een kratje,
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=16833&hoofdgroep=7&subgroep=137
2x 60 watt op 4 ohm, 80 euro,
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9037&hoofdgroep=4&subgroep=112
Fatsoenlijke radio, usb aansluiting, 99 euro..

zit je al aan 270 maar wel een lekker setje, iig voor in de auto, hoe zoiets klinkt als je het in een krat propt
je kan het natuurlijk eerst even proberen zonder versterker, zal zo'n 20 watt max per kanaal zijn ofzo??
versterker kan er achteraf altijd nog in. Bovendien klonken speakers die ik direct op de radio had aangesloten in de auto al vrij hard, dus of je die versterker in een kratje nodig hebt..
Die zooi is echt zonde als je het in een bierkrat gaat bouwen, dat geluid wordt toch niet echt heel mooi.. Hij kan beter goedkope zooi kopen.
pi_72600368
quote:
Op woensdag 9 september 2009 18:57 schreef Aksmen het volgende:

[..]

Deze bedoel ik
Je kan wel een kistje van bijv. 40cm x 30cm maken en alles daarin doen. Gewoon een handvat van de bouwmarkt erop monteren en je kan hem heel gemakkelijk vervoeren.
pi_72600462
Oh en een subwoofer heb je niet per se nodig... Dan wordt het wel een heel zwaar log ding.
pi_72608902
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Booomer het volgende:
Oh en een subwoofer heb je niet per se nodig... Dan wordt het wel een heel zwaar log ding.
daarom zei ik dat ie beter wat betere kwaliteit speakers kan nemen,
daar zit voldoende bass in zonder dat je een extra woofer nodig hebt..
Geweldig geluid is idd anders, maar dit klinkt iig nog een beetje.
Zet al je ramen in de auto maar eens open in de auto (als je stil staat dan he) en het volume hoog.
Gaat lang niet meer zo hard/geluid is duidelijk minder...

Maar voor zover mogelijk kan het geen kwaad kwalitatief iets beter spul te kopen..
pi_72615988
Even voor de duidelijkheid, het is niet voor in de auto! En misschien kies ik toch voor een (houten) kist(je). Wanneer ik dat doe, waar moet ik dan opletten met het plaatsen van alles?
  donderdag 10 september 2009 @ 23:06:34 #34
127809 SuperrrTuxxx
Zwerver met een wekker
pi_72629627
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:33 schreef Byte_Me het volgende:
de hamvraag is natuurlijk, welk merk bier wordt gekozen voor de krat?

deze is erg mooi:
[ afbeelding ]
Heddegijdagezeedgehadjamindedawerkelukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan.
Don't you ever get stuck in the sky when you're high?
pi_72637161
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:44 schreef Aksmen het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het is niet voor in de auto! En misschien kies ik toch voor een (houten) kist(je). Wanneer ik dat doe, waar moet ik dan opletten met het plaatsen van alles?
Op tweakers.net is er een heel topic aan gewijd, misschien moet je die even doorlezen! Succes in ieder geval
pi_72662337
Die had ik al gelezen idd, maar bedankt! Alleen bij tweakers staat dat een gel ccu goed is, en hier heeft iemand gepost dat ik zo'n andere nodig heb. Beetje raar
pi_72662373
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 23:42 schreef Aksmen het volgende:
Die had ik al gelezen idd, maar bedankt! Alleen bij tweakers staat dat een gel ccu goed is, en hier heeft iemand gepost dat ik zo'n tractie accu nodig heb. Beetje raar
  vrijdag 11 september 2009 @ 23:48:06 #38
248844 Bowlingbal
Leuk je weer te zien :)
pi_72662520
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 22:09 schreef MaGNeT het volgende:
TS, wat je wilt maken bestaat al jaren:

[ afbeelding ]
Dit inderdaad. En bouw dan hier die krat omheen. Klaar.
In these days of moral hypocrisy certain valuable commodities can be hard to import.
- Donald Love
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')