Ja dat kan met een MP3 speler.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef Aksmen het volgende:
iemand ideeën? Ik wil ook graag mp3 aansluiting! Kan mp3 ook zonder een autoradio?
sluit gewoon een ipod met een kabeltje aan op de versterker.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:08 schreef Aksmen het volgende:
Ik ben van plan om een bierkrat radio te gaan maken, maar ik ben niet zo technisch dus vraag ik jullie om help:
Gaat dit lukken? En iemand suggestie's voor de radio/mp3?
Nee man! Weet je wel hoe belabberd de akkoestische eigenschappen van een bierkrat zijn? Het moet minstens eikenhout zijn en zonder minstens 3 formules om de ideale positie van de woofer t.o.v. de tweeter te bepalen ofzo gaat het topic gewoon op slot!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 14:04 schreef kikoooooo het volgende:
Tweakers
volgens mij is zoiets op got nog steeds 'stoer'
Iemand suggestie's met links? En bedankt iedereen voor het reageren!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 18:16 schreef de_DDoSwachter het volgende:
En ik zou een lader nemen waarvan de trafo niet in de stekker zit, dan kun je 'm gewoon in de krat inbouwen.
eh een goede subwoofer in een amstel krat?? heeft amstel soms tegenwoordig kratten voor 50 flesjes ofzo??quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:35 schreef Aksmen het volgende:
iemand suggesties voor een subwoofer? Goede prijsklasse en graag redelijk geluid, danku
Kan je me een suggestie geven dan?quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 21:46 schreef MrDrako het volgende:
edit: overigens zou ik dan ook absoluut geen marquant kopen, neem pioneer/hertz/clarion ofzo,
kost wat meer maar met marquant gooi je je geld weg.
Is dit an een goede: http://www.advitek.nl/str(...)u-12-volt-50-ah.html ?quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:51 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Dat gaat dus niet werken. Je moet een tractie accu hebben. Die zijn er voor gemaakt om zichzelf leeg te trekken en om daarna weer opgeladen te worden. Die accu die jij toont in je OP is een startaccu. Die gaat naar een paar keer laden compleet naar de kloten.
Ja zoiets moet je hebben.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:06 schreef Aksmen het volgende:
[..]
Is dit an een goede: http://www.advitek.nl/str(...)u-12-volt-50-ah.html ?
Of kan je me dan misschien op een goede accu wijzen? En de acculader komt nog wel, ik wil eerst de rest in orde hebben.
die oude radio's hebben vaak nog oude aansluitingen, en het zal nooit veel zijn wat ze eruit persen, en heb je alsnog een versterker nodig, goedkoper om een normale autoradio te kopen.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:00 schreef Aksmen het volgende:
Is het trouwens ook mogelijk om een cassete auto radio te kopen en daarna mp3 afspelen met cassette mp3 adapter? Of brengt dat slechte kwaliteit op?
Deze bedoel ikquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:42 schreef Aksmen het volgende:
Heeft iemand misschien nog ideeën om het ergens anders in te bouwen dan een bierkrat? Het moet wel redelijk makkelijk te vervoeren zijn en een houten kist maken lijkt mij niet de ideale oplossing. Eventueel kan het naartuurlijk wel. Bedankt iedereen voor de reactie's he!
Die zooi is echt zonde als je het in een bierkrat gaat bouwen, dat geluid wordt toch niet echt heel mooi.. Hij kan beter goedkope zooi kopen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 18:07 schreef MrDrako het volgende:
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=2797&hoofdgroep=9&subgroep=135
90 euro voor 2x ovaal met 90 watt rms van hertz, puur als voorbeeld, kwalitatief goed geluid met een aardige bass, voorzover mogelijk in een kratje,
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=16833&hoofdgroep=7&subgroep=137
2x 60 watt op 4 ohm, 80 euro,
http://www.rondevries.nl/index.php?page=producten_bekijken/detail.php&product_nr=9037&hoofdgroep=4&subgroep=112
Fatsoenlijke radio, usb aansluiting, 99 euro..
zit je al aan 270maar wel een lekker setje, iig voor in de auto, hoe zoiets klinkt als je het in een krat propt
je kan het natuurlijk eerst even proberen zonder versterker, zal zo'n 20 watt max per kanaal zijn ofzo??
versterker kan er achteraf altijd nog in. Bovendien klonken speakers die ik direct op de radio had aangesloten in de auto al vrij hard, dus of je die versterker in een kratje nodig hebt..
Je kan wel een kistje van bijv. 40cm x 30cm maken en alles daarin doen. Gewoon een handvat van de bouwmarkt erop monteren en je kan hem heel gemakkelijk vervoeren.quote:
daarom zei ik dat ie beter wat betere kwaliteit speakers kan nemen,quote:Op woensdag 9 september 2009 23:00 schreef Booomer het volgende:
Oh en een subwoofer heb je niet per se nodig... Dan wordt het wel een heel zwaar log ding.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:33 schreef Byte_Me het volgende:
de hamvraag is natuurlijk, welk merk bier wordt gekozen voor de krat?
deze is erg mooi:
[ afbeelding ]
Op tweakers.net is er een heel topic aan gewijd, misschien moet je die even doorlezen! Succes in ieder gevalquote:Op donderdag 10 september 2009 16:44 schreef Aksmen het volgende:
Even voor de duidelijkheid, het is niet voor in de auto! En misschien kies ik toch voor een (houten) kist(je). Wanneer ik dat doe, waar moet ik dan opletten met het plaatsen van alles?
quote:Op vrijdag 11 september 2009 23:42 schreef Aksmen het volgende:
Die had ik al gelezen idd, maar bedankt! Alleen bij tweakers staat dat een gel ccu goed is, en hier heeft iemand gepost dat ik zo'n tractie accu nodig heb. Beetje raar
Dit inderdaad. En bouw dan hier die krat omheen. Klaar.quote:Op dinsdag 8 september 2009 22:09 schreef MaGNeT het volgende:
TS, wat je wilt maken bestaat al jaren:
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |