Moeilijk he?quote:Kan ik huurtoeslag krijgen?
Voor de huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan ¤ 647,53 per maand. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens op ¤ 357,37 per maand. Deze bedragen gelden vanaf 1 juli 2009. Tot 1 juli geldt dat uw huur lager moet zijn dan ¤ 631,73 (als u jonger dan 23 bent: ¤ 348,99).
Bovendien mag uw inkomen niet te hoog zijn. Niet hoger dan ¤ 20.975 per jaar als u alleen bent, of ¤ 28.475 als u samenwoont. Bent u ouder dan 65? Dan is het maximuminkomen ¤ 19.800 als u alleen bent, of ¤ 27.075 als u samenwoont.
Is wat voor te zeggen natuurlijk, dan heb je teveel vaste lasten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:27 schreef karr-1 het volgende:
Als je van de huurtoeslag afhankelijk bent zit je te duur. Het is een leuk extraatje, maar meer ook niet.
[grap]Ik eigenlijk ook, maar ik krijg te weinig.[/1998]quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:
Ik kreeg het voor het laatst toen ik nog student was, daarna nooit meer. Ik verdien te veel.
Waarom zit je volgens jou dan te duur?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 15:27 schreef karr-1 het volgende:
Als je van de huurtoeslag afhankelijk bent zit je te duur. Het is een leuk extraatje, maar meer ook niet.
Grappig dat je dit zegt. Sinds wanneer is het een recht om zelfstandig een dak boven je hooft te hebben. Als je een huis niet kan betalen dan ga je lekker op een kamer zitten.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef Goofy15 het volgende:
[..]
Waarom zit je volgens jou dan te duur?
Zonder huurtoeslag kunnen meer dan genoeg mensen hun woning niet eens betalen. Wat moeten die mensen doen dan, op straat gaan wonen?
Goedkoper gaan wonen natuurlijk. Als jij een huis maar net kunt betalen dankzij de subsidie, dan doe je iets niet goed. Het is bijna net zo erg als mensen die de zorgtoeslag gebruiken om boodschappen te doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef Goofy15 het volgende:
[..]
Waarom zit je volgens jou dan te duur?
Zonder huurtoeslag kunnen meer dan genoeg mensen hun woning niet eens betalen. Wat moeten die mensen doen dan, op straat gaan wonen?
Yup, met terugwerkende krachtquote:Op woensdag 9 september 2009 16:26 schreef tomtomkortom het volgende:
Vraagje. Ik heb net bevestiging gekregen dat ik recht heb op huurtoeslag etc. Nu kwam er redelijk laat achter dat ik daar recht op had. In de brief staat het bedrag waar ik recht op heb over heel 2009. Althans, v.a. april t/m 31 december 2009. Klopt het dat je het bedrag waar je voor datum aanvraag recht op had met terugwerkende kracht ook overgemaakt?
Het zou enkel mooi meegenomen zijn natuurlijk. Als het niet zo is, dan is dat zo.
Zou wel leuk zijn na een slecht eerste halfjaar voor mijn bedrijf. Ik heb het gered (gelukkig!) en nu wakkert de opdrachtenstroom weer enorm aan. Het zou een mooi 'cadeautje' zijn.quote:
Het gaat gewoon mis als je niet in je woonvoorziening kan voorzien zonder subsidie.quote:Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Als je zonder de huurtoeslag niet kunt wonen moet je er niet gaan wonen? Soms is die toeslag erg hoog en is het wel degelijk onmisbaar. Daar bestaat het toch juist ook voor.
*Schaamt zich een beetje met een woning van 120m2 waar ik in mijn eentje woon* - maar ook werk! Moet er wel bij zeggen dat dit geen normale woning is. Het is in feite één grote zolder. Een loft.quote:Op woensdag 9 september 2009 17:02 schreef Lastpost het volgende:
De hoogte zorgt er natuurlijk wel voor dat veel mensen in een grotere/betere woning gaan zitten omdat ze dat extra bedrag 'toch krijgen', dat lijkt me niet geheel de bedoeling al heb ik precies zo geredeneerd.
Wij hebben met z'n twee-tjes echt geen woning nodig van een kleine 120m2 natuurlijk, als je ziet dat veel gezinnen met meerdere kids op dit soort woningen azen zegt dat genoeg (ook over het tekort waarschijnlijk) maar met de subsidie die je er voor krijgt ga ik echt geen slaapkamer opofferen en in een kleiner hok zitten.
quote:Op woensdag 9 september 2009 17:56 schreef lighted het volgende:
Achterlijke mongool. Je bent 22 en je kent fuckin google.nl nog niet?
Daarbij gaan huurprijzen ook zakken als er geen huurtoeslag meer is. Zoals namelijk bij elke subsidie drijft het prijzen omhoog.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 17:43 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Grappig dat je dit zegt. Sinds wanneer is het een recht om zelfstandig een dak boven je hooft te hebben. Als je een huis niet kan betalen dan ga je lekker op een kamer zitten.
De overheid zou voor dit soort mensen grote opvanghuizen moeten maken met gezamelijke keukens en eigen kamers. Weg met die subsidies. Het is de taak van de overheid om als het nodig is in de primaire levensbehoefte te voor zien niet in luxe zoals, zelfstandig wonen, tv, internet en vakantie.
Denk daarbij dat als alle subsuidies worden afgeschaft de belastingdruk fors omlaag kan en mensen dus ook meer te besteden krijgen.
Nee, dit heet verwend zijn.quote:Op woensdag 9 september 2009 22:02 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Dat heet beschaving. Iedereen in NL moet gewoon zelfstandig kunnen wonen. Als een kleine groep dat niet kan, dan moet de andere 90% daar maar voor zorgen.
Particulier huren: (in my case)quote:Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Daarbij gaan huurprijzen ook zakken als er geen huurtoeslag meer is. Zoals namelijk bij elke subsidie drijft het prijzen omhoog.
De belasting kan verlaagd worden en huurprijzen zakken, dubbele winst voor iedereen dus.
Zowieso vraag ik me altijd af waarom mensen particulier huren. Die huren zijn vaak te hoog om huurtoeslag re krijgen en de huurder krijgt dus geen enkele woonlastvergoeding van de overheid terwijl praktisch iedereen in NL dat wel krijgt (HRA of huurtoeslag, of lagere huren ivm sociale huurwoning). Jij betaalt dus evenveel belasting als iedereen maar krijgt een heel stuk minder inkomen erbij.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |