abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72142064
Ik heb altijd begrepen dat je voor huurtoeslag minimaal 23 jaar moet zijn Ik ben 22, woon samen in een particuliere huurwoning en zit wel te wachten op die huurtoeslag kan ik je vertellen
Een vriend van me woont op kamers (zelfstandige woonruimte), ook student én een jaar jonger, beweert nu gewoon toeslag te krijgen, hoe kan dit? En nee, hij heeft geen kinderen..
pi_72142117
quote:
Kan ik huurtoeslag krijgen?

Voor de huurtoeslag moet uw huur lager zijn dan ¤ 647,53 per maand. Bent u jonger dan 23? Dan ligt de grens op ¤ 357,37 per maand. Deze bedragen gelden vanaf 1 juli 2009. Tot 1 juli geldt dat uw huur lager moet zijn dan ¤ 631,73 (als u jonger dan 23 bent: ¤ 348,99).

Bovendien mag uw inkomen niet te hoog zijn. Niet hoger dan ¤ 20.975 per jaar als u alleen bent, of ¤ 28.475 als u samenwoont. Bent u ouder dan 65? Dan is het maximuminkomen ¤ 19.800 als u alleen bent, of ¤ 27.075 als u samenwoont.
Moeilijk he?
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:27:35 #3
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72142429
Als je van de huurtoeslag afhankelijk bent zit je te duur. Het is een leuk extraatje, maar meer ook niet.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:30:36 #4
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72142505
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:27 schreef karr-1 het volgende:
Als je van de huurtoeslag afhankelijk bent zit je te duur. Het is een leuk extraatje, maar meer ook niet.
Is wat voor te zeggen natuurlijk, dan heb je teveel vaste lasten.
Zelf zouden we het zonder ook wel redden, maar het feit dat we huurtoeslag krijgen was wel een reden om onze eisen qua toekomstige woning bij te stellen, iets wat we niet gedaan hadden als die toeslag er niet was geweest.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:35:55 #5
152789 karr-1
pi_72142698
Ik kreeg het voor het laatst toen ik nog student was, daarna nooit meer. Ik verdien te veel.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:39:21 #6
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72142806
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:35 schreef karr-1 het volgende:
Ik kreeg het voor het laatst toen ik nog student was, daarna nooit meer. Ik verdien te veel.
[grap]Ik eigenlijk ook, maar ik krijg te weinig.[/1998]
Maar ik ben blij dat het er is, zit nou niet bepaald in de situatie dat ik snel meer zal gaan verdienen en dan is het een prettig extra-tje.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 15:49:32 #7
152789 karr-1
pi_72143096
Geen idee ik mis het niet tot nu toe.
pi_72144397
Je kunt gewoon huurtoeslag krijgen als je jonger dan 23 bent (en ouder dan 18).
dat is dan voor een huurprijs tot ong. 360euro.
als je partner 23 jaar of ouder is, krijg je huurtoeslag voor een huurprijs tot ong. 700euro volgens mij.
je kunt ook kijken op http://www.toeslagen.nl, daar kun je ook berekenen of je 't krijgt, en zo ja, hoeveel.
pi_72144486
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 15:27 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zit je volgens jou dan te duur?
Zonder huurtoeslag kunnen meer dan genoeg mensen hun woning niet eens betalen. Wat moeten die mensen doen dan, op straat gaan wonen?
pi_72146880
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef Goofy15 het volgende:

[..]

Zonder huurtoeslag kunnen meer dan genoeg mensen hun woning niet eens betalen. Wat moeten die mensen doen dan, op straat gaan wonen?
Grappig dat je dit zegt. Sinds wanneer is het een recht om zelfstandig een dak boven je hooft te hebben. Als je een huis niet kan betalen dan ga je lekker op een kamer zitten.

De overheid zou voor dit soort mensen grote opvanghuizen moeten maken met gezamelijke keukens en eigen kamers. Weg met die subsidies. Het is de taak van de overheid om als het nodig is in de primaire levensbehoefte te voor zien niet in luxe zoals, zelfstandig wonen, tv, internet en vakantie.

Denk daarbij dat als alle subsuidies worden afgeschaft de belastingdruk fors omlaag kan en mensen dus ook meer te besteden krijgen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:47:26 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_72146987
Opzich is er niets mis met huursubsidie, alleen hebben met het huidige systeem zoveel mensen er recht op dat je toch aan het systeem mag gaan twijfelen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:55:33 #12
152789 karr-1
pi_72147193
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:29 schreef Goofy15 het volgende:

[..]

Goedkoper gaan wonen natuurlijk. Als jij een huis maar net kunt betalen dankzij de subsidie, dan doe je iets niet goed. Het is bijna net zo erg als mensen die de zorgtoeslag gebruiken om boodschappen te doen.
  woensdag 9 september 2009 @ 16:26:32 #13
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72585911
Vraagje. Ik heb net bevestiging gekregen dat ik recht heb op huurtoeslag etc. Nu kwam er redelijk laat achter dat ik daar recht op had. In de brief staat het bedrag waar ik recht op heb over heel 2009. Althans, v.a. april t/m 31 december 2009. Klopt het dat je het bedrag waar je voor datum aanvraag recht op had met terugwerkende kracht ook overgemaakt?

Het zou enkel mooi meegenomen zijn natuurlijk. Als het niet zo is, dan is dat zo.
pi_72586045
Als je zonder de huurtoeslag niet kunt wonen moet je er niet gaan wonen? Soms is die toeslag erg hoog en is het wel degelijk onmisbaar. Daar bestaat het toch juist ook voor.
pi_72586085
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:26 schreef tomtomkortom het volgende:
Vraagje. Ik heb net bevestiging gekregen dat ik recht heb op huurtoeslag etc. Nu kwam er redelijk laat achter dat ik daar recht op had. In de brief staat het bedrag waar ik recht op heb over heel 2009. Althans, v.a. april t/m 31 december 2009. Klopt het dat je het bedrag waar je voor datum aanvraag recht op had met terugwerkende kracht ook overgemaakt?

Het zou enkel mooi meegenomen zijn natuurlijk. Als het niet zo is, dan is dat zo.
Yup, met terugwerkende kracht
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 9 september 2009 @ 16:40:34 #16
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72586483
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:31 schreef Syrena het volgende:

[..]

Yup, met terugwerkende kracht
Zou wel leuk zijn na een slecht eerste halfjaar voor mijn bedrijf. Ik heb het gered (gelukkig!) en nu wakkert de opdrachtenstroom weer enorm aan. Het zou een mooi 'cadeautje' zijn.
pi_72586586
quote:
Op woensdag 9 september 2009 16:30 schreef heaven7 het volgende:
Als je zonder de huurtoeslag niet kunt wonen moet je er niet gaan wonen? Soms is die toeslag erg hoog en is het wel degelijk onmisbaar. Daar bestaat het toch juist ook voor.
Het gaat gewoon mis als je niet in je woonvoorziening kan voorzien zonder subsidie.

Daarnaast moet je die subsidie zeker innen als je daar de mogelijkhedi voor hebt en het lekker sparen.
pi_72586727
Nouja, als je ¤200,- huurtoeslag krijgt, is die bedoelt voor het huren van de woning gok ik Als je daarvan uiteindelijk maar ¤100,- echt nodig hebt voor de woning zit je niet enorm te krap maar heb je het wel degelijk nodig. Als iedereen maar rond moet kunnen komen zonder toeslag, waarom bestaat deze dan.
  woensdag 9 september 2009 @ 17:02:55 #19
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72587385
De hoogte zorgt er natuurlijk wel voor dat veel mensen in een grotere/betere woning gaan zitten omdat ze dat extra bedrag 'toch krijgen', dat lijkt me niet geheel de bedoeling al heb ik precies zo geredeneerd.
Wij hebben met z'n twee-tjes echt geen woning nodig van een kleine 120m2 natuurlijk, als je ziet dat veel gezinnen met meerdere kids op dit soort woningen azen zegt dat genoeg (ook over het tekort waarschijnlijk) maar met de subsidie die je er voor krijgt ga ik echt geen slaapkamer opofferen en in een kleiner hok zitten.
pi_72589277
Achterlijke mongool. Je bent 22 en je kent fuckin google.nl nog niet?
  woensdag 9 september 2009 @ 21:24:14 #21
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72596723
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:02 schreef Lastpost het volgende:
De hoogte zorgt er natuurlijk wel voor dat veel mensen in een grotere/betere woning gaan zitten omdat ze dat extra bedrag 'toch krijgen', dat lijkt me niet geheel de bedoeling al heb ik precies zo geredeneerd.
Wij hebben met z'n twee-tjes echt geen woning nodig van een kleine 120m2 natuurlijk, als je ziet dat veel gezinnen met meerdere kids op dit soort woningen azen zegt dat genoeg (ook over het tekort waarschijnlijk) maar met de subsidie die je er voor krijgt ga ik echt geen slaapkamer opofferen en in een kleiner hok zitten.
*Schaamt zich een beetje met een woning van 120m2 waar ik in mijn eentje woon* - maar ook werk! Moet er wel bij zeggen dat dit geen normale woning is. Het is in feite één grote zolder. Een loft.
pi_72597526
quote:
Op woensdag 9 september 2009 17:56 schreef lighted het volgende:
Achterlijke mongool. Je bent 22 en je kent fuckin google.nl nog niet?
............................
pi_72600194
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Grappig dat je dit zegt. Sinds wanneer is het een recht om zelfstandig een dak boven je hooft te hebben. Als je een huis niet kan betalen dan ga je lekker op een kamer zitten.

De overheid zou voor dit soort mensen grote opvanghuizen moeten maken met gezamelijke keukens en eigen kamers. Weg met die subsidies. Het is de taak van de overheid om als het nodig is in de primaire levensbehoefte te voor zien niet in luxe zoals, zelfstandig wonen, tv, internet en vakantie.

Denk daarbij dat als alle subsuidies worden afgeschaft de belastingdruk fors omlaag kan en mensen dus ook meer te besteden krijgen.

Daarbij gaan huurprijzen ook zakken als er geen huurtoeslag meer is. Zoals namelijk bij elke subsidie drijft het prijzen omhoog.
De belasting kan verlaagd worden en huurprijzen zakken, dubbele winst voor iedereen dus.

Zowieso vraag ik me altijd af waarom mensen particulier huren. Die huren zijn vaak te hoog om huurtoeslag re krijgen en de huurder krijgt dus geen enkele woonlastvergoeding van de overheid terwijl praktisch iedereen in NL dat wel krijgt (HRA of huurtoeslag, of lagere huren ivm sociale huurwoning). Jij betaalt dus evenveel belasting als iedereen maar krijgt een heel stuk minder inkomen erbij.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_72600341
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:02 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Dat heet beschaving. Iedereen in NL moet gewoon zelfstandig kunnen wonen. Als een kleine groep dat niet kan, dan moet de andere 90% daar maar voor zorgen.
Nee, dit heet verwend zijn.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 13 september 2009 @ 23:32:08 #25
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_72717650
quote:
Op woensdag 9 september 2009 22:55 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daarbij gaan huurprijzen ook zakken als er geen huurtoeslag meer is. Zoals namelijk bij elke subsidie drijft het prijzen omhoog.
De belasting kan verlaagd worden en huurprijzen zakken, dubbele winst voor iedereen dus.

Zowieso vraag ik me altijd af waarom mensen particulier huren. Die huren zijn vaak te hoog om huurtoeslag re krijgen en de huurder krijgt dus geen enkele woonlastvergoeding van de overheid terwijl praktisch iedereen in NL dat wel krijgt (HRA of huurtoeslag, of lagere huren ivm sociale huurwoning). Jij betaalt dus evenveel belasting als iedereen maar krijgt een heel stuk minder inkomen erbij.
Particulier huren: (in my case)

a) te lang wachtlijst ondanks lange inschrijving woonstichtingen
b) zelfstandig ondernemer (eenmanszaak). Wisselend inkomen. Een hypotheek krijgen is lastig, laat staan het verkrijgen van krediet op je privé bankrekening.

Verder kan ik het particulier huren niet aanraden. Uiteraard ligt het helemaal aan de buren en de verhuurder. Je moet het maar net treffen! Maar ik hoor (helaas te laat) veel negatieve verhalen over particulier huren en moet daar mee instemmen. Je komt eerder vervelende buren tegen (grens minimaal loon ligt gewoon lager - of in mijn geval - is die grens er helemaal niet) en een luie verhuurder. Oude ketel die te lang niet gekeurd is en elk moment uit ellende uit elkaar kan vallen niet willen laten inspecteren of vervangen, waterschade niet willen repareren, niet goed willen isoleren, ISRA niet willen regelen etc. Ik laat het nu voor wat het is. Richt enkel nog het hoogstbenodigde in en maak - als het meezit - hopelijk volgend jaar februari / maart een nieuwe start in een koopwoning, waar alles wat je investeert, een investering is aan een eigen woning.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')