abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72137147
Hey lezers,

Ik gooit er ook eens ff wat tegenaan.

Ik heb al een aantal jaar het probleem dat ik overal cynisch op reageer, niet zozeer omdat me helemaal niks interesseert, maar omdat alles altijd voorspelbaar op je bord word gelegd.

Bijvoorbeeld weer met de situatie Hoek van Holland, een gratis feest in de omgeving Rotterdam, waar natuurlijk zondag en maandag de hele dag over werd geluld, ik had bij mezelf zoiets van tevoren al dat gratis feesten in de omgeving Rotterdam altijd uitlopen op gelazer en dus haal ik mijn schouders erbij op.

Hetzelfde betreft gesprekken met vrouwen, iedereen doet alsof ze mega-geweldig-gevoelig-super zijn, maar uiteindelijk mag je na een paar uur gesprek even alle bagage aanhoren.... daar heb ik helemaal geen behoefte aan verdorie in mijn vrije tijd

Sinds een anderhalf jaar woon ik nu in de stad, en als ik buiten loop (zit in het centrum) is er altijd weer dat getyfusgelazer in mijn buurt met die marokkanen die alles lastigvallen dat ook maar iets anders is dan henzelf.

Altijd weer dat zelfde vloektyfusgeouwezeikteringhoer als ik van mijn werk vandaankom en dan dat getreuzel in de supermarkt over 1 of andere josti die zit te kloten met zijn pinpas of weer niet genoeg geld bij zich heeft.

Ergens ben ik er behoorlijk klaar mee, en ik heb mijn lol ook wel in mijn vrije tijd, maar alles lijkt zo verdomde voorspelbaar dat ik niet snel meer onder de indruk of enthousiast te krijgen ben, en dus overal de draak mee steek.

Mijn vraag.... is dit gedrag normaal voor iemand van onder de dertig of heb ik hier en daar wat punten waaraan ik zou moeten werken?, want eerlijk is eerlijk dit is verdomd vermoeiend.

Iig bedankt voor de aandacht
Dit account is permanent uitgeschakeld.
pi_72137425
Ik heb wel enigzins hetzelfde vind ook veel dingen voorspelbaar zodat je altijd het idee heb dat het al keer gebeurd is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:57:49 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_72137596
Heel herkenbaar, maar in mijn geval liet ik me ook gewoon opnaaien door dat soort bekende situaties in de supermarkt. Nu zucht ik er nog maar een keer over....
Wat betreft dat soort gesprekken met vrouwen: het ligt aan de vrouwen, niet aan jou.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_72137831
Als je lol hebt in je vrije tijd en de rest zo voorspelbaar overkomt, zou ik meer waarde gaan hechten aan het eerste en de tweede van je af schuiven.
I do not know the unknown very well... yet
pi_72138379
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 13:04 schreef Forevah het volgende:
Als je lol hebt in je vrije tijd en de rest zo voorspelbaar overkomt, zou ik meer waarde gaan hechten aan het eerste en de tweede van je af schuiven.
Word nogal moeilijk.....het is toch een aanzienlijk deel van je leven.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 13:27:04 #6
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_72138617
Dat is allemaal heel normaal, het hoort bij opgroeien.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_72138687
Het is maar net hoe je tegen dingen aankijkt he. Dat iets voorspelbaar is, is niet direct een reden om zo cynisch te reageren. Je kunt het je ook niet aantrekken. Ik vind je nogal negatief. Ik vraag me af of je wel gelukkig bent met je leven als je je zo voelt door iets sufs als gekloot met marrokaantjes. En dat dat uit verveling is wil er bij mij niet in.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:09:33 #8
33631 RedDevil085
NEIN, NEIN, NEIN
pi_72139933
Mjah, herkenbaar. Bij mij gaat het nog wat verder, dat gezeik over geld, carriere, burgerlijke bullshit problematiek komt me allemaal de nek uit. Heb voor mij de beste oplossing gekozen en zo gauw ik genoeg van dat vervloekte kapitaal bij elkaar heb geschraapt ga ik eens kijken of het ergens anders "beter" is.
When I die, I want to die like my grandfather - peacefully asleep - and not screaming like the passengers in his car...
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:15:51 #9
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_72140110
Je hebt jezelf geconditioneerd om cynisch te reageren op alles wat eventueel een beetje tegen zou kunnen zitten. Je doet het jezelf dus aan, en niet de mensen die treuzelen in de rij bij de kassa.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:18:06 #10
256575 Joe-Momma
same planet different world
pi_72140174
Is gewoon een (bijna) 30 dip.
Komt goed. Zodra je alles een plaats hebt gegeven. Je word vanzelf steeds makkelijker en zal steeds vaker je schouders ophalen voor zaken.
pi_72140426
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:09 schreef RedDevil085 het volgende:
Mjah, herkenbaar. Bij mij gaat het nog wat verder, dat gezeik over geld, carriere, burgerlijke bullshit problematiek komt me allemaal de nek uit. Heb voor mij de beste oplossing gekozen en zo gauw ik genoeg van dat vervloekte kapitaal bij elkaar heb geschraapt ga ik eens kijken of het ergens anders "beter" is.
yup.... ik noemde boven gewoon een paar willekeurige voorbeelden op maar dit speelt ok absoluut.
pi_72145845
Ach ik herken het wel, maar bij mij is het ook een vorm van egoisme. Ik stoor me aan alles dat mij in de weg zit, en ik zelf mag wel fouten maken
Op de weg stoor ik me aan iedereen. Mensen die 45 rijden waar je 50 mag. Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken. Fietsers die met z'n tweeen of drieen naast elkaar fietsen. Iemand met 2km/u inhalen. Mensen die niet snel genoeg optrekken bij het stoplicht waardoor er maar 2 auto's door kunnen.
Maar inderdaad ook in de supermarkt, of in het algemeen in mensenmassa's. Het gefriemel gewoon. Dat getreuzel van mensen. Of dat ze lekker in de stad met z'n 6en naast elkaar gaan lopen op zo een rollator tempo waardoor jij een dubbele afstand af moet leggen om maar door te kunnen.

Het komt er uiteindelijk op neer dat wanneer je je wil ergeren, er altijd wel een bron te vinden is. Ik denk inderdaad dat het vooral aan je(/me)zelf ligt.
pi_72147658
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 17:11 schreef RRGJL het volgende:
Op de weg stoor ik me aan iedereen. Mensen die 45 rijden waar je 50 mag.
serieus?

Denk aan je hart joh, die ene seconde eerder thuis zijn is geen hartionfarct op je 50ste waard...
pi_72147764
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:12 schreef Dipkip het volgende:

[..]

serieus?

Denk aan je hart joh, die ene seconde eerder thuis zijn is geen hartionfarct op je 50ste waard...
Ik weet het, maar ik ben sowieso een wat wildere rijder. Ik vind zelf, natuurlijk, niet dat ik onveilig rij, maar meestal rij ik wel een km of 10 te hard en rij ik wat beter door.
Daarnaast vind ik het gewoon irritant wanneer anderen beslissen over hoe ik mijn tijd verdeel. Iedereen rijdt normaal gezien netjes de snelheid die je maximaal mag op zo een weg, en dan komt er zo een knurft aan die lekker dwars een paar km langzamer gaat rijden. Op dat moment maakt hij een keuze voor mij, tenzij ik de mogelijkheid heb om hem in te halen. Daar zit hem vooral het issue. Of dat redelijk is, tja dat is ieder voor zich. Jij vindt blijkbaar van niet. Ik vind van wel. Dat is gewoon karakter.
pi_72149613
a change will do you good . Als iets voorspelbaar word dan zorg je dat je iets anders doet waardoor anderen ook weer op reageren.

Verandering begint bij je jezelf. Bevoorbeeld door als iemand allemaal ellende in een gesprek op je bord gooit gewoon te zeggen sorry , hier heb ik geen zin in en stuur het gewoon aan op een ander onderwerp,
pi_72151945
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:43 schreef 68Chevelle het volgende:

Mijn vraag.... is dit gedrag normaal voor iemand van onder de dertig of heb ik hier en daar wat punten waaraan ik zou moeten werken?, want eerlijk is eerlijk dit is verdomd vermoeiend.

Iig bedankt voor de aandacht
Je zou je wat gevoeliger kunnen opstellen.
pi_72152117
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 18:16 schreef RRGJL het volgende:
Ik weet het, maar ik ben sowieso een wat wildere rijder. Ik vind zelf, natuurlijk, niet dat ik onveilig rij, maar meestal rij ik wel een km of 10 te hard en rij ik wat beter door.
Daarnaast vind ik het gewoon irritant wanneer anderen beslissen over hoe ik mijn tijd verdeel. Iedereen rijdt normaal gezien netjes de snelheid die je maximaal mag op zo een weg, en dan komt er zo een knurft aan die lekker dwars een paar km langzamer gaat rijden. Op dat moment maakt hij een keuze voor mij, tenzij ik de mogelijkheid heb om hem in te halen. Daar zit hem vooral het issue. Of dat redelijk is, tja dat is ieder voor zich. Jij vindt blijkbaar van niet. Ik vind van wel. Dat is gewoon karakter.
Eigenlijk ben je dus nogal een controlefreak. Jij moet vrij zijn in hoe hard je rijdt en als een ander normaal doorrijdt voel jij je ingeperkt, ook al scheelt het je in werkelijkheid hooguit 10 seconden van je tijd.

Kijk als iemand 30 doet waar je 50 mag zit ik ook wel van WTF zit je te slapen of zoek je een afslag. Maar 45 waar je 50 mag is gewoon normaal rijgedrag. Dan rij je gewoon relaxt en zit je niet constant op je dashboard te koekeloeren of het nog 3 km. harder mag
pi_72152131
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:33 schreef Alicey het volgende:

[..]

Je zou je wat gevoeliger kunnen opstellen.
Met als resultaat????... ik mis het verband namelijk
pi_72152184
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:39 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Met als resultaat????... ik mis het verband namelijk
Met als resultaat dat je beter in staat bent om je in te leven in anderen en op een positieve manier kunt zorgen voor een andere wending waar iedereen zich happy bij voelt.
pi_72152536
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Met als resultaat dat je beter in staat bent om je in te leven in anderen en op een positieve manier kunt zorgen voor een andere wending waar iedereen zich happy bij voelt.
Of..... optie 2:.... zomaar hoor?

Als ik van mijn werk kom wil ik gewoon nog ff gauw mijn ding kunnen doen zonder dat ik door flauwe toestanden wordt opgehouden.

Ja, ik weet het niet hoor....was maar een hersenspinsel.
pi_72152605
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:54 schreef 68Chevelle het volgende:

Of..... optie 2:.... zomaar hoor?

Als ik van mijn werk kom wil ik gewoon nog ff gauw mijn ding kunnen doen zonder dat ik door flauwe toestanden wordt opgehouden.
Waarom heb je zo'n haast om je ding te doen dat je je humeur laat verpesten door dingen die toevallig op je weg belanden?
quote:
Ja, ik weet het niet hoor....was maar een hersenspinsel.
Wel iets belangrijks denk ik. Leven is een stuk leuker wanneer je je humeur niet teveel negatief laat beïnvloeden door gebeurtenissen waar je niets aan kunt veranderen.
pi_72152818
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Waarom heb je zo'n haast om je ding te doen dat je je humeur laat verpesten door dingen die toevallig op je weg belanden?
[..]

Wel iets belangrijks denk ik. Leven is een stuk leuker wanneer je je humeur niet teveel negatief laat beïnvloeden door gebeurtenissen waar je niets aan kunt veranderen.
Omdat ik zelf ook nog iets wil met mijn tijd, en niet godmagweten hoelang wachten tot zo'n beroepswerkloze kutjosti (en geloof me, die zijn er zat in Schiedam) ook eens op zijn elfendertigste klaar is.
pi_72152879
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:04 schreef 68Chevelle het volgende:

Omdat ik zelf ook nog iets wil met mijn tijd
Wie niet?
quote:
, en niet godmagweten hoelang wachten tot zo'n beroepswerkloze kutjosti (en geloof me, die zijn er zat in Schiedam)
Ik weet het, ik woon er ook.
quote:
ook eens op zijn elfendertigste klaar is.
Maar door je daar enorm aan te gaan ergeren maak je dat je de tijd die je hebt niet kwalitatief besteedt. Waarom niet de positieve kanten er van in zien, een positieve insteek hebben en er op een leuke manier zo snel mogelijk mee klaar proberen te komen?
pi_72153020
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Wie niet?
[..]

Ik weet het, ik woon er ook.
[..]

Maar door je daar enorm aan te gaan ergeren maak je dat je de tijd die je hebt niet kwalitatief besteedt. Waarom niet de positieve kanten er van in zien, een positieve insteek hebben en er op een leuke manier zo snel mogelijk mee klaar proberen te komen?
Waarom niet?......ik zie het nut er niet van in , dat is ongeveer hetzelfde als dat er een auto-ongeluk is met 4 inzittenden waarvan er 3 zijn overleden..... daar ga je toch ook geen halleluja voor schreeuwen?, kijk, het kan wel hor. maar heet is totaal onrealistisch
pi_72153077
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 21:11 schreef 68Chevelle het volgende:

[..]

Waarom niet?......ik zie het nut er niet van in , dat is ongeveer hetzelfde als dat er een auto-ongeluk is met 4 inzittenden waarvan er 3 zijn overleden..... daar ga je toch ook geen halleluja voor schreeuwen?, kijk, het kan wel hor. maar heet is totaal onrealistisch
Tjeempie, wat een vergelijking.

Misschien is het feit dat je de mogelijke nadere benaderingen die je zou kunnen nemen als onrealistisch beschouwt iets waar je zelf aan zou moeten werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')