abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84332374
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:12 schreef SaintOfKillers het volgende:
Enige verwijt dat ik al heb gelezen, is dat de film (zoals alle films van Nolan) te lang is.
Werkelijk geen last van gehad. Dat terwijl de stoel en beenruimte was gemaakt voor iemand van 1.60cm. Vond hem heerlijk wegkijken
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:19:54 #202
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_84336433
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 19:51 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Brabands Dagblad geloof ik. Al moet ik zeggen dat ze wel vaker rare beoordelingen geven.
[..]

3 sterren is een beetje standaard terwijl deze film zeker niet standaard is !
valt reuze mee:
http://www.popcornmeter.nl/film/477/Inception.html
pi_84343572
Briljant.

Zonder enige twijfel een van de beste films die ik ooit heb gezien.

Ongelofelijk. 10/10 wat mij betreft.
(phew for a minute there i lost myself i lost myself
pi_84343734
Zojuist gezien, echt briljant.

Moet hem nog wel even verwerken denk ik, ik denk dat ik hem van het weekend voor een 2e keer ga zien
pi_84344123
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:19 schreef planethugo het volgende:

[..]

valt reuze mee:
http://www.popcornmeter.nl/film/477/Inception.html
Waarom heeft het Parool een negatieve recensie?
Die is echt de uitzondering op de regel.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  Moderator donderdag 22 juli 2010 @ 11:15:09 #206
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_84348504
Zeker een goede film. Ik moet het nog wat laten bezinken, maar een echte klassieker wordt het niet voor mij omdat ik toch wat emotie mis. Je zit de hele tijd geboeid te kijken (de tijd vloog voorbij), maar ik miste net wat extra's.

Wel de beste film die ik tot nu toe dit jaar gezien heb.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  donderdag 22 juli 2010 @ 11:39:27 #207
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_84349364
Gisteren gezien en dit schreef ik er net over in het "gezien" topic:
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na maanden en maanden wachten en eindeloos herkijken van de trailers was het dan gisteravond eindelijk zover. Het was tijd voor:

Inception
Na het gigantische financieële en artistieke succes van The Dark Knight kreeg Christopher Nolan een mega budget en, nog belangrijker, complete artistieke vrijheid van Warner Bros. om z`n droomproject Inception te kunnen realiseren. Voor het feit dat Warner Bros. zoveel vertrouwen heeft in z`n regisseur mogen we ze op onze bloten knieën danken: Inception is alles geworden wat de trailers deden vermoeden en nog veel meer. De torenhoge verwachtingen worden volledig ingelost.

Zoals uit z`n Batman films al was gebleken is Nolan een sterk verhalen verteller. Maar aangezien Inception als dé grote zomer blockbuster in de markt wordt gezet moet het met veel actie natuurlijk wel een groot publiek aantrekken. Gelukkig kunnen we dat wel aan Nolan overlaten. De film zit vol met strakke actie scenes maar nooit sneeuwen ze het verhaal onder.
Hij zorgt ervoor dat het verhaal altijd het belangrijkste onderdeel blijft, de actie scenes staan atlijd in dienst van het verhaal. Hierdoor is er, nog veel meer dan bij bijvoorbeeld The Dark Knight, voor ieder wat wils. Mensen die een fijne actie film willen zien zonder er te veel bij na te denken kunnen hier terecht, maar iemand die graag z`n hersenen laat werken tijdens het kijken wordt ook op z`n wenken bediend.

Dat verhaal zit ontzettend goed in elkaar. Het heeft drama, het heeft emotie, het heeft humor (alhoewel je op sommige momenten wel kunt afvragen of het op dat moment in die scene de humor wel geplaatst is) en heeft (letterlijk) ontzettend veel lagen. Hierdoor kun je uiteindelijk eindeloos speculeren over hoe het verhaal nu echt in elkaar zit en zullen meerdere kijkbeurten zeker worden beloond.
Maar niet alleen het verhaal zit goed in elkaar, ook de actie scenes zijn om van te smullen. Het gedeelte dat zich afspeelt in de sneeuw is goed en spannend maar wanneer Nolan schakelt naar de andere, tegelijk lopende, verhalen bekruipt je toch het gevoel dat dat gedeelte van het verhaal het minste en dat we blij mogen zijn dat de film zoveel meer bevat dan slechts actie. Steeds opnieuw wanneer de film zich op dat gedeelte van het verhaal concentreert wil je juist het liefst zo snel mogelijk terug naar de andere verhaallijnen.

Door veel mensen wordt Leonardo DiCaprio nog steeds niet volledig op waarde geschat. Dat het een geweldig acteur bewees hij al meerdere malen, onder andere afgelopen voorjaar nog in Shutter Island. Hier bewijst hij dat opnieuw. Z`n rol als Cobb mag dan ook gezien worden als zijn allerbeste rol tot nu toe. Hij geeft alles, komt geloofwaardig over en draagt de film met gemak. In de emotionele scenes is hij grandioos. Mensen die na het zien van deze rol nog twijfelen aan zijn kunnen als acteur moeten zich toch eens laten nakijken.
Gelukkig is het niet alleen maar de DiCaprio show maar zijn ook de anderen in de cast erg goed. Ken Watanabe, Ellen Page en Marion Cotillard zijn uitstekend. Vooral laatstgenoemde verdiend een speciale vermelding. Haar rol en performance, het emotionele hart van de film, is van buitengewone klasse.

Zoals in de trailer al een beetje duidelijk werd bevat de film veel special effects. Stuk voor stuk zijn die om van te watertanden. Van het op de kop draaien van een complete stad tot het inelkaar storten van een droom: het ziet er allemaal fantastisch uit. Ook hier geldt weer dat het niet alleen gedaan wordt om te showen wat er gedaan kan worden (daar hadden we Avatar voor) maar staat het ook weer in dienst van het verhaal.
Samen met het oorverdovende geluid en de sterke, bombastische soundtrack wordt er voor gezorgd dat ook dat gedeelte uitstekend verzorgd is.

Hoewel de film wel wat schoonheidsfoutjes kent heeft Christopher Nolan met Inception een film afgeleverd die letterlijk en figuurlijk op alle niveau`s werkt.
Een film die voor meerdere uitleg vatbaar is, waar lang over gediscussieerd zal worden en daardoor ongetwijfeld vaak herkeken kan worden.
Niet slechts een lust voor het oog maar voorzien van een uitstekend script levert Nolan opnieuw een geweldige film af.
Hij bewijst hier dat blockbusters wel degelijk samen kunnen gaan met goede,slimme verhalen.

Bij heel veel films kun je niet na slechts één kijkbeurt zeggen dat het een meesterwerk is of een klassieker zal worden. Maar zo heel af en toe zitten er films tussen waarbij dat wel kan.
Inception is zo`n film.
Christopher Nolan maakt van de film weer een kunst, iets waar we lang aan twijfelden of dat nog bestond.
Film is weer The Seventh Art.

10/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 22-07-2010 12:07:39 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 14:13:55 #208
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84355368
Vanavond
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_84355375
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:13 schreef Dark_Angelus het volgende:
Vanavond
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 14:19:40 #210
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84355608
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:14 schreef Dj_Day-V het volgende:

[..]
Het was nog even gedoe om kaarten te bestellen, maar ik zit in de zaal om 21:10
pi_84355729
In Oss zal dat geen probleem zijn denk ik
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:25 #212
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84355847
Ohja en voor wat het waard is.

Spits geeft 5 uit 5.
Filmtotaal 4,5 uit 5
Movie2movie 4,5 uit 5
Film.nl 4 uit 5
NRC 3 uit 5
Metro 4 uit 5
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 14:25:43 #213
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84355860
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:22 schreef Dj_Day-V het volgende:
In Oss zal dat geen probleem zijn denk ik
Pathé Arena Imax
pi_84359168
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:25 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

Pathé Arena Imax
Ja ik kon ook amper kaarten bestellen gisteren Faalsite, uiteindelijk wel gelukt.
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:39 schreef Timo20 het volgende:
Zoals in de trailer al een beetje duidelijk werd bevat de film veel special effects.
quote:
Inception had close to 500 visual effects shots (in comparison, Batman Begins had approximately 620) which is considered minor in comparison to contemporary visual effects epics that can have around 1,500 or 2,000 VFX shots.
pi_84359545
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 14:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ohja en voor wat het waard is.

Spits geeft 5 uit 5.
Filmtotaal 4,5 uit 5
Movie2movie 4,5 uit 5
Film.nl 4 uit 5
NRC 3 uit 5
Metro 4 uit 5
Voor wat het waard is, niks dus

NRC geeft Toy Story 3 een 5/5 en Avatar een 4/5 maar Inception krijg een 3/5 Wat een prutrecensist dan.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 22 juli 2010 @ 16:05:39 #216
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_84359754
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:50 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Ja ik kon ook amper kaarten bestellen gisteren Faalsite, uiteindelijk wel gelukt.
Rij 17 is het uiteindelijk geworden bij mij
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 15:59 schreef RacerDKB het volgende:

[..]

Voor wat het waard is, niks dus

NRC geeft Toy Story 3 een 5/5 en Avatar een 4/5 maar Inception krijg een 3/5 Wat een prutrecensist dan.
Ach ja, zo heeft iedereen wel eens wat. Misschien gevoelige voor flikkerende kleurtjes en hippe actie figuren?
pi_84359960
In de Gelderlander krijgt Inception eveneel sterren als The Karate Kid. Allebei 3. Dat vond ik wel wat vreemd. Ik schat Inception toch een stuk hoger in! Volgende week ga ik hem zien, ben benieuwd!
Because simple is bad!
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:43:04 #218
35845 Cybje
Muuh muuh muuh
pi_84361404
Ik heb 'm afgelopen nacht gezien in Pathe Arena. Wat een ongelofelijk gave film. Echt supergoede special effects enzo en toch ook een extreem goed verhaal. Je moet wel op blijven letten, wil je 'm goed volgen

Te lang vond ik 'm zeker niet. Hij had niet veel langer moeten zijn denk ik inderdaad, maar zo was het prima. De film bleef mij constant boeien.

Ben blij dat ik 'm in een IMAX zaal heb gezien. Gigantisch beeld en supervet geluid. Is veel beter dan de bioscoop hier in Enschede, want de meeste zalen in Enschede hebben echt belachelijk slecht geluid. Ik ga dus bijna nooit meer naar de bioscoop. Maar ik denk dat ik gewoon alle goede films wel in de bios ga kijken en dan relaxed in een IMAX zaal
Schaap
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:47:18 #219
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_84361650
Is dit niet gewoon de filmadaptatie van Link's Awakening waar we al sinds 1993 op zaten te wachten?

Zoals altijd: Nintendo did it first.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
  donderdag 22 juli 2010 @ 16:51:33 #220
311449 HeulMacho
SuperrrMan!
pi_84361854
Zondag ga ik naar Droomland!
pi_84367336
Ik ga morgen middag of zaterdag middag.

Ik denk morgen want ik kan niet wachten
pi_84367756
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:47 schreef Marble het volgende:
Is dit niet gewoon de filmadaptatie van Link's Awakening waar we al sinds 1993 op zaten te wachten?

Kom je maar op 1 manier achter he
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_84369826
Voor deze film wil ik sinds jaren toch wel weer eens naar de bios
pi_84371612
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 16:47 schreef Marble het volgende:

Neen van Imaginationland
#winning
pi_84371699
Gezien in Schotland vorige week. Gaf hem een 8.5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')