abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72112860
Ik kon geen apart topic over dit onderwerp vinden. Is hij er wel hoor ik het graag.

Ons zoontje is nu 9 weken oud en huilt al vanaf geboorte heel erg veel. Onlangs op het consultatiebureau zagen ze dat hij alleen maar rechtop wou zitten en veel belleblaast met slijm.
Dit kon duiden op verborgen reflux en daarom moesten wij zijn voeding indikken met johannesbroodpitmeel, ofwel Nutriton.

Dit werkte niet echt goed omdat hij nog maar 60cc opdronk en dan zat hij vol. Normaal drink hij 165cc zo leeg.

Vanmiddag bij de huisarts geweest en nu Zantac meegekregen. Ben erg benieuwd of dit wel aanslaat.

Meer mensen met ervaring (verborgen) reflux en de behandeling die erbij zit?

Zantac is een middel dat maagzuur remt.
pi_72114283
Reflux heeft toch te maken met spugen of niet??
Doet ie dat ook?

Mijn zoontje heeft gelijk vanaf het begin gespuugd, bij elke fles komt wel wat terug (soms wat meer dan anders). De Nutriton werkte qua spugen bij ons wel, maar hij kreeg er veel bijwerkingen van (krampen en diarree). Omdat we dat zieliger vonden dan het spugen (daar had ie geen last van), zijn we met de Nutriton gestopt. Omdat ie goed groeit enzo, kan het spugen geen kwaad, we hebben alleen wat meer was.

Maar dat rechtop zitten en bellen blazen met slijm hebben wij hier niet gehad.
Nutriton zorgt er inderdaad wel voor dat je kindje een voller gevoel heeft.
pi_72116974
Verborgen reflux heb ik nog nooit van gehoord, wat is dat dan precies?

En dat bellen blazen en rechtop willen zitten, is dat niet gewoon iets wat een beetje bij de leeftijd hoort? Graeme wil ook heel graag de hele tijd zitten, en bellen blazen doet hij ook, maar dat zie ik bij andere baby's van die leeftijd ook veel eigenlijk...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72117354
ik heb een kindje met reflux. maar verborgen reflux nooit van gehoord.
de oudste 2.5 geweest spuugde wel wat maar niet veel om reflux te noemen.
de jongste 17 maanden spuugde hele stralen(o.a. over de bak van de kinderwagenbak was ze net 36 uur oud).
ik ben voor de reflux onder controle van de kinderarts geweest. wij hebben daar ook zantac van gehad wat niet hielp. daarna hebben we een ander middel gehad dat hielp niet ook en toen heb ik geen medicatie meer aangenomen.
nu is ze 17maanden en na een jaar zou ze er over heen groeien werd mij gezegd, dit is niet gebeurt. hebben we besloten dat het cb en de huisarts het in de gaten houden en als het na 2 jaar nog niet weg is willen we kijken wat er tegen te doen is.

hopelijk werkt de zantac goed en heeft hij minder last.
mama van 3 kids!
pi_72117356
het cb vertelde dat het op verborgen reflux kan wijzen. Er komt dan maagzuur omhoog dat brand in zijn slokdarm. Daarvan word hij wakker en gaat huilen. Het doet erg zeer. Het komt evengoed vrij veel voor maar soms niet zo erg waardoor je baby er weinig last van heeft
pi_72118575
Bij verborgen reflux komt het net niet tot boven dacht ik, net niet spugen. (wel veel slikken vaak als symptoom)
Hier ook twee spugertjes.
De eerste kon er behoorlijk door huilen, de jongste doet het ook maar heeft er nauwelijks last van.
Aangezien ik bij de oudste borstvoeding gaf, was indikken geen optie. Wel kregen we van de kinderarts het advies om gaviscon te geven, dat legt een filmpje op de slokdarm en de maagingang.
Zantac is "zwaarder" dan gaviscon, maar heb er wel al positieve dingen over gehoord.

En verder de klassieke dingen bij spugen... bed en box schuin zetten en veel rechtop houden/dragen (vb draagdoek)
Ik hoop dat het helpt TheFrankey, want ze kunnen er behoorlijk pijn van hebben...
pi_72120153
Hier is reflux in het begin weleens genoemd. Tyler heeft al maanden zantac, helpt redelijk. Al spuugt hij de laatste tijd wel meer. Duidelijk met zuur, dat ruik je wel. Oh en nutriton heeft hij ook.
Ons is gezegd dat er weinig aan te doen is verder.
pi_72120717
Onze dochter (nu 10 maanden) heeft ook verborgen reflux. Zij heeft ook gigantisch veel gehuild aan het begin van haar leventje en ik heb nachtenlang het internet afgespeurd naar wat het kon zijn. Ik had wel iets over reflux gelezen maar het spugen (metersver/met bogen) dat herkende ik helemaal niet. Ze rook wel altijd heel erg zuur, bellenblaasde, smakte en kreunde heel erg in haar slaap. Later vond ik op een ander forum iets over verborgen reflux en dat was het! Toen de wijkverpleegkundige thuis kwam om ons het inbakeren te leren en ik mijn vermoeden uitsprak zei zij dat dat goed zou kunnen.

Uiteindelijk zijn we doorverwezen naar de kinderarts, ze kreeg Motilium voorgeschreven. Dat moesten we een half uur voor dr fles met een spuitje in haar mond spuiten. Ik merkte weinig verschil, maar toen we nutriton gingen geven was het vrijwel gelijk zo goed als over. Het heeft bij ons alleen nog even geduurd voordat we de juiste verhouding vonden, ik houd me dus niet aan de voorgeschreven hoeveelheid (ism met kinderarts) want het werd zo gigantisch dik en ze kreeg het amper door een papspeen. Ik doe nu twee schepjes op 180 cc melk of anderhalf schepje op 150 cc. Het blijft een beetje nattevingerwerk, maar ik merk het meteen als ik er te weinig in doe. Dan hikt ze veel en ruikt ze heel zuur en geeft wat melk op.

Ik hoop dat dat Zantac voor jullie kindje gaat werken TheFrankey, ik kan me voorstellen dat je radeloos wordt van een huilende baby en zeker als je weet dat het van pijn is.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_72121072
tnx voor de reacties

@_Ingrid_ Huilde Tyler ook veel? Je hebt nml ook kindjes die er ver weinig last van hebben

@geppie ja het is wel eens frustrerend. Hij word er zo onrustig van. Snachts gaat slapen wonderwel goed (afkloppen). We gaan woensdag ook weer terug naar de osteopaat.
pi_72121225
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:25 schreef TheFrankey het volgende:
tnx voor de reacties

@_Ingrid_ Huilde Tyler ook veel? Je hebt nml ook kindjes die er ver weinig last van hebben

@geppie ja het is wel eens frustrerend. Hij word er zo onrustig van. Snachts gaat slapen wonderwel goed (afkloppen). We gaan woensdag ook weer terug naar de osteopaat.
Wij hadden precies hetzelfde, 's nachts sliep ze wél goed! Osteopaat heb ik ook overwogen maar dat was toen ik net nutriton ging gebruiken en dat werkte heel goed. Succes nogmaals
pi_72121376
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:29 schreef geppie het volgende:

[..]

Wij hadden precies hetzelfde, 's nachts sliep ze wél goed! Osteopaat heb ik ook overwogen maar dat was toen ik net nutriton ging gebruiken en dat werkte heel goed. Succes nogmaals
Bedankt. Nutriton werkt voor ons niet echt. Hij gaat daardoor minder eten.

Wij deden 2 schepjes bij 165 voeding, wel omneo trouwens. Dat is al iets dikker dan normaal. Misschien is het verstandig om toch een beetje meer in te dikken, desnoods beginnen met 1 schepje
pi_72121911
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:33 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Bedankt. Nutriton werkt voor ons niet echt. Hij gaat daardoor minder eten.

Wij deden 2 schepjes bij 165 voeding, wel omneo trouwens. Dat is al iets dikker dan normaal. Misschien is het verstandig om toch een beetje meer in te dikken, desnoods beginnen met 1 schepje
Wij hebben ook Omneo (dat is al dikker inderdaad) vandaar dat wij er stukken minder indoen dan dat er op het pak staat. Kinderarts zei altijd "Nutriton is net beton" en vond de voorgeschreven hoeveelheid ook belachelijk veel.
Misschien kan je idd één schepje proberen, baat het niet dan schaadt het niet. En misschien een prettig vooruitzicht...straks met de vaste voeding rond de zes maanden gaat het stukken beter! En het bedje hebben jullie die ook al schuin staan??
pi_72121984
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:48 schreef geppie het volgende:

[..]

Wij hebben ook Omneo (dat is al dikker inderdaad) vandaar dat wij er stukken minder indoen dan dat er op het pak staat. Kinderarts zei altijd "Nutriton is net beton" en vond de voorgeschreven hoeveelheid ook belachelijk veel.
Misschien kan je idd één schepje proberen, baat het niet dan schaadt het niet. En misschien een prettig vooruitzicht...straks met de vaste voeding rond de zes maanden gaat het stukken beter! En het bedje hebben jullie die ook al schuin staan??
Bedje staat niet schuin omdat hij snachts wel slaapt, gewoon plat dus. Overdag en begin van de avond wil hij vast niet in bed liggen en hebben we hem in de box liggen. De box is wel verhoogd dus hij zit dan lekker en wil savonds wel eens wegdommelen dan. (sinds we hem rechtop doen)

We hebben ook een puckababy bakerzakje. Als we die niet hadden ...pffff
pi_72122324
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:25 schreef TheFrankey het volgende:
tnx voor de reacties

Ja, in het begin wel. Maar hele moeilijke start gehad ook. af en aan 3 maanden in het ziekenhuis gelegen.
Hij heeft trouwens ook motilium, zantac en nutriton in combi met pepti junior. En voor het groeien ook nogeens fantomalt erbij. Heel wat dus.
Morgen cb eens vragen of ze nog tips hebben. Want medicatie is verhoogd, maar spugen blijft nog veel. Laatste weken weer veel en dan ook huilen erbij, wat eerst minder was. Je ruikt het zuur heel erg.
Bakerzak hier ook, al zal dat heel binnenkort helaas afgelopen zijn. En het slapen ook ben ik bang.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:20:44 #15
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72133268
Wat bij reflux vaak een oorzak is, is ook koemelk allergie, niet dat het dan altijd zo is, maar hier speelde het wel mee, en doordat ze ons de eerste paar weken hebben laten aanklooien met johannesbroodpitmeel etc. en hoort erbij, want Arwen die huildie niet/nooit alleen spugen heel heel veel spugen, bleek ze een dubbele slokdarmontsteking te hebben en mede daardoor een lichte beschadiging in het klepje.

Als er veel allergie voorkomt in de familie is het dan ook zeker een optie om te overdenken.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:44:22 #16
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72135319
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:20 schreef _evenstar_ het volgende:
Wat bij reflux vaak een oorzak is, is ook koemelk allergie, niet dat het dan altijd zo is, maar hier speelde het wel mee, en doordat ze ons de eerste paar weken hebben laten aanklooien met johannesbroodpitmeel etc. en hoort erbij, want Arwen die huildie niet/nooit alleen spugen heel heel veel spugen, bleek ze een dubbele slokdarmontsteking te hebben en mede daardoor een lichte beschadiging in het klepje.

Als er veel allergie voorkomt in de familie is het dan ook zeker een optie om te overdenken.
ook hier reflux in combi met KMA. Dus zeker het overwegen waard. En het bedje omhoog aan een kant vind ik ook geen verkeerde tip. Hij slaapt misschien wel goed, maar het zorgt er in elk geval voor dat het maagzuur op zijn plek blijft zitten. Misschien ff overleggen met CB.
pi_72137335
Maar bij KMA zijn er toch ook andere symptomen? Zoals huiduitslag e.d. Ik meen dat er ook geen pasklare test is voor KMA en dat je erachter komt door het weglaten van koemelk. Maar dan moet hij direct weer over op andere voeding....en hij is al zo gevoelig voor verandering
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:52:39 #18
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72137440
Bij KMA hoeven er geen andere symptomen te zijn. Bij Maud ontwikkelde de exceem pas op latere leeftijd. Er is wel een bloedtest, maar die is niet betrouwbaar bij kinderen op jonge leeftijd. Dus inderdaad door provocatie alleen is het te achterhalen. Ik zou eerst deze tips en medicatie uitproberen en als dat na een week of zo nog geen verschil maakt, het aankaarten bij de HA en voorstellen dat je wilt uittesten of hij KMA heeft. De HA kan dan de speciale voeding bestellen (of heeft hem al op voorraad) en dan kun je in 3 dagen testen of hij wel of niet allergisch is voor koemelk.

2 dagen speciale voeding klopt dit Evenstar. en op de derde dag de gewone voeding geven en kijken of hij reageert met onrust en spugen/zuurigheid.
pi_72139704
we gaan ook dingen 1 voor 1 doen. Als dit in het weekend nog geen verbetering laat zien dan gaan we kma testen. Maar....hij slaapt snachts goed. Is dat niet vreemd dan? Met kma moet hij dan ook dik last hebben
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:03:17 #20
144006 chacama
Ondernemend!
pi_72139762
Pffff, nou moet ik gaan graven in mijn geheugen..... die met gaten als een vergiet erin..... Ze was onrustig, sliep het liefst bij me, maar in de wieg naast me sliep ze op zich ook goed. Hoe is ie na zijn laatste fles? Krijgt ie nog nachtvoeding?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:10:52 #21
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_72139977
Hier was Arwen echt heel allergisch, huilen? nooit, sliep door met 5 dagen oud.. nooit een huilbaby geweestl. De eerste keer dat we naar het azm gingen verschoot de vrouw, ze was echt zuur, en test gedaan waaruit dus die dubbele slokdarmontsteking bleek, ze was verbaasd dat ze nooit huilde, toen kreeg ze dieetvoeding en werd het beter, echter kreeg ze van die dieetvoeding ook eczeem en kreeg ze op den duur de duurtste dieetvoeding.
Slaap en huilgedrag wil dus niet altijd iets zeggen

En chcama normaal met een provocatie wel, maar met eliminatie moet je echt wel minimaal een week aan een stuk doen, liefst 2 weken ( dat hebben de darmpjes nodig etc. om te herstellen ) en dan volgt die regel 3 dagen opbouwen dus eerst een klein beetje drie dagen dan 2 dagen rust, maar hier wordt het dan logischerwijs 2 weken de dieetvoeding, dan een 3 dagen volledig, dit omdat een kleine hoeveelheid niet altijd een representatief beeld geeft
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_72140717
Hier is huilen juist het probleem en zijn we aan het zoeken naar de oorzaak (mits aanwezig)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-08-2009 17:20:51 ]
pi_73952282

[ Bericht 100% gewijzigd door tinny op 23-10-2009 08:42:21 ]
pi_73952301
hoe gaat het nu trouwens met TS?
pi_73963535
The Frankey dankzij jouw reactie in het kleine babietjestopic hebben we ontdekt dat Esmee dus ook (verborgen) reflux heeft

Ze dronk weinig en wilde steeds kleine beetjes om het zuur weer weg te spoelen. Overdag steeds huilen, huilen, huilen en nog veel meer huilen tot het ontroostbare toe. Steeds overeind gehouden willen worden, alleen stil als ze rchtop zat in de draagdoek. Spugen met een grote boog. Slapen deed ze 's nachts wel, maar heel onrustig en met veel gekreun en gesmak en soms werd ze ineens gillend wakker.

We geven nu ook johannesbroodpitmeel en dat lijkt te werken Ze drinkt ineens grotere hoeveelheden (heeft halverwege geen last meer van opkomend zuur) en ze slaapt nu ook af en toe wat overdag. Bovendien lijkt ze echt wat meer ontspannen te zijn.

Overigens hebben we komende woensdag nog wel een afspraak staan bij een ostheopaat. Ben benieuwd of die ons nog wat verder kan helpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')