abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106055546
BJ, ik ben zo blij voor jullie dat de Nexium zo goed helpt! *O* :* Bij Niels hielp het ook zo snel. Vindt Liene het ook zo lekker? Het smaakt naar suikerwater.
Wat jij en wickie schrijven is zo herkenbaar. Ook Niels kreeg fysiotherapie, door de pijn overstrekte hij zich en was hij altijd gespannen. En ook onze huis- en cb-arts namen ons niet serieus. Dat vind ik nog het ergste, dat hij langer pijn heeft gehad dat nodig was geweest.

Overgevoeligheid voor koemelk zat ik ook aan te denken. Maar aan de andere kant is borstvoeding wel lichter verteerbaar, misschien dat ze toen minder last had omdat het sneller de maag uit is?

En dat voeding ingedikt wordt bij refluxproblemen snap ik nog steeds niet, maar dat heb ik al te vaak gezegd :@
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106057714
Apart Wicky, bij ons ging het juist beter toen we van bv overstapte op kv doordat makkelijker te verdikken was en Daan geen last meer had van mijn tsr.

Waarom snap je dat niet Twinkley? Bij Daan kwam de melk duidelijk minder omhoog en door de motilium ging de melk sneller uit de maag en kwam het niet omhoog meer.
pi_106058453
Omdat als je de voeding alleen maar indikt en niet ook motilium of maagzuurremmers bijgeeft, de zure inhoud van de maag nog steeds omhoog komt, alleen langzamer en ook weer langzamer zakt. Daardoor brandt het nog langer in de slokdarm.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_106058625
Ja ok, de combinatie is wel nodig idd bij flinke (verborgen) reflux.

Ik ben het overigens wel met Twinkly en mignonne eens en KMA niet zou uitsluiten Wicky. Ik vind het vreemd dat het erger wordt met kv.
  maandag 26 december 2011 @ 15:35:21 #205
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106058751
Liene heeft ook de combi gekregen idd. Vind alleen de nutriton nog wel wat lastig toedienen icm met BV.
Ik doe het met water oplossen in een papflesje en dan 1 of 2 slokjes proberen te geven voor de voeding aan. (erna wil ze niet...). (1 afgestreken lepeltje op 25 ml).
Denk dat het ook het belangrijkste is dat ze de nexium wel 2x per dag echt binnenkrijgt; een keer een rondje nutriton missen lijkt me minder erg.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106070185
Tijdens de borstvoeding spuugde ze ook wel maar ze leek er minder last van te hebben. Ook hadden we geen krijs buien. Ze heeft toen ook een paar keer een flesje bv gehad en dat dronk ze altijd goed.
Ze dronk de borstvoeding wel altijd in delen. Nooit maakte ze 1 ruk. Als ik er nu aan terug denk hebben we soms wel moeilijke drinkmomenten aan de borst gehad, met veel loslaten en krijsen, maar dat was al tijdens mij BO en abces, dus waar dat precies aan gelegen heeft is nu niet meer te zeggen.
Ik heb tijdens de borstvoedingsperiode weinig melkproducten gebruikt, ik ben zelf lactose intolerant.

Ik heb het aangegeven bij de KA over KMA, maar zij vond daar niet genoeg symptomen voor.
Wat ook erg tegenstrijdig is, is dat ze met Nutrilon Standaard tot nu toe het minste last had en met Nutrilon Hypo Allergeen juist meer. We gebruikte de Hypo omdat we vrij abrupt met de bv zijn gestopt en ze de standaard weigerde te drinken.

We hebben besloten morgen weer te bellen met het ziekenhuis. Ze is momenteel ook nog eens ziek, dus alles zit tegen, maar het flesweigeren is weer terug (ook nadat ze een PCM opheeft).
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106071139
quote:
1s.gif Op maandag 26 december 2011 22:36 schreef wickie het volgende:

Ik heb tijdens de borstvoedingsperiode weinig melkproducten gebruikt, ik ben zelf lactose intolerant.

Klinkt bekend :+

nouja het is ook wel alles tegelijk zo met dat ze nog ziek is ook enzo. Ik hoop gewoon voor jullie dat die AR voeding aan gaat slaan en anders dat er een andere oplossing komt.
en ik heb je een fb-bericht gestuurd over fv :*
:)
pi_106071239
BJ wat fijn dat het beter gaat met Liene!

Herken je verhaal heel erg. Ik ben met Elise 17-11 ook naar de kinderarts geweest (een maand eerder al 2 keer naar de huisarts uit wanhoop) omdat ik radeloos was. Alleen wist ik zeker(!!!!!) dat het geen reflux kon zijn.
Ze kreeg toch Zantac mee en het begin bleef ze wat onrustig. Tweede consult weer gestopt met Zantac en na 3 dagen merkte ik ineens wel heel duidelijk de reflux symptomen. Snel weer begonnen en sindsdien is ze het makkelijkste kind wat ik ooit gezien heb.. Huilt nooit meer, vermaakt zichzelf, slaapt goed, drinkt veel minder vaak aan de borst.. Ze is gewoon gelukkig!! En dat maakt mij ook gelukkig. Zat er echt doorheen!

Voel me alleen zo suf omdat ik zeker wist dat het iets met dr darmen was en geen reflux. Mn moeder heeft vanaf dag 1 gezegd dat ze haar erg veel vond herkauwen, slikken en hikken.
Zo zie je maar, moedergevoel zit niet altijd goed.. Wist wel dat er iets mis was alleen dacht ik echt aan dr darmen. De kinderarts zegt nu dat het waarschijnlijk een combi van beide is geweest maar na 4 maanden zijn vaak de ergste krampen weg dus dat zal ook meespelen dat ze zo makkelijk is nu.

Overigens is sinds ze zich beter voelt ook haar voorkeurshouding weg!
Als ik 1 keer zantac vergeet merk ik meteen dat ze onrustiger wordt.

Ik vind alleen Zantac een rotmiddel, het is enorm goor en het gaat er dan ook moeilijk in. Ik ga eens vragen naar een alternatief.
Nutriton kreeg Elise veel krampen van dus daar zijn we nooit mee door gegaan.

Maar hopen dat het met Liene zo goed blijft gaan!
En dat ook Wies zich snel beter zal voelen!
pi_106072021
Vraagje, we dikken Tienus zijn voeding al vanaf week 2 in wegens voeding weigeren, veel hikken, boeren en spugen. Dit in overleg met huisarts die weer overleg gehad heeft met de kinderarts. Op zich gaat dit prima, we dikken niet zo veel meer in, want anders spuugt het beetje dat hij spuugt zo lastig.

Sinds een week of vijf hoest hij veel. Hij heeft het rs-virus gehad, dus niet raar. In diezelfde periode zijn we ook begonnen met fruithap. Eerst leverde dat veel kokhalzen op, nu gaat het beter. Alleen...nu lijkt het wel of ook dat omhoog komt en hij daar veel last van heeft. Hij hoest en proest, maar longen zijn schoon en luchtwegen ook. Het rare, hij hoest vooral na het fruithapje en het wordt minder als hij op zijn buik mag liggen.
Hoe ging het bij de andere kindjes die geen maagzuurremmers gebruiken en aan het fruit gingen? Werd de reflux toen erger? Want als dit hoesten gewoon van het maagzuur is dan stap ik liever alsnog over naar de maagzuurremmers.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106078120
Mef, bij Daan ging introductie van vaste voeding samen met het gaan zitten dus toen ging het juist beter en konden we de medicijnen afbouwen. Maar Daan kreeg toen al medicijnen dus weet niet of je dat kunt vergelijken.

Huilt hij ook door het hoesten? Heb je het idee dat het pijn doet? Wel sneu, misschien bij twijfel toch proberen?
pi_106081530
ik kijk het effe aan en anders overleg ik even met de huisarts. Vannacht bij wijze van proef zonder helm laten slapen en dan gaat ie of op zijn buik liggen of hij gooit zijn hoofd helemaal achterover. Maar hoesten doet ie dan niet en slapen wel. Lijkt dus wel met zijn maag te maken te hebben...maar ja, ook nog steeds een enorme snotneus, dus tja.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_106100065
Zo pffff, wat een rampendag weer... Ziekenhuis gebeld en van de Enfamil af, dat werkt dus niet voor ons meissie. Ze heeft nu Zantac en Motilium voorgeschreven gekregen.
Ik ben nog een beetje zoekende hoe dit allemaal toe te dienen, want de Motilium moet 4x per dag 1,9 ml (echt.. Hoe moet je precies 1,9ml afmeten :') ) en de Zantac 1,5ml 2x per dag.
We hadden bedacht de Zantac gewoon met voor ochtend en de avondfles de Motilium is wat vervelender, zeker als dat op de opvang moet en onderweg... Mensen daar nog tips voor?

De Zantac werd niet echt vrolijk ontvangen net.. Ze ging er hevig van krijsen en kokhalzen, ze vond het verschrikkelijk. Dat wordt dus ook nog een leuke opgave 2x per dag. Hopelijk gaat ze eraan wennen.
pi_106100760
Wij gaven het mika met een spuitje, daar zit een mooie maatvoering op.
pi_106101107
Ik geef het ook met een spuitje. Ik heb nu Rinatidine gekregen, zonder alcohol. Is mierzoet maar gaat veel beter dan Zantac, en is uiteindelijk hetzelfde medicijn.

Zantac was hier in het begin ook drama, toch gaat ze dr aan wennen, maar de ene keer gaat het beter dan de andere.
Mocht de Zantac een probleem blijven kun je eventueel om alcoholvrije Rinatidine vragen.

Ik stop mijn pink in haar mondje en spuit met het spuitje langs mijn pink. Zo kan ze niet meteen alles met haar tong eruit duwen. (Soms dan denk ik dat ze het doorgeslikt heeft en als ik dan mn pink eruit haal duwt ze alsnog alles eruit.... )

2ml spuitjes kan je zo krijgen bij de apotheek, dan kun je het wel afmeten!
pi_106101758
Oh wat een goede tip met een spuitje! Morgen gelijk even naar de apotheek :)
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:00:37 #216
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106101794
Wickie; fijn dat je toch mag beginnen met zuurremmers.. ik hoop dat het Wies wat zal helpen.
Toedienen idd in een spuitje lijkt me met die hoeveelheden.
:Y

Hier gaan de nachten veeeeel beter, maar overdag slapen wil nog niet lukken. Ze is wel overdag veel rustiger en huilt veel minder dan voor het starten van de medicijnen. Dus ik denk dat het gewoon tijd nodig heeft om dr uit dr oude cyclus te halen en een dagritme aan te leren.
Dus we proberen voorspelbaar te zijn, maar het slapen lukte vandaag overdag dus niet...
morgen weer een kans.
*fingers crossed*
Nexium toedienen gaat gelukkig nu redelijk, ik los het op met warm water en geef het in de papfles..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:02:12 #217
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_106101871
Mag je het verdunnen Wicky anders dat geven met een inibeetje water Motilium bedoel ik dan.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_106102865
Wickie, bij de apotheek gelijk 2 spuitjes vragen per medicijn! 1 voor het Kdv, je hebt de spuitjes gewoon met verdeling op de 0,1ml dat ging prima bij ons. Daan vond motilium niet zo erg zeker niet in vergelijking tot zantac. Zantac ging hier voor de voeding, spuit erin en gelijk aanleggen.

Wij moeten bij het Kdv een originele fles medicijn met etiket afgeven ivm protocol dus hadden extra flesje voor thuis gevraagd zodat we niet steeds heen en weer hoefde te slepen.

De combi van die 2 medicijnen hielp hier erg goed, hoop dat het voor Wies ook de oplossing is.
pi_106103277
zantac wordt hier zo naar binnen geslobberd :')
idd met behulp van spuitjes, ik spuit het bij het luier verschonen in stapjes van 0,5 ml zo naar binnen en dat gaat prima.
:)
pi_106104766
Het zal wel toeval zijn maar voor het eerst sinds anderhalve week slaapt in de vooravond. Ze ligt heel erg rustig op haar rug op me te slapen. Ze heeft 2x melk opgegeven maar dat was gewoon weer heel waterig en niet zuurruikend, ook verkrampte ze er niet van.

Ik hoop dat ze snel aan de Zantac smaak zal wennen. Is die Motilium ook erg vies? Hoe deden jullie dat als ze dat beiden moeten hebben voor een voeding? Gewoon na elkaar toedienen?

Hoop echt heel erg dat dit gaat werken. We hebben met de arts afgesproken dit eerst te proberen, mocht het niet afdoende zijn dan wordt er gekeken naar KMA.
pi_106104954
Daan vond motilium niet vies, maar dat kan persoonlijk zijn aangezien de kleine van mignonne weer geen problemen heeft met zantac.

En idd beide na elkaar toedienen, maar ik geloof dat motilium een half uur voor de voeding moest? Even goed de beschrijving lezen Wickie.
pi_106105164
Mika vond motilium ook niet vies, de zantac wel. Ik ben uiteindelijk over gestapt op gaviscon.
pi_106107603
Je moet het zelf maar eens proberen haha.. Gatver!
pi_106108174
Dat zei m'n mams ook al :D Ik denk dat ik R. laat proeven :@ :+
pi_106108430
Wickie, wat fijn dat ze medicijnen gekregen heeft. Ik hoop zo dat het snel werkt en dat ze snel aan de smaak gewend raakt!
Volgens mij vond Niels het in het begin ook niet leuk om Nexium te krijgen, maar toen gaf ik teveel tegelijk (wij gaven het ook met een spuitje trouwens). Toen hij ouder werd kreeg hij het vanaf een lepeltje, dat vond hij heel leuk en lekker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')