abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 april 2010 @ 19:08:49 #151
57497 happyme28
I'm so happy
pi_80014781
1x per dag??? nee joh iedere FV 2 tot 4 scheppen op 100ml voeding. Het is effe uitvogelen. Kan per kindje schelen. Wij doen 4 maatschepjes op 165 ml voeding. Maatschepje wordt bijgeleverd.
pi_80016551
Hier ook jbpm, en 3 schepjes op 200 ml. Idd uitvogelen.
En een speen kopen met een groter gat. Het dikt nogal in
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_80024185
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef freecell het volgende:
nutriton ken ik

1x per dag door de fles is genoeg? En hoeveel dan?
Weet niet welk merk flesvoeding je hebt?
Van friso en bijv. kruidvat heb je comfort, daar zit al johannesbroodpitmeel doorheen.

En hier een hele flinke schept (incl. kop erop) per fles (210 water)

succes ermee, w.s. ben je er daar al mee geholpen.
pi_80031369
AH hypoallergeen
is dezelfde als die van Etos
pi_80033725
owja dat zou ik dan niet omgooien dat hypo allergene maar dan maar ff jhbm erdoor, kan ie misschien ook wel lekker van poepen
pi_80038367
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 13:54 schreef freecell het volgende:
Hier is het kiezen: wél Zantac en heel veel spugen na elke voeding (gewoon spugen, niet projectiel) of geen Zantac en 2 à 3x per dag een half uur KEIHARD krijsen

Dat spugen is ook niet heel handig ivm groeien wat al niet zo denderend ging....

Dus we proberen het nu even zonder, gisteren ging best goed, maar nu net weer in slaap na een flinke krijs en gloekpartij
Dit probleem hadden wij dus ook en bovendien leek ze van de Zantac ook echt last te hebben. Na het stoppen met Zantac is het spugen helaas gebleven. Vaak en veel.

Wij hebben ook jbpm geprobeerd, maar daarvan kon ze niet spugen, terwijl ze wel de neiging had (had ik al eens gepost volgens mij). Omdat het spugen maar blijft aanhouden, hebben we afgelopen weekend weer 3 flessen met jbpm erdoor gegeven (slechts een klein schepje op 135 ml), maar dit resulteerde in een avond huilen en 1,5 dag diarree. Jbpm doe ik dus nooit meer.

Ik kijk echt enorm uit naar vast voedsel... Of gaat het daar ook niet mee over?
pi_80039158
@ Demajoor, ivm de reflux kregen wij het advies om al met 5 mnd te beginnen met hapjes en het gaat hier een stuk beter.
Heb wel geprobeerd de jhbm af te bouwen maar dat wisselt nogal hoe hij erop reageert.
pi_80040057
jbpm komt er in
Was ook het advies van het cb vanmorgen voor de poep
Nou eigenlijk zei ze eerst: maisolie voor de voeding. En toen zei ik: en jbpm? Toen zei ze: beter idee! Is ook goed tegen het spugen

Dus
Ik heb een tof cb
  maandag 17 mei 2010 @ 10:47:51 #159
57497 happyme28
I'm so happy
pi_81525954
Even een crosspost uit het babietjes topic:
quote:
Oh en yeah.... Daan kan weer plat liggen in de box of op een speelkleed om lekker te spelen en dan heeft hij geen last van de reflux. Wel max. 15 minuten doen we (maar dan is hij het ook wel weer even zat) en min. 1 uur na de voeding.

Het gaat trouwens heel goed met de reflux, nu met de medicijnen en alle schuinhoud-maatregelen heeft hij er geen last meer van. 31 mei moeten we weer naar de KA en dan bespreken of we misschien iets kunnen afbouwen (al ben ik wel bang dat het weer terug komt).
Daan krijgt 2 scheppen Jpbm in zijn fles, 4x daags 1,3ml Motilium en 2x 0,85ml Zantac. Verder houden we 'm een half uur rechtop na de voeding en staat zijn bedje schuin.

Zijn er nog ervaringsdeskundigen over het afbouwen van medicijnen/middeltjes/maatregelen tegen de (verborgen) reflux. En wanneer was het bij jullie babies 'over'?
pi_81526044
quote:
Op dinsdag 6 april 2010 18:52 schreef freecell het volgende:
nutriton ken ik

1x per dag door de fles is genoeg? En hoeveel dan?
Nee, in elke fles!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_81526083
quote:
Op woensdag 7 april 2010 13:04 schreef freecell het volgende:

Dus
Ik heb een tof cb
Uhhh.... tof? En ze weten niet dat olie niet werkt omdat het drijft, enbovenin de maag al verteert door enzymen en dus niet eens in de darmen terecht komt?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_82055582
Hier zit tijn nog steeds aan de comfort voeding en nog jhbm erbij in, probeerde dat af te bouwen maar lukt nog niet.

Nu gaat hij dus meer water/diksap drinken en een uur/2 uur na het eten (heb ik hem nog ff laten zitten) is hij bijv. aan het spelen en hoor ik ineens wat en bloep, weer een boel eten en drinken eruit.

Hoe doen de moeders dat met oudere kindjes of herkennen jullie dat niet?
  zaterdag 29 mei 2010 @ 11:23:23 #163
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_82055692
Ik heb er totaal geen ervaring mee hoor maar misschien bij het drinken gelijk iets te eten geven? Liga of rijstewafel dat het drinken wat dikker maakt in de maag?

Hier maandag naar de kinderarts, bespreken of we langzaam de medicijnen gaan afbouwen.
pi_82056419
Kijk uit met de manipulatie van nek, hoofd en wervelkolom bij zuigelingen! De aan deze behandelingen (craniosacraaltherapie) toegeschreven effecten zijn nog nooit bewezen, en na het overlijden van een zuigeling na behandeling wordt deze "therapie" sterk ontraden.

Zie hier het volledige artikel in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde.

In de meeste gevallen is reflux iets dat vooral het geduld van de ouders op de proef stelt (en wat dat betreft ben ik ervaringsdeskundige). Verreweg de meeste kinderen groeien er gewoon overheen. Bij mijn zoontje was het de eerste drie maanden het ergste. Dat leverde bij papa en mama heel wat stress op. Daarna ging het langzaam beter, vanaf 6 maanden zagen we echt vooruitgang. Na zijn eerste verjaardag waren de klachten zo goed als voorbij, en dat zonder behandeling. Zantac hebben we wel meegekregen maar dat weigerde hij.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2010 12:00:17 ]
pi_82062985
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 11:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:Zantac hebben we wel meegekregen maar dat weigerde hij.
Ik neem aan dat jullie dit dan weigeren. Mijn zoon krijgt ook nog elke avond zantac. In het begin moest hij er niets van hebben en spuugde het uit. Ik gaf het gewoon weer openieuw. Todat het erin zat.

Wij bouwen de zantac nu af. Normaal elke morgen en avond 1,5ml nu alleen nog in de avond 1,5 ml. Hij is bijna 1 (20 juni)
pi_82063161
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:05 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jullie dit dan weigeren.
Nee, we kregen het er gewoon niet in. Hij spuugde het net zo hard weer uit. We hebben uiteindelijk ons er bij neergelegd dat het iets is waar hij zonder nadelige gevolgen overheen zou groeien en dat is ook zo gegaan. Voor ons waren dat zware tijden, maar ik zou het bij de volgende weer op dezelfde manier doen.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 16:39:41 #167
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_82063911
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:12 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Nee, we kregen het er gewoon niet in. Hij spuugde het net zo hard weer uit. We hebben uiteindelijk ons er bij neergelegd dat het iets is waar hij zonder nadelige gevolgen overheen zou groeien en dat is ook zo gegaan. Voor ons waren dat zware tijden, maar ik zou het bij de volgende weer op dezelfde manier doen.
Tenzij ze door het maagzuur een slokdarm ontsteking krijgen en bij niet behandelen daarvan ze permanente schade kunnen overhouden
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_82064963
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 16:39 schreef _evenstar_ het volgende:

[..]

Tenzij ze door het maagzuur een slokdarm ontsteking krijgen en bij niet behandelen daarvan ze permanente schade kunnen overhouden
Ook zonder te behandelen kun je nog steeds onder controle blijven. Wat verstandig is verschilt vast van patient tot patient. In ons geval vonden zowel de HA als de KA behandeling niet strikt nodig.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 29-05-2010 17:18:12 ]
pi_82109006
Met andere woorden het hangt gewoon van het kind af. Onze tweeling met reflux kreeg verschillende medicijnen. Allebei aan de Motilium, De een kreeg omeprazol en de ander Zantac. Zantac is het eerste wat voorgeschreven wordt omdat het als enige ook in de vloeibare vorm gegeven kan worden (toendertijd). Omeprazol is een capsule die je openbreekt en waarvan je de korrels met wat pap of vla meegeeft. Onze jongste reageerde ook niet goed op de Zantac hij bleef gewoon last houden van zure oprispingen. Om nog een andere vraag te beantwoorden. Gemiddeld zijn kinderen er vanaf als ze kunnen zitten en staan en lopen. Wij hebben ermee doorgelopen tot ze ongeveer 2 jaar waren.

Daarnaast ben ik zelf al jaren maagzuurremmerslikker en ik moet je eerlijk zeggen dat ik steil uit mijn stoel sloeg alleen al bij het idee dat een kleine baby last heeft van maagzuur maar geen medicijnen ervoor krijgt. Ik heb dankzij die fijne maagzuur minimaal 4 x per jaar een keelontsteking om het over het glazuur op mijn tanden maar niet te hebben.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_100331033
*schop* voor Mamapurk :)
pi_100334546
Thnx Stiemie!

Wat een eye-opener dit topic...
Jaël onze oudste had reflux, niet verborgen, maar er zelf ook niet veel last van, wij hadden er voornamelijk last van ;)
Onze jongste Sarah nu 5 maanden daar vermoeden ze verborgenreflux bij en ik HAD mijn twijfels...
- veel huilen/krijsen (tot paars worden aan toe en in het begin zelfs stoppen emt ademhalen)
- voeding niet meteen willen nemen, afkeer tegen de speen.
- veel friemelen en overstrekken tijdens het voeden, ze gooide haar hoofd echt altijd in standje helemaal achterover!
- in het begin vele op haar buik willen slapen.
- overdag bijna niet slapen, alleen hazeslaapjes.
- 's nachts vooral in het begin heel onrustig slapen, bij mij in de armen.
- zuur ruiken, best wel.
- alleen maar rechtop willen, in de draagzak of maxi cosi.
Goed alles bij elkaar opgeteld ben ik overtuigd dat het toch goed mogelijk is.
Sinds 3 dagen nu begonnen met omeprazol, de nodige problemen om het op te lossen, wat een harde onhandige pillen zijn dat voor een kleine baby!
maar we lijken wel resultaat te zien. Ze is rustiger, slaapt meer overdag, gilt en krijst niet meer ontroostbaar. Huilen is nu herleidbaar naar honger, vieze luier, moeheid ed.
Wel spuugt ze nu, wat ze eerst niet deed, het lijkt wel of ze niet meer schrikt van het omhoog komen van voeding omdat het misschien minder pijn doet en ze gooit het er nu dus gewoon uit! maar dit vind ik geen probleem als zij zich happy voelt voel ik me ook happy :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100347378
Wat fijn MP dat je al een verbetering ziet! ik ben echt blij voor jullie! Dat je mooie dametje maar snel lekker in haar velletje mag zitten :Y
:)
  maandag 8 augustus 2011 @ 08:33:21 #173
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100451618
Wat fijn dat de Omeprazol werkt voor jullie Saartje MP! Op naar nog beter! :*

Onze Saar krijgt Nexium, we krijgen het er niet iedere dag in want soms duwt ze de speen van het flesje waar we het in geven gewoon weer uit haar mond. Toch gaat het goed, de symptomen waardoor we op het pad van 'verborgen reflux' kwamen zijn bijna allemaal weg. Zo fijn!

Nu vind het alleen erg typisch dat ze bijna alleen voeding teruggeeft als ze rechtop zit... Terwijl je dan juist meestal de minste problemen hebt toch? Herkent iemand dit? Als we d'r redelijk rechtop op schoot hebben of tegen onze schouder, dan hoor ik het vaak omhoog komen en komt er ook regelmatig e.e.a. terug (niet schokkend veel hoor). Ik vroeg me af of dit gewoon normaal is, of dat het een aandachtspuntje zou moeten zijn bij volgende keer CB of HA?

Ze is sinds een paar dagen ineens ook zo'n stuk relaxter, ze slaapt nu veel beter. Daarvoor huilde ze veel in haar slaap, zo zielig klinkt dat (en het maakt de nachten ook erg onrustig). Daar is ze ineens mee gestopt (het zal wel een sprongetje geweest zijn ;)).

Herkent iemand trouwens ook dat de eerste fles van de dag de slechtste is? Je zou toch denken dat ze na de laatste fles om 22u, om 7u 's ochtends wel wat zou lusten ;). Nu is ze sowieso geen top-drinker, ik kom bijna altijd ergens tussen de 670 en 750 uit (wisselend bij 4 of 5 flessen), met soms wat uitschieters naar boven. Omdat ze gewoon goed groeit (laatste paar weken ietsje minder hard, maar no worries there) maken we ons er ook niet echt zorgen over, hoeven we volgens cb ook niet. Ik houd het gewoon goed in de gaten en bij hele slechte flessen zorg ik altijd dat de vijfde voeding (althans ik probeer het) er ook nog bij zit die dag.
pi_100451707
Sarah geeft ook nog steeds voeding terug en haalt ook nog steeds op, maar ik heb begrepen dat de medicijnen niet tegen het spugen zijn, maar dat ze het zure eraf halen waardoor je slokdarm dus niet beschadigd!

De eerste fles was hier ook slecht ja! maar wij geven nu een papje :) en dat gaat heel goed! En dat ze nu iets minder hard groeit is wel normaal hoor TM, het zou neit best zijn als ze het groeitempo van het begin vast zou houden ;) Kun je ook zien op de cruve, die buigt wat af als ze ouder worden, de lijn word minder stijgend zeg maar...

Ik heb net de HA gebeld of we toch niet gewoon een vloeibare vorm kunnen krijgen van een zuurremmer... Die omeprazol lost gewoon niet goed op. Ik word vanmiddag terug gebeld!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  maandag 8 augustus 2011 @ 09:10:26 #175
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_100452059
Klopt MP, het slecht sluitende spiertje tussen maag en slokdarm is de boosdoener. Door het toevoegen van de jbpm komt de voeding minder omhoog omdat het dikker is. Ik vind het alleen een beetje gek dat Saar er alleen in de rechtop-stand last van heeft.

Doe je Bambix door de melk? Ik heb dat hier een paar keer 's avonds geprobeerd maar die flessen weigerde ze gewoon :o.

En de groei moet inderdaad niet doorgaan zoals in het begin, dan wordt het een reus :D. Het is gewoon een lekker meisje met gelukkig wat reserves op haar lijfje O+.

Ik ben benieuwd wat ze je nu voor zullen schrijven. Waarom kozen ze eigenlijk voor de Omeprazol in tabletvorm?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')