abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79184716
Happy wat ontzettend rot (en ronduit belachelijk) dat jullie geen medicijnen meegekregen hebben Daan heeft gewoon pijn. Ik weet dat ze in bepaalde ziekenhuizen een protocol hebben dat ze alleen kinderen behandelen die niet goed groeien, maar ze kijken dan dus niet naar hoe het kind zich voelt
Wat ik zelf gelezen heb over Johannesbroodpitmeel is dat het er wel voor zorgt dat de voeding minder snel omhoog komt, maar dat als het wel omhoog komt het ook minder snel weer naar de maag terug zakt. En dan brand het dus weer langer in de slokdarm. En nu moeten je en kolven en aan gaan zitten klooien met Johannesbroodpitmeel terwijl je kindje al zo onrustig is...
Moedermelk wordt sneller verteerd en blijft minder lang in de maag dan poedermelk, dus ik zou wel doorgaan met borstvoeding als dat mogelijk is.
Hier en hier staan artikelen over borstvoeding en reflux.
Misschien toch maar terug gaan naar de arts en niet meer weggaan totdat je medicijnen meekrijgt? Want als Daan nu al zulke heftige symptomen vertoond dan is duidelijk de slokdarm al beschadigd en met die medicijnen krijgt het kans om te helen.
Sorry, ik reageer wat heftig, maar ik word hier echt boos van
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79186318
Happy, hier vond de kinderarts jbpm geen alternatief. Wij kregen motilium en nexium voorgeschreven. Het eerste hebben we niet gebruikt omdat dat tegen spugen is en weer extra darmkrampen kon veroorzaken. Vandaag hebben we weer overleg gehad met de kinderarts en wij moeten voorlopig zo doorgaan. Hij zei dat het nog wel een paar extra weken kan duren voordat de slokdarm echt helemaal hersteld is.

Ik heb de nexium vandaag trouwens in een flessenspeen met een groter gat gedaan en ze had het zo weg, dat is even wat sneller en minder knoeien als met een lepeltje. Misschien dat iemand daar nog wat aan heeft!

Toen L. opgenomen was zeiden ze ook dat ze alleen jbpm konden geven (overigens hebben we toen in een week geen arts gezien). Maar bij een bezoek aan de kinderarts zelf bleek het dus anders te zijn. Ik zou het er in ieder geval niet bij laten zitten.

Misschien kan je een second opinion in een ander ziekenhuis vragen? Ik weet hoe moeilijk het is, je zou het zo van je kleintje overnemen als het kon!
pi_79199307
Ik snap het ook niet zo goed, want mijn HA heeft pas Zantac voorgeschreven na eerst een kwartier met de KA aan de telefoon gehangen te hebben.

Ik citeer: 'Ik wil zeker weten dat ik het goede voorschrijf in de goede dosis bij zo'n kleintje, dus ik bel de KA'
  dinsdag 16 maart 2010 @ 12:22:04 #104
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79204862
We hebben zojuist de HA weer gebeld met het verhaal dat we niet tevreden zijn over hoe het is gegaan in het JKZ en dat Daan de Jbpm niet wil binnen houden. Hij geeft nu ook regelmatig over (tijdens en ver na de voeding) maar de *Gloek* is niet weg.

De HA belt ons zo terug, dus ben benieuwd of zij nog wat wil doen. Vanmorgen huisbezoek van CB gehad en die vond het ook een slecht advies wat voor ons duidelijk niet de oplossing is. Zij raadde ook aan via de HA alsnog medicatie te krijgen.

We wachten het af...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 15:49:49 #105
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79213619
Weet je al wat meer happy?
  dinsdag 16 maart 2010 @ 19:13:40 #106
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79221522
Nou, eindelijk even zitten. We zijn inderdaad teruggebeld door de HA, maar die verwees ons toch weer naar de kinderarts. Ze gaf aan dat we het wel wat langer moeten proberen, maar als de situatie echt niet houdbaar is, moeten we het ziekenhuis bellen en vragen of de afspraak die nu over 2 weken staat, eerder kan plaatsvinden. Medicatie krijg ik gewoon echt niet op dit moment. We lopen dus een beetje tegen een muur aan.

Vandaag hebben we hem de hele dag de Jbpm gegeven met 35cc moedermelk uit een flesje gemengd. Daar drinkt hij ongeveer 20cc van op en de laatste 2 voedingen is het ook allemaal binnengebleven. Hij lijkt iets minder te krijsen, maar we vragen ons af of we er niet gewoon aan wennen. Vanaf morgen dus maar een beetje een dagboek bijhouden om te zien hoe de dagen er uitzien en of hij minder symptomen vertoont.

Mochten we hier mee doorgaan, zit ik wel met een probleem dat we dus een flesje geven en borstvoeding. Nu geeft mijn man de fles met Jbpm en ik doe de borst. Vanaf volgende week gaat Marky weer werken en zou ik dus ook de fles en de borst moeten geven en vervolgens ook nog kolven. Daar zie ik wel wat tegenop en het is nog maar afwachten of Daan van mij zowel de fles als de borst wil. Heb nu al het gevoel dat we van voeding naar voeding leven (terwijl hij 'gewoon' eens in de 3 uur komt) maar dat zal volgende week wel helemaal erg worden en ik denk niet dat ik nog echt de deur uit kan.

En helaas meer krampjes maar met infacol hopen we dat wel voor 'm dragelijk te kunnen maken. Daarnaast krijgt hij ook te weinig slaap naar mijn zin ('s nachts zo'n 6 uur en overdag wat hazeslaapjes) dus daar gaan we de komende dagen ook aan werken om te zien of het echt aan de reflux ligt of dat we gewoon meer rust voor 'm moeten creeëren.

Het ei van Columbus is dus nog niet gevonden, maar we geven het niet op. Second opinion in ander ziekenhuis behoort nog tot de mogelijkheden en de osteopaat is ook nog een optie al willen we niet teveel in 1 keer gaan doen, want dat lijkt me wat druk voor die kleine.

Naja, nog geen happy campers hier dus, we modderen maar verder. We hopen dat het misschien toch iets verbetert met de Jbpm maar voor eind van de week wil ik wel verbetering zien anders toch weer actie.
  dinsdag 16 maart 2010 @ 21:14:06 #107
144006 chacama
Ondernemend!
pi_79227648
succes met je kleine gup. Ik duim dat het snel beter gaat.
  woensdag 17 maart 2010 @ 09:50:57 #108
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79243722
Na nog een slechte nacht (hij slaapt steeds moeilijker in zijn bedje) hebben we vanmorgen de beslissing genomen een osteopaat te bellen. Hier kunnen we morgen terecht voor een eerste consult. Baat het niet dan schaadt het niet. Via de 'normale' gezondheidszorg lijkt het weken te duren voor we iets verder komen, dus dan maar op 2 paarden wedden.
pi_79243825
Happy ik zou echt een second opinion van een andere kinderarts vragen. Waar wonen jullie? De kinderarts in Ede nam ons direct serieus en schreef Niels Nexium voor. Het werd een ander kind!
Ingedikte voeding blijft zuur wanneer het omhoog komt als er geen maagzuurremmers voorgeschreven zijn, dus krijgt de slokdarm de kans niet om te helen.
Bah ik vind het echt helemaal niet leuk voor jullie allemaal
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  woensdag 17 maart 2010 @ 10:07:05 #110
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79244274
Thanks!

We wonen in Rijswijk (zh) dus niet in de buurt helaas. Ik moet volgende week in het ziekenhuis zijn waar ik bevallen ben voor de nacontrole. Als we nog niet verder zijn, trek ik daar anders wel aan de bel. Daarnaast staat nog steeds het gesprek met de kinderarts in het Juliana kinderziekenhuis, dus we hebben dat nog niet opgegeven hoor.
pi_79244524
Happy, ik heb zeer goede ervaring met de ka in het RDGG. JKZ vind ik een K ziekenhuis.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79247714
Happy, ik ben benieuwd naar je ervaring met de Osteopaat.

Ik heb dat ook overwogen, maar besloten dat ik daar geen vertrouwen in heb. Ik vond eigenlijk dat de symptomen voor het Kiss syndroom die genoemd werden, wel erg algemene kwaaltjes zijn voor jonge baby's. Bovendien gaven de mensen die er waren geweest aan dat ze meestal na enkele weken resultaat zagen. Mijn ervaring is dat het vanzelf ook langzaam vergroeit. M.a.w. na enkele weken zie je ook zonder behandeling resultaat. Maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke mening.

Ik zou het fijn vinden als jij er baat bij hebt, want ik weet uit ervaring dat het heel zwaar is en niet bepaald wat je je van die eerste weken had voorgesteld.

JBPM maakte bij ons het probleem trouwens alleen maar erger. Dan moest ze spugen, maar dat lukte niet. Met als gevolg dat het weer teruggeslikt werd en dat leidde weer tot heel hard huilen. Dat vond ik echt vreselijk zielig. Bij ons werd het ook steeds erger tegen de avond. Dat is nu nog steeds het geval, Het huiluurtje duurt bij ons meestal van een uur of 17 tot ergens tussen 20 en 21 uur. Gelukkig lijkt het nog steeds wel langzaam iets minder te worden, dus is er nog hoop. Ze is nu inmiddels 8,5 week.

Happy, dat steeds slechter in bed slapen herken ik ook. Onze dochter heeft zeker 3 weken in een bedje gemaakt van een voedingskussen bij ons in bed geslapen en in nachten dat het heel erg was zelfs bij een van ons op de borst of in de armen (hierdoor deden we zelf geen oog dicht). Achteraf denk ik dat het heel slecht in bed slapen niet (alleen) door de reflux kwam, maar ook vooral te maken had met huidhonger. Dit hebben we namelijk langzaam af kunnen bouwen. Dus eerst bij ons in de armen, daarna in het voedingskussen tussen onze hoofdkussens in, daarna in het voedingskussen naast mij aan de rand van het bed (haar bedje stond helemaal tegen ons bed aan geschoven, zodat ze er niet uit kon vallen), daarna in haar eigen bedje tegen ons bed aan en als laatste in haar eigen bedje een eindje van ons bed af. Daarna konden we haar in haar eigen kamertje gaan leggen. Ze was toen ruim 6 weken.

Vanwege het voldoen aan de behoefte aan ouderlijke warmte, wilde ik niet inbakeren. Ik heb wel de doeken ervoor gemaakt, geleerd hoe het moest en zelfs 2 keer op het punt gestaan het door te zetten, maar het voelde niet goed. Mijn gevoel zei dat ze (naast regelmaat en voorspelbaarheid, want dat heb ik wel gedaan, maar niet zo strak als Ria Blom voorschrijft) erg veel behoefte had aan lichamelijk contact en daar wilde ik aan voldoen. Dit is trouwens nog steeds zo, maar het wordt wel langzaam minder.

[ Bericht 22% gewijzigd door DeMajoor op 17-03-2010 11:53:52 ]
pi_79253060
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 11:39 schreef DeMajoor het volgende:
Happy, ik ben benieuwd naar je ervaring met de Osteopaat.

Ik heb dat ook overwogen, maar besloten dat ik daar geen vertrouwen in heb. Ik vond eigenlijk dat de symptomen voor het Kiss syndroom die genoemd werden, wel erg algemene kwaaltjes zijn voor jonge baby's.

beetje kort door de bocht hoor.
Ik denk niet dat je graag met mij had willen ruilen de eerste 4 maanden van Lars' leventje.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  woensdag 17 maart 2010 @ 14:05:32 #114
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79253322
Bij ons slaapt Daan ook soms tussen ons in op zijn buikje (dat vind hij heerlijk) maar dan blijven we dus wakken om te kijken of ze hoofd niet in het matras draait. En we laten 'm meestal op onze borst in slaap vallen voordat we 'm in zijn wiegje leggen.

Inbakeren zie ik (ondanks de onrustige armpjes) ook niet echt zitten. Voelt idd niet goed.

We zijn ons wel bewust dat we nog meer rust en regelmaat voor hem moeten inbrengen, maar met dat gemodder nu wil dat nog niet echt lukken. Dat is wel iets waar we deze week aan gaan werken zodat we iets van regelmaat hebben als mijn man maandag weer gaat werken.

Vicky, was jouw ervaring in het RDGG ook ivm reflux of gewoon de kinderarts in het algemeen?
pi_79253703
Amber had heel erg reflux. Oa daarvoor waren we onder behandeling bij de ka.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_79295901
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 13:59 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

beetje kort door de bocht hoor.
Ik denk niet dat je graag met mij had willen ruilen de eerste 4 maanden van Lars' leventje.
Zoals ik al aangaf is dat mijn persoonlijke mening. En als het leventje van jouw zoon niet uit rottigere dingen heeft bestaan, dan reflux, chronische verstopping door allerlei voeding tegen het spugen en krampjes, 18 uur per dag huilen, ziekenhuis in ziekenhuis uit en een opname wegens het 'huilbaby' zijn, dan zou ik waarschijnlijk best willen ruilen. Ik heb me niet voor niets verdiept in osteopathie en inbakeren en rrr.
  donderdag 18 maart 2010 @ 18:34:59 #117
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79305230
Vandaag dus de eerste sessie gehad bij de Osteopaat. En voor zover je iets kunt zeggen na 1 behandeling, is het ons wel goed bevallen. Hij had een goed duidelijk verhaal, Daan was ontzettend ontspannen, hij heeft bij mij ook laten voelen wat hij doet bij Daan (en dat voelde heel apart kan ik je zeggen) en Daan is vandaag erg rustig en slaapt veel. Tuurlijk huilt hij ook nog wel en hoor je 'm nog 'gloeken' maar echt een uur lang krijsen heb ik niet gehoord. Ook lijken zijn krampen minder.

Nu moet de avond nog komen natuurlijk en nogmaals, ik ga er niet vanuit dat het euvel verholpen is na 1 sessie, maar Daan vond het duidelijk prettig. De osteopaat gaf aan dat 3 sessies voldoende zouden moeten zijn om het probleem te verhelpen en dat lijkt me redelijk. Deze 3 sessies gaan we dus in ieder geval doen en dan kijken of het Daan helpt. Over 2 weken gaan we terug voor de 2e sessie.

Verder zijn we toch doorgegaan met de Johannesbroodpitmeel omdat het toch wel iets schijnt te helpen (het wordt er niet slechter van in ieder geval). 1 groot nadeel: het gaat er alleen in vermengd met moedermelk uit een flesje van mijn man. Vandaag geprobeerd of hij dat flesje ook van mij wil, maar dat wordt dus door meneer gewijgerd. Nu is dat nu nog geen probleem, maar maandag gaat mijn man weer naar het werk en dan zal ik die Jbpm zelf naar binnen moeten krijgen. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen.

Maandag is mijn moeder er, dus die zou het dan over kunnen nemen, maar de overige dagen ben ik nog niet uit. Ik zou mijn schoonmoeder kunnen vragen, maar om haar nu iedere 3 uur te laten komen voor een flesje te geven... Alternatief is: Jbpm niet meer geven tijdens de dagvoeding (alleen de voeding rond 10, 13 en 16 zou een probleem zijn). Iemand tips?
pi_79308354
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 18:34 schreef happyme28 het volgende:
Vandaag dus de eerste sessie gehad bij de Osteopaat. En voor zover je iets kunt zeggen na 1 behandeling, is het ons wel goed bevallen. Hij had een goed duidelijk verhaal, Daan was ontzettend ontspannen, hij heeft bij mij ook laten voelen wat hij doet bij Daan (en dat voelde heel apart kan ik je zeggen) en Daan is vandaag erg rustig en slaapt veel. Tuurlijk huilt hij ook nog wel en hoor je 'm nog 'gloeken' maar echt een uur lang krijsen heb ik niet gehoord. Ook lijken zijn krampen minder.

Nu moet de avond nog komen natuurlijk en nogmaals, ik ga er niet vanuit dat het euvel verholpen is na 1 sessie, maar Daan vond het duidelijk prettig. De osteopaat gaf aan dat 3 sessies voldoende zouden moeten zijn om het probleem te verhelpen en dat lijkt me redelijk. Deze 3 sessies gaan we dus in ieder geval doen en dan kijken of het Daan helpt. Over 2 weken gaan we terug voor de 2e sessie.

Verder zijn we toch doorgegaan met de Johannesbroodpitmeel omdat het toch wel iets schijnt te helpen (het wordt er niet slechter van in ieder geval). 1 groot nadeel: het gaat er alleen in vermengd met moedermelk uit een flesje van mijn man. Vandaag geprobeerd of hij dat flesje ook van mij wil, maar dat wordt dus door meneer gewijgerd. Nu is dat nu nog geen probleem, maar maandag gaat mijn man weer naar het werk en dan zal ik die Jbpm zelf naar binnen moeten krijgen. Ik ben er nog niet uit hoe ik dat ga doen.

Maandag is mijn moeder er, dus die zou het dan over kunnen nemen, maar de overige dagen ben ik nog niet uit. Ik zou mijn schoonmoeder kunnen vragen, maar om haar nu iedere 3 uur te laten komen voor een flesje te geven... Alternatief is: Jbpm niet meer geven tijdens de dagvoeding (alleen de voeding rond 10, 13 en 16 zou een probleem zijn). Iemand tips?
Fijn dat het goed voelt bij de osteopaat dat als eerste.

W.b.t. de JBPM is het niet een idee om dat met een lepeltje te geven. Er bestaat een bepaalde techniek om baby's voeding vanaf een lepeltje te geven al heb ik geen idee waar je dit zo gauw kunt leren, misschien dat je huisarts iets weet en anders een verpleegkundige van het CB ( laat ze maar lekker voor je lopen.... ).
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_79310063
hier ook een verborgen reflux kindje,mikey krijgt nu 2x daags 4 ml zantac drank
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:01:15 #120
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79311409
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 19:54 schreef nieslief het volgende:
W.b.t. de JBPM is het niet een idee om dat met een lepeltje te geven. Er bestaat een bepaalde techniek om baby's voeding vanaf een lepeltje te geven al heb ik geen idee waar je dit zo gauw kunt leren, misschien dat je huisarts iets weet en anders een verpleegkundige van het CB ( laat ze maar lekker voor je lopen.... ).
MaandagDinsdsag moeten we naar het CB en dat staat zeker op het lijstje om te vragen idd. Ik zat zelf te denken aan cupvoeding of met een spuitje. Lepeltje hebben we geprobeerd maar dat spuugt hij weer uit, maar misschien doe ik het niet goed natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door happyme28 op 18-03-2010 21:07:33 ]
pi_79311497
JPBM is ook gewoon vies zo op een lepeltje. In een spuitje zou je kunnen proberen.
moet je naar de K. Doormanlaan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 18 maart 2010 @ 21:07:11 #122
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79311752
quote:
Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef Vicky het volgende:
JPBM is ook gewoon vies zo op een lepeltje. In een spuitje zou je kunnen proberen.
moet je naar de K. Doormanlaan?
Jep, het is overigens dinsdag. We zijn er ook geweest voor de gehoortest, maar nu dus eerste reguliere afspraak.
pi_79323993
Zou het uit kunnen maken welk flesje/speentje je gebruikt? Ik had in zo'n pakket een Nüby flesje zitten met een speen die op een borst moest lijken (best waarheidsgetrouw als je borsten naar plastic ruiken). Wie weet helpt zoiets? Verder zou ik niets kunnen verzinnen, want ik heb dat probleem nooit gehad. Ons pluisje drinkt overal uit.

Maar geen jbpm overdag zou wel eens vervelend kunnen zijn. Bij ons is het spugen overdag namelijk altijd het ergst.
  vrijdag 19 maart 2010 @ 12:44:18 #124
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79332750
quote:
Op vrijdag 19 maart 2010 08:38 schreef DeMajoor het volgende:
Zou het uit kunnen maken welk flesje/speentje je gebruikt? Ik had in zo'n pakket een Nüby flesje zitten met een speen die op een borst moest lijken (best waarheidsgetrouw als je borsten naar plastic ruiken). Wie weet helpt zoiets? Verder zou ik niets kunnen verzinnen, want ik heb dat probleem nooit gehad. Ons pluisje drinkt overal uit.

Maar geen jbpm overdag zou wel eens vervelend kunnen zijn. Bij ons is het spugen overdag namelijk altijd het ergst.
We gaan het de komende dagen uitproberen. Gisteravond wilde hij wel van mij, maar dan moet erbij gezegd worden dat hij bij Marky in de armen lag.

Met kans dat de wet van Fok parten gaat spelen, lijkt het echt beter te gaan sinds gisteren. Hij is echt veel rustiger. Gister heeft hij geslapen van 21.00 uur tot 03.30 uur (met een voeding om 23.00 uur ertussen). Na de nachtvoeding, heeft hij wel altijd problemen om in zijn wiegje te slapen, dus na een onrustige (hik/slik/huil) uurtje nog een uurtje op mijn borst laten slapen en een uurtje bij papa. We denken dat dit komt doordat we hem verschonen na die voeding en dan is hij helemaal wakker en heeft hij plat op zijn rug op het aankleedkussen gelegen. Dat gaan we dus anders doen.

Nu ligt hij alweer 2 uur heel rustig in zijn wiegje te slapen

Het lijkt er heel rustig aan op dat we met het omhoog houden, schuin leggen, Jbpm en de osteopaat het aardig onder controle hebben. Hopenlijk blijft dat zo en wordt het alleen maar beter.

Nu ga ik mijn mannetje eens uit bed halen, want ik voel me een ontaarde moeder zo zonder kind om me heen
pi_79333828
Dat is alvast goed nieuws.

Vwb dat plat op de rug liggen: verschonen voor een voeding helpt echt tegen het spugen. En ons pluisje slaapt iom de huisarts al sinds de 3e week op haar zij in zo'n kussen van de thuiszorgwinkel. Dit heeft ook wel iets geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')