abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_77962302
Wat zeiden ze bij de hap?

Tyler is van de Zantac af! Mocht hij toch weer last krijgen, kunnen we weer verder gaan.
pi_77963808
We zijn net teruggebeld en we mogen bij uitzondering 10 mg extra geven vandaag. Maandag moeten we dan contact opnemen met de kinderarts en het met haar bespreken. We geven nu 5 mg extra en dan kijken we eerst of dat werkt.
pi_78053830
Thijs heeft ook een verborgen reflux, maar heeft nu (7 maanden) alleen nog zantac voor de nacht.

Ik ben voor Thijs blij dat het nu voor overdag over is.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_78092080
Niet echt "verborgen" reflux
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_78096513
quote:
Op woensdag 17 februari 2010 11:11 schreef Twinkly het volgende:
Niet echt "verborgen" reflux
[ afbeelding ]
Deze foto moet ik aan mijn man laten zien. Fabian spuugde de afgelopen dagen veel, en ik had de indruk dat, hij best wat cms verweg spoot. Maar volgens hem was het onmogelijk om ruim een meter ver te spuiten.
pi_78096843
jezus twinkly Allemaal vanaf waar hij nu ligt? Arme vent
Lotte!
Noah!
pi_78113733
Oeps nee!! Ik droeg hem van de bank naar het kleed en hij liet een spoor achter. Ik liep om het kleed heen om hem goed neer te leggen, vandaar dat het spoor zo loopt. Als hij zo ligt spuugt hij hooguit zichzelf onder
Hij spuugt wel eens ver, maar dan hebben we hem verkeerd vast.

Hij had er de laatste tijd weer last van wanneer hij had gespuugd, maar nu de Nexium opgehoogd is, is hij een happy spitter.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_79031860
Hier vermoeden wij ook verborgen reflux bij Daan. De laatste dagen huilt/krijst hij steeds meer. Hij geeft niet veel of nauwelijks iets terug, een mondje af en toe eerst, maar inmiddels de volgende symptomen:

- veel huilen/krijsen
- slikken
- veel de hik
- belletjes in de mond
- onrustig / weinig slapen (vooralsnog alleen overdag)
- niet plat willen liggen maar alleen rechtop

Een beetje wat Twinkly beschrijft. We gaan morgen de huisarts maar bellen. Ik hoop dat we serieus genomen worden en er snel iets gedaan wordt, want hij heeft er overduidelijk last/pijn van en raakt ook oververmoeid.

Hij drinkt overigens wel gewoon goed aan de borst, ruikt niet zuur en een witte tong zien we ook nog niet echt. Toch zijn we er wel van overtuigd dat het verborgen reflux is. Ik hoop niet dat hij ook nog een KMA heeft maar dat komt bj ons in de familie eigenlijk helemaal niet voor.

Iemand nog gouden tips? De wieg staat inmiddels schuin (al schijnt ie er niet in te willen liggen), we houden hem 15-30 minuten rechtop na een voeding en proberen 'm zo mogelijk te troosten door bij ons te houden.

Zo sneu, je wilt 'm die pijn ontnemen en troosten maar niets lijkt te werken en het lijkt alleen maar erger te worden.
pi_79036303
Happy... hier precies hetzelfde. Nadat we in de tweede week met zijn allen niet meer sliepen omdat L. alleen maar krijste hebben ze haar ter observatie opgenomen een week. Ze konden niet duidelijk reflux vaststellen ook al was dat wel ons vermoeden en zeiden dat ze waarschijnlijk een gevoelige baby was met erge darmkrampen. Advies was om haar regelmaat aan te bieden en in te bakeren. Over de darmkrampen zou ze heen moeten groeien.

Nu heeft het inbakeren wel erg geholpen qua slapen overdag maar bleven wij het gevoel houden dat er iets anders aan de hand was. Na 12 weken vonden we dat we het lang genoeg aangezien hadden en zijn we weer naar de huisarts gegaan die ons vermoeden deelde en Zantac voorschreef. Na 3 weken worstelen met de Zantac (echt heel erg vies) hebben we van de kinderarts Nexium gekregen. Sinds ze de medicijnen heeft heeft ze veel minder de hik, slikt veel minder, geeft minder voeding terug en is rustiger. Voeding die terug komt ruikt nu ook niet zuur meer. (Na vier maanden nemen de darmkrampen nu ook eindelijk af.)

Het niet willen liggen maar rechtop gehouden willen worden en slikken nog lang na de voeding zijn wel belangrijke signalen. L. spuugde in het begin trouwens ook niet en gaf ook niet veel terug.

Maar het allerbelangrijkste is jullie eigen gevoel/intuitie. Laat je niet wegsturen met "hij groeit goed" of "alle baby's huilen", jouw gevoel dat er meer aan de hand is zit er vast niet naast.
Ik heb spijt dat ik voor L. niet veel eerder weer terug gegaan ben.

Wat ik je nog als tip kan geven tegen het huilen als hij daarbij overstrekt is hem in een kommetje in je arm te houden. Daardoor wordt het overstrekken doorbroken en worden ze sneller weer rustig.

Veel sterkte!
pi_79038152
Dank je Rubey! We zijn ook Niet van plan ons weg te laten sturen alleen hoop ik op snelle actie en geen eindeloze testen. Nou ja we zullen zien morgen
pi_79047489
! hoi

Hier een uur na de eerste dosis Zantac een ander kind
En nu al 3 dagen max 3x per dag kwartiertje huilen, heel normaal dus
pi_79048211
Freecell, wat fijn dat het nu zoveel beter gaat. Protesteert Florian niet bij het geven van de Zantac? L. moest er van kokhalzen, ging huilen, overstrekken en helemaal over haar toeren. Bij ons werkte de Zantac overigens ook direct, maar op een gegeven moment was het niet genoeg meer. Lekker dat jullie meteen zo goed geholpen zijn bij de huisarts!

Happy, ze doen voor reflux eigenlijk geen testen meer zeiden ze hier in het ziekenhuis. De onderzoeken zijn daarvoor te belastend en hebben te weinig meerwaarde. Als ze reflux vermoeden geven ze medicijnen om te kijken of het helpt. Als het helpt is de diagnose bevestigd. Al moeten kindjes soms wel verschillende soorten medicijnen proberen omdat het een beter werkt als het ander. Mocht je medicijnen krijgen en je merkt niet direct verschil, niet ontmoedigt raken! Als de slokdarm geirriteerd is duurt het 2 a 3 weken voordat deze weer herstelt is na het starten met de medicijnen, zolang kan het ook duren voordat je echt verschil merkt.
pi_79050576
Fijn is dat, als Zantac werkt. Bij ons werkte het namelijk maar 2 dagen, daarna ging ze spugen en weer huilen. Wij hadden het overigens gekregen n.a.v. hetzelfde verhaal als Happy, ze was toen 3 weken oud. De kinderarts raadde aan haar voeding in te dikken met Nutriton (van alle A.R. voedingen raakte ze ongelooflijk verstopt), we konden dan zelf kijken hoeveel ze aankon zonder last te krijgen. Ook dat werkte niet. Ze raakte van een lage dosis weliswaar niet verstopt, maar ze moest dan wel spugen, maar er kwam niets uit. Met als gevolg: nog meer huilen.

Na 2 weken Zantac bleek bij controle in het zh dat ze bloedarmoede had (had ze bij de geboorte ook al), dus moest ik opeens 3 x per dag ijzer gaan toedienen, bovenop de 2x Zantac. Ik had het gevoel mijn kindje te vergiftigen... Dus ben ik gestopt met de Zantac om te kijken hoe dat zou gaan, ze had er immers toch minimaal net zoveel last van als het baat had. En dat ging wonderwel goed. Ze spuugt nu gewoon ipv het steeds op te hoesten en weer door te slikken. Maar van dat spugen heeft ze niet zo veel last, dus dat laten we maar zo. Geen Zantac meer en geen Nutriton meer. Huilen doet ze helaas nog steeds meer dan gemiddeld en (ze is 8 weken). Ik denk dat dat maar langzaam overgaat.

Ik gaf de Zantac overigens altijd door de melk. Dan hield ik een klein beetje apart, deed daar de Zantac door en gaf dat als eerste, als ze nog heel gulzig was. Daarna gaf ik de rest zonder Zantac. Want zo uit het spuitje spuugde ze het gelijk weer uit.

En zoals Rubey zegt: die zuurgraatmeting doen ze in ons zh ook alleen als normale medicijnen niet helpen, omdat die erg belastend is.

Met het risico advies te geven waar niemand op zit te wachten (dat heb ik namelijk zelf na al die tijd ook wel): bereid je erop voor dat het huilen nog lang kan aanhouden en er best wel eens niets zou kunnen zijn dat echt goed werkt. Ik was daar niet op voorbereid en moet helaas toegeven dat mijn kraamtijd niet bepaald een roze wolk is (geweest).
pi_79050953
Happy, ik hooop dat de ha je gewoon meewerking verleend, is ook niet leuk zo voro Daan. Toch herken ik wel veel punten die jij opnoemt ook in Minke.
- Veel spugen (ondanks de comfort-voeding van Friso die ze nu krijgt)
- Veel slikken, zeker na de voeding, maar soms ook 2 uur later nog
- Vaak de hik
- Belletjes blazen is ook hip
- Overeind houden valt nu mee, nu is het na de fles met laten boeren juist heel erg huilen.
- Onrustig slapen, ja best wel geloof ik, maar meestal slaap ik dan ook, dus da's niet heel erg te controleren zo

Toch heb ik het idee dat ze er over het algemeen weinig last van heeft, ze drinkt ook gewoon nog prima. Wel komt ze niet veel aan naar mijn gevoel, maar de nieuwe meting eind deze maand bij het CB zal het uitwijzen.

In elk geval succes!
pi_79054736
Bij ons waren hetjuist de *gloek* geluiden waardoor we aan reflux dachten. TOen de HA die *gloek* hoorde hing ze ook meteen met de kinderarts aan de telefoon om te overleggen over welke medicatie.

En de zantac? Florian vindt het heerlijk (evenals de vitamine K, die bewaren we dus nu ook standaard voor een verdrietig moment op de dag. Meteen weer blij )
Spul ruikt ook wel lekker (pepermuntig)
  vrijdag 12 maart 2010 @ 12:47:07 #91
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79056234
Vanmorgen bij de ha geweest. Ze nam ons gelukkig gelijk serieus. Maandag een afspraak bij de KA in het Juliana kinderziekenhuis. Hopenlijk krijgen we dan ook medicatie zodat het hopenlijk dragelijker wordt voor hem.

DeMajoor, ik hou er inderdaad wel rekening mee dat het nog wel even duurt voordat we het ei van columbus hebben gevonden met het risico dat hij er 'gewoon overheen moet groeien' maar we gaan in ieder geval alles proberen.

Vannacht heeft hij van 11 tot half 4 geslapen dus dat viel ons niet tegen. Vanmorgen een wipstoeltje en een draagzak gekocht en het wipstoeltje lijkt tot nu toe te helpen. Na de volgende voeding gaan we de draagzak proberen zodat hij lekker rechtop blijft om de melk te laten zakken.

Hij ligt (hetzij wat onrustig) al een tijdje te slapen in het wipstoeltje. Vanmorgen in de maxicosi naar de stad geweest en dat lijkt 'm ook niet te storen. Ook daarin slaapt hij heerlijk. We hopen dus dat hij vandaag lekker wat slaap kan pakken zodat de slokdarm zo min mogelijk belast wordt en hij er vannacht minder last van heeft.
pi_79058509
Free, wat bedoel je met Gloek-geluiden... heb namelijk wel een idee wat je bedoelt, maar ben bang dat ik mezelf anders weer dingen aanpraat te zien die er niet zijn... snappie?
pi_79064584
Dan ligt hij op mijn arm, hoor je ineens *gloek!* (iets tussen een hik en een boer in ofzo gewoon gloek) en je voelt het ook aan zijn lijfje. En enkele seconden daarna is het keihard krijsen.

Nu nog wel eens, maar veel veel minder
  vrijdag 12 maart 2010 @ 17:36:53 #94
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79068841
Heel vreemd trouwens (lijkt me, maar misschien is het wel normaal) maar Daan lijkt er alleen in de namiddag/avond last van te hebben. Overdag (tot een uur of half 4) kunnen we hem goed rustig houden en vandaag heeft hij zelfs geslapen in de MC en wipstoel, maar ineens vanaf een uur of half 4 begint het.
pi_79070271
Freecell, het ruikt inderdaad naar pepermunt maar het smaakt er absoluut niet naar, proef maar eens

Happy, ook hier ging het 's ochtends vaak wel ok, maar waren de middag en vooravond het ergste. Heb je het bedje trouwens schuin staan?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:41:17 #96
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79071185
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:13 schreef Rubey het volgende:
Happy, ook hier ging het 's ochtends vaak wel ok, maar waren de middag en vooravond het ergste. Heb je het bedje trouwens schuin staan?
Ja, bedje staat schuin en we houden 'm na de voeding ruim een half uur rechtop. Verder houden we 'm zo veel mogelijk rechtop om de terugstroom zo veel mogelijk te beperken. Het lijkt iets te helpen, maar nu is het wel weer begonnen.
  maandag 15 maart 2010 @ 18:53:25 #97
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79179319
Vandaag naar de kinderarts in het JKZ geweest maar eigenlijk niet heel veel opgeschoten. OK, ons vermoeden van verborgen reflux is bevestigd en hij is weer gewogen (hij groeit goed!!) maar ze willen daar voorlopig niets doen en we hebben het advies gekregen om door te gaan zoals nu en tevens Johannesbroodpitmeel te geven.

We zijn vanmiddag begonnen met Jbpm maar het wil nog niet echt. Het advies dat we kregen in het zkh was afkolven en 10cc moedermelk met 2 schepjes Jbpm te mengen..... nou dat werd gewoon dikke klei. Dat kan een kind van nog geen 3 weken dus nooit wegwerken. Vervolgens was het advies na de borst dit te geven, maar dan is mijn kind bekaf en doet ie mooi zijn mond niet open.

Vervolgens heb ik de beschrijving op de verpakking van de Nutriton (Jbpm) gevolgd en 100cc afgekolfd. Dit gemengd met 2 schepjes Jbpm en in een flesje gegeven. Dit vond hij duidelijk niet lekker en met moeite heb ik er 40cc ingekregen. Vervolgens maar weer aan de borst gelegd en daar heeft hij nog prima gedronken, maar dus wel nog gewoon de klachten.

Ook heb ik nog geprobeerd om de Jbpm te mengen met 25ml handwarm gekookt water (ander advies op de doos) en dit met een lepeltje te geven, maar dat vind hij helemaal niet te eten. De verborgen reflux werd normale reflux want zo heb ik 'm nog niet zien spugen.

Vooralsnog dus niet echt positief. Ik weet wel dat ik niet te snel moet opgeven, maar ik zie dit niet echt zitten.

Zijn er mensen die wel positieve ervaringen hebben met Jbpm?? En ook in combinatie met borstvoeding?

Over 2 weken mogen we terugkomen, maar ik denk niet dat ik dat ga afwachten. Ik zie het nog even aan, maar ik weet niet hoe ik dit bij Daan naar binnen moet krijgen hoor.

Ik heb gelezen over een refluxbehandeling bij de Osteopaat. Ivm de moeilijke bevalling die we gehad hebben met Daan, zou dit ook nog kunnen helpen. Iemand daar ervaring mee?
pi_79181131
Happy, wat balen zeg Klinkt als een heleboel geklungel met dat spul...
  maandag 15 maart 2010 @ 19:44:36 #99
57497 happyme28
I'm so happy
pi_79181355
quote:
Op maandag 15 maart 2010 19:39 schreef freecell het volgende:
Happy, wat balen zeg Klinkt als een heleboel geklungel met dat spul...
Dat is het dus ook! Ik heb nog gevraagd naar Zantac maar daar wilde ze niet eens over nadenken. 'Dat doen we niet bij die kleintjes'. Niet dat ik nu zo nodig die medicijnen wil, maar ik lees daar wel goede berichten over terwijl ik die niet lees over Jbpm.

We doen het nu vooral een paar hapjes voor zover dat binnen blijft met gekookt afgekoeld water voor de borstvoeding en daarna gewoon aan de borst.

Lijkt er alleen op dat die Jbpm ook weer meer krampjes veroorzaakt
pi_79184185
Happy, ervaring met alles wat jij tegenkomt nu.
Lars heeft een lancering meegemaakt (in 26 minuten tijd van 2 cm ontsluiting en Lars nog niet ingedaald, naar Lars bij mama op de buik) en had daardoor zijn nekje vast zitten, het Kiss-syndroom. Daarbij merkte de osteopaat ook dat zijn darmpjes niet helemaal lekker zaten, harde buik, en ook zijn hoofdje voelde heel hard aan. Lars is een keer of 10 behandeld. De behandeling is niet om aan te zien (of te horen eigenlijk) Lars gilde alles bij elkaar, ook alle 10 keren. In het begin vroeg ik me ook echt af of ik er wel goed aan deed.
De eerste dag/2 dagen erna was hij ook nog slecht te pas meestal, daarna kwam de verbetering. In het begin ging ik 2 keer per week met hem heen, later nog 1 keer in de 2 soms 3 weken. De osteopaat geeft lichte druk op plekken die vastzitten.
Het heeft Lars echt wel geholpen, eerst merkte je ook dat hij zijn nek niet goed kon draaien, later ging dat veel beter, en ging ook de voorkeurshouding weg.
De osteopaat kan inderdaad ook de slokdarm behandelen. Bij osteopathie gaan ze een beetje uit van het lichaam als 1 grote batterij, waar als er ergens een kink in de kabel zit verschillende dingen niet goed kunnen functioneren. Bij Lars was dat een nekwervel die niet goed zat, die dan weer in verbinding stond met de darmen ofzoiets.
Dan de jbpm, wij geven Lars dat ook door de fles, maar hij krijgt FV dus dan is het makkelijker om te geven.
ik weet dat Poppedein er ook een tijdje mee bezig is geweest icm BV, maar volgens mij is dat ook nooit een succes geworden. Jbpm heeft volgens mij wel werking op de darmen, als we het Lars niet geven dan gilt hij de hele toko bij elkaar vanwege darmkrampen. Dus net het tegenovergestelde als bij Daan. Maar ik heb het wel vaker gehoord dat ze er krampjes van kunnen krijgen.
Als de reflux duidelijk is snap ik niet waarom hij geen medicijnen krijgt ervoor.
Lars heeft ook medicijnen gehad tegen reflux, eerst omeprazol korreltjes, maar dat was geen doen. Kokhalzen! Spugen! Huilen! We hebben er een tijdje mee lopen klooien, toen kreeg Lars wat anders voorgeschreven, Nexium, dat was beter. Vermengen met water en dan in een spuitje de wangzak inspuiten. Vond ie wel lekker spul. na een tijdje zijn we daarmee gestopt, en dat ging goed!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')