abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74228875
Ja dat kan inderdaad. Ik dacht anders misschien oplossen in water en voor de fles geven met een spuitje ofzo? Nou ja straks als mijn vriend thuis is met de medicijnen maar eens goed de gebruiksaanwijzing lezen
pi_74313341
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat kan inderdaad. Ik dacht anders misschien oplossen in water en voor de fles geven met een spuitje ofzo? Nou ja straks als mijn vriend thuis is met de medicijnen maar eens goed de gebruiksaanwijzing lezen
Omeprazol kun je niet oplossen in water (ben chronisch verbruiker in dat spul) wat wel kan is het capsuletje open maken boven een bakje vla of een ander klein toetje. De korrels daarop strooien en dat ingeven.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74313643
Vind het net piepschuim die bolletjes...

Vla en toetjes mag Esmee nog niet (ze is net 6 weken oud ) Ik maak nu een flesvoeding en dan haal ik er een beetje uit en dat verdik ik nog wat extra met johannesbroodpitmeel en dan geef ik dat met de bolletjes erin met een lepeltje. Hoop gedoe, maar het lukt!

Hoe lang duurde het bij jou voordat het medicijn werkte?
pi_74316308
ou we zitten morgen bij de kinderarts in het zh... en dat is maar goed ook... we zijn het "spuug" en "spuug" beu...

Nee even zonder dollen na 5 weken tobben is de koek nu echt op bij papa en mama... dat eeuwige gehuil, het getob met voeden (flesje duurt een uur en daarna wordt je getraketeerd op nog meer gehuil en gespuug) is het nu echt tijd om het "niet nog eens een paar weekjes te gaan aankijken" laten we hopen dat we de arts ook zo ver krijgen...
pi_74317521
quote:
Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef Stiemie het volgende:
Vind het net piepschuim die bolletjes...

Vla en toetjes mag Esmee nog niet (ze is net 6 weken oud ) Ik maak nu een flesvoeding en dan haal ik er een beetje uit en dat verdik ik nog wat extra met johannesbroodpitmeel en dan geef ik dat met de bolletjes erin met een lepeltje. Hoop gedoe, maar het lukt!

Hoe lang duurde het bij jou voordat het medicijn werkte?
Omeprazol werkt bij mij binnen een kwartier!!!! Bij de de oudste merkte ik ook vrijwel gelijk verschil, bij de jongste werkte zantac beter en die heeft dat dus ook gekregen toen had ik ook binnen een halve dag twee gezellige knullen. Wou niet zeggen dat er niet meer gespuugd werd maar het stonk behoorlijk minder.

Sorry die leeftijd had ik niet gelezen maar ik zie dat je het al opgelost hebt. Wacht je wel een kwartiertje met voeden?? Dan kan de omeprazol z'n werk eerst doen voordat er weer voeding in komt.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74317882
Tinny sterkte morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze je daar nu echt verder helpen.

Bedankt voor je antwoord nieslief!

Ik weet niet precies hoelang het duurt bij Esmee voordat het werkt. Wel merkte ik dat ze gistermiddag vanaf een uur of 5/6 weer last kreeg (ze krijgt het medicijn 's morgens rond een uur of 7 a 8.) Werkt het bij jou wel de hele dag? Of duurt het gewoon een tijdje voordat het een hele dag werkt? Ik las namelijk in de bijsluiter dat je het medicijn 2 weken uit moet proberen voordat je zeker weet dat het werkt.

En bedankt voor je tip van een kwartiertje wachten! Is toch handiger om zulk soort dingen te horen van iemand die het je kan vertellen in plaats van te moeten raden bij zo'n klein babietje
pi_74319301
quote:
Op maandag 2 november 2009 15:39 schreef Stiemie het volgende:
Tinny sterkte morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze je daar nu echt verder helpen.

Bedankt voor je antwoord nieslief!

Ik weet niet precies hoelang het duurt bij Esmee voordat het werkt. Wel merkte ik dat ze gistermiddag vanaf een uur of 5/6 weer last kreeg (ze krijgt het medicijn 's morgens rond een uur of 7 a 8.) Werkt het bij jou wel de hele dag? Of duurt het gewoon een tijdje voordat het een hele dag werkt? Ik las namelijk in de bijsluiter dat je het medicijn 2 weken uit moet proberen voordat je zeker weet dat het werkt.

En bedankt voor je tip van een kwartiertje wachten! Is toch handiger om zulk soort dingen te horen van iemand die het je kan vertellen in plaats van te moeten raden bij zo'n klein babietje
Dat kan dat ze er later op de dag weer last van krijgt. Wat ik altijd zelf doe is niet 's morgens slikken maar 's avonds voor ik ga slapen ik heb de meeste last als ik ga liggen.

Nou is er in jouw geval sprake van een babietje. Hoeveel mg. krijgt ze per dag? Misschien vragen om een lagere dosering zodat je 's morgens en 's avonds kunt geven. Ook heeft Omeprazol tijd nodig om goed te werken maar volgens mij ben je al een paar dagen ermee bezig toch? Dan zou je al een aardig beeld moeten hebben. Ik zou even bellen met de kinderarts en het even voorleggen. Misschien mag je de capsule wel over twee keer verdelen. Bij de jongens had ik hetzelfde probleem en die kregen twee keer op een dag. Het is nergens voor nodig dat ze pijn of ongemak heeft hierbij.
pi_74319772
Tsja Esmee ligt bijna de hele dag dus dat maakt inderdaad niks uit. We geven het nu voor de derde dag. Misschien nog even een kans geven en anders weer contact opnemen met de kinderarts.

Fijn dat het bij jou en jouw jongens zo goed werkt!
pi_74320719
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:35 schreef Stiemie het volgende:
Tsja Esmee ligt bijna de hele dag dus dat maakt inderdaad niks uit. We geven het nu voor de derde dag. Misschien nog even een kans geven en anders weer contact opnemen met de kinderarts.

Fijn dat het bij jou en jouw jongens zo goed werkt!
Werkte..... Ze hebben de reflux nu gelukkig en eindelijk na twee jaar ouwehoeren met die medicijnen achter de rug. Bij hun duurde het ook langer dan normaal dus maak je niet ongerust. Net na hun tweede verjaardag was het over.

3 dagen ja dan zou ik nog even afwachten.
  maandag 2 november 2009 @ 17:19:46 #60
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74321052
Sterkte allemaal! Hopelijk krijg je Esmee goed op de rit met de Omeprazol Stiemie.

En Tinny, ik hoop dat de kinderarts wat voor je doet.

Bij ons blijft het nu redelijk stabiel met de Zantac. Vandaag is Thomas weer super hangerig/huilerig, maar dat is volgens mij meer omdat er gisteren visite was. Het huilen klinkt in ieder geval heel anders dan voorheen. Echt, dat huilen van de pijn kan je door merg en been gaan he?
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74350173
Nou net terug van KA. En daar waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden... nog maar even aanzien!

Op zich had de arts wel een interessante uitspraak..(in het kort)

Elke baby heeft of kan last hebben van (verborgen)reflux... maar we doen er pas iets mee als het de groei belemmert (ergo als ze dus niet genoeg aankomt) of als er niet bijwerkingen ontstaan zoals een ontsoken slokdarm (bloed mee spugen) zolang dat niet het geval is schrijven we niks voor en nemen we dus eigenlijk geen (echte)actie. We noemen het ook eigenlijk pas echt reflux als het kind in de groei wordt belemmert of als er dus die bijwerkingen zijn zoals ontstoken slokdarm.

Dat was natuurlijk niet waar wij op hadden gehoopt, dus vrij emotioneel toch te kennen gegeven dat we er na 5 weken worstelen nu echt door heen zitten, echter dat veranderde niks aan zijn amnese en behandelplan.

Ze komt nog goed aan (mijn dochter), dat zit wel een beetje aan de onderkant van de bandbreedte maar zolang ze daar binnen zit is het dus gewoon een kwestie van afwachten.

Volgens arts was dit bij ons dus "onrust" die al dit soort symptonen (waaronder dus die reflux) veroorzaakt. Maar omdat ze dus nog goed aankomt wordt er niks gedaan...

Wat wel kunnen gaan doen is nog naar een kinderfysio gaan, dat schijnt ook wel eens te helpen.. dus dat gaan we nu maar eens doen.

Overigens zei de arts ook dat als ze in principe goed blijft aankomen/groeien(dus de reflux niet erger wordt) ze waarschijnlijk na 3-4 maanden vanzelf over de ergste kwaaltjes heen groeit... dan zijn die kwaaltjes er ook nog maar ze worden draagelijker (waren zijn woorden)

Nou dus maar tellen... ze is nu 10,5 week...
ps
saillant detail... we moeten nu wel vaker (2-wekelijks) terugkomen in het zh bij de ka ? en een osteopaat, daar hadden ze niet zo'n hoge pet van op (alleen dan politiek correct verwoord)
  dinsdag 3 november 2009 @ 14:47:15 #62
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74350313
tinny nog meer afwachten dus.
houd vol zal ik maar zeggen

hier is het spugen opgehouden, na ongeveer 2,5 maand.
s6 ermee
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74350479
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef tinny het volgende:
Nou net terug van KA. En daar waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden... nog maar even aanzien!

Op zich had de arts wel een interessante uitspraak..(in het kort)

Elke baby heeft of kan last hebben van (verborgen)reflux... maar we doen er pas iets mee als het de groei belemmert (ergo als ze dus niet genoeg aankomt) of als er niet bijwerkingen ontstaan zoals een ontsoken slokdarm (bloed mee spugen) zolang dat niet het geval is schrijven we niks voor en nemen we dus eigenlijk geen (echte)actie. We noemen het ook eigenlijk pas echt reflux als het kind in de groei wordt belemmert of als er dus die bijwerkingen zijn zoals ontstoken slokdarm.

Dat was natuurlijk niet waar wij op hadden gehoopt, dus vrij emotioneel toch te kennen gegeven dat we er na 5 weken worstelen nu echt door heen zitten, echter dat veranderde niks aan zijn amnese en behandelplan.

Ze komt nog goed aan (mijn dochter), dat zit wel een beetje aan de onderkant van de bandbreedte maar zolang ze daar binnen zit is het dus gewoon een kwestie van afwachten.

Volgens arts was dit bij ons dus "onrust" die al dit soort symptonen (waaronder dus die reflux) veroorzaakt. Maar omdat ze dus nog goed aankomt wordt er niks gedaan...

Wat wel kunnen gaan doen is nog naar een kinderfysio gaan, dat schijnt ook wel eens te helpen.. dus dat gaan we nu maar eens doen.

Overigens zei de arts ook dat als ze in principe goed blijft aankomen/groeien(dus de reflux niet erger wordt) ze waarschijnlijk na 3-4 maanden vanzelf over de ergste kwaaltjes heen groeit... dan zijn die kwaaltjes er ook nog maar ze worden draagelijker (waren zijn woorden)

Nou dus maar tellen... ze is nu 10,5 week...
ps
saillant detail... we moeten nu wel vaker (2-wekelijks) terugkomen in het zh bij de ka ? en een osteopaat, daar hadden ze niet zo'n hoge pet van op (alleen dan politiek correct verwoord)
KA door zo een heb ik dus 6 maanden gelopen met twee spugerds he. En die hebben er in totaal 2 jaar !!!!! last van gehad. Gewoon blijven drammen hoor.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:22:50 #64
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74380969
Wat ben ik blij dat ik een doortastende arts gestroffen had,

Stiemie, wat wij deden, was een apart flesje/met een speentje met een gaatje erin, en dan 30 c water en schepje voeding, en danals eerste geven, en daarna de fles met de gewone hoeveelheid minus 30 cc.

Als je de fles direct erna geeft dan zuigt ze door, en geraken eigenlijk alle korreltjes wel binnen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74388458
Tinny dat is ook naar zeg! Kan je het anders niet nog eens via cb proberen? Onze huisarts wilde niet doorverwijzen, maar toen we voor iets anders bij de kinderarts moesten zijn, zijn we er zelf over begonnen. Toenw as ze ook niet al te happig, maar we hebben gewoon nog eens gebeld na een paar dagen. Dat we het zo gewoon echt niet vol gingen houden. Ik was gewoon al 2 weken bijna niet buiten geweest en onze dochter van 2 werd echt zo moeilijk omdat er totaal geen tijd meer voor haar was...

Overigens wil ik even voor Esmeetje! Gisteren is het de hele dag goed gegaan en 's avonds was ze nog wel huilerig. Maar het leek erop dat het toen vooral darmkrampjes waren. Ze ruikt 's avonds ook niet meer zo zurig. Het is echt een heel ander grietje aan het worden. Vrolijker, uigeruster, meer lachen en lieve geluidjes maken

Evenstar blijven de korreltjes op die manier niet in de fles hangen? Met een spuitje geven lukte namelijk ook niet echt.
pi_74391507
Jeetje Tinny, wat een narigheid!
Wat jammer dat ze je niet serieus nemen. Of dat je echt in het verste stadium moet zitten (gebroken groei en/of bloed) voor ze je iets van medicatie willen geven...
Hier in België wordt misschien te snel medicatie gegeven, of te snel reflux genoemd, maar hier wordt er ook naar de ouders geluisterd heb ik het idee. (hebben ze gesproken van een ph-metrie te doen?Dat lees ik wel eens op andere fora, om de ernst van de reflux te onderzoeken, ipv te wachten tot de fysiek schade er is.)

Ik neem aan dat je de rest van de trucjes wel kent om iets van verlichting te brengen bij je dochter... bedje en box zo schuin mogelijk zetten (zoals hier, met ingenaaide onderbroek of een speciaal reflux bedje, veel rechtop dragen...

Stiemie, fijn dat je dochter wel lijkt te varen met de medicatie. Geeft een hoop meer rust voor het hele gezin hè.

[ Bericht 9% gewijzigd door Iksje op 04-11-2009 17:41:14 ]
pi_74481078
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Tinny dat is ook naar zeg! Kan je het anders niet nog eens via cb proberen?
nee cb doet ook niks (omdat ze al onder behandeling is van KA die willen volgens mij niet in elkaars vaarwater gaan zitten...

Wat ik nog wel moet melden is dat we door de KA wel serieus zijn genomen maar dat hij er gewoon niks aan doet... hij geeft toe dat het een "groot" probleem is , maar (volgens hem) wordt dit gewoon een kwestie van uitzitten..
Wat dan weer wel apart is dat we nu elke week bij de KA moeten terug komen .. dus
- het is een groot probleem
- ik schrijf geen medicatie voor
maar we "moeten" wel elke week terugkomen... dat klopte gewoon niet in mijn hoofd...
maar goed evenzo wel fijn want je loopt natuurlijk altijd tegen vragen aan zo vlak NA het bezoek en die kun je dan fijn de week erop weer stellen...

ps
ooh ja ook nog de kinder fsyio geprobeerd... amai amai ...dat was een lachertje.. die dee nog minder dan de osteopaat!.. we gaan nu wel naar een andere op zoek om te kijken of dit toevallig was maar echt een hoge pet heb ik er niet van op...

pps
stiekem denk ik dat het de laatste dgn wel wat beter gaat.. ze slikt minder en (nog)minder gespuug...
We hebben allene nu er wel iets anders bij.. ze drinkt nog maar HALVE flessen...ineens nu een dag of 2-3 (vorheen zat ze op 850 ml p dg nu haalt ze amper de 450 ml)
pi_75309417
Ik herken veel zaken.
Hier ook bij een osteopaat geweest en inbakeren maar nog veel huilen (word wel minder maar soms echt een knalrood hoofd en dat hij zich echt niet lekker voelt)
Vanaf ong. 19:30 gaat hij naar zijn eigen bed, dan is het ff 10 minuten huilen daarna ff kijken en vaak speen geven en dan slaapt ie.
Voor de fles van 23:00 moeten we hem wakker maken en daarna slaapt hij tot ong. 6:00/6:30.
Na die fles slaapt hij soms nog tot een uur of 9 en daarna is hij zo ongeveer de hele dag wakker.
Slaapt wel in de auto, in de wandelwagen maar niet in zijn bed dan is het echt krijsen, hij komt dan soms echt in ademnood en heb dan echt het gevoel dat hem iets niet lekker zit.
Als hij dan in bed ligt overdag is het soms een half uur stil en dan vanuit het niets ineens erg huilen terwijl ik zie dat hij moe is, gapen etc.
Heb hem nu sinds een paar dagen overdag in de box op zijn buik (als ik in de kamer ben) en dan slaapt hij wel zo een uurtje of 2.
Maar soms na het slapen zie ik dat hij gespuugd heeft, slaapt onrustig, is veel aan het smakken en heeft erge zuigbehoefte na de fles maar dan soms ook tegelijk kokhalzen.
Heb het bedje verhoogd bij het hoofdeind.
En hij krijgt friso comfort en daar zit al johannesbroodpitmeel in.

Mensen die ervaring heben om zelf te gaan proberen met gaviscon?

zal maandag de ha eens bellen

[ Bericht 1% gewijzigd door het-is-mij op 05-12-2009 15:06:44 ]
pi_76237604
Ik heb dit topic net doorgelezen en het komt me heel bekend voor.
Morgen hebben we een afspraak met de vervangende huisarts want onze eigen huisarts heeft vakantie, gelukkig want die neemt ons helemaal niet serieus.
Vorige week kreeg Niels "aanvallen" van extreme schrikreacties, hij gooit dan zijn armen naar buiten maar brengt ze niet meer naar het midden toe, hij krijgt een rood hoofd en hij kreunt. Als ik hem dan oppak huilt hij heel erg zielig en bang en wordt slap. Ik heb het CB hierover gebeld, zij wisten niet wat ze ermee moesten en verwezenme door naar de huisarts, die zij enkel dat wij al een paar keer naar de KA zijn geweest en dat Niels gewoon snel schrikt. Terwijl we maar een keer naar de KA geweest zijn toen hij 2 weken was omdat de CB arts dacht een hartruisje te horen.
We hadden eerst het idee dat hij misschien overprikkeld was en daardoor zo schrok, mara hij doet het ook wanneer we helemaal niet gespeeld hebben en vanmiddag viel ons op dat hij daarna boerde.
De eerste "aanval" kreeg hij op het aankleedkussen en nu is hij overdag doodsbang als hij daar ligt, hij gilt het uit.

Verder heeft hij de volgende symptomen:
- heel veel en ontroostbaar huilen/gillen
- rustig zijn en dan na het teruggeven van voeding weer ontzettend huilen
- soms de borst weigeren wanneer hij tussen het voeden door geboerd heeft en voeding teruggegeven heeft
- overstrekken
- altijd rechtop over je schouder willen hangen, nooit rustig in je armen liggen
- overdag bijna niet slapen, hysterisch huilen in bed, in de doek wel slapen
- heel vaak en veel voeding teruggeven, maar niet projectiel spugen
- zuur ruiken
- kreunen tijdens zijn slaap en vieze of pijnlijke gezichten trekken
- veel wakker worden en dan heel erg huilen, hij is dan wel echt moe
- tijdens de slaap voeding teruggeven of hoesten en dan wakker worden en heel erg huilen
- heel vaak de hik, vrijwel iedere voeding en erna

Ik geef volledig borstvoeding en zit nu ongeveer 3 weken op een allergeenvrij dieet (geen koemelk, ei en soja en ik eet ook geen pinda's en cacao) omdat hij tijdens en na iedere voeding ontroostbaar ging krijsen, dat is nu gelukkig wel afgenomen. Hij had ook veel eczeem in zijn gezichtje op op zijn hoofd en dat is nu ook minder geworden.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_76238412
Even gekopieerd:

Met het klachten verhaal naar de ha, die nam me niet serieus vlgs hem huilden zijn kinderen eerder ook weleens en die waren ook groot geworden.
hij was goed gegroeid en hij kon zien dat we hem wel goed verzorgden en ik meost er maar lekker mee gaan wandelen.
ik was pissig joh hij huilt gewoon omdat hij iets heeft.
Mn moeder zag het vorig weekend ook met weekendje weg, hij ligt bij je op de arm, te lachen enzo en dan ineens keihard huilen.
Dat is geen verwendigheid.
Maar ja, dit aangekaart vorige week bij het cb omdat tijn de prikjes moest hebben en de cb arts had hetzelfde vermoeden.
in een andere regio starten ze dan bijv. 2 wkn met een proefbehandeling met medicatie om te kijken of dat het is.
Ze heeft een brief geschreven voor de ha en een dag later kon ik zantac ophalen als proefbehandeling.
het komt hem nu nog wle omhoog maar hij heeft een heel stuk minder pijn, is veel vrolijker dus heb het idee dat het toch dat is.
Hij krijgt 2x dgs zantac.
Toevallig vanmiddag weer sinds weken 3 uur gehuild maar waren vlgs mij krampen.
Hij lijkt verder een sutk beter in zijn vel te zitten.

@ TWnkly, succes morgen!
pi_76238599
@het-is-mij

Hoe krijg je die zantac erin? Hier met een spuitje maar ik spuit wel een 6ml en dan krijgt hij maar 1 a 1,5 binnen
pi_76238793
wow krijgt hij zoveel?
Hoe oud is hij/zij?

hier krijgt tijn maar 0,8 ml en dat spuit ik er eerst in en dan gelijk de fles in de mond.
Of fles in de mond en spuitje ertussen wurmen.
Maar je kunt het ook door de fles doen.
pi_76239401
De zantac gaat hier met spuitje in de wangzak. Gaat vanaf het begin goed.
pi_77959963
Het lijkt wel of Esmee niet meer genoeg heeft aan de 10 mg Omeprazol per dag Ze is steeds weer slikkerig, huilerig, ze ruikt zuur en ze drinkt weer heel slecht. Net maar even de huisartsenpost gebeld om te vragen of we de dosis op mogen hogen.
pi_77962215
En mag het?

Ik had dat idee laatst ook met Tijn ,wilde neit meer slapen enzo overdag en had ook te lage dosering want hij was inmidels alweer een stuk zwaarder geworden.

Sterkte ermee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')