Omeprazol kun je niet oplossen in water (ben chronisch verbruiker in dat spul) wat wel kan is het capsuletje open maken boven een bakje vla of een ander klein toetje. De korrels daarop strooien en dat ingeven.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 16:47 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat kan inderdaad.Ik dacht anders misschien oplossen in water en voor de fles geven met een spuitje ofzo? Nou ja straks als mijn vriend thuis is met de medicijnen maar eens goed de gebruiksaanwijzing lezen
Omeprazol werkt bij mij binnen een kwartier!!!! Bij de de oudste merkte ik ook vrijwel gelijk verschil, bij de jongste werkte zantac beter en die heeft dat dus ook gekregen toen had ik ook binnen een halve dag twee gezellige knullen. Wou niet zeggen dat er niet meer gespuugd werd maar het stonk behoorlijk minder.quote:Op maandag 2 november 2009 13:29 schreef Stiemie het volgende:
Vind het net piepschuim die bolletjes...
Vla en toetjes mag Esmee nog niet (ze is net 6 weken oud) Ik maak nu een flesvoeding en dan haal ik er een beetje uit en dat verdik ik nog wat extra met johannesbroodpitmeel en dan geef ik dat met de bolletjes erin met een lepeltje. Hoop gedoe, maar het lukt!
Hoe lang duurde het bij jou voordat het medicijn werkte?
Dat kan dat ze er later op de dag weer last van krijgt. Wat ik altijd zelf doe is niet 's morgens slikken maar 's avonds voor ik ga slapen ik heb de meeste last als ik ga liggen.quote:Op maandag 2 november 2009 15:39 schreef Stiemie het volgende:
Tinny sterkte morgen in het ziekenhuis! Hopelijk kunnen ze je daar nu echt verder helpen.
Bedankt voor je antwoord nieslief!
Ik weet niet precies hoelang het duurt bij Esmee voordat het werkt. Wel merkte ik dat ze gistermiddag vanaf een uur of 5/6 weer last kreeg (ze krijgt het medicijn 's morgens rond een uur of 7 a 8.) Werkt het bij jou wel de hele dag? Of duurt het gewoon een tijdje voordat het een hele dag werkt? Ik las namelijk in de bijsluiter dat je het medicijn 2 weken uit moet proberen voordat je zeker weet dat het werkt.
En bedankt voor je tip van een kwartiertje wachten! Is toch handiger om zulk soort dingen te horen van iemand die het je kan vertellen in plaats van te moeten raden bij zo'n klein babietje
Werkte..... Ze hebben de reflux nu gelukkig en eindelijk na twee jaar ouwehoeren met die medicijnen achter de rug. Bij hun duurde het ook langer dan normaal dus maak je niet ongerust. Net na hun tweede verjaardag was het over.quote:Op maandag 2 november 2009 16:35 schreef Stiemie het volgende:
Tsja Esmee ligt bijna de hele dag dus dat maakt inderdaad niks uit.We geven het nu voor de derde dag. Misschien nog even een kans geven en anders weer contact opnemen met de kinderarts.
Fijn dat het bij jou en jouw jongens zo goed werkt!
quote:Op dinsdag 3 november 2009 14:43 schreef tinny het volgende:
Nou net terug van KA. En daar waar voor gevreesd werd is werkelijkheid geworden... nog maar even aanzien!
Op zich had de arts wel een interessante uitspraak..(in het kort)
Elke baby heeft of kan last hebben van (verborgen)reflux... maar we doen er pas iets mee als het de groei belemmert (ergo als ze dus niet genoeg aankomt) of als er niet bijwerkingen ontstaan zoals een ontsoken slokdarm (bloed mee spugen) zolang dat niet het geval is schrijven we niks voor en nemen we dus eigenlijk geen (echte)actie. We noemen het ook eigenlijk pas echt reflux als het kind in de groei wordt belemmert of als er dus die bijwerkingen zijn zoals ontstoken slokdarm.
Dat was natuurlijk niet waar wij op hadden gehoopt, dus vrij emotioneel toch te kennen gegeven dat we er na 5 weken worstelen nu echt door heen zitten, echter dat veranderde niks aan zijn amnese en behandelplan.
Ze komt nog goed aan (mijn dochter), dat zit wel een beetje aan de onderkant van de bandbreedte maar zolang ze daar binnen zit is het dus gewoon een kwestie van afwachten.
Volgens arts was dit bij ons dus "onrust" die al dit soort symptonen (waaronder dus die reflux) veroorzaakt. Maar omdat ze dus nog goed aankomt wordt er niks gedaan...
Wat wel kunnen gaan doen is nog naar een kinderfysio gaan, dat schijnt ook wel eens te helpen.. dus dat gaan we nu maar eens doen.
Overigens zei de arts ook dat als ze in principe goed blijft aankomen/groeien(dus de reflux niet erger wordt) ze waarschijnlijk na 3-4 maanden vanzelf over de ergste kwaaltjes heen groeit... dan zijn die kwaaltjes er ook nog maar ze worden draagelijker (waren zijn woorden)
Nou dus maar tellen... ze is nu 10,5 week...
ps
saillant detail... we moeten nu wel vaker (2-wekelijks) terugkomen in het zh bij de ka? en een osteopaat, daar hadden ze niet zo'n hoge pet van op (alleen dan politiek correct verwoord)
nee cb doet ook niks (omdat ze al onder behandeling is van KA die willen volgens mij niet in elkaars vaarwater gaan zitten...quote:Op woensdag 4 november 2009 16:01 schreef Stiemie het volgende:
Tinny dat is ook naar zeg! Kan je het anders niet nog eens via cb proberen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |