abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 11:51:24 #26
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_73978503
topic even in de gaten houd!
:
chacama/evenstar
hoe merkten jullie de kma op?

hier is het nu geregeld krijsen direct na een bv.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_73978810
Ben blij dat het topic mensen helpt!

Wij hebben nu Zantac voor ons mannetje, en sinds hij dit heeft gaat het best wel goed! Soms nog wel wat zuur, maar een stuk minder. Hij slaapt sindsdiens beter. Maar ik durf geen loftrompet te toeteren omdat er een wet is op fok
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:40:34 #28
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_73980123
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef _Bar_ het volgende:
topic even in de gaten houd!
:
chacama/evenstar
hoe merkten jullie de kma op?

hier is het nu geregeld krijsen direct na een bv.
Dat deed de Kinderarts hier, de CB arts verwes osn door naar de huisarts die ons weer doorverwees naar de KA, het vermoeden was toen of hele hevige reflux of een vernauwing in het maagje waardoor ze projectiel gaan spugen.

De kinderarts die wij toen kregen dacht direct aan kma.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74044174
mhh hier hadden we eerst (week 1-6) het vermoeden dat het alleen krampjes waren...
echter na 6 wkn bleef de onrust overdag. Na week 7-8 maar wat meer op onderzoek uitgegaan
de symptonen:

- veel wurmen en overstrekken tijdens het drinken
- na het drinken veel onrust en heel veel huieln (5-6 uur per dag)
- veel de hik (ook een 1 uur na drinken)
- lastig boeren
- niet slapen/hazeslaapjes van 20-30 minuten overdag

Na wat zoeken op i-net kwamen we dus reflux tegen... en aangezien ze niet projectiel spuugt(alleen af en toe een mondjes of 1-2) de verborgen reflux..

Wat hebben we tot nu toe geprobeerd:

Osteopaat
Tegelijkertijd met donze conclusie ook al 2 behandelingen bij een osteopaat gehad.(met name vanwege die onrust toen wisten we nog niet van verborgen reflux)... dat lijkt nu een klein beetje te helpen..(nu 2 behandelingen van 1 uur gehad)

Soya
Osteo raden aan om op SOYA over te stappen... dat geprobeerd maar na 24 uur de strijd op gegeven, flesjes gingen nog rukker(+60 min) en de helft dronk ze maar op en ze gaf nog meer over, en daardoor kwam ze om de 2 uur om te drinken..... dus toen maar weer naar OMNEO (dat dronk ze ivm krampjes).

AR voeding
In week 8 was er een CB bezoek... die wuivde/woof verborgen reflux weg... we moesten maar weer meer R. R. R.'en... maar zei dat we eventueel AR konden proberen
Nou nog meer 3R'en kan gewoon niet aangezien dit al tot in het extreme wordt doorgevoerd bij ons thuis.. en we zien toch echt iets zuurs omhoog kruipen.. en dat gaat echt niet weg met R'en...

In diezelfde week ook nog AR voeding geprobeerd maar dat is net als beton... dus dat levert veel krampen op...dus dat is ook niet echt handig

Van die Soya en die AR heb ik achteraf wel spijt... dat hadden we gewoon niet moeten proberen/doen want eigenlijk moet je niet teveel verschillende middeltjes proberen na elkaar en bepaalde dingen de tijd gunnen (zoals bijv de Osteopaat).. maar ja je bent nogal eens hopeloos in zo'n situatie

De status is nu (ze is nu 10 wkn)
Ze drinkt gewoon weer/nog OMNEO (6-7 flessen van +/- 120 ml)
Overdag zijn het nog steeds hazeslaapjes (2-3 x 30 minuten is de max tussen 8.30u sochtends en 20.30 u savonds) en er wordt veel (heel veel) gehuild... Flesjes gaan nu wel iets makkelijker, dat was voorheen echt 60+ minuten en nu maximaal 45 minuten maar vaak kappen we het na 30 minuten af (die laatste 20-30 cc laat ze dan staan)

Ik vraag me wel af of ze er over heen gaat groeien? En zo ja is dat binnen 6 maanden of pas een jaar? En of we toch niet HA/CB wat meer moeten pushen om (medicijnen) voor te schrijven...maar wat ik lees over medicijnen is ook niet echt denderend (zantac en losec) dat schijnt vaak niet of een beetje te helpen of helpt maar een bepaalde tijd (en doet uiteindelijk niks tegen de reflux alleen de symptonen bestrijd het)
  zondag 25 oktober 2009 @ 15:13:50 #30
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_74044449
Refkux is iets wat vanzelf over moet gaan tinny.
De middelen losec( omeprazol) of zantac lossen de reflux niet op!!
Het enige wat die medicatie doet is het zuur omzetten naar een base, en dus het niet gaat ontsteken/ het niet verder ontsteekt/ en de ontsteking weg kan trekken.
Spugen mondjes maat is niet erg opzich, alleen als ze als een flesje azijn ruiken is er toch wat meer aan de hand .

Kom ik met mijn " stokpaardje" aan, komt er allergie voor in de familie? ( je vrouw of jij)
Zou dattoch eens met de huisarts of CB arts bespreken, of het niet een idee is om tijdelijk losec of zantac te gebruiken en een hypoallergene voeding te proberen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_74048677
Tinny, mijn oudste had reflux in combie met kma. Ze heedt ook zantac gehad en er ging nutriton in de flessen. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Denk dat ze een maand of 4/5 was toen de reflux weg was.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74049540
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 17:42 schreef Vicky het volgende:
Tinny, mijn oudste had reflux in combie met kma. Ze heedt ook zantac gehad en er ging nutriton in de flessen. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Denk dat ze een maand of 4/5 was toen de reflux weg was.
dank voor deze info... maar ik merk wel dat ze door al het gedoe overdag zich nauwelijks ontwikkeld. Mijn eerste dochter was na 9 wkn veel verder dan zij nu is...
heeft dat geen gevolgen?
pi_74049580
Elk kind ontwikkeld zich op zijn eigen tempo en manier.
Geen idee of Amber zich daardoor 'trager' ontwikkelde.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_74049626
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:16 schreef tinny het volgende:

[..]

dank voor deze info... maar ik merk wel dat ze door al het gedoe overdag zich nauwelijks ontwikkeld. Mijn eerste dochter was na 9 wkn veel verder dan zij nu is...
heeft dat geen gevolgen?
ik zou voorzichtig zijn met zulke conclusies...
ieder kind ontwikkelt zich in zn eigen tempo, ook binnen een gezin. En daar kunnen forse verschillen tussen zitten. Als je je echt zorgen maakt over de ontwikkeling van je kindje dan zou ik het cb vragen om mee te kijken maar de kans is groot dat je jongste zich gewoon in een ander tempo ontwikkelt dan de oudste en dat dat niet per se verband houdt met een eventuele reflux.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_74060198
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 15:03 schreef tinny het volgende:
Ik vraag me wel af of ze er over heen gaat groeien? En zo ja is dat binnen 6 maanden of pas een jaar? En of we toch niet HA/CB wat meer moeten pushen om (medicijnen) voor te schrijven...maar wat ik lees over medicijnen is ook niet echt denderend (zantac en losec) dat schijnt vaak niet of een beetje te helpen of helpt maar een bepaalde tijd (en doet uiteindelijk niks tegen de reflux alleen de symptonen bestrijd het)
Reflux wordt veroorzaakt door de maagingang die nog niet voldoende sluit. Dat is een fysiologisch proces dat tijd nodig heeft. Bij de meeste kinderen is dit rond het eerste jaar volgroeid. Maar de last houdt vaak eerder op. (bron: onze kinderarts)
Onze oudste had een milde vorm van reflux, gaviscon volstond. De last die ze erdoor had is ergens rond 4 maand overgegaan, maar ze heeft nog tot haar 9-10 maanden melk teruggegeven.
Onze jongste geeft veel melk terug (die is nu 6 maanden) maar het wisselt van dag tot dag. Erg veel last hebben we er niet van (nu ja, wasprobleem dus)

Maar inderdaad, wat jij zegt: medicatie gaat dat groeiproces niet versnellen. Wat ze wel kunnen doen is de last wegnemen. En dus rust bezorgen voor je kind en je gezin.

Ik zou zeker aandringen op verder onderzoek bij je kinderarts, zowel op reflux als op allergie, als jullie zelf zo'n sterk vermoeden hebben.
Niemand geeft graag medicatie aan zijn baby, maar ondermedicalisering is ook niet aangeraden.
pi_74075496
Ja hoor, net nu we dachten dat de johannesbroodpitmeel werkte, kwam er vanmorgen bij het in bed leggen (een uur na de voeding) weer een grote golf voeding uit Gelukkig gaan we morgen toch naar de kinderarts en kunnen we dan meteen vragen wat we dan moeten doen. Ik vind het nu gewoon eng om haar in bed te leggen omdat ik bang ben dat ze erin stikt.
  maandag 26 oktober 2009 @ 13:23:26 #37
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_74075564
naar is het Stieme, hier heb ik toen een hele tijd Roy gewoon op zijn zij in bed neergelegd en de babyfoon nog net niet bovenop hem.
idd bang dat hij het spuug niet kwijt zou kunnen.

s6 morgen bij de ka
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_74077098
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Stiemie het volgende:
Ja hoor, net nu we dachten dat de johannesbroodpitmeel werkte, kwam er vanmorgen bij het in bed leggen (een uur na de voeding) weer een grote golf voeding uit
Stiemie, hoe doe je dat met het JBP-meel? Heb je los dat spul en meng je het bij normale voeding?
of gebruik je dat A.R. bijvoorbeeld?
pi_74079322
Ik gebruik nutrilon met JBPM. Dat gooi ik samen in een fles. Ze krijgt nu 5 schepjes nutrilon met 150 ml water en 4 schepjes JBPM. Dat AR durfde ik niet te gebruiken omdat er bijstand dat het speciaal gemaakt was om beter te verteren en ik was bang dat we dan dus weer op een nieuw soort voeding overgingen. Bovendien kunnen we over een tijdje eens proberen om een schepje minder JBPM in de voeding te doen om te zien of dat dan al kan
pi_74185340
waar ik nog wel een beetje mee worstel is de er/herkenning van reflux door de arts... we hebben nu 2 artsen gehad(cb en ha) maar beide hebben zoiets van het zal wel ik schrijf je niks voor maar verwijzen je door... we zijn dus inmiddels 2 wkn verder en er is nog niks veranderd... nu zitten we volgende week bij kinderarts in zh maar ben bang dat die het ook wel allemaal best vind...
pi_74194686
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
waar ik nog wel een beetje mee worstel is de er/herkenning van reflux door de arts... we hebben nu 2 artsen gehad(cb en ha) maar beide hebben zoiets van het zal wel ik schrijf je niks voor maar verwijzen je door... we zijn dus inmiddels 2 wkn verder en er is nog niks veranderd... nu zitten we volgende week bij kinderarts in zh maar ben bang dat die het ook wel allemaal best vind...
ze zijn verplicht om goed naar je te luisteren. Als jij goed aangeeft wat je voelt, kunnen zij daarop reageren. Ze hebben het beste met je kindje voor. Gewoon vertrouwen houden en je niet te defensief opstellen.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 18:00:48 #42
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74195277
Met Thomas gaat het goed met de reflux sinds we een combo zantac/jbpm doen. We zijn eerst begonnen met alleen zantac, daarvan ging wel het gillen meteen over, maar het spugen bleef (werd eigenlijk alleen maar erger). Nu met de jbpm erbij is het spugen ook onder controle, alleen kreeg hij daarvan weer last bij het poepen. Ik heb nu zover geschipperd met de dosering dat het net genoeg is om 90-95% van het spugen te verminderen, en zo gaat ook het poepen goed. Ik kolf de voeding af, en geef dan ofwel 160 cc met 1 schepje, ofwel 60-80 cc met 1 schepje en dan de borst er achteraan.
En die ene keer dat het nog omhoog komt heeft hij er door de zantac (bijna?) geen last meer van. Ik heb gewoon mijn fijne gelukkige ventje weer terug hierdoor.

Overigens moet ik wel zeggen dat plat liggen nog steeds geen succes is hier. Hij ligt in bed met een verhoogd hoofdeinde en beneden meestal in het wippertje. Volgens mijn huisarts was het achterhaald dat dat slecht is voor de rug, mits je hem niet al te steil zet. Hij ligt nog gewoon redelijk plat dus, en dat gaat zo prima.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74208089
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
En dat herken ik weer heel goed. Ik heb zo'n 6 maanden met twee knullen (tweeling eeneiig) lopen knoeien en ben uiteindelijk bij een KA terecht gekomen. Die heeft in eerste instantie gezegd er is niets aan de hand want ze groeien goed. Tot de jongste ging projectiel braken. Recht over haar keurig net gestreken witte blouse compleet met prachtige ketting vol kralen. Ik dacht dat ik bijna onder de behandeltafel lag van het lachen.

Toen kregen ze schrik niet: ieder 4 x daags motilium, de een 2 maal daags Zantac en de ander 2 x daags omeprazol (ofwel losec want bij hem werkte de zantac niet goed), door elke voeding nutriton ( dus ook de fruithapjes en toetjes). Dit heeft in totaal geduurd tot ze 2 jaar waren en toen waren we er pas vanaf.

Het enige wat ik kan zeggen is: blijf drammen over het projectielbraken en over de vieze stank in je huis. Want stinken doet het gewoon. Voor je kind is het niet prettig om telkens dat maagzuur in de slokdarm of zelfs hoger te hebben. Dit kan zelfs verdere gevolgen hebben dan alleen pijn of een naar gevoel. Zelf ben ik ook refluxpatient mijn maagklepje sluit niet goed en voor mij betekend dat dat mijn tanden gewoon slecht zijn want er zit geen glazuur meer op (dank dokter voor het late ontdekken van mijn kwaal), mijn stembanden geven het bij het minste geringste gewoon op en ik ben erg vatbaar voor keelontstekingen.

Edit: nog even voor de grootverbruikers nutriton: deze is het goedkoopst bij slecker dat scheelt gewoon bijna twee euro per pak.....
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
  donderdag 29 oktober 2009 @ 23:43:51 #44
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_74209110
Typisch is dat, mijn huisarts kwam er juist zelf mee. We hadden eerst een periode van hevige krampjes achter de rug, dus eigenlijk kwam ik bij de huisarts met het verhaal 'hij moet zo huilen van de krampjes'. Bij de huisarts kwam er weer eens een hap melk omhoog die weer netjes werd weggeslikt, en toen ik zei dat dat vaak voorkomt was de diagnose vrij snel gesteld.

Bedankt voor de nutriton tip, dan spul gaat er sneller doorheen dan je denkt he.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_74215309
Dat was hier dan een voordeel dat hij al in het ziekenhuis lag. Vrij snel motilium en zantac gekregen. En ook nutriton op advies toen. En hier ook nog fantomalt voor het groeien. Veel zo bij elkaar, maar het helpt goed!
Trouwens nooit gezegd dat hij reflux heeft. Maar de klachten lijken er wel op.
pi_74215872
Ingrid,
volgens mij wordt zantac alleen gebruikt bij refluxklachten/symptomen (en niet als eerstelijnsmedicatie, dat is meestal gaviscon, toch in België)
pi_74217318
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef Iksje het volgende:
Ingrid,
volgens mij wordt zantac alleen gebruikt bij refluxklachten/symptomen (en niet als eerstelijnsmedicatie, dat is meestal gaviscon, toch in België)
Zantac is sterker dan Gaviscon of Rennies. Die zijn echt meer bedoeld voor de eerste hulp bij klachten terwijl Zantac en Losec echt onderhoudsdoseringen zijn.
As Admiral Grace Hopper once said, “I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall out.”
pi_74220073
Zal het maandag eens vragen aan de kinderarts. Niet dat het verder uitmaakt. Zonder is het meteen mis.
pi_74228713
Esmee krijgt Omeprazol. Vanmiddag opgehaald bij de apotheek. Het zijn capsules met korreltjes. Nu staat erop dat Esmee ze in zijn geheel in moet nemen zonder erop te kauwen. Nu zal dat laatste best gaan zonder tanden, maar hoe neemt ze die dingen in godsnaam in zijn geheel doorslikken?
pi_74228832
Stiemie, misschin wat korreltjes in haar mondje doen en dan direct de fles erachteraan?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')