Dat deed de Kinderarts hier, de CB arts verwes osn door naar de huisarts die ons weer doorverwees naar de KA, het vermoeden was toen of hele hevige reflux of een vernauwing in het maagje waardoor ze projectiel gaan spugen.quote:Op vrijdag 23 oktober 2009 11:51 schreef _Bar_ het volgende:
topic even in de gaten houd!
:
chacama/evenstar
hoe merkten jullie de kma op?
hier is het nu geregeld krijsen direct na een bv.
dank voor deze info... maar ik merk wel dat ze door al het gedoe overdag zich nauwelijks ontwikkeld. Mijn eerste dochter was na 9 wkn veel verder dan zij nu is...quote:Op zondag 25 oktober 2009 17:42 schreef Vicky het volgende:
Tinny, mijn oudste had reflux in combie met kma. Ze heedt ook zantac gehad en er ging nutriton in de flessen. Uiteindelijk is ze er overheen gegroeid. Denk dat ze een maand of 4/5 was toen de reflux weg was.
ik zou voorzichtig zijn met zulke conclusies...quote:Op zondag 25 oktober 2009 18:16 schreef tinny het volgende:
[..]
dank voor deze info... maar ik merk wel dat ze door al het gedoe overdag zich nauwelijks ontwikkeld. Mijn eerste dochter was na 9 wkn veel verder dan zij nu is...
heeft dat geen gevolgen?
Reflux wordt veroorzaakt door de maagingang die nog niet voldoende sluit. Dat is een fysiologisch proces dat tijd nodig heeft. Bij de meeste kinderen is dit rond het eerste jaar volgroeid. Maar de last houdt vaak eerder op. (bron: onze kinderarts)quote:Op zondag 25 oktober 2009 15:03 schreef tinny het volgende:
Ik vraag me wel af of ze er over heen gaat groeien? En zo ja is dat binnen 6 maanden of pas een jaar? En of we toch niet HA/CB wat meer moeten pushen om (medicijnen) voor te schrijven...maar wat ik lees over medicijnen is ook niet echt denderend (zantac en losec) dat schijnt vaak niet of een beetje te helpen of helpt maar een bepaalde tijd (en doet uiteindelijk niks tegen de reflux alleen de symptonen bestrijd het)
Stiemie, hoe doe je dat met het JBP-meel? Heb je los dat spul en meng je het bij normale voeding?quote:Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Stiemie het volgende:
Ja hoor, net nu we dachten dat de johannesbroodpitmeel werkte, kwam er vanmorgen bij het in bed leggen (een uur na de voeding) weer een grote golf voeding uit
ze zijn verplicht om goed naar je te luisteren. Als jij goed aangeeft wat je voelt, kunnen zij daarop reageren. Ze hebben het beste met je kindje voor. Gewoon vertrouwen houden en je niet te defensief opstellen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
waar ik nog wel een beetje mee worstel is de er/herkenning van reflux door de arts... we hebben nu 2 artsen gehad(cb en ha) maar beide hebben zoiets van het zal wel ik schrijf je niks voor maar verwijzen je door... we zijn dus inmiddels 2 wkn verder en er is nog niks veranderd... nu zitten we volgende week bij kinderarts in zh maar ben bang dat die het ook wel allemaal best vind...
En dat herken ik weer heel goed. Ik heb zo'n 6 maanden met twee knullen (tweeling eeneiig) lopen knoeien en ben uiteindelijk bij een KA terecht gekomen. Die heeft in eerste instantie gezegd er is niets aan de hand want ze groeien goed. Tot de jongste ging projectiel braken. Recht over haar keurig net gestreken witte blouse compleet met prachtige ketting vol kralen. Ik dacht dat ik bijna onder de behandeltafel lag van het lachen.quote:Op donderdag 29 oktober 2009 13:45 schreef tinny het volgende:
waar ik nog wel een beetje mee worstel is de er/herkenning van reflux door de arts... we hebben nu 2 artsen gehad(cb en ha) maar beide hebben zoiets van het zal wel ik schrijf je niks voor maar verwijzen je door... we zijn dus inmiddels 2 wkn verder en er is nog niks veranderd... nu zitten we volgende week bij kinderarts in zh maar ben bang dat die het ook wel allemaal best vind...
Zantac is sterker dan Gaviscon of Rennies. Die zijn echt meer bedoeld voor de eerste hulp bij klachten terwijl Zantac en Losec echt onderhoudsdoseringen zijn.quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 10:32 schreef Iksje het volgende:
Ingrid,
volgens mij wordt zantac alleen gebruikt bij refluxklachten/symptomen (en niet als eerstelijnsmedicatie, dat is meestal gaviscon, toch in België)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |