abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114938991
Wat een onzin trouwens, als je het korter dan 6 maanden nodig hebt wordt de Nexium niet vergoed :') rare constructie!

Boeit me verder niet als mijn meisje er maar van opknapt.. Maar raar is het wel!
pi_114955501
Gerberaatje, fijn dat je Nexium hebt gekregen, dat hielp Daan erg goed. Maar hoe weet je nu dat je het minder dan 6 maanden nodig hebt? Of kun je dan alsnog terugvragen? (verborgen) reflux kan zomaar tot het eerste jaar duren (hoop het niet natuurlijk maar toch).

Verder gaf de Ka ons aan dat schuin houden (bijv. liggend op de arm of voedingskussen) na de voeding aan te raden was boven rechtop houden (bijv. over de schouder) (reden weet ik niet meer helemaal), maar dat leek bij Daan beter te helpen dan rechtop.
pi_114955915
Je krijgt de eerste keer sowieso niet vergoed, daarna wel en als binnen het half jaar zou blijken dat het toch niet meer nodig is zou je verzekering het terug kunnen vorderen :? vond het ook maar een vaag verhaal.. (aldus de dame van de apotheek)
pi_114962556
Sinds 1 januari krijg je maagzuurremmers niet meer vergoed. Behalve wanneer het chronisch is (dus langer dan 6mnd) Ik hoop voor je dat je mini er snel van opknapt ean heeft bijna een jaar zantac en nutritron gekregen.
pi_114964352
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:21 schreef ferrari_rood het volgende:
Sinds 1 januari krijg je maagzuurremmers niet meer vergoed. Behalve wanneer het chronisch is (dus langer dan 6mnd) Ik hoop voor je dat je mini er snel van opknapt ean heeft bijna een jaar zantac en nutritron gekregen.
Dat dus, dat heeft ermee te maken of de verzekeraar het dan als chronisch bestempeld of niet.

Fijn dat ze iets gekregen heeft, hopelijk helpt het.
:)
pi_114964556
Ik kreeg mijn maagzuurremmers eerst ook niet vergoed. en ik vond ze best prijzig. Niet slikken is voor mij geen optie dus ik betaalde maar gewoon.
pi_114967077
wij hebben geluk, onze apotheker vind het onzin dat we zelf zouden moeten betalen, dus wij betalen niets en hij vecht het uit met de verzekering. En maar goed ook, want wij hebben zantac-zonder-alcohol (ratanidine oid) en dat schijnt enorm duur te zijn.

Fijn dat je medicijnen hebt, hopelijk werkt het snel. Tienus is inmiddels 14 maanden en we zijn gisteren gestopt om te kijken wat het doet. Ik vrees na een halve dag al dat hij nog niet zonder kan. Volgende week overleg met de huisarts over hoe nu verder.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_115130748
Hoe is het gegaan Mef?

We lijken hier duidelijke verbetering te hebben, eindelijk.. we hebben toch de eerste dagen de eerste voeding 's morgens en de laatste 's avonds met Nitriton gedaan en dat resulteerde in mega krampen. Nu 2 dagen zonder, en het is gelijk een wereld van verschil. Samen met de Nexium die goed lijkt te werken.

Ook heb ik haar nu aan de pro biotica, want de 3 antibiotica giften die ik tijdens de bevalling voor haar heb gekregen kunnen ook wel eens meer invloed hebben dan we denken.

Van Mrien heb ik een Aerosleep te leen gekregen omdat ze wel heel graag op haar buik ligt, vannacht dus naast me in de co sleeper op haar buik gelegt en vannacht hebben we voor het eerst sinds ze er is, 2 keer 3 uur slaap gehad O+ 't kind is gewoon een heel ander kind al, lijkt wel...

Af en toe krijgt ze een flinke mond melk terug omhoog uit de slokdarm, flink slikken voor het prupke :'( maar, ze krijst er niet meer bij, dus de Nexium lijkt te werken :Y het doet geen zeer meer...

Wat een verschil, je knapt er enorm van op, zowel ik als zij...
pi_115131550
Fijn zeg Gerbera! Hier was het buikslapen ook groot deel van de oplossing. fijn is dat. Hopelijk zet de positieve trend door. :*
:)
  zondag 5 augustus 2012 @ 14:36:37 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_115137216
fijn gerbera!!!

vrijdagnacht zijn we weer gestart met de medicijnen: hikken, boeren, zuur ruiken, slikken, hoofd achterover en brullen. Meer aanwijzingen had ik niet nodig. Dinsdag huisarts.
  zondag 5 augustus 2012 @ 15:11:50 #286
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_115138655
even bijgelezen;

Eerst ff een dikke knuffel voor jullie Mef! ik had zo gehoopt dat het met Tienus inmiddels beter ging. maar stoppen lukt dus nog steeds niet.... arm mannetje! en nu een vervolgtraject in? Ben heel benieuwd...

Och lief klein mupke van jullie ook Gerberaatje... :* Wij zijn hier ook begonnen met Nexium en Nutriton, maar dat laatste zijn we vrij snel mee gestopt, aangezien Liene last van verstopping kreeg.
Resultaat toendertijd: wel weer meer spugen, maar niet meer zuur (door de nexium).

Hier inmiddels al een paar maanden zonder medicatie en eigenlijk gaat het hier prima. Eigenlijk sinds ze echt 'eet'.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_115139064
Wat jammer Mef -O-

Verstopping niet gemerkt, maar de Nutriton maar een paar dagen gebruikt.. Maar het viel op dat ze na de gekolfte melk met Nutriton na een uur/1,5 uur steeds enorme krampen had.. die ze zonder Nutriton niet heeft (ze is sowieso wel kramperig en winderig, maar met Nutriton krijste ze het daar weer van uit..)

Ze is met een inhaalslag qua slapen bezig geloof ik...
pi_115180477
Straks maar even telefonisch consult met de kinderarts -O-

Na 1 goede nacht, was het vannacht écht de nacht from hell, wat had mijn dametje een pijn :'( krijsen, helemaal schor ervan was ze.. ik heb keihard mee zitten brullen...

Voor de reflux werkt de Nexium super inmiddels, ze heeft nog wel eens een hap omhoog, maar het doet geen zeer. Maar sinds ze de Nexium gebruikt heeft ze dunne, zuur ruikende poep en die krampen, die toch veel en veel erger lijken te worden!

Echt ik was bij de oudste qua krampen wel iets gewend, maar dit is wel heel heftig -O- ben benieuwd of dit een bekende bijwerking is van de Nexium en of de kinderarts nog iets weet...

Jee, wat slopend dit zeg.... -O- meneer zou vandaag weer gaan werken, maar is toch maar thuis gebleven ook, want we hebben allemaal max 1,5 uur slaap gehad vannacht.. (op muppetje na, die slaapt goddank prima... maarja, voor haar is dit ook niet leuk zo...)
pi_115181038
Gerbera ik hoop dat de kinderarts iets voor jullie kan doen!
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:58:30 #290
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_115181356
Heb je al kunnen bellen Gerbera?
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_115184092
De kinderarts belt mij, als ze even ruimte heeft tussen de spreekuren door ;) dus dat is ergens vanmiddag....
pi_115188994
Nou, contact gehad.. alles even doorgenomen.. We blijven toch nog even tot de evaluatie (volgende week donderdag) de Nexium gebruiken. Het kan voorkomen dat ze er krampen van krijgen, of diarree.. kindjes moeten er ook even aan wennen, dus we geven het wel even 2 weken in totaal de kans. (zou zonde zijn nu over te stappen op iets anders, terwijl dit misschien wel nog afzakt aan 'bijwerkingen'..)

Kan ook zijn dat ze een buikgriepje te pakken heeft, dat moet ik ook even in de gaten houden. Als het niet echt verminderd of verbeterd tussendoor contact..

Dus, blijven adem halen... en hopen dat het snel verbeterd...
pi_115189272
Ik hoop dat het even het doorbijten waard is Gerberaatje, het is zo slopend als je minimuppet zo verdrietig en ongelukkig is!

Bij Sarah ging het juist de eerste 2 weken goed en daarna minder toen ze medicatie gebruikte (omeprazol) toen bleek dat de dosering gewoon niet voldoende was en kreeg ze van de KA dubbele dosering voorgeschreven waarna het weer perfect ging.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_115190730
Hier gaat het dus voor de verborgen reflux gewoon heel erg goed.. dus wat dat betreft is de dosis wel helemaal goed! Alleen die krampen :?
pi_124448373
Ik kom hier helaas ook posten

S heeft Reflux, na maanden slecht slapen, veel overgeven etc is dan duidelijk dat er wel iets mis is.
Voor mij erg lastig om te weten dat S al 10mnden last had..
Zoals sommige van jullie misschien weten ben ik er al een hele tijd mee bezig om te kijken wat voor S prettig is qua slapen omdat de nachten &slaapjes overdag dramatisch waren. Na goede tips van ouders hier in t OUD forum wat veranderingen aangebracht o.a. Hoofdeinde bed omhoog, ander kamertje, rustig kamertje, vast ritme/ritueel etc. Dit hielp voor een tijdje maar daarna werden de nachten weer steeds slechter. Tot ze weer bij me in bed kwam te slapen en het me weer meer begon op te vallen dat ze veel slikte als ze lag. Ben vaak niet serieus genomen bij het cb en de ha dus voelde voor mij zinloos om naar de ha te gaan, maar ben blij dat dames hier zeiden dat ik moest gaan.

Ze krijgt sinds vrijdag 10mg Losec p.d vrijdagnacht had ze erg goed geslapen en hoorde ik haar niet slikken en raakte ze ook niet overstuur toen ze in haar bed werd gelegd.
Gisteravond ging het inslapen weer moeilijk en veel wakker snachts, veel slikken, kokhalzen en bij mij willen zijn. Vind 't erg moeilijk om haar zo te zien.

Ze kan haar draai niet vinden in bed, kan zich moeilijk neergeven. Als ze bij me ligt blijft ze ook draaien en gaat ze zitten of wil ze opeens spelen. Geen idee wat ik dan kan doen voor haar.
Vannacht een klein beetje Losec gegeven, toen werd ze rustiger en heeft ze goed geslapen.

Zal dit topic nog verder doorlezen, staan vast nog genoeg tips in

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 25-03-2013 06:52:14 ]
  zondag 24 maart 2013 @ 19:07:40 #296
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_124452969
Oh Zoe wat naar dat je daar nu pas achter bent gekomen... Je kunt eventueel ook de voeding nog wat indikken met Nutriton zodat het minder makkelijk omhoog komt. D. heeft verborgen reflux en heeft veel baat bij de combinatie indikken en medicijnen en heeft nu zelfs zijn bedje gewoon plat staan.

Overigens denken we dat de reflux bij hem het gevolg is van een lactose intolerantie, waarvoor hij nu speciale koemelkvrije/lactosevrije voeding (Nutramigen) krijgt en dit lijkt hier een wereld van verschil te maken.

Sterkte!
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_124462557
Isis
Bedankt voor de tip! Ik geef bv, dit wil ze niet uit de fles of op een andere manier alleen uit de borst.
Water wil ze met moeite nu ze de med met water krijgt.. Hoop niet dat ze daar moeilijk over blijft doen want ik weet niet hoe ze dan vocht binnen moet krijgen als ik aan t werk oid ben -O-

Wat voor voeding kun je nog meer indikken? Of is dat alleen voor fv?

Komt dat vaker voor dat kindjes met Reflux moeilijk eten/drinken?

Ikzelf drink weinig melk en eet weinig melkproducten. Alleen wat roomboter op brood. Ik weet niet of ze wel/niet tegen melk kan maar ik heb zelf niet zoveel met melk producten, gaat me steeds meer tegenstaan :?

Wat fijn dat het beter gaat met D!
pi_124466150
Ow Zoë wat naar dat het zo lang heeft geduurt voor ze erachter kwamen! Bij onze Sarah kwamen ze er na 6 maanden achter, nadat wij aangedrongen hadden dat we naar de KA wilden.
Het slechte en moeilijke eten kan komen omdat ze pijn heeft. Je moet je voorstellen dat haar slokdarm allemaal wondjes heeft door het constante oprispen van maagzuur. Dit heeft tijd nodig om te herstellen.
Sarah kreeg trouwens ook nog iets tegen misselijkheid, ik weet even niet meer hoe het heette en ben te lui om terug te zoeken, (motilium was het) het zal vast ergens in dit topic staan ;)
Hopelijk knapt je meisje snel op nu ze losec krijgt en komen er rustigere nachten aan voor jullie :*
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_124472610
Dankje mamaplurk :*

-O- wat moet ik doen met S die geen water van een lepeltje wil? Mag het ook met appelmoes geven volgens de bijsluiter maar van appel geeft ze over dus dat is ook geen optie.
Gisteravond haar een beetje 'gedwongen' vriend had dr vast en ik lepelde t wat naar binnen maar dat vind ik onprettig (en vriend is deze hele week weg dus ben sowieso alleen)
  maandag 25 maart 2013 @ 08:14:26 #300
35189 Troel
scherp en bot
pi_124473082
Wil ze wel ranja van een lepeltje? Dan zou je eventueel een klein beetje ranja aan kunnen maken, maar ik weet natuurlijk niet of dat de werking van het medicijn verminderd of ook last geeft van overgeven. Plus dat je misschien liever geen ranja aanbiedt ((waar ranja staat mag je ook diksap of whatever lezen :P )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')