abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108346643
we zijn hier van de regen in de drup geraakt. De zantac werkt, maar hij heeft ook enorm last van bijwerkingen. In zijn geval darmkrampen en obstipatie. Na overleg met de huisarts nu maar besloten er lactulose bij te gaan geven.
Vandaag heel voorzichtig wat van de zachte binnenkant van een broodje gegeven. Hij verslikte zich erin en prompt komt dan de halve inhoud van het potje wat hij net op had er weer uit. Ik begin me er langzaam toch wel zorgen over te maken dat die kokhalsreflex zo enorm sterk is.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_108538040
Sinds kort krijgt mijn jongste zoon (8) Nexium toegediend Werkt optimaal! Een aanrader in ‘zware’ gevallen. De eerste twee dagen was hij een beetje misselijk, maar dat is snel overgegaan. Wel enkel op doktersvoorschrift in Nederland en Belgie!
pi_108542029
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 11:18 schreef eenenzestig het volgende:
Sinds kort krijgt mijn jongste zoon (8) Nexium toegediend Werkt optimaal! Een aanrader in ‘zware’ gevallen. De eerste twee dagen was hij een beetje misselijk, maar dat is snel overgegaan. Wel enkel op doktersvoorschrift in Nederland en Belgie!
uhhh lees anders eerst ff dit topic? er zijn hier veel meer kindjes die Nexium krijgen? prima tip hoor; maar alom bekend bij de refluxouders hier...

en arme Tienus Mef... wat ontzettend balen dat jullie een terugval hebben! :*
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_108542360
BJ, lactulose doet zijn werk prima! Wij blij, hij blij. Er wordt redelijk normaal gepoept, het spugen is veel minder, hij slaapt beter en zonder nachtvoeding en hij huilt minder.
We moesten eigenlijk vandaag terug naar de huisarts, maar mogen nu in overleg nog 4 weken met deze dosis door. Hij krijgt 2x 2,5 ml ranatidide, is dat zo veel ofzo?? Omdat ze dus een beetje moeilijk deden over die dosis.
pi_108542633
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:37 schreef mefke79 het volgende:
BJ, lactulose doet zijn werk prima! Wij blij, hij blij. Er wordt redelijk normaal gepoept, het spugen is veel minder, hij slaapt beter en zonder nachtvoeding en hij huilt minder.
We moesten eigenlijk vandaag terug naar de huisarts, maar mogen nu in overleg nog 4 weken met deze dosis door. Hij krijgt 2x 2,5 ml ranatidide, is dat zo veel ofzo?? Omdat ze dus een beetje moeilijk deden over die dosis.
ik ben niet bekend met ranitidine; Liene krijgt Nexium, ook in de maximale dosis voor haar gewicht...

fijn dat het nu wel beter gaat met de lactulose erbij. Hij zal dr wel veel last van hebben gehad dan. Arm mannetje... Ik ga duimen dat het nu goed blijft gaan.... hoe oud is Tienus inmiddels?
pi_108542691
quote:
0s.gif Op woensdag 29 februari 2012 13:37 schreef mefke79 het volgende:
zoveel gaven wij ook. volgens mij is dat gewoon de max dosis voor een kilo of 7?
:)
pi_108543920
tienus is bijna 9 maanden al weer en zal zo'n 9 kilo wegen. We hadden om nexium gevraagd, maar die wilde de huisarts niet geven ivm alcohol (?!) en dit spul is ook maagzuurremmend en dan specifiek zonder alcohol.
pi_108549707
huh? alcohol?? bijzonder?
pi_108550061
Seth is nog steeds een behoorlijke spuger ondanks de nutrillon ar.fruit en groente spuugt hij ook van. Hij lijkt er geen last van te hebben, slaapt goed, groeit goed en is vrolijk, poept en plast ook goed. Ik laat hem wel zo lang mogelijk rechtop na het eten en drinken. Zodra hij plat ligt spuugt hij meer. Van het cb willen ze hem steeds aan de medicijnen hebben, maar ik wil het eigenlijk niet. Mika heeft 13 maanden gespuugd met motilium en zantac. Wat vinden jullie?
pi_108554283
vt, als ie er geen last van heeft, dan liet ik het zo. Bij ons werd het onhoudbaar door het huilen en slchte slapen. Spugen deed ie niet eens zo veel, doorslikken des te meer helaas.
pi_108556660
VT wat mefke zegd, als hij er geen last van heeft zou ik niet aan medicijnen beginnen. Jaël heeft ook veel gespuugd maar had er geen last van (alleen wij hadden er last van tig keer per dag schone kleren aan en constant zuur ruiken). Zij heeft ook nooit medicijnen gehad en van de een op de andere dag was het over.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108558022
Zo denk ik op zich ook maar omdat de arts het steeds zegt denk ik er soms over na. mamapurk, spuugde jaël ook van groente en fruit? En hoe deed je dat met het aanbieden van diksap en zuks? Vorige week een keer geprobeerd (paar slokkies) toen hij ziek was maar dat was een slecht plan. Zo stom, mika deed het dus 13 maanden lang maar in welke mate enzo ben ik totaal vergeten.
pi_108558253
Fruit spuugde ze wel van dus toen hebben we gewoon een maand langer gewacht en toen spuugde ze er niet van. Groente heeft ze nooit van gespuugd.
Drinken spuugde ze ook van, behalve als we het lauw gaven.. Dus lauw water en lauwe diksap lauwe melk (toen ze 1 jaar was). En daar ergens was het van de een op de andere dag over met het spugen :D
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_108561598
VT, Tienus spuugt van alles, dus ook groente en fruit. We komen ook maar niet verder dan de zes maand potjes, het moet zo glad mogelijk zijn. Wij dachten ook steeds dat het wel zo over zou zijn, maar dat viel dus tegen. Nou helpt het ook niet dat hij het RSvirus gehad heeft en dus veel hoestte. Hoest -> maagzuur omhoog -> slokdarm pijn dus hoesten en dan zo in een cirkeltje...Maar het meest lastige was dat hij bij tijd en wijle gewoon weigerde te eten. Dan ging er eerst een beetje fles niet in en dat werd dan in de loop van een paar dagen wurmen om er 3 flessen op een dag in te krijgen.
pi_114892602
Morgenochtend kunnen we met de mini terecht bij de kinderarts, want we denken dat ze verborgen reflux heeft..

Vanaf haar geboorte huilt ze al veel, wat we voornamelijk op krampjes afschoven, maar qua symptomen lijkt ze echt verborgen reflux te hebben, dus dat gaan we maar eens laten onderzoeken..

Ze laat zich vanaf moment 1 al niet platleggen, op de arm, of in een voedingskussen met een hoes eromheen wil ze best liggen, maar plat = krijsen. Ze gorgelt enorm (vooral in haar slaap), wil constant drinken... (echt dat ik nog geen overproductie heb is een wonder ;)) bellenblazen, vaak voeding terug in haar mond wat ze herkauwt... ze heeft meerdere keren per dag de hik... heel veel lucht in haar buik (enorme scheten die ze laat!) veel huilen!!! Na een uur/ 1,5 uur slapen krijsend wakker worden...

Pffff arm meisje... hopelijk kunnen ze snel wat voor haar doen!
pi_114894301
Gerbera, die symptomen had Lisa ook en dat werd van kwaad tot erger en uiteindelijk hielp niks. hopelijk helpen ze je snel en loop je niet te lang door. Lisa heeft dus ook een verborgen reflux en koemelkallergie:) geeft nog steeds terug maar is wel rustig nu en heeft er 9 van de 10 keer geen last mer van:)

Heb je nutriton al geprobeerd? dat kan ok met afgekolfde melk staat op het doosje. zonder de nutriton is het hier meteen weer spugen zover ze kan. den ook de hele tijd tussen de flessen door melk in haar mond
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
pi_114894644
Nee ik heb nog niets geprobeerd, en nutriton lijkt me niet handig (ik geef borstvoeding) dus daar ga ik zelf niet mee prutsen :)

Ik heb ook begrepen dat nutriton in veel gevallen de symptomen niet wegneemt dus dat lijkt me niet handig :)
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:03:11 #268
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_114894692
Ook Saartje had verborgen reflux Gerberaatje. Nutriton en Nexium zorgden voor zoveel verlichting. Man, toen ik het lijstje met symptomen van verborgen reflux zag kon ik ze bijna allemaal aanvinken (en nog wist de vervangende huisarts te zeggen 'dat hebben alle babietjes wel eens', ik plofte zowat uit mijn vel! Ze heeft later haar excuses daarvoor aangeboden :P.)

Hopelijk kunnen ze snel wat voor je mini doen! :*
pi_114894902
Ik heb toen voor ons het eea duidelijk leek, meteen de kinderarts gebeld ;) ik ben niet zo van mijn huisarts (die googled vaak dingen als je er komt :')) die bel ik nog wel dat ik de verwijzing nodig heb :P

Al moesten we nog voor nacontrole naar de kinderarts nav de bevalling, dus bij deze!

Oh ik hoop zo dat mijn meisje er snel vanaf is, mijn hart breekt :'(
  dinsdag 31 juli 2012 @ 14:32:53 #270
57497 happyme28
I'm so happy
pi_114895967
Bereid je voor dat de KA ook Nutriton zal voorstellen. Wij zijn ook bij de KA geweest en werden eerst weggestuurd met Nutriton. Pas bij een volgende afspraak werden daar medicijnen aan toegevoegd.

Gerberaatje, zet je bedje al schuin? Dat hielp hier erg goed. Daan sliep ook goed op zijn buikje, dus met slaapjes overdag als ik wakker was legde ik 'm lekker op zijn buikje.
pi_114896334
Ik loop bij hetzelfde ziekenhuis als Gerberaatje en daar staat in het protocol idd als eerste nutriton. Maar toen de ka hoorde dat ik volledig bv gaf vond hij het beter om medicijnen te gebruiken. Ik hoop dat het voor Gerberaatje ook zo zal zijn. Ze gaat naar een andere kinderarts als ik had dus het is altijd afwachten.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114897970
We zullen het zien! Bedje iets hoger leggen kan ik nog doen! Rechtop hou ik haar verder al bijna de hele dag, net bij de osteopaat zag je dat ze een oprisping had en daarna een mond vol slijm met bellen... Het lijkt me wel heel duidelijk... Arme mop..
pi_114898920
Dat protocol is landelijk ;) eerst gewone adviezen geven zoals kleinere voedingen (als flesvoeding) en rechtop houden, bedje schuin doen etc. Volgende stap is voeding indikken met nutriton en daarna komt pas medicatie.

Nutriton hebben wij op aanraden van het cb gebruikt, enkel en alleen zodat als we bij de huisarts kwamen we konden zegggen dat we dat al geprobeerd hadden :D handig zo'n cb dat vooruit denkt :+
de kinderarts schreef direct zonder verder moeilijk te doen zantac voor.
:)
pi_114899416
Wij hadden zijn hangwiegje zo schuin gehangen dat we hem na een slaapje wel eens met zijn kontje tegen de onderkant vonden en zijn beentjes naar boven :P. Toen maar iets minder schuin gezet hahaha.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_114938090
De arts vond het wel duidelijk dus receptje Nexium mee. Ze raden wel aan om een paar voedingen per dag Nutriton te geven maar dat was aan ons... Ik twijfel daar nog over, maar even laten bezinken..

Nu hopen dat het vlot werkt, mijn arme mop! Ze is helemaal schor van het huilen inmiddels :'(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')