abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_106126448
Heej misschien van hier nog een tip. Wij gevn de motilium in een spuitje. We geven haar eerst de fles en dan doen we het spuitje langs de mondhoek en spuiten het in drie deeltjes erin. Bij mijn moeder slobbert ze et oveigens uit het spuitje, als ik dt probeer spuugt ze het uit.
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106166344
Wij zijn vandaag weer op controle geweest bij de kinderarts en die was reuze tevreden. en wij ook... de komende 4 weken weer zo door; en dan op controle.
Liene was ook in 1 week 130 gram aangekomen, dus dat gaat prima.
Ze vraagt nu minder vaak om een voeding en wil tussendoor ook wel de fopspeen, deze wilde ze eerst helemaal niet hebben en wilde ze alleen maar heel erg veel en vaak aan de borst. En toch groeit ze dus goed.... blij!
en van8 heeft ze ons weer verbaast; 22 uur naar bed, 5 en 9 uur drinken! :Y
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_106166454
Wat fijn BJ *O* gelukkig geen opname dus!!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_106209412
*O* BJ

Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ze bleef minimaal drinken en alleen maar overstrekken en krijsen.
Lang en goed gepraat met de arts. Ze was bijna niks aangekomen en haar curve was dus afgebogen. Niks ernstigs nu maar niet goed als het zou doorzetten. Oftewel er is iets echt mis.
Er is geen tijd om 1 voor 1 alles uit te sluiten dus dan maar tegelijkertijd behandelen.
Ze krijgt nu pepti voor KMA en ook de refluxmedicijnen. Dit gaan we een maand doen. Als het beter gaat dan voorheen dan worden de reflux medicijnen als eerste weggehaald. Dan heeft ze hoogstwaarschijnlijk KMA.
Als het slecht blijft gaan dan stoppen we met de pepti en gaan we verder met de refluxmedicijnen, maat dan andere.
Mocht het wel beter gaan maar niet super dan krijgt ze ipv pepti neocate.

Mocht het dinsdag nog steeds slecht gaan met drinken dan wordt ze opgenomen voor een paar dagen.

We hebben gelijk pepti gehaald en ze heeft net vrijwillig weer een fles op *O*
We gaan het gewoon zien de komende maand.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_106210077
oh wicks wat onzettend fijn dat ze die fles gewoon dronk!! ik hoop ook voor jullie op heel snel rust in de tent <3
:)
pi_106210773
Ik hoop het ook. Ik heb ook even gehuild bij de arts, ik kon me niet meer inhouden :@
Hoe graag ik niet hoop dat Wiesje KMA heeft ook zou ik heel graag willen dat dit aanslaat en dat ze weer lekker kan genieten van haar leventje, ze wil zo graag ons lachebekkie.
pi_106210893
Wat goed dat er nu zo kordaat actie wordt ondernomen Wickie! :* Ik hoop zo dat het vlug aanslaat en jullie eindelijk echt kunnen gaan genieten met z'n viertjes.
En wat super fijn dat ze de eerste pepti fles opgedronken heeft!!! Dat schijnt voor volwassenen best vies spul te zijn toch?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_106212609
Och lieve wickie, wat een zorgen toch weer. Ik hoop heel hard met jullie mee dat Wies zich gauw beter voelt.

Wat willen ze bij zo'n opname doen?
pi_106213968
Wat ik begreep is het ter observatie en kijken of de neerwaartse spiraal doorgebroken kan worden. In haar geval zou het dan ook betekenen om haar weer aan het drinken te krijgen.
pi_106217176
Wickie, fijn dat er een plan van aanpak is. En super dat ze meteen een fles leegdronk. Hopelijk blijft het zo goed gaan dit weekend (en voor altijd natuurlijk). Het lijkt me een goede keuze om nu inderdaad niet te lang het een of het ander uit te proberen, maar haar eerst weer aan het drinken te krijgen. Lijkt me een fijne kinderarts.
  vrijdag 30 december 2011 @ 21:54:49 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_106221765
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2011 18:49 schreef wickie het volgende:
Wat ik begreep is het ter observatie en kijken of de neerwaartse spiraal doorgebroken kan worden. In haar geval zou het dan ook betekenen om haar weer aan het drinken te krijgen.
dat is hetzelfde als ze hier wilden doen idd.

Ik hoop zo voor jullie dat het nu beter mag gaan met Wies! ga voor jullie in de duimmodus... :*
pi_106243329
BJ wat fijn!
Wickie ik hoop dat de goede trend zich doorzet :*
pi_106249801
BJ en Wickie ik hoop dat dit voor jullie beide meisjes het omslagpunt is :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_107169326
Schopje.
Tienus heeft op aanraden van de huisarts nu een week lang alleen maar melk gehad. Hij leek weer last te hebben van zijn maag/slokdarm door het vele hoesten en het daardoor telkens omhoog komen van de voeding. Normaal redden we het prima met alleen jbpm.
Na een weekje melk lijkt dit weer gekalmeerd, meneer hoest ook minder, maar het belangrijkste: meneer heeft HONGER en dus hebben we weer niet genoeg aan de liter. Terug naar bijvoeding dus. Maar, wat kan ik nu het beste geven als in, wat geeft de minste kans op reflux? Pap wil ie niet, dus het zal groente/fruit moeten zijn. Is banaan een goed plan? Mij lijkt dat niet zuur, maar geen idee of dat ook werkelijk zo is. Wat geven/gaven jullie?
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  dinsdag 24 januari 2012 @ 10:33:42 #240
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_107171123
Mefke, wij gaven idd banaan, maar ook komkommer, bloemkool, sperzieboontjes, ed. Vooral zachte smaken.

Eline hoeft niet meer naar de kinderarts! Gister belafspraak gehad en we hebben het zo onder controle, dat afspraken niet meer nodig zijn. Af en toe krijgt ze nog Zantac als we zien dat ze last krijgt, verder gaat het gewoon goed met mijn meisje!
pi_107171505
Wat fijn Sugarsnap! *O*

Wij geven idd ook af en toe nog zantac als ze last heeft. Ze heeft het wel echt nog nodig zo'n 3 keer per week ofzo, maar niet meer 2 maal daags.

Mef, lastig, hier hangt de reflux vooral samen met allergie, verder vermijden we eigk niet echt groente/fruit omdat ik denk dat ze daar meer reflux van krijgt. Ze krijgt in principe alles dus, voor zover 'alles' opgaat voor ons.
pi_107174182
Mefke, verder geen ervaring met baby's met reflux, maar tijdens beide zwangerschappen kreeg ik juist heel er het zuur van bananen...
Lotte!
Noah!
pi_108179054
Na een drama week waarin Tienus steeds minder wilde drinken/eten, steeds meer spugen en vooral veel huilen en niet slapen, weer naar de huisarts geweest. Dit keer met het dringende verzoek om Nexium want wij zijn zelf gewoon op. Huisarts was het echt met ons eens, het hoesten kan eigenlijk de oorzaak niet zijn, hij hoest nu amper. Dus we hebben maagzuurremmers. Geen Nexium ivm alcohol die er in zit :? maar ranitidine. Het is vloeibaar en we moeten het met een spuitje geven. Hopelijk knapt Tienus hier echt van op. Tien dagen om te kijken of het werkt en dan weer terug naar de huisarts.
Als het helpt hoop ik dat ie daarna ook weer wat meer durft te eten. We zitten nog op compleet gepureerd want als er ook maar iets van brokjes of stukjes in zitten kokhalst meneer het eerste hapje er doodleuk weer uit en probeert dan niets meer.

Iemand trouwens bekend met dat medicijn?
pi_108179135
vloeibare ranitidine is toch gewoon zantac-drank?
daar zit ook alcohol in :D wat vreemd dat je huisarts het daarom laat? het is niet alsof Tienus nu als een dronken torretje rond gaat kruipen ervan ofzo... althans, anders zou ik mijnes nu persoonlijk een korsakov aangedaan hebben :+
pi_108179545
Haha Mignonne. Geen idee waarom ze dan dit verkiest boven de Nexium. Het zal em ook eigenlijk niet boeien, als ie maar geen pijn meer heeft en weer gaat slapen. Gisteren wel een half uur overdag en dan al met al een uurtje of 7 (met tussenpozen) in de nacht. Lijkt me niet de bedoeling als je pas 9 maanden bent.
En ach, als ie echt dronken wordt, geen probleem, hij draagt toch al een helm :P
pi_108179837
_O-
stootbestendig die Tienus :D

nouja wij merkten binnen 2 dagen echt een enorm verschil met die zantac. Ik vond het smerig spul maar die kleine van mij slobbert het zo weg. Als een vogeltje gaat t mondje open :') tsja...
pi_108180918
Mefke; ik heb even op de nexium geken, maar daar zit geen alcohol in, dus vreemd dat de ha dit heeft gezegd. Maar wat jij ook zegt, zolang het werkt is het goed, of het nu nrexium is of iets anders.
  maandag 20 februari 2012 @ 13:24:14 #248
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_108183676
och mef; ik hoop dat je kleintje snel van zijn pijn af is... het is zo naar als je ze pijn ziet lijden he? Sterkte ermee en ik ga duimen voor het effect van de zantacdrank.. :*
pi_108185421
Tienus gaat dus ook echt over zijn nek van stukjes in zijn eten. Letterlijk dus. Komt dat jullie ook bekend voor?
Melk komt trouwens regelmatig ook via de neus eruit. Kan ie zelf ook al niet mee zitten, terwijl me dat echt een rotgevoel lijkt.
pi_108217177
Goed, de grootste uitdaging is het spul binnen zien te krijgen. Hij gaat er, letterlijk, van over zijn nek. Maar, het schijnt ook in de fles te mogen, dus dat gaan we dan nu maar doen.
Ik had nog even gekeken, op ons potje staat met grote letters: zonder alcohol. Het wordt door een apotheker zelf gemaakt, speciaal voor kinderen. Dat zal de huisarts dus wel bedoeld hebben.
een voorzichtige *O* want gisteravond lag ie voor het eerst in tijden gewoon te kletsen in bed en vannacht was ie pas om 4 uur ontroostbaar en heeft ie een fles gehad. Dat is twee uur winst tov eerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')