abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72112399
Ik wil me laten omscholen. Ik heb er veel zin in en sta er ook volledig achter, maar besef me wel dat straks in september het schooljaar alweer gaat beginnen. Met andere woorden, ik ben veel te laat met inschrijven en (omdat het een BBL-opleiding betreft) ik heb ook nog geen werkplek.

Bovendien ben ik op dit moment in loondienst, maar na iets meer dan zes jaar ben ik uitgekeken op deze functie, dit bedrijf en dit wereldje. Daarnaast kan ik hier niet doorgroeien binnen het bedrijf en zijn mijn kansen op de arbeidsmarkt zeer beperkt. Probleem is nog wel dat ik zit met een opzegtermijn van een maand. Nu is mijn vraag of het mogelijk is om bijvoorbeeld in november in te stromen in een BBL-opleiding of dat ik moet wachten tot het nieuwe schooljaar?
pi_72112854
Neem contact op met school is de enige en juiste antwoord.
  maandag 24 augustus 2009 @ 15:35:21 #3
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_72112962
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:31 schreef Eris het volgende:
Frysk bloed tsjoch op!
pi_72113503
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:31 schreef Eris het volgende:
Iets met vakanties...
pi_72120346
Elk normale school heeft een type miep die er wel is en daarnaast beginnne ze volgende week al dus er zal vast wel iemand aan wezig zijn
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:05:25 #6
155016 Pien85
Manipulatief kutwijf
pi_72122464
Meeste BBL opleidingen in de zorg kun je in september en in maart starten. Dus als je nog een half jaartje kunt wachten...
En ze leefde nog lang en... Nou gewoon met ups en downs.
  Moderator maandag 24 augustus 2009 @ 22:21:26 #7
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72125158
Hmmm... daar kan ik echt niks zinnings over zeggen Wel weet ik dat er veel verschuiving zit in stages per MBO instelling.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:04:52 #8
251095 Purdey
Better off alone..
pi_72132941
Een werkplek voor BBL is überhaupt haast een mission impossible..
En de gesprekken beginnen al vaak in mei/juni dus je bent ook voor een werkplek veel te laat.Mijn ervaring is dat bedrijven liever geen BBL-ers in dienst nemen,tenzij ze al wat gevorderd zijn met de opleiding.Ikzelf wilde heel graag een BBL opleiding starten i.c.m een kinderdagverblijf,maar de uiteindelijke kandidaten waren allemaal scholieren die al twee jaar (Van de drie) met de opleiding bezig waren..

Wat wel een optie is,is een werk/leer plek bijv. in een ziekenhuis die zelf werken/leren aanbieden.Dan kun je je daar gewoon op inschrijven,en krijg je een contract in het ziekenhuis en volg je je school via een ROC waar hun mee samenwerken

Misschien kun je je er wat meer in gaan verdiepen,en dan je dan opgeven voor februari/maart

Veel succes!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_72201409
Allereerst bedankt voor de reacties. Kleine update van mijn kant even... Ik heb vandaag contact gehad met de school waar ik mijn pijlen op heb gericht. Ze hebben me verteld dat er in januari (bij genoeg aanmeldingen) nog een opleiding Verzorgende 3 start en dat zelfs voor de reguliere opleiding die begin september start nog geen 'leerlingenstop' is. Ik weet dat ik in dat geval erg laat ben met het zoeken van een werkplek, maar ik zal die uitdaging in elk geval niet uit de weg gaan. Wat ik me wel net realiseer is het volgende. Mocht je nu in aanmerking willen komen voor die opleiding die in januari begint. Hoe lang hoor je dan van te voren of het ook daadwerkelijk gaat plaatsvinden? Ik zit wel met een opzegtermijn hier bij mijn baas...

Verder twijfel ik enorm tussen de opleiding Verzorgende (niveau 3) of Medewerker Volwassenenwerk (niveau 4). Op de een of andere manier heb ik het idee dat de baangarantie bij Verzorgende stukken beter is, maar dat Medewerker Volwassenenwerk me wat meer uitdaging kan bieden. De mevrouw aan de telefoon kon me overigens niet vertellen of die opleiding (bij voldoende aanmeldingen) ook in januari start. Ze dacht van wel, maar daar kan ik niet veel mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')