abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72107666
Nou ben ik student, dus ga ik soms met de bus aangezien ik te arm ben voor een auto. Tevens is het OV voor mij toch gratis, dus dat is helemaal mooi nietwaar? Maar nu komt het! Afgelopen vrijdag ging ik dus weer eens met de bus. Ik stap in, laat mijn OV-kaart zien, maar dat vond de chauffeur niet goed
Hij stond erop dat ik incheckte met mijn studenten OV-chipkaart (jaja, ik heb hem al een half jaar )
Ik citeer: "Als je gecontroleerd wordt en je hebt alleen de papieren kaart bij je, dan reis je zwart! Aan alleen de kaart heb ik niks!"

Nou goed, ik dus maar met een -gezicht ingecheckt en snel gaan zitten. Maar even later werd het nog mooier. Er kwam een of ander meisje de bus in, ook met een OV. Alleen wat wil het toeval? Zij had de OV-chipkaart (nog) niet! Kortom, ze mocht niet mee

Klacht: buschauffeur die vindt dat je zwartreist als je je chipkaart niet gebruikt.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:27:43 #2
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_72107702
Die OV-chipkaart is toch alleen nog maar het enige geldige vervoersbewijs in de Rotterdamse metro?
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_72107756
* 3keernix Kijkt op zijn strippenkaart
Op woensdag 22 december 2010 01:17 schreef MYV het volgende:
TS, mag ik jou moffenhoertje zijn?
pi_72107765
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:27 schreef NJ het volgende:
Die OV-chipkaart is toch alleen nog maar het enige geldige vervoersbewijs in de Rotterdamse metro?
In de metro ja, maar ik ging met de bus.
  maandag 24 augustus 2009 @ 11:30:00 #5
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_72107766
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:27 schreef NJ het volgende:
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_72107884
Droog, echter mag die chauffeur dat niet eens doen, alleen de Rotterdamse metro heeft er ontheffing voor, en vanaf de 27e ook in de Amsterdamse metro.
pi_72107967
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:34 schreef OmeBikkelaar het volgende:
Droog, echter mag die chauffeur dat niet eens doen, alleen de Rotterdamse metro heeft er ontheffing voor, en vanaf de 27e ook in de Amsterdamse metro.
Dat klopt, alleen toen het hem duidelijk werd gemaakt, wilde hij niet luisteren

hij beweerde trouwens ook dat een OV geldig is van augustus tot en met augustus, terwijl op de kaart zelf heel duidelijk staat JAN 2009 - DEC 2009
pi_72107997
Lompheid ten top, dat papieren ding is gewoon geldig.
pi_72108060
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:37 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Dat klopt, alleen toen het hem duidelijk werd gemaakt, wilde hij niet luisteren

hij beweerde trouwens ook dat een OV geldig is van augustus tot en met augustus, terwijl op de kaart zelf heel duidelijk staat JAN 2009 - DEC 2009
Daar bedoelde hij waarschijnlijk mee dat de OV niet geldig is als vervoersbewijs tussen 16 juli en 16 augustus, en dan alleen gebruikt kan worden als kortingskaart.

Daarbij werken nog niet alle OV-chip abonnementen in de bussen en schrijven ze saldo af ipv het abonnement te lezen.
pi_72108088
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:42 schreef OmeBikkelaar het volgende:

[..]

Daar bedoelde hij waarschijnlijk mee dat de OV niet geldig is als vervoersbewijs tussen 16 juli en 16 augustus, en dan alleen gebruikt kan worden als kortingskaart.

Daarbij werken nog niet alle OV-chip abonnementen in de bussen en schrijven ze saldo af ipv het abonnement te lezen.
Dat zou kunnen, maar afgelopen vrijdag was het de 21e, dus gewoon geldig
pi_72140425
Interessant onderwerp, er wordt blijkbaar al meer tegen geprotesteerd:
http://www.nu.nl/economie(...)s-met-chipkaart.html

Ik had het er vorige week nog met iemand over dat iemand met een abonnement geen enkele motivatie heeft om in te checken in bv de tram. Natuurlijk belachelijk als je beboet wordt terwijl je een geldig vervoersbewijs hebt.
pi_72141247
Randstad
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:56:15 #13
251588 JuiceJuice
What the fuck is this shit?
pi_72141348
Bus
pi_72143576
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 14:26 schreef AltTab het volgende:
Interessant onderwerp, er wordt blijkbaar al meer tegen geprotesteerd:
http://www.nu.nl/economie(...)s-met-chipkaart.html

Ik had het er vorige week nog met iemand over dat iemand met een abonnement geen enkele motivatie heeft om in te checken in bv de tram. Natuurlijk belachelijk als je beboet wordt terwijl je een geldig vervoersbewijs hebt.
Het sloeg inderdaad nergens op, want normaal laat ik altijd alleen m'n OV zien, sterker nog op de terugreis die dag ook en altijd was en is alles prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')