Die awareness moet je kweken door te zeggen dat je er naar gaat kijken op het moment dat je er tijd voor hebt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:33 schreef Xcalibur het volgende:
Waarom zit je nu op je werk als je dit weekend 40 uur (? zaterdag 20 uur, 4 uur slaap, zondag 20 uur en weer 4 uur slaap?) hebt gewerkt?
En als ITer moet je weten dat de awareness bij het management non-existent is
Gelukkig is dat ook zoquote:Op maandag 24 augustus 2009 08:47 schreef Duikelaar het volgende:
Typische ITer die denkt dat de wereld om hem draait.... En de direkteur had je niet eens gebeld om je te bedanken? Nou zeg... wat een schande.
Voor problemen? Hart voor de zaak hè. (kleinigheden)quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:33 schreef Xcalibur het volgende:
Waarom zit je nu op je werk als je dit weekend 40 uur (? zaterdag 20 uur, 4 uur slaap, zondag 20 uur en weer 4 uur slaap?) hebt gewerkt?
Obviously wel gedaan natuurlijk. Fok is op dit moment wel even wat belangijker dan haar PDA.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:34 schreef Netsplitter het volgende:
Die awareness moet je kweken door te zeggen dat je er naar gaat kijken op het moment dat je er tijd voor hebt.
Dat er belangrijkere zaken zijn dan een password op een pda tenzij hij/zij wil dat het systeen om pleurt en dat niemand meer kan werken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
Dit is op verzoek vd directie hoor. En ik zou als directeur wél blij zijn als mijn medewerkers zo hard werken in het weekend om het primaire proces weer op gang te krijgen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:47 schreef Duikelaar het volgende:
Typische ITer die denkt dat de wereld om hem draait.... En de direkteur had je niet eens gebeld om je te bedanken? Nou zeg... wat een schande.
Als je in het weekend aan het werk bent geweest, voor het bedrijf, dan kan er op zijn minst enige interesse vanuit de top getoond worden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:47 schreef Duikelaar het volgende:
quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:32 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Als je in het weekend aan het werk bent geweest, voor het bedrijf, dan kan er op zijn minst enige interesse vanuit de top getoond worden.
Is toch zo gedaan niet?quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:30 schreef Schokbreker het volgende:
Een PDA is ook erg belangrijk!
Zeer herkenbaar, en terecht!
Nou geloof me maar, zonder een IT'er kunnen ze niks.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:47 schreef Duikelaar het volgende:
De directie vroeg om functionaliteit die met het oude domain niet mogelijk was. (bepaalde interactie tussen groepen, mail, webmail).quote:Op maandag 24 augustus 2009 09:40 schreef Waaghals het volgende:
wat voor bedrijf is dat als de directeur gaat verzoeken om servermigraties, daar moet hij zich helemaal niet mee bezighouden.
Is het een lekker wijf?quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:28 schreef Kreator het volgende:
De andere directeur meldde zich vanmorgen om 07:50 met de 'dit moet je *NU* oplossen' zeer zware storing dat haar PDA om een wachtwoord vraagt.
FML.
waarneer?quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:30 schreef Duikelaar het volgende:
En migraties vinden nu eenmaal plaats in het weekend waarneer het bedrijf plat ligt. Dat weet je als systeembeheerder, net als dat je problemen kan verwachten op het moment dat de migratie live gaat.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:39 schreef blaatertje het volgende:
TS noemt de hele ochtend op Fok! hangen werken...
....en bovendien werk ik genoeg.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:50 schreef Kreator het volgende:
Fok is op dit moment wel even wat belangijker dan haar PDA.
Ik heb meer respect voor lageropgeleiden die werken voor hun geld dan ICT'ers die soms een projectje doen en de rest van de tijd zitten te internetten.quote:
Hoe lang ben jij niet meer buiten geweest?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:35 schreef DoimeN het volgende:
Klote ict'ers, atlijd rock luisteren en als ik dan met ze praat ruik ik net die whopper die ze net in hun ongeschoren porum hebben gedouwd. En altijd zeiken dat zij het primaire proces beheersenterwijl het hooguit lastig is maar altijd uitlegbaar is naar de klant dat de factuur even wat langer duurt. Zij hebben namelijk ook zo'n ongeschoren gotic in een serverkamertje
Ik stap net uit de auto, dus half uurtje ofzo?quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:38 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Hoe lang ben jij niet meer buiten geweest?
Ik werk juist een stuk efficiënter als ik tussen mijn werkzaamheden door afleiding heb. Alleen mensen die in een fabriek aan de lopende band werken kunnen 8 uur aan een stuk werken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:52 schreef Skylark. het volgende:
Ik snap dat serieus niet. Hoe kun je het tegenover jezelf verantwoorden om tijdens werktijd op FoK! te gaan? Je krijgt toch gewoon betaald? Ook in het weekend, waarschijnlijk kreeg je nog extra betaald ook.
Wtf.
Ik snap best dat je een keer koffie gaat halen of een praatje maakt, maar ik zie hier op FoK! zoveel ICT'ers de dag door posten. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe sommigen het in hun hoofd halen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:49 schreef Ron.Burgundy het volgende:
[..]
Ik werk juist een stuk efficiënter als ik tussen mijn werkzaamheden door afleiding heb. Alleen mensen die in een fabriek aan de lopende band werken kunnen 8 uur aan een stuk werken.
Je kunt ook tijdens het werk een venster met FOK open hebben staan en af en toe als je net een storing hebt opelost even die F5 knop indrukken en een post maken.quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:51 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ik snap best dat je een keer koffie gaat halen of een praatje maakt, maar ik zie hier op FoK! zoveel ICT'ers de dag door posten. Ik begrijp werkelijk waar niet hoe sommigen het in hun hoofd halen.
Maar misschien ben ik te 'ouderwets'.
Dat zijn er wel meerdere hier.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:39 schreef blaatertje het volgende:
TS noemt de hele ochtend op Fok! hangen werken...
Hear hear.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:13 schreef jordeeeh het volgende:
Je kunt ook tijdens het werk een venster met FOK open hebben staan en af en toe als je net een storing hebt opelost even die F5 knop indrukken en een post maken.
Af en toe afleiding tussendoor werkt zoveel fijner dan aan 1 stuk door werken. En natuurlijk gaan ze niet tijdens een grote klus (servermigratie) even tussendoor lekker FOKen.
En mensen die lopen te janken over dat ie geen bedankje verdient ->
Ook al wordt hij betaald, en ook al weet hij t van tevoren, hij moet alsnog z'n weekend opofferen èn maandag erop gewoon aan het werk gaan. K wil jullie wel eens horen als je het hele weekend door moet werken
quote:Op maandag 24 augustus 2009 13:35 schreef DoimeN het volgende:
Klote ict'ers, atlijd rock luisteren en als ik dan met ze praat ruik ik net die whopper die ze net in hun ongeschoren porum hebben gedouwd. En altijd zeiken dat zij het primaire proces beheersenterwijl het hooguit lastig is maar altijd uitlegbaar is naar de klant dat de factuur even wat langer duurt. Zij hebben namelijk ook zo'n ongeschoren gotic in een serverkamertje
Vaak zat gedaan, het feit dat je zelf in het weekend extra wilt werken hoeft nog niet te betekenen dat je normale werkuren eronder komen te lijden.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 09:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Hear hear.
En idd, ben ondertussen 11 dagen nonstop aan het werk. Wil de gemiddelde fokker wel eens horen dan.... en dan wel zeiken dat ik tussen een paar storingen door even een post op fok plaats.![]()
.
Waar lees jij dat TS in het weekend wilt werken? Soms, vooral in de ICT, heb je vrij weinig keuze.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:24 schreef qwertymafkees het volgende:
[..]
Vaak zat gedaan, het feit dat je zelf in het weekend extra wilt werken hoeft nog niet te betekenen dat je normale werkuren eronder komen te lijden.
Hij gaat toch zelf in de ICT werken?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:34 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Waar lees jij dat TS in het weekend wilt werken? Soms, vooral in de ICT, heb je vrij weinig keuze.
Ohja, want elk werk dat je doet heeft alleen, maar dan ook echt alleen maar voordelen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:37 schreef qwertymafkees het volgende:
[..]
Hij gaat toch zelf in de ICT werken?
In de ICT (en dan vooral uitvoerende taken) is het normaal dat je server verhuizingen e.d. buiten werktijden doet. Zie het als een monteur die voor zijn werk door het hele land rijdt, die is wéét gewoon dat hij (door file's) laat thuis kan zijn. Een ICTer als TS kan dus ook af en toe het weekend moeten werkenquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:40 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Ohja, want elk werk dat je doet heeft alleen, maar dan ook echt alleen maar voordelen.
Ja, dus? Dat hij een keer in het weekend moet werken is toch ook niet zijn klacht.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:50 schreef qwertymafkees het volgende:
[..]
In de ICT (en dan vooral uitvoerende taken) is het normaal dat je server verhuizingen e.d. buiten werktijden doet. Zie het als een monteur die voor zijn werk door het hele land rijdt, die is wéét gewoon dat hij (door file's) laat thuis kan zijn. Een ICTer als TS kan dus ook af en toe het weekend moeten werken
Lees zijn verhaal nog eens goed.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:52 schreef jordeeeh het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat hij een keer in het weekend moet werken is toch ook niet zijn klacht.
Doe het zelf eens zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef qwertymafkees het volgende:
[..]
Lees zijn verhaal nog eens goed.
Ik zei toch ook niet dat ik het erg vond om veel te werken, of in het weekend. Ik zei dat ik het stom vond dat de directeur niet eens ff belt om te vragen hoe het gaat/is gegaan. Dat heet betrokkenheid bij je medewerkers. Bovendien zou, als dit mislukt was, de gehele productie van dit bedrijf (250 medewerkers) in gevaar komen, waar ook nog eens mensenlevens vanaf hangen. Dus dan vind ik het persoonlijk niet meer dan normaal dat een directeur interesse toont in de voortgang, danwel snapt dat een PDA niet zo belangrijk is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 14:55 schreef qwertymafkees het volgende:
Lees zijn verhaal nog eens goed.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |