abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72104049
Ik zit nu al een tijdje in een leuke kamer in Utrecht. Nu hebben ik en mijn huisgenootjes een afschrift gekregen van een brief van de gemeente aan de eigenaar waarin staat dat er geen omzetvergunning is (om van een koopwoning een huurwoning te maken), geen bouwvergunning (voor het muurtje dat dit mogelijk maakt) en geen vergunning van de brandweer (dus het pand is niet goedgekeurd als verhuurpand).

Allemaal heel vervelend dus. Nu vraag ik mij af of ik nu het huurcontract ongeldig kan laten verklaren. Ik heb namelijk al een andere kamer op het oog maar wil niet vastzitten aan 2 maanden opzegtermijn. Kan iemand mij hier meer over vertellen? En moet ik ergens rekening mee houden?

Alvast bedankt voor de serieuze reacties!
Zoon van goldfinger1963 O+
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
  maandag 24 augustus 2009 @ 07:59:35 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72104065
Als het huis nooit verhuurd had mogen worden, lijkt me ook niet dat je aan een huurcontract voor een niet bestaand huurobject gebonden bent. Maar bel het Juridisch Loket voor meer informatie.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72104088
plukken

verhuiskosten+oprotpremie eisen
pi_72104142
Juridisch loket ga ik sowieso nog doen, heb ook nog een rechtsbijstandverzekering. Maar wat als de makelaar mij alternatieve woonruimte biedt? Ik wil niet meer bij hem huren..
Tegen vaccinaties en inentingen? http://www.flabber.nl/art(...)-gelijk-hebben-49742
pi_72104198
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Juridisch loket ga ik sowieso nog doen, heb ook nog een rechtsbijstandverzekering. Maar wat als de makelaar mij alternatieve woonruimte biedt? Ik wil niet meer bij hem huren..
Zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hem en zijn werkwijzen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_72104252
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Je huurt toch dat ene huis en niet "iets bij die makelaar"?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_72104488
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hem en zijn werkwijzen.
Dat ben ik sowieso van plan
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:21 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je huurt toch dat ene huis en niet "iets bij die makelaar"?
Klopt, maar ik kan mij voorstellen dat ik wanneer de makelaar mij een goed alternatief geeft minder rechten of zo heb..

Als ik antwoord heb van het Juridisch Loket zal ik het hier ook neerzetten voor de mensen die geïnteresseerd zijn
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:15:15 #8
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_72104895
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:02 schreef Empedocles het volgende:
plukken

verhuiskosten+oprotpremie eisen
Dit dus.

Heb precies in hetzelfde schuitje gezeten; de gemeente gaat jullie eruit zetten. Dit moet je verhalen op je huisbaas en dit zal je winnen mocht hij het op een civile zaak aan laten komen.

Was toch mooi 10k de man bij ons ^^
Dum de dum
  maandag 24 augustus 2009 @ 09:25:54 #9
152789 karr-1
pi_72105062
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 08:43 schreef KapiteinGasthof het volgende:

[..]

Dat ben ik sowieso van plan
[..]

Klopt, maar ik kan mij voorstellen dat ik wanneer de makelaar mij een goed alternatief geeft minder rechten of zo heb..

Als ik antwoord heb van het Juridisch Loket zal ik het hier ook neerzetten voor de mensen die geïnteresseerd zijn
Je kunt volgens mij nooit minder rechten hebben. Hij kan je een alternatief bieden, maar het lijkt me vrij logisch dat je daar geen vertrouwen meer in hebt. Gewoon weigeren dus en in ieder geval naar het JL.
pi_72125664
Heel erg bedankt voor jullie info, mocht er nog iemand iets hebben dan hoor ik het graag!

Voor de volgenden die in hetzelfde schuitje zitten (en eerst zoeken voor het posten ) hier het antwoord van het Juridisch Loket:
quote:
U heeft een huurovereenkomst gesloten met de verhuurder. Omdat de verhuurder zijn verplichtingen die voortvloeien uit de huurovereenkomst (nl het blijvend ter beschikking stellen van een woning) niet kan nakomen, heeft u 3 mogelijkheden:
1. recht op nakoming van de overeenkomst;
2. recht op ontbinding van de overeenkomst;
3. recht op schadevergoeding.

1 en 2 kunnen niet gelijktijdig, u zult moeten kiezen, maar naast ontbinding of nakoming kan wel een schadevergoeding (bijvoorbeeld de extra (verhuis)kosten die u moet maken voor het verblijf elders) worden geëist.

U doet er verstandig aan om uw verhuurder schriftelijk (aangetekend met bericht van ontvangst!) van uw standpunt(en) op de hoogte te brengen en hem in gebreke te stellen. U geeft hem daarbij een redelijke termijn om het gebrek te verhelpen of met een oplossing te komen. Blijft hij na de gestelde termijn in verzuim dan kunt u bij de rechter in een procedure nakoming, ontbinding en schadevergoeding vorderen.

Mocht u naar aanleiding van mijn antwoord nog (meerdere) vragen hebben, raad ik u aan om telefonisch een afspraak met ons te maken op 0900-8020.

Hopend u van dienst te zijn met deze informatie groet ik u vriendelijk.

pi_74102433
*Kick*

Nu heb ik alles op orde, brief af... moet ik hem nu aan mijn makelaar richten (die namens de verhuurder het contract met mij gesloten heeft) of aan de verhuurder zelf? Iemand enig idee?
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:55:24 #12
152789 karr-1
pi_74104334
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:44 schreef KapiteinGasthof het volgende:
*Kick*

Nu heb ik alles op orde, brief af... moet ik hem nu aan mijn makelaar richten (die namens de verhuurder het contract met mij gesloten heeft) of aan de verhuurder zelf? Iemand enig idee?
Of beide voor de volledigheid
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')