Zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hem en zijn werkwijzen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Juridisch loket ga ik sowieso nog doen, heb ook nog een rechtsbijstandverzekering. Maar wat als de makelaar mij alternatieve woonruimte biedt? Ik wil niet meer bij hem huren..
Je huurt toch dat ene huis en niet "iets bij die makelaar"?quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:08 schreef KapiteinGasthof het volgende:
Juridisch loket ga ik sowieso nog doen, heb ook nog een rechtsbijstandverzekering. Maar wat als de makelaar mij alternatieve woonruimte biedt? Ik wil niet meer bij hem huren..
Dat ben ik sowieso van planquote:Op maandag 24 augustus 2009 08:14 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Zeggen dat je geen vertrouwen meer hebt in hem en zijn werkwijzen.
Klopt, maar ik kan mij voorstellen dat ik wanneer de makelaar mij een goed alternatief geeft minder rechten of zo heb..quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:21 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je huurt toch dat ene huis en niet "iets bij die makelaar"?
Dit dus.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:02 schreef Empedocles het volgende:
plukken
verhuiskosten+oprotpremie eisen
Je kunt volgens mij nooit minder rechten hebben. Hij kan je een alternatief bieden, maar het lijkt me vrij logisch dat je daar geen vertrouwen meer in hebt. Gewoon weigeren dus en in ieder geval naar het JL.quote:Op maandag 24 augustus 2009 08:43 schreef KapiteinGasthof het volgende:
[..]
Dat ben ik sowieso van plan
[..]
Klopt, maar ik kan mij voorstellen dat ik wanneer de makelaar mij een goed alternatief geeft minder rechten of zo heb..
Als ik antwoord heb van het Juridisch Loket zal ik het hier ook neerzetten voor de mensen die geïnteresseerd zijn
quote:U heeft een huurovereenkomst gesloten met de verhuurder. Omdat de verhuurder zijn verplichtingen die voortvloeien uit de huurovereenkomst (nl het blijvend ter beschikking stellen van een woning) niet kan nakomen, heeft u 3 mogelijkheden:
1. recht op nakoming van de overeenkomst;
2. recht op ontbinding van de overeenkomst;
3. recht op schadevergoeding.
1 en 2 kunnen niet gelijktijdig, u zult moeten kiezen, maar naast ontbinding of nakoming kan wel een schadevergoeding (bijvoorbeeld de extra (verhuis)kosten die u moet maken voor het verblijf elders) worden geëist.
U doet er verstandig aan om uw verhuurder schriftelijk (aangetekend met bericht van ontvangst!) van uw standpunt(en) op de hoogte te brengen en hem in gebreke te stellen. U geeft hem daarbij een redelijke termijn om het gebrek te verhelpen of met een oplossing te komen. Blijft hij na de gestelde termijn in verzuim dan kunt u bij de rechter in een procedure nakoming, ontbinding en schadevergoeding vorderen.
Mocht u naar aanleiding van mijn antwoord nog (meerdere) vragen hebben, raad ik u aan om telefonisch een afspraak met ons te maken op 0900-8020.
Hopend u van dienst te zijn met deze informatie groet ik u vriendelijk.
Of beide voor de volledigheidquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 09:44 schreef KapiteinGasthof het volgende:
*Kick*
Nu heb ik alles op orde, brief af... moet ik hem nu aan mijn makelaar richten (die namens de verhuurder het contract met mij gesloten heeft) of aan de verhuurder zelf? Iemand enig idee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |