abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72113047
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:21 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Lol @retard

Heb hier voor een kleine 7000 euro aan spullen staan , waaronder de Bose lifestyle 48 nieuwste generatie.

Flikker op man je cheap ass Logitech meuk !
Bose
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:31 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Ja want hoe groter de boxen deste beter de kwaliteit natuurlijk

Haha wat een faalhaas ben jij zeg
Bij speakers gaat eigenlijk altijd op: groter is beter, dat klopt ja.
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 11:45 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Jij hebt vast een Acoustimass-module op je 3.0 setje zitten? Videoresolutie tot 1080 via HDMI? Digitale 5.1-decodering ? Adaptiq-systeem dat het geluid aanpast op basis van de akoestiek van de ruimte?

Ga spelen man met je domme vergelijkingen . Trouwens TS vroeg welke van die 2 systemen , niet om het onkundig advies van een of andere kutmongool die denkt dat die tof is met zn Logitech pauperspeakertjes .
Ik zal het even vertalen voor je:

Acoustimass-module -> een lage tonen kastje dat voor subwoofer moet doorgaan maar omdat ie tot een achterlijk hoge frequentie doorloopt kan je het eigenlijk geen subwoofer meer noemen. Gemaakt van goedkoop spaanplaat.

Videoresolutie tot 1080 via HDMI? -> is dat bijzonder? dat kan elke speler

Digitale 5.1-decodering -> 5.1 wauw man, dat was 3 jaar geleden al achterhaald.

Adaptiq-systeem dat het geluid aanpast op basis van de akoestiek van de ruimte? -> dat zit op elke fatsoenlijke receiver.

Bose is gewoon troep. Zeker voor het geld. Dat plaatje ook, van die trekdrop als snoertjes erbij
Als je zóveel geld aan een bose ben je gewoon achterlijk.

Ik luister nog liever naar zo'n logitech setje dan naar bose

@ TS, Zo'n logitech setje icm een goedkope dvd speler lijkt me voor dat budget een prima keuze.
Kijk anders ook eens naar setjes van denon.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_72115476
Ik kan je inderdaad ook afraden om een homecinemasetje te kopen.

Het geluid zal vast niet slecht zijn hoor, maar ik denk dat je beter af bent als je voor een los setje gaat
pi_72115897
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:59 schreef Heider00sje het volgende:
Ik kan je inderdaad ook afraden om een homecinemasetje te kopen.

Het geluid zal vast niet slecht zijn hoor, maar ik denk dat je beter af bent als je voor een los setje gaat
Een setje met losse componenten valt bij lange na niet in zijn budget.
pi_72116020
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:13 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Een setje met losse componenten valt bij lange na niet in zijn budget.
Precies, en als je een film gaat kijken is de kwaliteit helemaal niet zo belangrijk.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_72116132
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:38 schreef Metro2005 het volgende:

kwaak

Prima geluid hier . Verder is je theorie dat kleiner per definitie slechter is natuurlijk ook onzinnig (maar ik neem aan dat je dat zelf wel weet )
Bose is gewoon perfect merk . 25 jaar garantie op alles , slim design , niet te lomp en gewoon kwalitatief als het om duurzaamheid gaat een flinke slag beter.
En spaanplaat? Dat heb je zeker van die tweakers-site geplukt ? Daar ging het om een OUD model hé. Ik denk dat als je 10 jaar oude H & K boxen openschroeft je ook spontaan begint te lachen.

En weet je he? Als het allemaal zo vreselijk kut was dan kochten mensen wel H & K hé . Bose wordt veel meer verkocht , en natuurlijk : "Die mensen die Bose kopen zijn gewoon dom , ze hebben er niets van begrepen!" . Maar kwaliteit komt toch uiteindelijk boven drijven??

Je overdrijft
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  maandag 24 augustus 2009 @ 17:34:24 #56
267127 de_DDoSwachter
F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5 F5
pi_72116384
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 @ 17:23 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Prima geluid hier . Verder is je theorie dat kleiner per definitie slechter is natuurlijk ook onzinnig (maar ik neem aan dat je dat zelf wel weet )
Bose is gewoon perfect merk . 25 jaar garantie op alles , slim design , niet te lomp en gewoon kwalitatief als het om duurzaamheid gaat een flinke slag beter.
En spaanplaat? Dat heb je zeker van die tweakers-site geplukt ? Daar ging het om een OUD model hé. Ik denk dat als je 10 jaar oude H & K boxen openschroeft je ook spontaan begint te lachen.

En weet je he? Als het allemaal zo vreselijk kut was dan kochten mensen wel H & K hé . Bose wordt veel meer verkocht , en natuurlijk : "Die mensen die Bose kopen zijn gewoon dom , ze hebben er niets van begrepen!" . Maar kwaliteit komt toch uiteindelijk boven drijven??

Je overdrijft
Gast, ga je eens inlezen in de wereld van HiFi ofzo. De vorm en materialen van een speaker zijn doorslaggevend voor de geluidskwaliteit. En hier is niet één heilige graal in, maar er zijn duidelijke rekenregels voor afmetingen en materialen om bepaalde frequenties weer te geven en resonanties te voorkomen. Bose heeft lak aan al die regels, design staat voorop. De prijs wordt kunstmatig hoog gehouden (dealers moeten zich verplicht aan de richtprijzen houden) om een elitaire uitstraling te behouden.
Alleen al het feit dat een dealer geen vergelijkende luistertest mag laten horen tussen bose- en niet-bose apparatuur zegt toch al voldoende? Ze weten zelf best dat ze het puur van de naam en het design moeten hebben.
pi_72116420
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 17:23 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, groter is absoluut niet per se beter.
quote:

Je overdrijft

Het grote voordeel van Bose is de eenvoud, je hebt een alles in 1 systeem met kleine speakers wat er elegant uitziet. Het compacte is juist voor de klanten een hoop geld waard, het is voor mensen die geen zin hebben om heel hun huis vol te hebben met grote speakers en toch een bovengemiddeld geluidskwaliteit willen hebben. Want voor de prijs van een Bose setje kun je zelf veel leukere dingen samenstellen. Dit is echter niet wat de doelgroep van Bose wil. Die willen het zo simpel en compact mogelijk houden en hebben daar dan ook meer veer over (komt ook deels door onkunde omdat ze niet weten wat er verder te koop is).

Een beetje hifi kenner zal dus nooit een Bose setje kopen, maar voor iemand die een compact systeem zoekt is het ideaal. Je betaald er naar voor verhouding gewoon veel te veel voor als je puur naar geluidskwaliteit kijkt.
pi_72116527
Voor Bose betaal je inderdaad teveel voor wat je krijgt.

Middentonen vallen sowieso compleet weg bij die kleine speakers en die sub. Leuk dat het 7000 euro kost , maar voor dat geld heb je al ROTEL.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
pi_72120204
heb nu zelf een Sony set.
Ben er zeer over te spreken,zullen vast nog betere zijn. Maar voor mijn eisen meer als voldoende.
Tough Times Never Last, But Tough People Do!
pi_72120913
An-sich is er met Bose niets mis, als je het geld ervoor over hebt. Ja, ook ik zou t niet kopen, maar dat is net als met Bang & Olofsen. 50% is kwaliteit, 50% is marketing/design. Voor hetzelfde geld kun je een stuk beter krijgen.

Maar goed, TS kan kiezen voor een eenvoudig homecinema setje, maar met het (zeer) beperkte budget is het verstandiger om (imho) te gaan kijken op de 2e hands markt.

Voor 250 eur kun je, als je een beetje rondkijkt, een prima set scoren. Een Denon receiver oid, een paar goede speakers (frontspeakers zijn t belangrijkste), en eventueel een subwoofer voor de aanvulling voor films. Als achterspeakers kun je desnoods een paar hele eenvoudige speakers pakken, dat is slechts voor de effecten.
Als je budget later wat hoger is, kun je prima in stappen upgraden.

Ik heb zelf een Denon receiver. Daar hebben tijden Eltax speakers op gezeten (Symphony serie). Kostte me totaal 210 eur ofzo, en dat klinkt aanzienlijk beter dan een Z5500. Wil je gewoon lomp kunnen beuken enz, dan is de Z5500 prima, wil je een zuiver geluid, dan is het een ander verhaal.

Nu is Eltax niet echt super, maar in prijs/prestatieverhouding is het leuk spul (ik had 2 zuilen), en nog altijd zuiverder dan een Logitech PC setje. Maar een leuke Mission of B&W speaker kun je ook prima 2e hands kopen binnen jouw budget.

Optische ingang hebben eigenlijk alle 5.1 versterkers wel. Mijn versterker heeft als enige minpunt dat ie geen DTS doet, maar goed, liever fatsoenlijk Dolby Digital dan crappy set met DTS marketing erop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')