abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72100749
Geen idee of dit CUL/LIF of R&P is.
Iig heb ik al wel vaker onder heftige emoties (en met name bij botsing tussen verstand en gevoel) momenten gehad dat ik ineens enorm misselijk werd, en bij het ruiken van eten al praktisch over m'n nek ging.
Zelfs als dat eten iets heel normaals als een boterham is.
Nou had ik dat van de week weer even, alleen houdt het nu al enkele dagen aan.
Het is wel iets afgezwakt (als ik niet eet ben ik niet misselijk), maar na 2 happen van een broodje heb ik alweer het gevoel dat ik mezelf enorm tegen zit te eten.. Ik krijg gewoon niets weg.
Dat is prima voor een uurtje, maar dagenlang lijkt het me niet erg gezond.

Nou vraag ik me enkele dingen af:
De omstandigheden zijn momenteel opzich ook wel heftig, ben emotioneel nogal van slag, alleen een beetje jammer dat dat z'n weerslag heeft op mijn lijf.. aan die emoties is niet zo snel iets te veranderen, maar is er een manier om je lijf weer een beetje normaal 'onder controle' te krijgen in zulke omstandigheden?
En zo niet.. welk voedsel wil onder zulke omstandigheden nog wel enigszins binnengaan?
(Had gisteravond al een salade gemaakt omdat dat me wel luchtig leek, maar dat was na 3 geforceerde happen ook wel weer afgelopen)
pi_72101095
Ik heb het ook welleens dat ik totaal geen eetlust heb en dat een hele dag lang. Ook als ik aan het werk ben en redelijk druk bezig dan vergeet ik het of maak ik er de tijd gewoon niet voor.
pi_72107232
ik heb het een tijdje geleden gehad. het heeft bij mij 3 weken aangehouden waarin ik 7 kilo ben afgevallen.
wat je kan doen is over de dag verspreidt kleine beetje eten. zo krijg je in ieder geval wat binnen.
geen kruidig of zwaar eten dus zo'n salada is prima.
mocht dat nog niet werken (zoals in mijn geval) kan je even langs de huisarts. daar krijg ik medicijnen die mijn maag kalmeerde. helaas werkte dit ook niet bij mij dus werd me duidelijk gemaakt dat het stress-related was.. ik denk dat dat ook in jou geval is..
pi_72107312
mijn relatie is net uit en ik eet al een week amper...
ik heb geen honger gevoel, ben niet misselijk en voel me zelfs niet zo heel slapjes.
zorg gewoon dat je iig kleine beetjes blijft eten, je lichaam heeft niet veel nodig om op gang te blijven. Neem iets wat je normaal gesproken lekker vind en probeer daar wat van te nemen.
Ik ben normaal een onwijze smulpaap maar heb de laatste week bijna alleen wat groente en fruit gegeten.

ow en nog een tip, eet met mensen erbij, zien eten doet eten en als je er dan niet zo bij nadenkt gaat het beter!

succes
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_72118731
Als ik me erg zenuwachtig of bang voel, eet ik ook niks meer en krijg ik overgeefneigingen. Meestal duurt dit slechts zolang als er reden is om zenuwachtig te zijn (een halve dag ofzo) maar tijdens mijn depressie had ik dit bijna voortdurend. Het enige dat ik naar binnen kreeg was drinkbouillon, cafeďnevrije koffie (?!), banaan, appel, broccoli, sultana en sla/salade.. en toen viel ik dus ook 10 kilo af (van de 61). Ik slikte wel 2 vitaminepillen per dag om toch wat bouwstoffen binnen te krijgen.

De simpele methode is: zo vaak mogelijk kleine beetjes proberen te eten. Zorg dat je een voorraadje hebt met spul wat je makkelijk naar binnen krijgt, zoals sla, yoghurt, crackers, zachte groenten en fruit of fruitontbijt. Als dit niet voldoende is, kun je je huisarts vragen om iets tegen de misselijkheid of, als écht niet anders helpt, een licht kalmerend middel. Heb je al valeriaan/Valdispert geprobeerd? Wat verder in me opkomt is bewegen, bijvoorbeeld wandelen/fietsen. Probeer dan onderweg "ongemerkt" iets naar binnen te proppen.
  Trouwste user 2022 maandag 24 augustus 2009 @ 19:30:00 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_72119402
Ik kon nooit eten als ik verliefd was of voor mijn voetbalwedstrijd.

Kreeg er echt niks in.

Dus herkenbaar

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72119722
hier ook herkenbaar. Sommigen gaan door alle stress en spanningen eten tot en met... Nou mij niet gezien! Ja wat je er tegen kunt doen..?? Geeeen idee. Pilletjes tegen zenuwen?? Ik heb ook moeite om alle emoties en al onder controle te kunnen houden. En idd: gevoel vs verstand. (wat je een gevecht kunt noemen aangezien mn gevoel zwaar de overhand heeft altijd )
just give a second thought
what if we don't get caught...
  Trouwste user 2022 maandag 24 augustus 2009 @ 19:52:00 #8
7889 tong80
Spleenheup
pi_72120078
Ik ben ook zo'n gevoelsmens eet altijd kiló's na de prestatie.

Absurd natuurlijk omdat voedsel je prestaties bevorderen.

Maar wat niet kan lukt niet

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_72120147
Kan komen door emoties maar ook door het warme weer hoor!
En daarnaast nog een vaag virusje oid.

Maar goed gewoon de hele dag lichte dingen eten, een appeltje, soepie, brood met bv bruine suiker erop? Gewoon dat eten wat je wel lekker vindt, of een bakje yoghurt...?Altijd goed voor de maag en darmen..
En voor de zenuwen lekker een kop kamillethee helpt altijd en maakt ook ietsje rustiger
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72122095
Het is ook zo'n onhandige combi omdat ik normaal al licht/koud in m'n hoofd/lijf wordt als ik langer dan 3 uur níks eet.. maar het gaat ietsje beter vandaag.. Kon vanochtend iig 2 broodjes wegkrijgen.. Maar zodra de reden van m'n klachten opbelde was het snel weer afgelopen met de eetlust
pi_72124992
O, en ik was blij dat ik vanavond met moeite een redelijke maaltijd had weggekregen maar die komt er nu net weer uit
pi_72125319
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:16 schreef Maartel het volgende:
O, en ik was blij dat ik vanavond met moeite een redelijke maaltijd had weggekregen maar die komt er nu net weer uit
Sterkte kerel. Ik heb momenteel hetzelfde. Ben een enorme smulpaap. Eet erg graag en lekker, gezellig wijntje erbij met vrienden...maar nu trek ik bijna wit weg als ik aan eten denk. Ik leef op fruit, water, thee, brood...en dat was het wel zo'n beetje.
Geen idee wat ik er aan kan doen, ik dwing mezelf gewoon om voedsel naar binnen te werken. Maar echt resultaat is er niet. Als dit nog langer gaat duren ga ik naar de huisarts in ieder geval. Ben nu al uitgeput als ik 30 minuutjes ga fietsen...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_72125523
Melk en vruchtensap drinken. Krijg je toch voedingsstoffen binnen.
pi_72126221
Weet iemand of er psychisch iets is wat je er tegen kunt doen?
Anders omgaan met je gevoel ofzo?
Je kunt de spanning terplekke natuurlijk niet wegnemen, maar zijn er maniertjes/truukjes om te zorgen dat het zich gewoon naar psychische stress ipv lichamelijke klachten vertaalt?
Ik heb dit vaker op momenten dat ik juist op scherp moet staan, of me emotioneel sterk houden, en als ik dan vervolgens kotsmisselijk wordt lukt dat voor geen meter.

In dit specifieke geval wil ik gewoon in staat zijn goed met mijn relatie/ex/wat-dan-ook te praten zonder me continu ziek te voelen.
pi_72126623
ja it's all in your head... Dus anders denken... Maar ja, das heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk gezegd, maar om die knop om te zetten is een totaal ander verhaal. Kan 't zelf ook niet...
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_72126857
Doe meditatie/ademhaling oefeningen. Clears the mind.
pi_72126970
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:03 schreef Salvad0R het volgende:
Doe meditatie/ademhaling oefeningen. Clears the mind.
Misschien een beetje onnozele vraag, maar werkt zoiets langer door?
In veel van de situaties waarin ik er last van heb kan ik vrij moeilijk tegen werkgever/partner/exvriendje zeggen "wacht, heel even mediteren, dan kan ik je weer aan"
pi_72127464
Aangezien je mijn post niet serieus neemt raad ik je dan ook ten stelligste aan om regelmatig je nagels te gaan bijten dat zal je leren!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_72127504
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:21 schreef zhe-devilll het volgende:
Aangezien je mijn post niet serieus neemt raad ik je dan ook ten stelligste aan om regelmatig je nagels te gaan bijten dat zal je leren!
Uhm, waaruit concludeer je dat ik je post niet serieus nam?
De tweede helft zeker, de eerste is een optie, maar gezien het feit wanneer de klachten begonnen, en dat ze even minder waren tot de persoon in kwestie weer van zich liet horen, neig ik toch wel sterk naar een psychologische verklaring.
pi_72128368
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:06 schreef Maartel het volgende:

[..]

Misschien een beetje onnozele vraag, maar werkt zoiets langer door?
In veel van de situaties waarin ik er last van heb kan ik vrij moeilijk tegen werkgever/partner/exvriendje zeggen "wacht, heel even mediteren, dan kan ik je weer aan"
Het lijkt mij dat wanneer je regelmatig je geest tot rust brengt met wat voor oefeningen dan ook, dat je op een gegeven moment in het algemeen rustiger van geest wordt.

Voeding is ook belangrijk, vreet niet teveel suiker, krijg je valse energie van.
pi_72143649
Misschien een niet helemaal correcte manier maar het werkt wel. Misschien rook je niet, dan houdt het wel een beetje op maar een jointje roken is zeer goed om je eetlust op te wekken. Ik heb ook een tijd last gehad van het helemaal geen zin hebben in eten en alles kwam er meteen weer uit. Bij mij hielp het erg goed. Eetritme was zo hersteld.
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
pi_72144406
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 16:06 schreef Belsezar het volgende:
Misschien een niet helemaal correcte manier maar het werkt wel. Misschien rook je niet, dan houdt het wel een beetje op maar een jointje roken is zeer goed om je eetlust op te wekken. Ik heb ook een tijd last gehad van het helemaal geen zin hebben in eten en alles kwam er meteen weer uit. Bij mij hielp het erg goed. Eetritme was zo hersteld.
Hmm, ik rook wel (trouwens ook niet erg handig als je amper eet) maar de laatste keer dat ik een jointje rookte viel dat niet erg lekker, dus geloof niet dat ik dat er nu nog bij wil hebben.
Heb van huisarts iig maagtabletten gekregen, maar vooralsnog rommelt de boel alleen maar meer nu.
pi_72152003
Hoe lang heb je er nu last van Maartel?
pi_72152189
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:35 schreef Alicey het volgende:
Hoe lang heb je er nu last van Maartel?
Een weekje ongeveer. Maar ging vandaag al iets beter.. toen maagtabletten gekregen en daar werd ik juist weer misselijk van
Morgen weer even aanzien zonder tabletten.
Ergste emoties zijn inmiddels ook wat bedaard, is alleen even afwachten hoe dat gaat zodra ik de 'oorzaak' weer ontmoet
pi_72152221
Een week hoeft op zich nog niet echt problematisch te zijn. Het kan zijn dat het geleidelijk aan nu beter gaat en dit bij-probleem zich vanzelf oplost. Blijf je met de onderliggende oorzaak liggen, maar daar vertel ik vast niets nieuws.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')