Sedert een aantal jaren (lees: zolang ik m’n rijbewijs al heb) probeer ik in de uitzending te komen van mijn favoriete tv-programma Wegmisbruikers. Aan de hand van de camerabeelden met tijd/datum-weergave en de wegen waarover de surveillanten cruisen tijdens de afleveringen heb ik een schema opgesteld met de vaste routes die afgelegd worden door de cops. Na 11 seizoenen heb ik hier een aardig beeld van gekregen.
Regelmatig rijd ik dan ook de routes die in mijn omgeving liggen, vooral op tijden met de meeste pakkans. Standaard rijd ik zo’n beetje overal te hard mits er geen flitspalen staan. Zodra ik een donkerkleurige T5 Volvo, een Golf R32 of Passat W8 spot probeer ik hem steevast te snijden waarna ik als een dolle het gas intrap! Helaas wordt er zelden gereageerd op mijn brutale acties, de enkele keren dat ik wel werd achtervolgd en aan de kant moest bleek het om politiewagens te gaan zonder camerateam.
Ik geef niet graag op, maar wat me het meest dwars zit is dat het aantal bekeuringen fors op begint te lopen, ben nu ook al 2 punten kwijt van m’n puntenrijbewijs. Ik mag nog één keer gepakt worden maar verlies daarmee m’n rijbewijs, dus als ik daarna weer word aangehouden zonder camerateam ben ik de lul.
Klacht: Niet op tv mogen van het Wegmisbuikersteam
Subklacht: Puntenrijbewijs van Koos Spee
Bonusklacht: Mensen die patat zeggen tegen friet.