Hallo,
Omdat ik echt niet weet en mijn moeder ook niet weet wat wij nu moeten doen..
Het zit zo, ben 16 jaar, ga een vervolgopleiding volgen op het ROC. Mijn ouders zijn gescheiden, mijn vader heeft een achterstand van 16.000¤ aan alimentatie en word maar hoger want hij betaald nog steeds niet. Ook heeft hij de spaarrekening voor de kinderen (mij en mijn zusjes) stop gezet en geleegd.
Ik begin woensdag met mijn nieuwe opleiding en heb een bedrag van ¤1670,- nodig om te beginnen. Mijn moeder werkt dmv nachtdiensten en werkt al enorm veel en doet het huishouden erbij en we wonen bij m'n moeders vriend. Hier voor had ze een man (stiefvader) die echt een klootzak was en ons ook in de schulden heeft gestoken met z'n faillissement.
Mijn moeder kan het geld gewoon niet opbrengen, had der zelfs 300 euro uitgeleend maar dat durf ik ook al niet terug te vragen omdat ze het moeilijk heeft. Mijn vader net opgebeld, hij weigert te betalen en vind dat de opleiding veel goedkoper moet en dat ik dan maar lekker niet naar school ga (terwijl ik leerplichtig ben?) hij vind dat ik maar een makkelijke opleiding moet nemen omdat hij geen geld wil betalen. Ik kreeg net knallende ruzie met hem.
Ik ben echt radeloos wat ik nu moet gaan doen.. ik slaap er gewoon niet van.. ik werk al (heel vaak werkweken van 30-40 uur gecombineerd met school), heb jarenlang mijzelf onderhouden hij wou mijn kleren, lenzen niet betalen maar toch het gore lef te hebben te zeiken dat ik hem niet wil zien.
Ook hebben we alle rechtzaken gewonnen, LBO zat achter hem aan, deurwaarder.. hij ging onderduiken, heeft een nieuwe kind met z'n nieuwe vriendin die ook echt een bitch is en die gewoon zegt: Je moet je kinderen vergeten.
Elke nacht lig ik er wakker van, wat moet ik in godsnaam doen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Dionysiou op 22-08-2009 21:28:07 ]
[b]Op
zaterdag 21 november 2009 00:42 schreef Bravebart het volgende:[/b]
Toch frappant dat zo'n knaapje zich in 1 week zo heeft ingelikt binnen PUB dat hij een verjaardagstopic krijgt.