abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72091650
Mijn vriendin heeft vandaag een berekening gekregen van het UWV en we schrokken van het lage bruto bedrag, maar dat komt omdat UWV het totale loon van vorig jaar berekent en dat deelt door 261, maar nu komt de vraag:

Krijgt mijn vriendin nu de WAZO uitbetaalt als een normale werkweek of enkel als de 3 dagen zoals in haar contract staat? Want dan is het echt bedroevend laag en erg onlogisch want haar "dagloon" bestaat uit nu uit een werkweek van 5 dagen maar ze heeft maar 3 dagen per week gewerkt.
pi_72091710
Het bedrag aan dagloon moet je keer 5 doen en dan krijg je het bedrag per week. Ik had dit namelijk ook toen ik met zwangerschapsverlof ging. Ik werkte toen 3 dagen en wist ook niet of het dagloon dan keer 3 ging of keer 5.
pi_72091747
oke, duidelijk antwoord. Kon het nergens terugvinden op de website en als je hoogzwanger ben/je vrouw hoogzwanger is dan is dit geen pretje namelijk.
pi_72091813
Ik vond het toendertijd ook erg onduidelijk en heb het even nagevraagd bij het UWV. Ze mogen het zeker wel wat duidelijker in de brief zetten vind ik hoor.
pi_72094956
Ja, als het een doordeweekse dag was had ik al gelijk gebeld wat voor onzin dit was, maar helaas zijn ze zaterdag niet open
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')