Als die van BereNDD meetelt misschien wel nog maar 1quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:06 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
nu heb je nog 2 punten over
Waarvoor ben je de andere kwijt dan?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:08 schreef Spittie het volgende:
[..]
Als die van BereNDD meetelt misschien wel nog maar 1
Dat moet je aan BereNDD vragen..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 16:12 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Waarvoor ben je de andere kwijt dan?
Dus onze Bonnie st Claire heeft geluk gehad...quote:De overtredingen die worden geregistreerd zijn, en die dus een punt opleveren:
* bumperkleven;
* ernstige snelheidsovertredingen (meer dan 30 km/uur te hard/op autosnelwegen meer dan 40 km/uur te hard);
* het veroorzaken van gevaar of hinder in het verkeer;
* veroorzaken van materiële of immateriële schade door onjuiste naleving van de verkeersregels;
* het veroorzaken van een ongeval met dodelijk gevolg of zwaar letsel.
Voor alle duidelijkheid: Puntenrijbewijs en alcohol
Voor het rijden onder invloed van alcohol krijg je dus geen punten. Voor beginnende bestuurders gelden andere limieten voor wat betreft de toegestane hoeveelheid alcohol, en daarmee wordt bereikt dat beginnende bestuurders eerder aan de grens zitten en dus eerder gestraft worden.
Van die standaard smoesjes van "het was de eerste keer" en "het was maar een kort stukje" enzo. Maar ik denk dat het feit dat ik op de brommer zat het em deed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:32 schreef rene90 het volgende:
Wat heb je in je bezwaarschrift geschreven dat je er ook onderuit bent gekomen dan?
Alsof dat minder erg is, je had gewoon die boete moeten krijgen omdat je met je domme bezopen kop op je brommertje gaat zitten. Alsof je dan niemand kapot kan rijden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:59 schreef Spittie het volgende:
[..]
Van die standaard smoesjes van "het was de eerste keer" en "het was maar een kort stukje" enzo. Maar ik denk dat het feit dat ik op de brommer zat het em deed.
En vooral dat dusquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 18:01 schreef rene90 het volgende:
[..]
Alsof dat minder erg is, je had gewoon die boete moeten krijgen omdat je met je domme bezopen kop op je brommertje gaat zitten. Alsof je dan niemand kapot kan rijden.
quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:11 schreef MarkyB het volgende:
Jammer dat je die EMA niet hebt hoeven doen, alcoholpiloot. Mensen die bezopen gaan rijden zijn niet goed wijs en moeten ze meteen hun rijbewijs afpakken.
zelfs op een gewone fiets mag het officieel nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 17:59 schreef Spittie het volgende:
[..]
Van die standaard smoesjes van "het was de eerste keer" en "het was maar een kort stukje" enzo. Maar ik denk dat het feit dat ik op de brommer zat het em deed.
Ze kunnen dan zelfs je rijbewijs invorderen. Een vriend van me heeft dat gehad. Neem dus nooit je rijbewijs als ID mee als je de kroeg in gaat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:42 schreef Salatrel het volgende:
zelfs op een gewone fiets mag het officieel niet
Mijn rijbewijs was ook ingevorderd en ben ik een week kwijt geweest. Maar volgens mij vervalt het bromfietscertificaat wanneer men het (auto)rijbewijs haalt.quote:Op maandag 24 augustus 2009 12:48 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ze kunnen dan zelfs je rijbewijs invorderen. Een vriend van me heeft dat gehad. Neem dus nooit je rijbewijs als ID mee als je de kroeg in gaat.
als je rijbewijs is ingevorderd mag je sowieso niet op een brommer rijden en staat een bromfiets tegenwoordig als categorie op een normaal rijbewijs ipv een apart certificaat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:26 schreef Spittie het volgende:
[..]
Mijn rijbewijs was ook ingevorderd en ben ik een week kwijt geweest. Maar volgens mij vervalt het bromfietscertificaat wanneer men het (auto)rijbewijs haalt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |