abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72066213
Hello Everybody
Ik zit nogal in een lastig pakket ...Ik woon in het buitenland en wil volgend jaar Europese Studies studeren . Ik woon al sinds de 2de niet meer in Nederland en heb geen flauw idee hoe dat hier gaat met al die studiefinancieringen, ov kaarten, kamer zoeken enz.
Maar voordat ik daar mee bezig zal zijn moet ik wel een studie kiezen. Ik dacht over Europese Studies....
Kan iemand mij daar iets over vertellen?? Is het moeilijk? Is er veel wiskunde en economie?? Is het makkelijk te combineren met een bijbaantje. Wat willen jullie doen na zo'n studie?? Gelden er voor buitenlandse studenten ook een vooropleiding met profielen bij hbo??
Ik heb nog maar een jaartje...help!!

Groetjes
pi_72066332
1. http://www.ib-groep.nl
2. kijk op de website van het opleidingsinstituut waar je wilt gaan studeren
Dan heb je alvast een gedegen basis.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:47:43 #3
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_72067043
Waaarom wil je Europese Studies gaan volgen? Aan je OP te zien voornamelijk om de tijd te doden?
Stop the world, I want to get out.
pi_72089981
Als je sinds je 2e niet meer in Nederland woont dan heb je waarschijnlijk geen recht op studiefinanciering. Wat is je nationaliteit en waarom wil je terugkomen naar Nederland?
pi_72107882
Als je het op het HBO wil gaan doen, zal ik maar zeggen dat dat gewoon bestuurskunde is maar dan gericht op de Europese Unie. Met een heel heel klein beetje cultuurgeschiedenis en heel veel taal. Er is wel economie, heel simpel en geen wiskunde.
know'm sayin?
word? word.
pi_72116274
Ik doe Europese studies aan de UvA. Het kan ook in Maastricht (daar heet het European Studies) maar ik heb een pleurishekel aan het PGO-systeem en ik hou van Amsterdam.

Je programma bestaat uit de volgende delen:

- Europese vakken (Europese Integratie, Historische vormgeving van Europa, Culturele vormgeving van Europa, Herschikking van Europa na de val van de Berlijnse muur en de bachelorscriptie)
- Variantvakken (kan een moderne europese taal zijn, of rechten/economie/geschiedenis )
- Wetenschapsfilosofie (10ECTs)
- Minor (heb je een taalvariant dan doe je een minor recht/economie/geschiedenis, heb je een variant economie/geschiedenis/rechten dan doe je een moderne Europese taal)
- Keuzevakkan (30ECTs aan 2ejaars-vakken, vrij in te vullen)

Aan de UvA richt men zich vooral op het culturele gedeelte, en je krijgt een beetje politiek maar niet erg veel (alleen Europese Integratie, over de Europese Unie en integratie in elkaar steekt en dan Herschikking van Europa) De nadruk ligt op wat 'Europa' eigenlijk is en hoe de culturele tradities zijn ontstaan (met name de literatuur).

Je variant zal een groot gedeelte beslaan. Is dat een taal, dan ga je dus dieper in op een taal + cultuur van het betreffende land, is dat economie/recht/geschiedenis dan zul je dus vakken krijgen over de Europese economie/Europees recht/Europese geschiedenis. Je volgt bij Europese studies altijd vakken bij de voltijdstudie van je variant (wat ik een nadeel vind, want je hebt wel minder kennis dan de normale voltijdstudenten die dat vak volgen).

Of het moeilijk is? Neuh, mits je een redelijk verstand hebt en alles een beetje bijhoudt moet het goed te doen zijn.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_72152467
Het lijkt me leuk om Europese Studies te gaan volgen juist vanwege de combinatie van taal, cultuur en politiek I love it Ik ben in bezit van een Nederlandse nationaliteit. Ik ben in Nederland opgegroeid en het is daar gewoon veel beter dan in het oosten van europa Ik moet alleen een NT2-examen doen, maar ik Nederland zou ik atheneum gaan doen voordat ik ging verhuizen - dus ik denk dat ik wel zal slagen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')