Ze kunnen best een nieuwe bon maken, maar je garantieperiode loopt af op de de datum waarop die oorspronkelijk afliep (tenzij je een winkel treft die daar bij uitzondering anders over denkt).quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:15 schreef mschol het volgende:
Ik heb vorige week zaterdag een defect product terug gebracht naar een winkel en heb toen een nieuw exemplaar meegekregen.
dit was ongv. een half jaar na aankoop.
op het product zit 3 jaar fabrieksgarantie..
moet de winkel voor het nieuwe product een nieuwe bon aanmaken? (aangezien ik anders op het nieuwe product een half jaar minder garantie heb?)
Wat moet je dan met die nieuwe bon? Ik zie geen toegevoegde waarde.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 07:58 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ze kunnen best een nieuwe bon maken, maar je garantieperiode loopt af op de de datum waarop die oorspronkelijk afliep (tenzij je een winkel treft die daar bij uitzondering anders over denkt).
Dan is vastgelegd welk serienummer je hebt ingeleverd en welke je hebt meegekregen (mits van toepassing). Handig als eea volgende week weer kapot gaatquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:01 schreef snellejelle het volgende:
Wat moet je dan met die nieuwe bon? Ik zie geen toegevoegde waarde.
Je zou zeggen dat er op élk product garantie zou moeten zitten. Daar is het toch voor bedoeld?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:12 schreef tuxepux het volgende:
Nee. Het is niet de bedoeling dat jij er voordeel aan hebt dat je product kapot ging (en dat heb je er sowieso al aan, want de kans dat een nieuw apparaat stuk gaat is klein). De termijn vanaf de oorspronkelijke aankoopdatum blijft dus gelden.
Ik heb hier nog wel eens verhitte discussies over gevoerd met klanten... Komen ze hun nieuwe strijkijzer ophalen (vervangen na een jaar en 10 maanden), willen ze weer 2 jaar garantie. Dacht 't niet
De bedoeling is dat je krijgt waar je voor betaald. Je betaald voor een product wat gegarandeert een bepaalde periode mee gaat. Als je een product tijdens de garantie omruilt dan betaal je niet opnieuw en heb je dus ook geen recht op een langere gegarandeerde werking.....quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:36 schreef Griebus het volgende:
Je zou zeggen dat er op élk product garantie zou moeten zitten. Daar is het toch voor bedoeld?
Maar dus ingeval van 1) een kwaadwillende winkelier die een gereviseerde versie of 2) een maandagmorgenproduct-serie die te goeder trouw door de winkelier als goed wordt meegegeven, heb je dus als consument gewoon vette pech?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:39 schreef Croga het volgende:
[..]
De bedoeling is dat je krijgt waar je voor betaald. Je betaald voor een product wat gegarandeert een bepaalde periode mee gaat. Als je een product tijdens de garantie omruilt dan betaal je niet opnieuw en heb je dus ook geen recht op een langere gegarandeerde werking.....
Wat?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:43 schreef verita het volgende:
[..]
Maar dus ingeval van 1) een kwaadwillende winkelier die een gereviseerde versie of 2) een maandagmorgenproduct-serie die te goeder trouw door de winkelier als goed wordt meegegeven, heb je dus als consument gewoon vette pech?
Quequote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:43 schreef verita het volgende:
Maar dus ingeval van 1) een kwaadwillende winkelier die een gereviseerde versie of 2) een maandagmorgenproduct-serie die te goeder trouw door de winkelier als goed wordt meegegeven, heb je dus als consument gewoon vette pech?
De eerste ging stuk, binnen de garantieperiode. Wie zegt dat de tweede (en dat kan idd best eens een opgeknapt exemplaar zijn dat eerder geretourneerd is) dat ook niet doet? En als je dat zelfs een paar keer hebt, dan zit je dus met een ding dat lang geen drie jaar oud is, maar geen garantie meer heeft. Ik zou het logisch vinden als je op ieder product die garantie kreeg; de winkelier hoeft immers niet elke paar jaar het product zonder reden terug te geven, dus dat je dan 40 jaar garantie hebt is sowieso onzin.quote:
Bij garantie wordt jou een bepaalde periode van gebruiksgenot van het product gegarandeerd. De vervanging dient om dat waar te maken, mocht het product eerder kapot gaan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:11 schreef Furia het volgende:
[..]
De eerste ging stuk, binnen de garantieperiode. Wie zegt dat de tweede (en dat kan idd best eens een opgeknapt exemplaar zijn dat eerder geretourneerd is) dat ook niet doet? En als je dat zelfs een paar keer hebt, dan zit je dus met een ding dat lang geen drie jaar oud is, maar geen garantie meer heeft. Ik zou het logisch vinden als je op ieder product die garantie kreeg; de winkelier hoeft immers niet elke paar jaar het product zonder reden terug te geven, dus dat je dan 40 jaar garantie hebt is sowieso onzin.
het betreft een simpele kassa bon zonder serienummer of wat dan ook..quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 09:59 schreef raaavi het volgende:
Je koopt vanaf de eerste keer als het waren de garantie. en daarna word die niet verlengt
Waar je wel op moet letten is het serienummer. die veranderd meestal, mits het op de bon vermeld staat!
Hoezo heb je pech? Je hebt toch nogsteeds de originele garantie dat je krijgt waar je voor betaald hebt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:43 schreef verita het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |