abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72052309
Ik weet niet of voor dit onderwerp een beter subforum te vinden is, dus ik waag de gok maar even hier.

De spijkerbroeken die ik draag hebben na zo'n drie maanden altijd hetzelfde probleem, een slijtage plek begint te vormen naast de naad bij het kruis van de broek.
Dit word binnen een week een volledige scheur en dus kan ik m weg gooien.
Wat ik nogal stom vind, want de rest van de broek is prima in orde, behalve dat kleine plekkie, en ik moet elke drie maanden nieuwe spijkerbroeken kopen..

Nu is t beste advies misschien: afvallen. Maar dat ga ik niet doen vanwege mn spijkerbroek.

Dus mijn vraag is, kan ik deze slijtage op een of andere manier voorkomen? kan ik de stof verstevigen ofzo?

Alvast bedankt!
pi_72052391
Nu is t beste advies misschien: afvallen. Maar dat ga ik niet doen vanwege mn spijkerbroek.\

of gewoon een grotere maat kopen?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_72052441
De broek niet dragen. Broeken slijten nou eenmaal, misschien wat betere kwaliteit broeken kopen.. of ben je echt zoooooooo dik
pi_72052475
Heeft toch niets met gewicht te maken?
Ik heb een maatje 36 en koop ook altijd mn broeken in de juiste maat en toch zijn er sommige die heel snel beginnen te slijten en andere die dan weer niet slijten.
En het heeft ook niets te maken met dure of goedkope, want ik had eens een hele dure die ook heel snel kapot was en één van de h&m die veel langer meeging.
pi_72052697
Na drie maanden? Structureel? Schuren je benen dan continue tegen elkaar ofzo? Mocht dat zo zijn is de enige oplossing toch afvallen...
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
pi_72052862
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:33 schreef henkSX het volgende:
Na drie maanden? Structureel? Schuren je benen dan continue tegen elkaar ofzo? Mocht dat zo zijn is de enige oplossing toch afvallen...
wtf ik zag het voor me why
pi_72052928
kleine stappie's nemen, niet wassen
pi_72053105
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:38 schreef Tvrb0Jugend het volgende:
niet wassen
pi_72053126
afvallen en snel, dikkerd
Die Ananas (Ananas comosus) ist eine Pflanzenart aus der Familie der Bromeliengewächse (Bromeliaceae). Sie ist ursprünglich in Amerika heimisch und wird heute weltweit in den tropischen Gebieten als Obstpflanze angebaut.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:46:02 #10
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_72053223
Ik heb exact hetzelfde probleem. Heb alleen geen gram vet op mijn (wel erg grote/brede) benen. Heb ook het gevoel dat ze tegen elkaar aan schuren.
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
pi_72053390
Ik heb nooit last van spijkerbroeken die daar slijten en ik heb toch zeker geen dure spijkerbroeken. De meeste komen gewoon van de C&A en V&D
friet saté
pi_72055151
Trouwens een beetje een offtopic vraag he... Waarom wil je niet afvallen?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:28:18 #13
177948 Daskaar
cake or death?
pi_72057066
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:50 schreef Anywhere het volgende:
Ik heb nooit last van spijkerbroeken die daar slijten en ik heb toch zeker geen dure spijkerbroeken. De meeste komen gewoon van de C&A en V&D
nou, daar koop ik ze dus ook.

dus het komt door de wrijving, is de algemene mening.
dan maar wennen aan o-benen.
tis de enige oplossing.

oh en ik ben niet dik cartman ofzo, ik zit wat boven mn gewicht is alles.
maar ik heb die slijtage-bla altijd gehad, ongeacht mn gewicht, misschien toch maar ergens anders broeken gaan proberen..dikkere stof ofzo.

en voor degene die vroeg waarom ik niet wil afvallen, dat wil ik wel, maar afvallen vanwege slijtage plekken in de naad van me spijkerbroek is niet echt een motivatie die me door mn luiheid en over hoge bergen brengt.
pi_72061770
broeken binnenste-buiten wassen?
pi_72066267
Spijkerbroeken moet je sowieso zo min mogelijk wassen om slijtage tegen te gaan, daar zijn ze ook op gemaakt. Het is echt niet goed om een spijkerbroek elke week in de was te gooien, je kunt ze beter even uithangen voor een raam en weer aantrekken.
I had a signature once. It was awful.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:36:50 #16
75265 Intergalactrick
pi_72066771
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:17 schreef zoeperzazke het volgende:
Spijkerbroeken moet je sowieso zo min mogelijk wassen om slijtage tegen te gaan, daar zijn ze ook op gemaakt. Het is echt niet goed om een spijkerbroek elke week in de was te gooien, je kunt ze beter even uithangen voor een raam en weer aantrekken.
Serieus?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:39:54 #17
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_72066844
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:28 schreef Daskaar het volgende:

[..]

nou, daar koop ik ze dus ook.

dus het komt door de wrijving, is de algemene mening.
dan maar wennen aan o-benen.
tis de enige oplossing.

oh en ik ben niet dik cartman ofzo, ik zit wat boven mn gewicht is alles.
maar ik heb die slijtage-bla altijd gehad, ongeacht mn gewicht, misschien toch maar ergens anders broeken gaan proberen..dikkere stof ofzo.

en voor degene die vroeg waarom ik niet wil afvallen, dat wil ik wel, maar afvallen vanwege slijtage plekken in de naad van me spijkerbroek is niet echt een motivatie die me door mn luiheid en over hoge bergen brengt.
Fiets je? Want daar kreeg ik altijd die plekken van.. sinds ik een auto heb gaan m'n spijkerbroeken veel langer mee .
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:42:33 #18
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72066911
Ik heb het bij één spijkerbroek, een Levi's engineered jeans die los valt en toch een scheur in mijn kruis (jaja).
Verder is die jeans nog prima, alleen daar is ie dus helemaal door. Dus die broek draag ik alleen nog met lange T-shirts en dergelozen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:45:52 #19
75265 Intergalactrick
pi_72066994
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:39 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Fiets je? Want daar kreeg ik altijd die plekken van.. sinds ik een auto heb gaan m'n spijkerbroeken veel langer mee .
Crap, ik fiets ook veel ja. Misschien zo'n schapenvachtje voor over mijn zadel kopen.
pi_72066995
Het komt niet door te vaak wassen, daar krijg je geen plaatselijke slijtage van natuurlijk. Het ligt ook niet aan het merk spijkerbroek of de kwaliteit van de stof, om dezelfde reden.
Het komt gewoon doordat je benen daar tegen elkaar schuren. Zo slijt de stof bij elke stap die je zet en dat gaat hard. Ik had het vroeger ook, werd er helemaal maf van. Je gaat ook geen lapjes erop plakken natuurlijk, dat ziet er ook niet uit. Maar sinds ik 15 kilo ben afgevallen is het hele probleem verdwenen. Ik vrees dus dat dat de enige oplossing is. En anders gewoon elke paar maanden nieuwe broeken kopen.

Edit: dan natuurlijk wel goedkope broeken kopen, want de kwaliteit van de broek heeft er toch geen invloed op en om nou elke 3 maanden een berg broeken van 200 euro per stuk te vervangen...
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:48:20 #21
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72067063
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:45 schreef tuxepux het volgende:

Het komt gewoon doordat je benen daar tegen elkaar schuren.
Bij mij dus niet, want de slijtage zit links van de ritssluiting, niet op een plek waar mijn benen eventueel tegen elkaar zouden kunnen schuren. Wat met die spillebeentjes van mij sowieso een opgave is .

Het zal wel een slechte wassing zijn geweest.
pi_72067136
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:48 schreef Copycat het volgende:
Bij mij dus niet, want de slijtage zit links van de ritssluiting, niet op een plek waar mijn benen eventueel tegen elkaar zouden kunnen schuren. Wat met die spillebeentjes van mij sowieso een opgave is .

Het zal wel een slechte wassing zijn geweest.
Ik zou eens gaan informeren in de winkel, met merkbroeken kun je soms nog best iets regelen. Misschien krijg je dan wel gewoon een nieuwe
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:54:13 #23
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72067224
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:51 schreef tuxepux het volgende:

Ik zou eens gaan informeren in de winkel, met merkbroeken kun je soms nog best iets regelen. Misschien krijg je dan wel gewoon een nieuwe
Heb 'm vorig jaar in Manchester gekocht, dus dat wordt een beetje teveel moeite voor die jeans. Anders had ik dat vast en zeker gedaan. Zo Hollands ben ik dan ook wel weer.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:05:10 #24
251438 Mertofzo
ffffffffffffuuuuuuuuuuuuuuuuuu
pi_72067505
Gewoon de broeken binnenste buiten wassen
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:05:38 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_72067514
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:05 schreef Mertofzo het volgende:
Gewoon de broeken binnenste buiten wassen
Doe ik altijd. Hielp bij deze geen zier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')