abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72045514
Hoi

Ik hoop dat iemand me kan helpen. Ik zit met een probleem met de zorgverzekering. Ik ben een half jaar weggeweest naar het buitenland. Niemand heeft mijn post geopend dus ik wist nergens iets van af. Wat blijkt, ik heb een brief ontvangen van mn zorgverzekering waarin staat dat ik een zorgpremie ng moet betalen van 32 euro. Als ze dit niet op een bepaalde datum binnenkregen werd mijn aanvullende zorgverzekering beïndigd. Ik ben dus net naar de tandarts geweest en heb nu 4 gaatjes en ben en arme student. Dat gaat dus lekker wat kosten.
Ik heb dus gebeld met mn zorgverzekering dat ik nergens van wist (omdat ik in het buitenland zat) en of dit gewoon weer omgezet kan worden. Zij dachten waarschijnlijk van niet maar ik moet nu een brief sturen naar de geschillencommissie ofzo.

Iemand enig idee of ik hier wat tegen in kan brengen?
  donderdag 20 augustus 2009 @ 17:04:57 #2
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_72045575
Nou, dat lijkt me niet; je had gewoon moeten zorgen dat iemand je post zou doen (lijkt me ook wel logisch als je een half jaar weggaat).

Wel zielig
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_72045621
Aanvullende verzekering opnieuw afsluiten en dan pas teruggaan naar de tandarts?
Of je moet het gewoon doen en hopen dat je achteraf gelijk krijgt van de geschillencommissie maar dat lijkt me sterk want volgens mij is dit gewoon je eigen fout.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_72047737
Vier gaatjes? Wat heb je uitgevreten met je gebit?

[ Bericht 4% gewijzigd door Rosbief op 20-08-2009 18:20:03 ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  donderdag 20 augustus 2009 @ 19:30:33 #5
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_72050194
ja logisch dat je iemand regelt die je post regelt als je 6 maanden weggaat,dat doe ik al met 2 weken, zelf schuld dus
pi_72050227
--> WGR
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_72054976
zucht.

jij gaat 6 maanden weg zonder iets fatsoenlijks geregeld te hebben en dan is het nu de zorgverzekeraar die jou naait. Ik blijf deze redenaties erg bijzonder vinden.
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_72058216
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 17:03 schreef Sannelie het volgende:
Ik ben een half jaar weggeweest naar het buitenland..... en arme student.
Tjahhhh...

Ben bang dat het dokken wordt, of wacht met de gaatjes vullen tot het aankomend jaar?
pi_72058445
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:32 schreef Essebes het volgende:
dan is het nu de zorgverzekeraar die jou naait.
TT goed lezen... het is de zorgverzekeraar die is genaaid
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72058656
4 gewone gaatjes vullen zal toch niet zo duur zijn?
pi_72058732
Net alsof je zorgverzekering tegenwoordig nog wat vergoed bij de tandarts

gvd 2x dit jaar naar de tandarts, aanvullend verzekerd en toch 500 euro moeten lappen

Zorg in Nederland
pi_72062723
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Net alsof je zorgverzekering tegenwoordig nog wat vergoed bij de tandarts

gvd 2x dit jaar naar de tandarts, aanvullend verzekerd en toch 500 euro moeten lappen

Zorg in Nederland
idem als mijn vorige reactie: je maakt zelf de keuze hoe je aanvullend verzekerd wilt zijn, en dan is het de schuld van de zorg in Nederland dat je iets moet bijbetalen

er wordt hier soms bijzonder achterlijk geredeneerd!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:02:14 #13
33954 ElisaB
pi_72063007
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:18 schreef Revolution-NL het volgende:
Zorg in Nederland
Noem eens 5 landen waar het beter geregeld is?!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:06:24 #14
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_72063029
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 06:54 schreef Essebes het volgende:

[..]

idem als mijn vorige reactie: je maakt zelf de keuze hoe je aanvullend verzekerd wilt zijn, en dan is het de schuld van de zorg in Nederland dat je iets moet bijbetalen

er wordt hier soms bijzonder achterlijk geredeneerd!
maar volgens mij was ik voor het nieuwe zorgstelsel net zo goed verzekerd voor de helft van het geld
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:10:04 #15
33954 ElisaB
pi_72063052
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:06 schreef rulerofdeath het volgende:
maar volgens mij was ik voor het nieuwe zorgstelsel net zo goed verzekerd voor de helft van het geld
Vast wel, maar toen betaalde ik de andere helft
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:45:48 #16
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72063381
Je gaat een half jaar weg, regelt niets voor je post en dan vind je het gek dat er problemen komen? Ik ben 5 maanden op stage geweest en in die tijd mochten mijn ouders gewoon mijn post openen, tenzij het echt overduidelijk prive post was.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_72063488
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:10 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 08:55:57 #18
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_72063506
quote:

[..]

Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:04:12 #19
33954 ElisaB
pi_72063630
Nah.... Echt waar hoor

Voor het nieuwe zorgstelsel betaalde ik € 450 per maand (give or take een tientje) voor twee volwassenen en twee kinderen. Ik snap heel goed dat het nieuwe stelsel voor sommigen niet echt grappig is, maar de kosten zijn nu in elk geval wel wat eerlijker verdeeld.

Hoewel... ik denk dat we ook nu niet eens zover van de € 450 zitten met wat de fiscus nog incasseert. Nou ja, in elk geval...
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 09:07:31 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_72063669
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_72066273
ja er was niets bijzonders aan de hand maar ik moest opeens ook geld terugstorten wat in 2007 teveel aan me was betaald... Ik had dus niet verwacht dat er zoiets doms zou zijn waardoor een aanvullende verzekering wordt beëindigd.

Het zijn gelukkig kleine gaatjes dus ik wacht wel tot 2 januari ofzo.. per 1 januari gaat mn aanvullende in... En ja hoeveel geld zal t zijn? 200 euro of meer waarschijnlijk.. Dat vind ik best veel terwijl mn verzekering daarvan 80% zou vergoeden.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 11:29:35 #22
33954 ElisaB
pi_72066595
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:17 schreef Sannelie het volgende:
ja er was niets bijzonders aan de hand maar ik moest opeens ook geld terugstorten wat in 2007 teveel aan me was betaald... Ik had dus niet verwacht dat er zoiets doms zou zijn waardoor een aanvullende verzekering wordt beëindigd.
Betalingsachterstand = aanvullende verzekering on hold. Dat is vrij standaard.

Ja, pech. Maar dan had je je zaakjes maar in orde moeten hebben. Een half jaar weggaan en de boel niet regelen, dát vind ik pas dom.
pi_72066874
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:06 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

Neehoor, toen werd een deel van je salaris ingehouden, nu zie je het alleen wat meer.. En TS, de zorgverzekeraar staa m.i.t in zijn recht in deze, jullie contract behelst een aantal rechten en plichten, als jij die voor wat voor reden dan ook niet na komt, in dit geval door je post niet te (laten) lezen, stoppen zij de aanvullende verzekering. Mogelijk tonen ze wat coulance, maar wachten tot je weer aanvullend verzekerd bent, en dan doodleuk die gaatjes laten vullen zal niet opgaan, de tandarts doet bij aanvang van zo'n aanvullende verzekering meestal een zgn. saneringsonderzoek, zegmaar een intake onderzoek, en alles wat daar gevonden wordt is nog eigen rekening. Je kan hem vragen om de boel te flessen, maar of hij dat wil doen (frauderen) is maar zeer de vraag.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72067025
Is dat echt standaard, zo'n onderzoek? Ik ben een paar jaar terug overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, met aanvullende verzekering, maar ik heb nooit een onderzoek gehad.
pi_72068211
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 11:47 schreef Mini_rulez het volgende:
Is dat echt standaard, zo'n onderzoek? Ik ben een paar jaar terug overgestapt naar een andere zorgverzekeraar, met aanvullende verzekering, maar ik heb nooit een onderzoek gehad.
Het hangt er even van af, hoe uitgebreid je de dekking wilt hebben etc, en natuurlijk is het risico bij zeg 50-plussers op dure kronen en kunstgebitten veel groter, dus mogelijk dat ze bij die groep het eerder eisen etc. Maar juist bij de aanvullende verzekeringen kunnen (en mogen) de zorgverzekeraars aanvullende voorwaarden stellen, en ook mensen weigeren desnoods. Ze zijn er redelijk coulant in trouwens, mijn schoonmoeder van nog net geen 60 heeft een chronische aandoening en moet wekelijks fysio hebben, haar vorige zorgverzekeraar vergoedde alleen de eerste 12 behandelingen oid, haar nieuwe alle behandelingen, en dit heeft ze bij de overstap ook genoemd als reden van het overstappen, en toch werd ze met open armen ontvangen.. Hoe bedoel je slim zakendoen:?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  Moderator vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:39:42 #26
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_72068263
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 23:16 schreef Gulo het volgende:
4 gewone gaatjes vullen zal toch niet zo duur zijn?
250 euro. Ik heb hier een rekening liggen voor 2: 123 euro.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_72068278
Als TS al aan haar zorgverzekeraar heeft gevraagd of die vullingen vergoed worden is er natuurlijk wel een grotere kans dat ze om zo'n onderzoek vragen.
pi_72068549
quote:

[..]

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')