abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 12:53:18 #41
3542 Gia
User under construction
pi_72068533
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 01:34 schreef klusfoobje het volgende:
nu we het over inburgeren hebben enzo...

wouden is geen nederlandse werkwoord vervoeging...
Jawel hoor. Wou ook, maar wouw niet.

Kijk maar in het groene boekje.
pi_72068690
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 12:07 schreef sanger het volgende:
Overigens heb je niet zozeer een inburgeringsprobleem, maar een huisvestingsprobleem.....

Welke omgeving zoek je iets?
Daarom had ik het ook eerst ergens anders gepost, maar ze vonden het blijkbaar beter hier passen met deze titel.
Ik zoek iets in Den Bosch.
  vrijdag 21 augustus 2009 @ 16:38:32 #43
14616 bluesparkle
Wat Suwannaphumaham
pi_72074504
Dus als ik het goed begrijp woont zij wel samen met jou bij jouw vader.
Dan moet die pa van jou toch accepteren dat zij wordt ingeschreven op zijn huisadres wat is daar mis mee?

Daarmee is jouw probleem snel en goedkoop opgelost.
Daarna heb je alle tijd om op zoek te gaan naar woonruimte
Explore the World
pi_72074765
Het huisvestingsprobleem daarin ben je niet de enige. Daar hoef je geen buitenlandse vriendin te hebben. Dus zodra je gaat studeren je ook inschrijven voor een huurwoning.

Overigens over het uitgaan van een relatie met een buitenlandse heb ik nog wel een paar voorbeelden. Die knakker was met zijn meisje getrouwd om zo de aanvraag voor de verblijfsvergunning makkelijker te maken. Maar nog voor het zover was gingen ze al uit elkaar. Dat is een mooi drama geworden van een scheiding die een jaar heeft geduurd. En hij mocht haar dus niet de toegang tot de gezamenlijke woning ontzeggen, die hij overigens alleen had gekocht en betaalde.

Dus op zich wel logisch dat je vader jouw vriendin niet ingeschreven wil hebben op zijn adres.
Als je een buitenlandse overlaat komen (dan vraagt de gemeente) dat je 12 jaar financieel verantwoordelijk bent. Dus als ze (ook na de relatie) binnen die 12 jaar een uitkering aanvraagt dan vraagt de gemeente dat geld weer terug aan jou.
pi_72075672
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 16:49 schreef HarryP het volgende:
Dus op zich wel logisch dat je vader jouw vriendin niet ingeschreven wil hebben op zijn adres.
Als je een buitenlandse overlaat komen (dan vraagt de gemeente) dat je 12 jaar financieel verantwoordelijk bent. Dus als ze (ook na de relatie) binnen die 12 jaar een uitkering aanvraagt dan vraagt de gemeente dat geld weer terug aan jou.
Bij een dergelijke aanvraag moet je voor de IND een formulier invullen dat je tot 5 jaar na tekenen financieel verantwoordelijk bent. Waar heb jij die 12 jaar vandaan?
pi_72075697
particulier huren kan ook onder de 650,-. Bijvoorbeeld een studiootje. Heb je wel alles voor jezelf alleen maar één woon/slaapkamer. Afhankelijkvan waar je zoekt zie ik die dingen regelmatig voor ±500 incl. langskomen.

Is misschien wat klein maar hey, jullie zijn jong en verliefd dus dat is best even vol te houden tot je wat beters vindt.
pi_72141176
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 17:26 schreef Brad het volgende:

[..]

Bij een dergelijke aanvraag moet je voor de IND een formulier invullen dat je tot 5 jaar na tekenen financieel verantwoordelijk bent. Waar heb jij die 12 jaar vandaan?
Van die vriend die pas na een jaar van zijn ex af was.
Dat is wat de gemeente Rotterdam als voorwaarde heeft (mogelijk geld die 12 jaar alleen als je getrouwd bent geweest).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 19:49:39 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72150606
Die 12 jaar geldt sowieso als je gehuwd bent geweest, ook als je allebei Nederlands bent kan de sociale dienst een eventuele bijstandsuitkering zolang blijven verhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')