ik heb geeeeeeeen idee wat dat rode pijltje betekentquote:Op maandag 31 augustus 2009 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat betekend dat rode pijltje bij schijf 1?
Als ik rechtermuisknop doe dan krijg ik 1. de schijf naar normale schijf converteren ofzo 2. eigenschappen 3. helpquote:Op dinsdag 1 september 2009 01:21 schreef amvrosios het volgende:
je 2e schijf lijkt 'offline' te zijn,wat zoveel betekent als dat hij het niet doet....
klik er eens op met rechter muisknop en dan kiezen voor "online" of 'inschakelen' of zo iets?
succes!
Bangbus collectiequote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:01 schreef Moonwalk het volgende:
Hallo,
Ik heb sinds kort een heel vervelend virus op mijn pc die ik er maar niet af krijg.
Windows opnieuw installeren lijkt mij dan de makkelijkste uitweg, alleen heb ik wel veel grote bestanden
waarvan ik me niet kan veroorloven om die te verliezen.
Mijn PC heeft 2 harde schijven. De ene is de gewone waar windows nu op draait, en de tweede is een hele grote die ik voor opslag gebruik. ( geen externe schijf, hij zit in de computer gebouwd. )
De vraag is nu, als ik al mijn bestanden netjes op die tweede schijf heb, en windows op die eerste schijf gewoon weer opnieuw installeer, heeft dit dan effect op mn tweede opslag schijf?
- Blijven mijn bestanden dan behouden?
- Herkent mijn computer de tweede harde schijf nog?
Hopelijk willen jullie me helpen voordat ik wat doms uithaal, alvast bedankt voor de reacties
de watte ??quote:
Open een command prompt (Start, Uitvoeren, cmd <enter>)quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:37 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Als ik rechtermuisknop doe dan krijg ik 1. de schijf naar normale schijf converteren ofzo 2. eigenschappen 3. help
als ik naar converteren klik dan krijg ik een melding dat alle bestanden en gegevens verloren zullen gaan, dus heb het nog maar niet uitgevoerd
Misschien staat er zoiets bij eigenschappen?quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:37 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Als ik rechtermuisknop doe dan krijg ik 1. de schijf naar normale schijf converteren ofzo 2. eigenschappen 3. help
als ik naar converteren klik dan krijg ik een melding dat alle bestanden en gegevens verloren zullen gaan, dus heb het nog maar niet uitgevoerd
Op het laatst ging het mis :-(quote:Op dinsdag 1 september 2009 10:49 schreef Yngwie het volgende:
[..]
Open een command prompt (Start, Uitvoeren, cmd <enter>)
type: diskpart <enter>
type: list disk <enter>
Disk 1 zal waarschijnlijk de offline disk zijn, indien dat is:
type: select disk 1 <enter>
type: online <enter>
Dan zou ie het weer moeten doen
Hrm... lijkt erop dat de enige manier om de schijf weer in de lucht te krijgen is een conversie van Dynamic naar Basic. Met de standaard Microsoft tools en methodes gaat dit inderdaad niet zonder het opnieuw partitioneren (en dus dataverlies als je niets kunt backuppen zoals nu).quote:Op dinsdag 1 september 2009 11:38 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
Op het laatst ging het mis :-(
[ afbeelding ]
hihih dankje, ben het nu aan het downloadenquote:Op dinsdag 1 september 2009 12:18 schreef Yngwie het volgende:
<knip>
Wacht, da's de installer CD denk ik...
Jawel, wel de goeiequote:Op dinsdag 1 september 2009 12:22 schreef Moonwalk het volgende:
[..]
hihih dankje, ben het nu aan het downloaden
edit: deze niet downloaden dus?
quote:Op dinsdag 1 september 2009 12:39 schreef Adames het volgende:
deze zou je ergens vandaan kunnen toveren - edit: hier dus
ubuntu = http://ftp.snt.utwente.nl(...).04-desktop-i386.iso
quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:13 schreef Moonwalk het volgende:
Ik snap dat ubuntu enzo allemaal nietdit is niks voor vrouwen
![]()
ubuntu is veel makkelijker dan dat.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:20 schreef Adames het volgende:
je kan nog altijd een nerderige fokker uit amsterdam vragen of die je even komt helpen
verder, ubuntu is .. anders ..
bedenk me nu net dat je eigenlijk beter kubuntu had kunnen downloaden. de kde interface lijkt namelijk veel meer op windows.
Nu moet ik zeggen dat ik al lang geen linux meer heb gebruikt, maar die harde schijf moet vast nog wel ergens staan. kijk eens bij /dev en dan zal er hda1 en hda2 moeten staan. een van die bevat dan de data die je nodig hebt.
staat die er niet, open dan gpart en kijk of de schijf uberhaupt wel te vinden is
branden op een cd (of evt een usb stick bootable maken, maar is ook alweer zo wat). als je nog stapeltje cd's hebt liggen zou ik het branden.quote:Op dinsdag 1 september 2009 13:53 schreef Moonwalk het volgende:
Kan ik dat ubuntu gewoon mounten met magicdisk/magic iso of moet het gebrand worden?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |