abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:59:57 #26
262978 Moonwalk
Ik zeg ook maar wat ik vind
pi_72328612
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:33 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wat betekend dat rode pijltje bij schijf 1?
ik heb geeeeeeeen idee wat dat rode pijltje betekent
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_72330221
je 2e schijf lijkt 'offline' te zijn,wat zoveel betekent als dat hij het niet doet....
klik er eens op met rechter muisknop en dan kiezen voor "online" of 'inschakelen' of zo iets?

succes!
Vooral dat wat hier boven staat.
pi_72330274
tvp
  dinsdag 1 september 2009 @ 01:37:58 #29
262978 Moonwalk
pi_72330454
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 01:21 schreef amvrosios het volgende:
je 2e schijf lijkt 'offline' te zijn,wat zoveel betekent als dat hij het niet doet....
klik er eens op met rechter muisknop en dan kiezen voor "online" of 'inschakelen' of zo iets?

succes!
Als ik rechtermuisknop doe dan krijg ik 1. de schijf naar normale schijf converteren ofzo 2. eigenschappen 3. help

als ik naar converteren klik dan krijg ik een melding dat alle bestanden en gegevens verloren zullen gaan, dus heb het nog maar niet uitgevoerd
Je hoeft niet te schreeuwen als je je punt niet kan onderbouwen. Ik hoor je namelijk toch niet. O+
pi_72330802
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:01 schreef Moonwalk het volgende:
Hallo,

Ik heb sinds kort een heel vervelend virus op mijn pc die ik er maar niet af krijg.
Windows opnieuw installeren lijkt mij dan de makkelijkste uitweg, alleen heb ik wel veel grote bestanden
waarvan ik me niet kan veroorloven om die te verliezen.

Mijn PC heeft 2 harde schijven. De ene is de gewone waar windows nu op draait, en de tweede is een hele grote die ik voor opslag gebruik. ( geen externe schijf, hij zit in de computer gebouwd. )

De vraag is nu, als ik al mijn bestanden netjes op die tweede schijf heb, en windows op die eerste schijf gewoon weer opnieuw installeer, heeft dit dan effect op mn tweede opslag schijf?

- Blijven mijn bestanden dan behouden?
- Herkent mijn computer de tweede harde schijf nog?

Hopelijk willen jullie me helpen voordat ik wat doms uithaal, alvast bedankt voor de reacties
Bangbus collectie ?
  dinsdag 1 september 2009 @ 10:47:35 #31
262978 Moonwalk
pi_72334448
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 02:30 schreef FL_Freak het volgende:

[..]

Bangbus collectie ?
de watte ?? ach zal wel iets ontzettend flauws zijn wat je daar hebt gepost maargoed:

Heb je er aan gedacht dat ik aan webdesignen en video-editen kan doen? Voor mijn opleiding moet ik dat wel eens doen en daarnaast doe ik dat ook voor klanten. Daarom zijn de bestanden dus groot en belangrijk. Ik maak ook muziek en veel van mijn zelfgemaakte muziek stond daar ook op + al mijn plugg-inns etc etc etc
Niet zo flauw doen aub
pi_72334497
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 01:37 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Als ik rechtermuisknop doe dan krijg ik 1. de schijf naar normale schijf converteren ofzo 2. eigenschappen 3. help

als ik naar converteren klik dan krijg ik een melding dat alle bestanden en gegevens verloren zullen gaan, dus heb het nog maar niet uitgevoerd
Open een command prompt (Start, Uitvoeren, cmd <enter>)

type: diskpart <enter>

type: list disk <enter>

Disk 1 zal waarschijnlijk de offline disk zijn, indien dat is:

type: select disk 1 <enter>

type: online <enter>

Dan zou ie het weer moeten doen
pi_72334574
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 01:37 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Misschien staat er zoiets bij eigenschappen?

dinsdag 1 september 2009 @ 11:38:31 #34
262978 Moonwalk
pi_72335895
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 10:49 schreef Yngwie het volgende:

[..]

Open een command prompt (Start, Uitvoeren, cmd <enter>)

type: diskpart <enter>

type: list disk <enter>

Disk 1 zal waarschijnlijk de offline disk zijn, indien dat is:

type: select disk 1 <enter>

type: online <enter>

Dan zou ie het weer moeten doen
Op het laatst ging het mis :-(

pi_72336588
Kun je 'm benaderen vanaf een ubuntu live-cd?
pi_72336710
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 11:38 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

Op het laatst ging het mis :-(

[ afbeelding ]
Hrm... lijkt erop dat de enige manier om de schijf weer in de lucht te krijgen is een conversie van Dynamic naar Basic. Met de standaard Microsoft tools en methodes gaat dit inderdaad niet zonder het opnieuw partitioneren (en dus dataverlies als je niets kunt backuppen zoals nu).

Echter zijn er wel manieren om het MET behoud van data te doen. Echter, dit is een beetje kunst en vliegwerk voor veel gebruikers (maar wel te doen als je de stappen volgt en een klein beetje lef hebt)

Zie dit:

http://mypkb.wordpress.co(...)isks-to-basic-disks/

Directe link om TestDisk te downloaden: http://www.cgsecurity.org/testdisk-6.11.3.win.zip
pi_72336824
Wat Yngwie zegt. Wat waarschijnlijk ook mogelijk is, is een Hirens Boot CD gebruiken om dan de data over te pompen naar een externe harde schijf (of ubuntu cd gebruiken zoals hierboven is aangegeven)
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:15:29 #38
262978 Moonwalk
pi_72337029
ik heb geen ubuntu-live cd en ook geen extra externe harde schijf
Het liefst doe ik het zonder allemaal dingen aan te moeten schaffen..ik ga eerst die linkjes goed bekijken

( bedankt voor alle hulp tot nu toe )
pi_72337104
<knip>

Wacht, da's de installer CD denk ik...
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:22:00 #40
262978 Moonwalk
pi_72337207
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:18 schreef Yngwie het volgende:
<knip>

Wacht, da's de installer CD denk ik...
hihih dankje, ben het nu aan het downloaden

edit: deze niet downloaden dus?
pi_72337659
deze zou je ergens vandaan kunnen toveren - edit: hier dus

ubuntu = http://ftp.snt.utwente.nl(...).04-desktop-i386.iso
pi_72337865
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:22 schreef Moonwalk het volgende:

[..]

hihih dankje, ben het nu aan het downloaden

edit: deze niet downloaden dus?
Jawel, wel de goeie
  dinsdag 1 september 2009 @ 12:47:06 #43
262978 Moonwalk
pi_72337869
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 12:39 schreef Adames het volgende:
deze zou je ergens vandaan kunnen toveren - edit: hier dus

ubuntu = http://ftp.snt.utwente.nl(...).04-desktop-i386.iso

Dankjewel, ben die ook even aan het binnenhalen
pi_72338367
Ik zag dat je c-schijf ook redelijk groot is (280 gb) misschien kun je tijdelijk daar je data naartoe kopieren, dan heb je geen externe schijf nodig.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:13:48 #45
262978 Moonwalk
pi_72338749
Ik snap dat ubuntu enzo allemaal niet dit is niks voor vrouwen
pi_72338922
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:13 schreef Moonwalk het volgende:
Ik snap dat ubuntu enzo allemaal niet dit is niks voor vrouwen
Ik vond anders dat je best aardig bezig was eigenlijk! Maar je zou naar dat andere linkje kunnen kijken met die TestDisk applicatie... als je dat toch te "eng" vindt, wat ik me wel voor kan stellen, dan zou je misschien toch iemand anders effe moeten vragen om er naar te komen kijken of zo.
pi_72338952
je kan nog altijd een nerderige fokker uit amsterdam vragen of die je even komt helpen

verder, ubuntu is .. anders ..
bedenk me nu net dat je eigenlijk beter kubuntu had kunnen downloaden. de kde interface lijkt namelijk veel meer op windows.

Nu moet ik zeggen dat ik al lang geen linux meer heb gebruikt, maar die harde schijf moet vast nog wel ergens staan. kijk eens bij /dev en dan zal er hda1 en hda2 moeten staan. een van die bevat dan de data die je nodig hebt.
staat die er niet, open dan gpart en kijk of de schijf uberhaupt wel te vinden is
pi_72339321
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:20 schreef Adames het volgende:
je kan nog altijd een nerderige fokker uit amsterdam vragen of die je even komt helpen

verder, ubuntu is .. anders ..
bedenk me nu net dat je eigenlijk beter kubuntu had kunnen downloaden. de kde interface lijkt namelijk veel meer op windows.

Nu moet ik zeggen dat ik al lang geen linux meer heb gebruikt, maar die harde schijf moet vast nog wel ergens staan. kijk eens bij /dev en dan zal er hda1 en hda2 moeten staan. een van die bevat dan de data die je nodig hebt.
staat die er niet, open dan gpart en kijk of de schijf uberhaupt wel te vinden is
ubuntu is veel makkelijker dan dat.

Gewoon linksbovenin naar locaties (engels: places) -> computer, en dan staat er een schijf genaamd "media van xx GB", dat is 'm.
Tenzij hij het niet meer doet ofzo, dan staat'ie daar niet.
  dinsdag 1 september 2009 @ 13:53:53 #49
262978 Moonwalk
pi_72339977
Kan ik dat ubuntu gewoon mounten met magicdisk/magic iso of moet het gebrand worden?
pi_72340151
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 13:53 schreef Moonwalk het volgende:
Kan ik dat ubuntu gewoon mounten met magicdisk/magic iso of moet het gebrand worden?
branden op een cd (of evt een usb stick bootable maken, maar is ook alweer zo wat). als je nog stapeltje cd's hebt liggen zou ik het branden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')