Als ze geen recht op studiefinanciering heeft, kan ze de werkelijke studiekosten opvoeren. Hieronder vallen in ieder geval de reis- en verblijfkosten niet.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:29 schreef Chigurh het volgende:
Mijn vriendin gaat met ingang van januari een opleiding doen, kan thuisstudie worden, wellicht ergens op lokatie. In hoeverre is studie aftrekbaar van de belastingen? Valt alles daaronder, dus ook gemaakte reiskosten, boeken etc?
Zij zou dan niet werken, maar ik heb een fulltime baan en wij zijn fiscaal partner. Verder weet ik er niks vanaf.
Ai, dat is klote...quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:22 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als ze geen recht op studiefinanciering heeft, kan ze de werkelijke studiekosten opvoeren. Hieronder vallen in ieder geval de reis- en verblijfkosten niet.
Daarnaast is het een persoonsgebonden aftrek. Ze zal ze ten laste van haar eigen inkomen moeten brengen en kan dit niet bij jou in mindering brengen. Ook al ben je haar fiscaal partner.
In het linkje boven jou staat dit:quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:22 schreef ManAtWork het volgende:
Ze zal ze ten laste van haar eigen inkomen moeten brengen en kan dit niet bij jou in mindering brengen. Ook al ben je haar fiscaal partner.
Dan zou het toch wel van ons gezamenlijk inkomen kunnen?quote:Hebt u heel 2009 een fiscale partner? Dan telt u uw aftrekbare
studiekosten en andere scholingsuitgaven bij elkaar op. Het gaat hier
om de aftrekbare uitgaven die u en uw fiscale partner betalen voor
uw studie. Hiervan trekt u de drempel af.
Als uw fiscale partner ook studiekosten hebt, telt u ook zijn aftrekbare
studiekosten en andere scholingsuitgaven bij elkaar op. Het gaat hier
om de aftrekbare uitgaven die uw fiscale partner en u betalen voor
zijn studie. Hiervan trekt u de drempel af.
Vervolgens kunt u het aftrekbedrag verdelen zoals u dat wilt, als het
totaal maar 100% is.
Je hebt gelijk. Het is wel een post die onder de persoongebonden aftrek valt maar je kunt het inderdaad onderling verdelen tussen de fiscale partners.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:19 schreef Chigurh het volgende:
[..]
In het linkje boven jou staat dit:
[..]
Dan zou het toch wel van ons gezamenlijk inkomen kunnen?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |