abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72028866
In navolging van: Rabobank

Momenteel zit ik voor een half jaar in de VS. Ik heb een studentenrekening met creditcard bij de Rabobank. Voordat ik wegging heb ik geprobeerd om m'n creditcard limiet te verhogen, echter weigerden ze dit. (terwijl het bij een aantal studiegenoten die hier ook zitten wel gelukt is, zelfde bank) Ik wilde ook een extra pinpas meenemen, aangezien die dingen van de rabobank vaak stukgaan, dat kon ook al niet. Een creditcard en pinpas zouden genoeg moeten zijn.

Een maand nadat ik aangekomen ben in de VS is uiteraard het onvermijdelijke gebeurd, mijn pinpas is stuk. Ik heb dus alleen een creditcard om te pinnen en betalingen te doen. Je raadt het al, ik zit nu aan de limiet en heb geen geld meer. Ik heb al 24 mailtjes gestuurd naar de bank en in totaal 8x gebeld, maar er is geen mogelijk om m'n limiet tijdelijk te verhogen. M'n pinpas is volgens hen al 2.5 weken onderweg en kan elk moment aankomen. Ik denk dat er iets fout is gegaan, want andere post doet er ook niet langer dan een week over vanuit Nederland. Ze weigeren ook een nieuwe pas op te sturen.

Ik heb momenteel bijna geen contact geld meer en kan dus straks niets meer kopen. Verder kan ik ook niet bij m'n internetbankieren. Heeft er iemand enig idee hoe ik dit het beste kan oplossen?

Tweede vraag is:
Is het redelijk om geld dat telefoneren heeft gekost (¤30), geld dat pinnen met m'n creditcard (3 x ¤4.50) en geld van misgelopen rente (geen idee hoeveel precies) terug te vragen.

De service is echt belachelijk slecht. Iedereen zegt andere dingen. Volgens de een zouden m'n ouders geld over kunnen maken naar de creditcardmaatschappij, volgens de ander kan dat absoluut niet. Ondertussen zit ik zonder geld en heb ik al geld moeten lenen van studiegenoten, behoorlijk schraal dus.
pi_72030093
Na 3x pinnen al je creditcardlimiet bereikt? Dan snap ik dat ze de limiet niet willen verhogen..

Ze doen het echt niet om je te pesten, maar gewoon om hun en jouw geld te beschermen.
En nee, de bel-en pin kosten zal je niet van hun terug krijgen.
pi_72030097
Laat iemand gewoon je creditcardrekening betalen? Je ouders ofzo...
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:10:25 #4
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_72030357
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:19 schreef Troeta het volgende:
Na 3x pinnen al je creditcardlimiet bereikt? Dan snap ik dat ze de limiet niet willen verhogen..

Ze doen het echt niet om je te pesten, maar gewoon om hun en jouw geld te beschermen.
Dat dus
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Eindredactie Games donderdag 20 augustus 2009 @ 08:16:39 #5
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_72030426
Bij de Postbank kan je geld storten op je creditcard zodat je een positief saldo op je rekening hebt. Kan dat bij de Rabobank niet?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:36:43 #6
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72030654
Waarom kun je niet bij internetbankieren? Internet werkt in de hele wereld hetzelfde
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:38:59 #7
152789 karr-1
pi_72030687
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:36 schreef sanger het volgende:
Waarom kun je niet bij internetbankieren? Internet werkt in de hele wereld hetzelfde
Iets met een kapotte bankpas enzo..... Althans ik neem aan dat je bij de Rabo nog steeds je pas in zo'n reader ding moet duwen....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 08:49:10 #8
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_72030814
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:38 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Iets met een kapotte bankpas enzo..... Althans ik neem aan dat je bij de Rabo nog steeds je pas in zo'n reader ding moet duwen....
Ah, zit niet bij de rabo dus dat wist ik niet
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_72030900
Dat geld voor die telefoontjes ga je sowieso niet terugkrijgen. Ik heb weleens gelezen dat het mogelijk was om met je paspoort bij een bank geld op te halen als je pinpas kapot is. Dan zorgt de rabobank ervoor dat het klaarligt bij die bank en dan kan jij het daar ophalen. Is even een tussenoplossing maar beter dan niks.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72031462
quote:

Misschien neemt TS grote bedragen op om zo min mogelijk kosten te moeten betalen? Als je met een lage limiet (TS is student, dus zal wel 1K-2.5K zijn) álles moet betalen gaat het snel hoor.

TS: Kun je niet telefonisch geld van je betaalrekening naar je creditcard overmaken? Of heeft de Rabobank geen telefonisch bankieren?
pi_72031741
had je nu maar een gebruikersnaam + wachtwoord met tan codes op je mobiel he ts

was je pas al in baggerstaat dan? ik doe jaren met dezelfde pinpas terwijl deze gewoon zonder beschermhoes in mijn portomonnee zit die ik altijd in de kontzak heb zitten. beetje jammer dat je je pas sloopt precies in het halve jaar dat je in het buitenland zit.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 10:03:29 #12
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_72032240
M'n rabo pas is nog nooit kaduuk gegaan. Doe je toch iets verkeerd.

Ontopic: de bank is niet verantwoordelijk voor jouw reisgedrag. Je had je zelf ook beter kunnen voorbereiden. Wat je nu kan doen is een vriend of je ouders voldoende geld laten wiren via western union o.i.d.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_72032279
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:16 schreef donald_dick het volgende:
Bij de Postbank kan je geld storten op je creditcard zodat je een positief saldo op je rekening hebt. Kan dat bij de Rabobank niet?
Een positief saldo is mogelijk maar ik zou het niet doen.... uitgaven zijn dan niet gedekt. Dus bij fraude met je credit card ben je je positieve deel definitief kwijt.
pi_72032490
Geld storten op je creditcard rekening. Probleem opgelost.
pi_72032728
Als hij al op de limiet (wat default 2.5k/maand is op een CC dacht ik?) zit, is er meer fout, en is de voorbereiding gewoon slecht te noemen, dat kan je de rabobank niet aan rekenen. Waarom heb je niet een rekening in Amerika geopend, en een automatische overschrijving daar naar toe ingericht voor je stufi/ouderlijke toelage etc?

En die limiet is per maand, dus over een weekje wordt die CC-schuld van deze maand afgeschreven, en kan je weer 2,5k opnemen in de komende maand.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_72032775
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:03 schreef _Flash_ het volgende:
Wet van Murphy.
Als jij lang in het buitenland zit zonder mogelijkheid om je pas te vervangen, is de kans dat-ie stuk gaat véél groter dan wanneer je in Nederland woont en hem snel kan fixen.
quote:
Ontopic: de bank is niet verantwoordelijk voor jouw reisgedrag. Je had je zelf ook beter kunnen voorbereiden.
Als je toch ontopic reageert, had je het topic ook mogen lezen.
TS heeft toch aan de bank gevraagd om een reservepas.
pi_72034216
Spreek uit ervaring dat de passen erg slecht zijn.. heb er in 3 maanden tijd 3 versleten.. werd afgedaan met de opmerking goh wat een hoop maandagmorgenpassen zeg!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:21:46 #18
152789 karr-1
pi_72034264
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
Spreek uit ervaring dat de passen erg slecht zijn.. heb er in 3 maanden tijd 3 versleten.. werd afgedaan met de opmerking goh wat een hoop maandagmorgenpassen zeg!
Wat doe er dan mee? Ik heb 2 bankpassen en een creditcard in mijn portemonnee en daar loop ik al jaren mee rond en ze doen het nog steeds probleemloos. Het is dat de bank een keer in de zoveel jaar de passen vervangt, anders zou ik er waarschijnlijk de rest van mijn leven mee voort kunnen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 11:24:56 #19
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_72034364
quote:

Ontopic: de bank is niet verantwoordelijk voor jouw reisgedrag. Je had je zelf ook beter kunnen voorbereiden. Wat je nu kan doen is een vriend of je ouders voldoende geld laten wiren via western union o.i.d.
Die van mij wel en die ik nu heb ik ook al gescheurd (parallel aan de magneetstrip), heeft alleen nog geen essentiële delen geraakt.
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_72035376
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Wat doe er dan mee? Ik heb 2 bankpassen en een creditcard in mijn portemonnee en daar loop ik al jaren mee rond en ze doen het nog steeds probleemloos. Het is dat de bank een keer in de zoveel jaar de passen vervangt, anders zou ik er waarschijnlijk de rest van mijn leven mee voort kunnen.
Als ik het wist..volgens hen lag het aan magnetische velden..
Maar echt uitdiepen wat het nu kon zijn nee..
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_72035431
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:

En die limiet is per maand, dus over een weekje wordt die CC-schuld van deze maand afgeschreven, en kan je weer 2,5k opnemen in de komende maand.
Niet als TS aan gespreid terugbetalen doet....
  donderdag 20 augustus 2009 @ 12:35:13 #22
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_72036393
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 10:28 schreef mgerben het volgende:

[..]

Wet van Murphy.
Als jij lang in het buitenland zit zonder mogelijkheid om je pas te vervangen, is de kans dat-ie stuk gaat véél groter dan wanneer je in Nederland woont en hem snel kan fixen.
[..]

Als je toch ontopic reageert, had je het topic ook mogen lezen.
TS heeft toch aan de bank gevraagd om een reservepas.
Dus? Dat is de enige voorbereiding die hij kan doen?
Je kan trouwens sowieso een tweede pas voor een rekening aanschaffen. Dat kost een paar euro, maar dan heb je er wel twee. Of als dat bij zijn studentenrekening (?) niet kan, een totaalpakket nemen.

Of desnoods een rekening openen bij een tweede bank.

Je hebt zelf ook verantwoordelijkheid.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
pi_72036822
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:00 schreef Tja... het volgende:

[..]

Niet als TS aan gespreid terugbetalen doet....
Dan leeft hij boven z'n stand zou je zeggen, maar dan nog zou hij de CC maatschappij het verschil in 1x aan kunnen laten zuiveren, zodat hij hem weer kan gebruiken. Zoals ik het lees is er nog wel saldo op zijn betaalrekening, maar kan hij het er simpelweg niet af krijgen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 13:49:28 #24
160693 Me.
"Normale" user
pi_72038721
quote:
Als hij al op de limiet (wat default 2.5k/maand is op een CC dacht ik?) zit, is er meer fout, en is de voorbereiding gewoon slecht te noemen, dat kan je de rabobank niet aan rekenen. Waarom heb je niet een rekening in Amerika geopend, en een automatische overschrijving daar naar toe ingericht voor je stufi/ouderlijke toelage etc?

2.5K is standaard inderdaad, maar je mag maar 400 euro cash opnemen per maand.

Kunnen je ouders je geen geld sturen vanuit Nederland via Western Union of iets dergelijks?
Not guilty by reason of insanity
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:19:16 #25
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_72041862
Je kunt in de VS toch alle smet een cc betalen ?

Kan me herinneren dat ik zelfs destijds een sff snel een pakje condooms met m'n cc heb betaald. Ik had geen cash meer en weinig tijd Geen probleem hoor.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_72041901
quote:

1. Ik pin alleen grote bedragen, want het kost dus 4,50.
2. Ik betaal ook andere dingen, vliegtickets bijv met m'n cc.
3. M'n limiet is veel te laag (ook in verhouding tot m'n inkomen), dus ik zit er snel aan. Limiet is overigens 1500
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 07:21 schreef Repeat het volgende:
Laat iemand gewoon je creditcardrekening betalen? Je ouders ofzo...
Wordt automatisch afgeschreven.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:16 schreef donald_dick het volgende:
Volgens de ene medewerker wel, volgens de andere niet. Daarbij kan ik dus niet bij m'n internetbankieren, dus nu kan ik dat sowieso niet doen.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 08:53 schreef rene90 het volgende:
Dat geld voor die telefoontjes ga je sowieso niet terugkrijgen. Ik heb weleens gelezen dat het mogelijk was om met je paspoort bij een bank geld op te halen als je pinpas kapot is. Dan zorgt de rabobank ervoor dat het klaarligt bij die bank en dan kan jij het daar ophalen. Is even een tussenoplossing maar beter dan niks.
Heb ik naar gevraagd, maar volgens de medewerker die ik gisteren sprak, ging dat niet lukken. Ik ga zo nog wel eens hier om vragen.
quote:

Hoe had ik me beter voor moeten bereiden? Ik heb vanalles voorelkaar geprobeerd te krijgen bij de bank.. Wat bedoel je precies met dat laatste?
quote:

Rekening openen in de US is bijna niet te doen, daar heb je een social security number voor nodig, sofinummer zeg maar, en die heb je niet 1,2,3, daar gaat een paar maanden overheen. Verder kost het ook gewoon geld om naar een buitenlandse rekening over te schrijven, dus dat is niet handig. Stagebedrijf, betaalt mij via een Nederlandse contracter en die stort sowieso niet op een buitenlandse rekening.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 12:35 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Dus? Dat is de enige voorbereiding die hij kan doen?
Je kan trouwens sowieso een tweede pas voor een rekening aanschaffen. Dat kost een paar euro, maar dan heb je er wel twee. Of als dat bij zijn studentenrekening (?) niet kan, een totaalpakket nemen.

Of desnoods een rekening openen bij een tweede bank.

Je hebt zelf ook verantwoordelijkheid.
Bij een studentenrekening kon dat dus niet. Achteraf makkelijk praten, 2e rekening bij een andere bank. Als ik dit wist had ik dat wel gedaan ja, maar ik ging er vanuit dat het allemaal wel een stuk makkelijker zou gaan, mocht er iets fout gaan.
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 13:49 schreef Me. het volgende:

[..]

2.5K is standaard inderdaad, maar je mag maar 400 euro cash opnemen per maand.

Kunnen je ouders je geen geld sturen vanuit Nederland via Western Union of iets dergelijks?
Ik heb totaal 900 dollar cash opgenomen deze maand, das meer dan 400 euro. Limiet is dus 1500 bij een studentenrekening.

Verder is het probleem dus dat ik genoeg geld op m'n betaal en spaarrekening heb, maar ik kan er niet bij. Ik kan helemaal niets uitgeven, heb vrijwel geen contanten meer. Dit weekend hebben we een uitje gepland naar New Orleans, maar ik moet voor alles dus geld lenen, behoorlijk schraal.

Nu tijd voor een belletje naar de bank, ben benieuwd of ik nu iemand krijg die me wel wil helpen.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 15:23:50 #27
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_72042003
quote:
Wat is dat nu voor'n kulargument. De mijne is ook kapot gegaan. Kennelijk is niet iedere pas even 'stevig'. Bovendien slijten ze ook gewoon. Al vaker gehad dat passen niet goed meer leesbaar zijn omdat de magnetische strip gewoon versleten is.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  donderdag 20 augustus 2009 @ 20:05:54 #28
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_72051562
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 15:20 schreef Schuifpui het volgende:

[..]
3. M'n limiet is veel te laag (ook in verhouding tot m'n inkomen), dus ik zit er snel aan. Limiet is overigens 1500
[..]
Jouw mening, kennelijk denken de mensen die er wel verstand van hebben daar anders over..
quote:
Hoe had ik me beter voor moeten bereiden? Ik heb vanalles voorelkaar geprobeerd te krijgen bij de bank.. Wat bedoel je precies met dat laatste?
Wat ik zei, totaalpakket nemen met een extra pas. Je snapt zelf toch ook wel dat iets als een 'reservepas' niet bestaat?
quote:
Bij een studentenrekening kon dat dus niet. Achteraf makkelijk praten, 2e rekening bij een andere bank. Als ik dit wist had ik dat wel gedaan ja, maar ik ging er vanuit dat het allemaal wel een stuk makkelijker zou gaan, mocht er iets fout gaan.
Ik had die nieuwe pas door m'n ouders uit de bus laten halen en via priority aangetekend op laten sturen.
quote:
Ik heb totaal 900 dollar cash opgenomen deze maand, das meer dan 400 euro. Limiet is dus 1500 bij een studentenrekening.

Verder is het probleem dus dat ik genoeg geld op m'n betaal en spaarrekening heb, maar ik kan er niet bij. Ik kan helemaal niets uitgeven, heb vrijwel geen contanten meer. Dit weekend hebben we een uitje gepland naar New Orleans, maar ik moet voor alles dus geld lenen, behoorlijk schraal.

Nu tijd voor een belletje naar de bank, ben benieuwd of ik nu iemand krijg die me wel wil helpen.
Blijft lullig. Maar wat verwacht je dan van je bank? Dat ze iemand vrij maken om jou persoonlijk een nieuwe pas te komen brengen? Stoere praat dat je verwacht van je bank dat ze je helpen, maar ze kunnen maar tot zover gaan.

Een nieuwe pas opsturen prima. Maar als je opeens meer krediet wilt vanuit het buitenland, tja, als ze dat van te voren al afkeurden, waarom zouden ze dat nu wel doen?

Nogmaals, makkelijkste voor jou is een pas naar je huisadres laten sturen, je ouders daarmee 1500 euro laten wiren via een money transfer en ze daarna die pas laten opsturen naar jou.
pi_72053001
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:

[..]

x2
alleen sommigen mensen bewerken ook hun drugs ermee!
pi_72054339
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 01:20 schreef Schuifpui het volgende:
M'n pinpas is volgens hen al 2.5 weken onderweg en kan elk moment aankomen. Ik denk dat er iets fout is gegaan, want andere post doet er ook niet langer dan een week over vanuit Nederland. Ze weigeren ook een nieuwe pas op te sturen.
Bellen dat je hem wel al hebt ontvangen maar hem bent kwijtgeraakt. Dan sturen ze een nieuwe.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_72054719
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 20:05 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Jouw mening, kennelijk denken de mensen die er wel verstand van hebben daar anders over..
Het kan niet, ongeacht m'n financiele situatie beweren ze. Ik heb nu inkomen wat meer dan 2x groter is dan ik kan uitgeven, beetje vreemd he. Verder zijn er studiegenoten die dezelfde stage doen, met een gelijke stagevergoeding, sommigen zonder stufi, dus maximaal evenveel inkomen, die ook bij de Rabobank zitten en wel een hogere limiet hebben gekregen. Een beetje krom he, volledig willekeur.
quote:
Wat ik zei, totaalpakket nemen met een extra pas. Je snapt zelf toch ook wel dat iets als een 'reservepas' niet bestaat?
[..]
Ik vind dat ik in alle redelijkheid niet had kunnen voorzien dat dit zou gebeuren en dat ik bijna een maand zonder pinpas zit.
quote:
Ik had die nieuwe pas door m'n ouders uit de bus laten halen en via priority aangetekend op laten sturen.
[..]
Ouders waren toen op vakantie, die zijn inmiddels terug. Wanneer ik een nieuwe pas kan aanvragen, ga ik dat inderdaad zo doen.
quote:
Blijft lullig. Maar wat verwacht je dan van je bank? Dat ze iemand vrij maken om jou persoonlijk een nieuwe pas te komen brengen? Stoere praat dat je verwacht van je bank dat ze je helpen, maar ze kunnen maar tot zover gaan.
Ze doen totaal geen moeite. Als ik bel krijg ik als antwoord dat ze alleen dingen kunnen doen als ik zelf langskom. Ze kunnen gewoon m'n saldo checken, ze weten dat ik geen geld van m'n rekening kan halen, wat is dat het probleem om even een limiet omhoog te doen zou ik zeggen. Al is het maar tot ik m'n nieuwe pinpas heb.
quote:
Een nieuwe pas opsturen prima. Maar als je opeens meer krediet wilt vanuit het buitenland, tja, als ze dat van te voren al afkeurden, waarom zouden ze dat nu wel doen?

Nogmaals, makkelijkste voor jou is een pas naar je huisadres laten sturen, je ouders daarmee 1500 euro laten wiren via een money transfer en ze daarna die pas laten opsturen naar jou.
Dat laatste snap ik niet helemaal, wat houdt dat wiren precies in?

En volgens mij snappen jullie het probleem niet. Ik zit nu dus echt zonder geld. Bij de bank willen ze het ook niet inzien. Ik kan zo niet eens eten kopen. Belachelijk dat ik ver onder m'n standaard moet gaan leven, terwijl ik genoeg op de bank heb staan.
pi_72055462
Biedt de Rabobank zelf geen moneytransfer aan dan, in zo'n geval? Kost je een hoop geld, dat wel, maar dat is altijd de 'in geval van nood' procedure. Zo gaat dat in ieder geval bij de Postbank.
  donderdag 20 augustus 2009 @ 22:53:27 #33
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_72057958
Is je chip ook stuk? Anders zou je gewoon moeten kunnen internetbankieren?
pi_72058329
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 11:58 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Als ik het wist..volgens hen lag het aan magnetische velden..
Maar echt uitdiepen wat het nu kon zijn nee..
De drukknoop van je portemonnee.
Pinpas dus op een andere plek opbergen en niet direct onder die knop.

sprak zij uit ervaring.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_72058549
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 22:53 schreef Suzziieee het volgende:
Is je chip ook stuk? Anders zou je gewoon moeten kunnen internetbankieren?
Die is niet stuk, echter is de bank zo stom geweest om m'n oude pas te blokkeren nadat de nieuwe was opgestuurd, deblokkeren doen ze niet vanwege veiligheid.
pi_72061325
Als je ouders geld storten op je creditcard wordt toch de schuld verminderd waardoor je weer kunt opnemen?

Anyway, waarom heb je geen andere rekening en/of creditcard geregeld, toen de Rabo EN geen tweede pas gaf EN je kredietlimiet niet verhoogde?
pi_72062478
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 00:56 schreef aroha-nui het volgende:
Als je ouders geld storten op je creditcard wordt toch de schuld verminderd waardoor je weer kunt opnemen?
Mja volgens de ene medewerker kan het wel, volgens de andere niet, dus ik weet het niet meer.
quote:
Anyway, waarom heb je geen andere rekening en/of creditcard geregeld, toen de Rabo EN geen tweede pas gaf EN je kredietlimiet niet verhoogde?
Tja, was destijds erg druk, was al lastig genoeg om visum etc op tijd te kunnen regelen, verder nog heel veel andere dingen, zoals kamer onderhuur, dingen voor studie etc. En daarbij ging ik er vanuit dat ik binnen 1 tot 2 weken wel een nieuwe pinpas zou hebben, mocht er een probleem zijn. Vind ik toch een redelijk termijn eigenlijk. De bank zei ook dat het genoeg zou moeten zijn.

Achteraf stom, de volgende keer doe ik dat ook anders, maar het lost nu niets op.
pi_72062557
Ja, schrok je toch even he!
pi_72063502
Oh, de ervaring leert trouwens dat als een pas naar de VS wordt opgestuurd, dit een maand duurt.

(Succes)
pi_72068710
Limiet creditcard...tja...

Zelf ook meegemaakt afgelopen vakantie, limiet was te laag voor de borg van de huurauto, erg stom...vergeten te checken voor we weggingen.

Belde de Rabobank vanaf vakantieadres en mevrouw zei: Kom even langs met je salarisstrook. Ik had al meerdere keren gezegd dat ik in Namibië zat. Toen ik doorvroeg gaf ze aan dat ze door de salarisstrook zeker weten dat ik terugbetaal. Mijn positieve saldo, spaarrekeningen met meer dan voldoende saldo en het feit dat ze heel makkelijk in de transacties van mijn betaalrekening mijn salaris kunnen zien was niet voldoende.

Stom van mij, had gewoon limiet moeten weten/checken/verhogen maar vond de service ook ondermaats, geen enkele medewerking of meedenken. Voortaan check ik dus mijn creditcard beter en mijn spaargeld gaat alsnog naar een andere bank met hogere rente. (interesseert de Rabobank niet zoveel maar ach, heb ik het idee dat ik iets gedaan heb)

TS succes, geld lenen is nooit leuk, en voortaan gewoon die extra pinpas aanvragen.
pi_72112761
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:55 schreef Mr.Mojito het volgende:
Oh, de ervaring leert trouwens dat als een pas naar de VS wordt opgestuurd, dit een maand duurt.

(Succes)
SNS Bank stuurde vrijdag mijn creditcard met DHL op naar mijn hotel in Miami Beach, en maandagochtend 10:15 lag 'ie bij de balie. Dus zo kan het ook....
pi_72113945
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 15:27 schreef Tja... het volgende:

[..]

SNS Bank stuurde vrijdag mijn creditcard met DHL op naar mijn hotel in Miami Beach, en maandagochtend 10:15 lag 'ie bij de balie. Dus zo kan het ook....
Wat een service zeg. Nooit verwacht van de SNS eigenlijk.
  † In Memoriam † maandag 24 augustus 2009 @ 16:18:40 #43
43556 miss_dynastie
pi_72114244
quote:
Op donderdag 20 augustus 2009 21:26 schreef Schuifpui het volgende:

En volgens mij snappen jullie het probleem niet. Ik zit nu dus echt zonder geld. Bij de bank willen ze het ook niet inzien. Ik kan zo niet eens eten kopen. Belachelijk dat ik ver onder m'n standaard moet gaan leven, terwijl ik genoeg op de bank heb staan.
Het verbaast me dat niemand je dan op de mogelijkheid heeft gewezen geld over te maken naar je creditcard. Limiet verhogen is dan helemaal niet nodig.
pi_72114265
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 08:55 schreef Mr.Mojito het volgende:

(Succes)
Beetje vreemd dat een bank o.b.v. een telefoontje je pasje naar een ander adres (nog in het buitenland ook !) dan het officiele rekeninghoudersadres stuurt.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 augustus 2009 @ 16:36:29 #45
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72114818
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:19 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Beetje vreemd dat een bank o.b.v. een telefoontje je pasje naar een ander adres (nog in het buitenland ook !) dan het officiele rekeninghoudersadres stuurt.
Dat heet service. Namelijk als jij inderdaad in het buitenland bent.

Uiteraard worden hiervoor een aantal controles gedaan. OA de plekken van laatste afschrijvingen en klantgegevens.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72115021
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:36 schreef Nizno het volgende:

[..]

Uiteraard worden hiervoor een aantal controles gedaan. OA de plekken van laatste afschrijvingen en klantgegevens.
Blijft wel fraude gevoelig natuurlijk.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 augustus 2009 @ 16:47:59 #47
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72115164
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:42 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Blijft wel fraude gevoelig natuurlijk.
Jij zit dus liever in het buitenland in dezelfde situatie als TS?
Een echt goede bank denkt met de klant mee.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_72115654
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:36 schreef Nizno het volgende:

[..]

Ze sturen een creditcard naar het buitenland terwijl je daar niet woont (of zegmaar niet je afschriften krijgt)? Dat is inderdaad vrij fraudegevoelig.
Veilige bank hoor, SNS.
pi_72121221
Bij bank of america een gratis rekening openen en je geld overboeken (wiretransfer, kost dan wel weer wat).

Dan heb je gelijk een creditcard waar je in amerika je geld kan opnemen, en voor gratis bij bank of america.
pi_72122124
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Het verbaast me dat niemand je dan op de mogelijkheid heeft gewezen geld over te maken naar je creditcard. Limiet verhogen is dan helemaal niet nodig.
Staat al meerdere keren in het topic, volgens de ene Rabo medewerker kan het wel, volgens de ander niet
pi_72122261
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:29 schreef Whaxx het volgende:
Bij bank of america een gratis rekening openen en je geld overboeken (wiretransfer, kost dan wel weer wat).

Dan heb je gelijk een creditcard waar je in amerika je geld kan opnemen, en voor gratis bij bank of america.
Volgens mij heb je altijd een SSN nodig, dat is mij verteld. Er zitten hier bij het bedrijf waar ik stage loop meerdere Nederlanders, en die hebben hetzelfde.

Anyway. Inmiddels op 36 mails, en 8 telefoontjes van mij en nog eens 2 van m'n ouders en eindelijk wat positiefs. Ze hebben m'n limiet tijdelijk verhoogd naar 2500, dus dat is in ieder geval goedgekomen. Nu nog een nieuwe pas, die gaan ze als het goed is ook opsturen.

Wel flink wat geld en tijd kwijt aan dit gedoe.

De verhoging kwam wel net op tijd, was een duur weekendje.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 augustus 2009 @ 22:21:19 #52
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72125154
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 20:54 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Staat al meerdere keren in het topic, volgens de ene Rabo medewerker kan het wel, volgens de ander niet
het kan zeker wel, alleen heb je geen verzekeringsdekking op een tegoed op de CC.

Op dezelfde manier als dat je normaal je saldo sneller aan kan zuiveren. (even zoeken op rabo.nl als je t normaal niet sneller doet)
pi_72126804
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:21 schreef Nizno het volgende:

[..]

het kan zeker wel, alleen heb je geen verzekeringsdekking op een tegoed op de CC.

Op dezelfde manier als dat je normaal je saldo sneller aan kan zuiveren. (even zoeken op rabo.nl als je t normaal niet sneller doet)
Ok, het zal dan waarschijnlijk wel kunnen. Toch blijft het vreemd dat er 2 medewerkers van de Rabo beweerden dat het niet kon. Gelukkig is het nu niet meer nodig.
  Moderator / Kerstkaart terrorist maandag 24 augustus 2009 @ 23:09:35 #54
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_72127057
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:02 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Ok, het zal dan waarschijnlijk wel kunnen. Toch blijft het vreemd dat er 2 medewerkers van de Rabo beweerden dat het niet kon. Gelukkig is het nu niet meer nodig.
Sommige medewerkers vinden het niet verzekerd zijn erger dan t geen geld hebben.
Had ik ook met ING, medewerkers die zeggen dat het niet kan... maar ja als je iets betaald hebt en het dan aangezuiverd is... En de winkel stort terug... Heb je ook een positief saldo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')