Dat dusquote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:19 schreef Troeta het volgende:
Na 3x pinnen al je creditcardlimiet bereikt? Dan snap ik dat ze de limiet niet willen verhogen..
Ze doen het echt niet om je te pesten, maar gewoon om hun en jouw geld te beschermen.
En nee, de bel-en pin kosten zal je niet van hun terug krijgen.
Iets met een kapotte bankpas enzo..... Althans ik neem aan dat je bij de Rabo nog steeds je pas in zo'n reader ding moet duwen....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:36 schreef sanger het volgende:
Waarom kun je niet bij internetbankieren? Internet werkt in de hele wereld hetzelfde
Ah, zit niet bij de rabo dus dat wist ik nietquote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:38 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Iets met een kapotte bankpas enzo..... Althans ik neem aan dat je bij de Rabo nog steeds je pas in zo'n reader ding moet duwen....
Misschien neemt TS grote bedragen op om zo min mogelijk kosten te moeten betalen? Als je met een lage limiet (TS is student, dus zal wel 1K-2.5K zijn) álles moet betalen gaat het snel hoor.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:19 schreef Troeta het volgende:
Na 3x pinnen al je creditcardlimiet bereikt? Dan snap ik dat ze de limiet niet willen verhogen..
Ze doen het echt niet om je te pesten, maar gewoon om hun en jouw geld te beschermen.
Een positief saldo is mogelijk maar ik zou het niet doen.... uitgaven zijn dan niet gedekt. Dus bij fraude met je credit card ben je je positieve deel definitief kwijt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:16 schreef donald_dick het volgende:
Bij de Postbank kan je geld storten op je creditcard zodat je een positief saldo op je rekening hebt. Kan dat bij de Rabobank niet?
Wet van Murphy.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:03 schreef _Flash_ het volgende:
M'n rabo pas is nog nooit kaduuk gegaan. Doe je toch iets verkeerd.
Als je toch ontopic reageert, had je het topic ook mogen lezen.quote:Ontopic: de bank is niet verantwoordelijk voor jouw reisgedrag. Je had je zelf ook beter kunnen voorbereiden.
Wat doe er dan mee? Ik heb 2 bankpassen en een creditcard in mijn portemonnee en daar loop ik al jaren mee rond en ze doen het nog steeds probleemloos. Het is dat de bank een keer in de zoveel jaar de passen vervangt, anders zou ik er waarschijnlijk de rest van mijn leven mee voort kunnen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:20 schreef Ml-etje het volgende:
Spreek uit ervaring dat de passen erg slecht zijn.. heb er in 3 maanden tijd 3 versleten.. werd afgedaan met de opmerking goh wat een hoop maandagmorgenpassen zeg!
Die van mij wel en die ik nu heb ik ook al gescheurd (parallel aan de magneetstrip), heeft alleen nog geen essentiële delen geraakt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:03 schreef _Flash_ het volgende:
Ontopic: de bank is niet verantwoordelijk voor jouw reisgedrag. Je had je zelf ook beter kunnen voorbereiden. Wat je nu kan doen is een vriend of je ouders voldoende geld laten wiren via western union o.i.d.
Als ik het wist..volgens hen lag het aan magnetische velden..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat doe er dan mee? Ik heb 2 bankpassen en een creditcard in mijn portemonnee en daar loop ik al jaren mee rond en ze doen het nog steeds probleemloos. Het is dat de bank een keer in de zoveel jaar de passen vervangt, anders zou ik er waarschijnlijk de rest van mijn leven mee voort kunnen.
Niet als TS aan gespreid terugbetalen doet....quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
En die limiet is per maand, dus over een weekje wordt die CC-schuld van deze maand afgeschreven, en kan je weer 2,5k opnemen in de komende maand.
Dus? Dat is de enige voorbereiding die hij kan doen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:28 schreef mgerben het volgende:
[..]
Wet van Murphy.
Als jij lang in het buitenland zit zonder mogelijkheid om je pas te vervangen, is de kans dat-ie stuk gaat véél groter dan wanneer je in Nederland woont en hem snel kan fixen.
[..]
Als je toch ontopic reageert, had je het topic ook mogen lezen.
TS heeft toch aan de bank gevraagd om een reservepas.
Dan leeft hij boven z'n stand zou je zeggen, maar dan nog zou hij de CC maatschappij het verschil in 1x aan kunnen laten zuiveren, zodat hij hem weer kan gebruiken. Zoals ik het lees is er nog wel saldo op zijn betaalrekening, maar kan hij het er simpelweg niet af krijgen?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:00 schreef Tja... het volgende:
[..]
Niet als TS aan gespreid terugbetalen doet....
2.5K is standaard inderdaad, maar je mag maar 400 euro cash opnemen per maand.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Als hij al op de limiet (wat default 2.5k/maand is op een CC dacht ik?) zit, is er meer fout, en is de voorbereiding gewoon slecht te noemen, dat kan je de rabobank niet aan rekenen. Waarom heb je niet een rekening in Amerika geopend, en een automatische overschrijving daar naar toe ingericht voor je stufi/ouderlijke toelage etc?
En die limiet is per maand, dus over een weekje wordt die CC-schuld van deze maand afgeschreven, en kan je weer 2,5k opnemen in de komende maand.
1. Ik pin alleen grote bedragen, want het kost dus 4,50.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:19 schreef Troeta het volgende:
Wordt automatisch afgeschreven.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 07:21 schreef Repeat het volgende:
Laat iemand gewoon je creditcardrekening betalen? Je ouders ofzo...
Volgens de ene medewerker wel, volgens de andere niet. Daarbij kan ik dus niet bij m'n internetbankieren, dus nu kan ik dat sowieso niet doen.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:16 schreef donald_dick het volgende:
Bij de Postbank kan je geld storten op je creditcard zodat je een positief saldo op je rekening hebt. Kan dat bij de Rabobank niet?
Heb ik naar gevraagd, maar volgens de medewerker die ik gisteren sprak, ging dat niet lukken.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 08:53 schreef rene90 het volgende:
Dat geld voor die telefoontjes ga je sowieso niet terugkrijgen. Ik heb weleens gelezen dat het mogelijk was om met je paspoort bij een bank geld op te halen als je pinpas kapot is. Dan zorgt de rabobank ervoor dat het klaarligt bij die bank en dan kan jij het daar ophalen. Is even een tussenoplossing maar beter dan niks.
Hoe had ik me beter voor moeten bereiden? Ik heb vanalles voorelkaar geprobeerd te krijgen bij de bank.. Wat bedoel je precies met dat laatste?quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:03 schreef _Flash_ het volgende:
Ontopic: de bank is niet verantwoordelijk voor jouw reisgedrag. Je had je zelf ook beter kunnen voorbereiden. Wat je nu kan doen is een vriend of je ouders voldoende geld laten wiren via western union o.i.d.
Rekening openen in de US is bijna niet te doen, daar heb je een social security number voor nodig, sofinummer zeg maar, en die heb je niet 1,2,3, daar gaat een paar maanden overheen. Verder kost het ook gewoon geld om naar een buitenlandse rekening over te schrijven, dus dat is niet handig. Stagebedrijf, betaalt mij via een Nederlandse contracter en die stort sowieso niet op een buitenlandse rekening.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:25 schreef fruityloop het volgende:
Als hij al op de limiet (wat default 2.5k/maand is op een CC dacht ik?) zit, is er meer fout, en is de voorbereiding gewoon slecht te noemen, dat kan je de rabobank niet aan rekenen. Waarom heb je niet een rekening in Amerika geopend, en een automatische overschrijving daar naar toe ingericht voor je stufi/ouderlijke toelage etc?
Bij een studentenrekening kon dat dus niet. Achteraf makkelijk praten, 2e rekening bij een andere bank. Als ik dit wist had ik dat wel gedaan ja, maar ik ging er vanuit dat het allemaal wel een stuk makkelijker zou gaan, mocht er iets fout gaan.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 12:35 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Dus? Dat is de enige voorbereiding die hij kan doen?
Je kan trouwens sowieso een tweede pas voor een rekening aanschaffen. Dat kost een paar euro, maar dan heb je er wel twee. Of als dat bij zijn studentenrekening (?) niet kan, een totaalpakket nemen.
Of desnoods een rekening openen bij een tweede bank.
Je hebt zelf ook verantwoordelijkheid.
Ik heb totaal 900 dollar cash opgenomen deze maand, das meer dan 400 euro. Limiet is dus 1500 bij een studentenrekening.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 13:49 schreef Me. het volgende:
[..]
2.5K is standaard inderdaad, maar je mag maar 400 euro cash opnemen per maand.
Kunnen je ouders je geen geld sturen vanuit Nederland via Western Union of iets dergelijks?
Wat is dat nu voor'n kulargument. De mijne is ook kapot gegaan. Kennelijk is niet iedere pas even 'stevig'. Bovendien slijten ze ook gewoon. Al vaker gehad dat passen niet goed meer leesbaar zijn omdat de magnetische strip gewoon versleten is.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 10:03 schreef _Flash_ het volgende:
Jouw mening, kennelijk denken de mensen die er wel verstand van hebben daar anders over..quote:Op donderdag 20 augustus 2009 15:20 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
3. M'n limiet is veel te laag (ook in verhouding tot m'n inkomen), dus ik zit er snel aan. Limiet is overigens 1500
[..]
Wat ik zei, totaalpakket nemen met een extra pas. Je snapt zelf toch ook wel dat iets als een 'reservepas' niet bestaat?quote:Hoe had ik me beter voor moeten bereiden? Ik heb vanalles voorelkaar geprobeerd te krijgen bij de bank.. Wat bedoel je precies met dat laatste?
Ik had die nieuwe pas door m'n ouders uit de bus laten halen en via priority aangetekend op laten sturen.quote:Bij een studentenrekening kon dat dus niet. Achteraf makkelijk praten, 2e rekening bij een andere bank. Als ik dit wist had ik dat wel gedaan ja, maar ik ging er vanuit dat het allemaal wel een stuk makkelijker zou gaan, mocht er iets fout gaan.
Blijft lullig. Maar wat verwacht je dan van je bank? Dat ze iemand vrij maken om jou persoonlijk een nieuwe pas te komen brengen? Stoere praat dat je verwacht van je bank dat ze je helpen, maar ze kunnen maar tot zover gaan.quote:Ik heb totaal 900 dollar cash opgenomen deze maand, das meer dan 400 euro. Limiet is dus 1500 bij een studentenrekening.
Verder is het probleem dus dat ik genoeg geld op m'n betaal en spaarrekening heb, maar ik kan er niet bij. Ik kan helemaal niets uitgeven, heb vrijwel geen contanten meer. Dit weekend hebben we een uitje gepland naar New Orleans, maar ik moet voor alles dus geld lenen, behoorlijk schraal.
Nu tijd voor een belletje naar de bank, ben benieuwd of ik nu iemand krijg die me wel wil helpen.
x2quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:21 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Wat doe er dan mee? Ik heb 2 bankpassen en een creditcard in mijn portemonnee en daar loop ik al jaren mee rond en ze doen het nog steeds probleemloos. Het is dat de bank een keer in de zoveel jaar de passen vervangt, anders zou ik er waarschijnlijk de rest van mijn leven mee voort kunnen.
Bellen dat je hem wel al hebt ontvangen maar hem bent kwijtgeraakt. Dan sturen ze een nieuwe.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 01:20 schreef Schuifpui het volgende:
M'n pinpas is volgens hen al 2.5 weken onderweg en kan elk moment aankomen. Ik denk dat er iets fout is gegaan, want andere post doet er ook niet langer dan een week over vanuit Nederland. Ze weigeren ook een nieuwe pas op te sturen.
Het kan niet, ongeacht m'n financiele situatie beweren ze. Ik heb nu inkomen wat meer dan 2x groter is dan ik kan uitgeven, beetje vreemd he. Verder zijn er studiegenoten die dezelfde stage doen, met een gelijke stagevergoeding, sommigen zonder stufi, dus maximaal evenveel inkomen, die ook bij de Rabobank zitten en wel een hogere limiet hebben gekregen. Een beetje krom he, volledig willekeur.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:05 schreef _Flash_ het volgende:
[..]
Jouw mening, kennelijk denken de mensen die er wel verstand van hebben daar anders over..
Ik vind dat ik in alle redelijkheid niet had kunnen voorzien dat dit zou gebeuren en dat ik bijna een maand zonder pinpas zit.quote:Wat ik zei, totaalpakket nemen met een extra pas. Je snapt zelf toch ook wel dat iets als een 'reservepas' niet bestaat?
[..]
Ouders waren toen op vakantie, die zijn inmiddels terug. Wanneer ik een nieuwe pas kan aanvragen, ga ik dat inderdaad zo doen.quote:Ik had die nieuwe pas door m'n ouders uit de bus laten halen en via priority aangetekend op laten sturen.
[..]
Ze doen totaal geen moeite. Als ik bel krijg ik als antwoord dat ze alleen dingen kunnen doen als ik zelf langskom. Ze kunnen gewoon m'n saldo checken, ze weten dat ik geen geld van m'n rekening kan halen, wat is dat het probleem om even een limiet omhoog te doen zou ik zeggen. Al is het maar tot ik m'n nieuwe pinpas heb.quote:Blijft lullig. Maar wat verwacht je dan van je bank? Dat ze iemand vrij maken om jou persoonlijk een nieuwe pas te komen brengen? Stoere praat dat je verwacht van je bank dat ze je helpen, maar ze kunnen maar tot zover gaan.
Dat laatste snap ik niet helemaal, wat houdt dat wiren precies in?quote:Een nieuwe pas opsturen prima. Maar als je opeens meer krediet wilt vanuit het buitenland, tja, als ze dat van te voren al afkeurden, waarom zouden ze dat nu wel doen?
Nogmaals, makkelijkste voor jou is een pas naar je huisadres laten sturen, je ouders daarmee 1500 euro laten wiren via een money transfer en ze daarna die pas laten opsturen naar jou.
De drukknoop van je portemonnee.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 11:58 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Als ik het wist..volgens hen lag het aan magnetische velden..
Maar echt uitdiepen wat het nu kon zijn nee..
Die is niet stuk, echter is de bank zo stom geweest om m'n oude pas te blokkeren nadat de nieuwe was opgestuurd, deblokkeren doen ze niet vanwege veiligheid.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 22:53 schreef Suzziieee het volgende:
Is je chip ook stuk? Anders zou je gewoon moeten kunnen internetbankieren?
Mja volgens de ene medewerker kan het wel, volgens de andere niet, dus ik weet het niet meer.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 00:56 schreef aroha-nui het volgende:
Als je ouders geld storten op je creditcard wordt toch de schuld verminderd waardoor je weer kunt opnemen?
Tja, was destijds erg druk, was al lastig genoeg om visum etc op tijd te kunnen regelen, verder nog heel veel andere dingen, zoals kamer onderhuur, dingen voor studie etc. En daarbij ging ik er vanuit dat ik binnen 1 tot 2 weken wel een nieuwe pinpas zou hebben, mocht er een probleem zijn. Vind ik toch een redelijk termijn eigenlijk. De bank zei ook dat het genoeg zou moeten zijn.quote:Anyway, waarom heb je geen andere rekening en/of creditcard geregeld, toen de Rabo EN geen tweede pas gaf EN je kredietlimiet niet verhoogde?
SNS Bank stuurde vrijdag mijn creditcard met DHL op naar mijn hotel in Miami Beach, en maandagochtend 10:15 lag 'ie bij de balie. Dus zo kan het ook....quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:55 schreef Mr.Mojito het volgende:
Oh, de ervaring leert trouwens dat als een pas naar de VS wordt opgestuurd, dit een maand duurt.
(Succes)
Wat een service zeg. Nooit verwacht van de SNS eigenlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 15:27 schreef Tja... het volgende:
[..]
SNS Bank stuurde vrijdag mijn creditcard met DHL op naar mijn hotel in Miami Beach, en maandagochtend 10:15 lag 'ie bij de balie. Dus zo kan het ook....
Het verbaast me dat niemand je dan op de mogelijkheid heeft gewezen geld over te maken naar je creditcard. Limiet verhogen is dan helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 21:26 schreef Schuifpui het volgende:
En volgens mij snappen jullie het probleem niet. Ik zit nu dus echt zonder geld.Bij de bank willen ze het ook niet inzien. Ik kan zo niet eens eten kopen. Belachelijk dat ik ver onder m'n standaard moet gaan leven, terwijl ik genoeg op de bank heb staan.
Beetje vreemd dat een bank o.b.v. een telefoontje je pasje naar een ander adres (nog in het buitenland ook !) dan het officiele rekeninghoudersadres stuurt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2009 08:55 schreef Mr.Mojito het volgende:
Oh, de ervaring leert trouwens dat als een pas naar de VS wordt opgestuurd, dit een maand duurt.
(Succes)
Dat heet service. Namelijk als jij inderdaad in het buitenland bent.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:19 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Beetje vreemd dat een bank o.b.v. een telefoontje je pasje naar een ander adres (nog in het buitenland ook !) dan het officiele rekeninghoudersadres stuurt.
Blijft wel fraude gevoelig natuurlijk.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat heet service. Namelijk als jij inderdaad in het buitenland bent.
Uiteraard worden hiervoor een aantal controles gedaan. OA de plekken van laatste afschrijvingen en klantgegevens.
Jij zit dus liever in het buitenland in dezelfde situatie als TS?quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:42 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Blijft wel fraude gevoelig natuurlijk.
Ze sturen een creditcard naar het buitenland terwijl je daar niet woont (of zegmaar niet je afschriften krijgt)? Dat is inderdaad vrij fraudegevoelig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 16:36 schreef Nizno het volgende:
[..]
Dat heet service. Namelijk als jij inderdaad in het buitenland bent.
Uiteraard worden hiervoor een aantal controles gedaan. OA de plekken van laatste afschrijvingen en klantgegevens.
Staat al meerdere keren in het topic, volgens de ene Rabo medewerker kan het wel, volgens de ander nietquote:Op maandag 24 augustus 2009 16:18 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Het verbaast me dat niemand je dan op de mogelijkheid heeft gewezen geld over te maken naar je creditcard. Limiet verhogen is dan helemaal niet nodig.
Volgens mij heb je altijd een SSN nodig, dat is mij verteld. Er zitten hier bij het bedrijf waar ik stage loop meerdere Nederlanders, en die hebben hetzelfde.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:29 schreef Whaxx het volgende:
Bij bank of america een gratis rekening openen en je geld overboeken (wiretransfer, kost dan wel weer wat).
Dan heb je gelijk een creditcard waar je in amerika je geld kan opnemen, en voor gratis bij bank of america.
het kan zeker wel, alleen heb je geen verzekeringsdekking op een tegoed op de CC.quote:Op maandag 24 augustus 2009 20:54 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Staat al meerdere keren in het topic, volgens de ene Rabo medewerker kan het wel, volgens de ander niet
Ok, het zal dan waarschijnlijk wel kunnen. Toch blijft het vreemd dat er 2 medewerkers van de Rabo beweerden dat het niet kon. Gelukkig is het nu niet meer nodig.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:21 schreef Nizno het volgende:
[..]
het kan zeker wel, alleen heb je geen verzekeringsdekking op een tegoed op de CC.
Op dezelfde manier als dat je normaal je saldo sneller aan kan zuiveren. (even zoeken op rabo.nl als je t normaal niet sneller doet)
Sommige medewerkers vinden het niet verzekerd zijn erger dan t geen geld hebben.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:02 schreef Schuifpui het volgende:
[..]
Ok, het zal dan waarschijnlijk wel kunnen. Toch blijft het vreemd dat er 2 medewerkers van de Rabo beweerden dat het niet kon. Gelukkig is het nu niet meer nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |