Geen tijd, ruimte en geld voor. Bedrijf is nieuw, en werktijdenwet is niet van toepassing. Als ik die ruimte moet krijgen dan betekent dat een onevenredig zware extra belasting van mijn collega's die een even zwaar rooster als ik hebben.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:04 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, maar ik zie niet waarom je baas niet mee kan werken aan een paar vaste avonden waarop je iets met anderen kan doen. Als je aangeeft dat je zo geen sociaal leven kan opbouwen kan ik me nauwelijks voorstellen dat daar geen rekening mee gehouden kan worden.
Ik kan dat uit ervaring afraden. Met alcohol op is het even leuk, maar uiteindelijk eindig ik alleen, mezelf verachtend op een bankje in een park waar ik mezelf verrot scheldt als ik weer bij bewustzijn kom. Geen goed idee.quote:
Mee eens. Ik mis als ik vrienden probeer te maken altijd een soort stappenplan en ik blijf daardoor altijd hangen in de fase van oppervlakkige gesprekken als je elkaar af en toe tegen komt.quote:Op donderdag 20 augustus 2009 20:37 schreef F04 het volgende:
Een tutorial van A tot Z zou wel handig zijn.
Bedankt voor de mededeling.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 01:42 schreef Geranium_Opa het volgende:
Ik heb geen vrienden ook geen behoefte aan, heb ook nog autisme dus dat verklaart een hoop.
Vreemd.... want mijn sociale methodes hebben me nu niet bepaald tot eenzaamheid gebracht.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:02 schreef katerwater het volgende:
Sorry hoor Chevelle, maar "praten om te praten" werkt heus niet, hoor. Zomaar praten komt meestal vreemd over.
Punt 4: je negatieve zelfbeeld verbergen lijkt me ook niet verstandig. Mensen hebben het snel door wanneer je je anders voordoet. Het helpt juist als je verteld dat je een beetje zenuwachtig bent en introvert.
Dat ligt eraan hoe en wat natuurlijk. Ik praat zelf eigenlijk best wel vaak met wildvreemde mensen, soms meng ik me in een gesprek, soms spreekt een ander mij aan. Denk dat ik iedere week wel een praatje maak. De truc is om er veel bij te lachen, denk ik. Mensen zien mij echt niet als weirdo maar gewoon als aardig meisje. Maar inderdaad, het moet niet geforceerd overkomen en dat voorkom je onder andere door veel te lachen en door zelfvertrouwen uit te stralen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:56 schreef Catbert het volgende:
Ja, want willekeurige mensen op straat aanspreken gaat je ook echt iets anders opleveren dan "wierdo" reacties. Zelfde geldt voor dat verhaal in de rij bij de kassa. Mensen die zomaar opeens gaan praten voor of achter je zijn gewoon vreemd.
Als je mensen leert kennen op een natuurlijke manier zal 't toch gaan klikken met een aantal daarvan. Het enige wat je dus moet doen is iets gaan doen waar je andere mensen met dezelfde interesses leert kenne. Teamsport, dansles, opties genoeg. Proberen contact te forceren gaat je niet lukken, mensen zullen je hoogstwaarschijnlijk aankijken met een blik van "ga weg".
Tuurlijk, ik maak ook wel eens een praatje, maar dan moet er tenminste iets van een aanleiding voor zijn. Veel mensen zitten er gewoon niet echt op te wachten. Ik vind het bijvoorbeeld als ik in de trein zit meestal vervelend dat iemand tegen me aan begint te beppen, tenzij 't een lekker ding is.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:37 schreef Seven.of.Nine het volgende:
Dat ligt eraan hoe en wat natuurlijk. Ik praat zelf eigenlijk best wel vaak met wildvreemde mensen, soms meng ik me in een gesprek, soms spreekt een ander mij aan. Denk dat ik iedere week wel een praatje maak. De truc is om er veel bij te lachen, denk ik. Mensen zien mij echt niet als weirdo maar gewoon als aardig meisje. Maar inderdaad, het moet niet geforceerd overkomen en dat voorkom je onder andere door veel te lachen en door zelfvertrouwen uit te stralen.
Je onderschat de kracht van lief zijn. Je moet niet overdreven zelfzeker overkomen als je dat niet bent. Dat staat in contrast met jezelf zijn. Het is niet omdat je toegeeft dat je zenuwachtig bent, dat je een naïeve snol bent... Ik vind je visie eenzijdig.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:15 schreef 68Chevelle het volgende:
En om op punt 4 terug te komen, als je zo overkomt, ga je gegarandeerd mensen tegen komen die er misbruik van maken, macht zit in het aard van het beestje, wil je dat riskeren, veel plezier maar je bent gewaarschuwd.
Ik vind jouw reactie daarop problematisch, ik zeg niet dat je moet overdrijven, slechts voorkomen dat je er als een laffe lamlendige zoutzak erbij staat doet wonderen.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 18:53 schreef katerwater het volgende:
[..]
Je onderschat de kracht van lief zijn. Je moet niet overdreven zelfzeker overkomen als je dat niet bent. Dat staat in contrast met jezelf zijn. Het is niet omdat je toegeeft dat je zenuwachtig bent, dat je een naïeve snol bent... Ik vind je visie eenzijdig.
Nou echt niet hoor!quote:Op woensdag 26 augustus 2009 10:56 schreef Catbert het volgende:
Ja, want willekeurige mensen op straat aanspreken gaat je ook echt iets anders opleveren dan "wierdo" reacties. Zelfde geldt voor dat verhaal in de rij bij de kassa. Mensen die zomaar opeens gaan praten voor of achter je zijn gewoon vreemd.
Als je mensen leert kennen op een natuurlijke manier zal 't toch gaan klikken met een aantal daarvan. Het enige wat je dus moet doen is iets gaan doen waar je andere mensen met dezelfde interesses leert kenne. Teamsport, dansles, opties genoeg. Proberen contact te forceren gaat je niet lukken, mensen zullen je hoogstwaarschijnlijk aankijken met een blik van "ga weg".
Juistem!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 00:50 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Nou echt niet hoor!
Ik sta vaak zat in de rij te wachten. Als er een meisje achter me staat met ranzige olijven en ik zie dat dan kijk ik haar altijd met zo'n vieze blik aan. Echt zo van: Vind je dat lekker? Dat zou voor mij een straf zijn! Ik krijg ze echt niet weg. En bingo, je hebt een gesprek... Ik weet niet hoe jij het aanpakt, maar bij mij werkt dat gewoon hoor...
Juist! Hehe, dat is de spirit. Overigens is het niks zeggen, ook erg merkbaar in de metro elke ochtend. Die zit elke ochtend stampvol, je zit hutje mutje tegen elkaar aan. Iedereen heeft een stoïcijns gezicht, men zegt niks tegen elkaar.. iedereen is zo gefocust op zijn eigen leventje. Toch best apart.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:42 schreef mafkees01 het volgende:
Ik krijg ze altijd enthousiast op die manier. Maargoed: het ligt er ook aan hoe je het brengt wellicht...
Mensen in de rij zeggen nooit wat tegen elkaar en staan altijd als dode kippen vooruit te kijken. Als jij het dan wel doet is dat juist extra leuk. Als een meisje dat bij mij zou doen zou ik dat ook leuk vindenHet gaat niet direct om te kijken of het relatiemateriaal is, maar gewoon met een neutrale blik onder het mom van: leuk gesprek
Wie weet wat er alsnog uit kan rollen. Je zou zomaar met een 06 nummer weg kunnen stappen terwijl je aardbeien voor je pa ging halen
Hmmmm.... dat heb ik ook......maar voor mij is dat dan ook mijn standaard "ik ben weer eens te vroeg mijn nest uitgekomen" gezicht.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Juist! Hehe, dat is de spirit. Overigens is het niks zeggen, ook erg merkbaar in de metro elke ochtend. Die zit elke ochtend stampvol, je zit hutje mutje tegen elkaar aan. Iedereen heeft een stoïcijns gezicht, men zegt niks tegen elkaar.. iedereen is zo gefocust op zijn eigen leventje. Toch best apart.
Ik heb op dat moment ook absoluut niet de behoefte met iemand te gaan praten. Nogmaals; als het een enorm lekker ding is, is het wat anders, maar dit topic gaat over vrienden maken, niet over meiden regelen.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:52 schreef sitting_elfling het volgende:
Juist! Hehe, dat is de spirit. Overigens is het niks zeggen, ook erg merkbaar in de metro elke ochtend. Die zit elke ochtend stampvol, je zit hutje mutje tegen elkaar aan. Iedereen heeft een stoïcijns gezicht, men zegt niks tegen elkaar.. iedereen is zo gefocust op zijn eigen leventje. Toch best apart.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |