Er is een duidelijk onderscheid tussen echte vrienden en goede kennissen. Op afstand zijn je echte vrienden nog steeds vrienden en dan doet tijd er ook niet zoveel toe. Je bent er voor elkaar als je elkaar nodig hebt. Met echte vrienden moet er een soort van klik zijn. Je ligt op dezelfde golflengte en bij deze vriend kun je jezelf zijn. Dat heb je niet zomaar met iedereen, tegen echte vrienden loop je niet zomaar aan. In het opbouwen van deze vriendschappen zit veel energie en tijd. Je leert elkaar echt kennen.
Dan zijn er nog de goede kennissen, wat eigenlijk alleen maar mensen hoeven te zijn met wie je goed overweg kunt en met wie je je kunt vermaken. Als je groepen moeilijk vindt, is het best goed te doen om goede kennissen afzonderlijk van elkaar te leren kennen. Met de een ga je op stap, met de ander ga je eerder uit eten of iets dergelijks. Ook dit moeten wel mensen zijn waar je iets gemeen mee hebt.
Mijn echte vrienden zie ik al een paar jaar amper omdat ik in het buitenland woon. Verder begin ik hier ook wel echte vriendschappen op te bouwen. Huisgenootjes, mensen met uitgaan, mensen van studie. Ik leer elke maand wel nieuwe mensen kennen waarmee ik later nog afspreek. Ik ben veel buiten de deur, ik hou op internet veel contact en ik denk graag dat ik inderdaad leuk gezelschap ben.
Aantal trucs die je kunnen helpen:
-Veel lachen, positief denken.
-Attent zijn, gezichten en namen onthouden, volgende keer weer groeten.
-Informeren, oprechte interesse tonen.
-Zelf uitnodigen!!!! Dit is een hele belangrijke, ga er vanuit dat jij steeds mensen uit moet nodigen. Stel je collega voor om eens te koken of uit te gaan. Kom zelf met leuke ideeen.
-www.nieuwemensenlerenkennen.nl
-Enthousiasme is sowieso wel een gewaardeerde eigenschap, je krijgt er een hoop voor terug. Je hoeft niet bij alles te gaan juichen en je hoeft niet zelf mensen altijd enthousiast te maken maar enthousiast reageren op anderen doet wonderen.