abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:10:40 #1
259412 Seven.of.Nine
Seven volstaat. :*
pi_72004467
Aangezien er veel topics geopend worden over het hebben van weinig of geen vrienden, dit centrale topics. De aard van de tips zijn bijna altijd hetzelfde en de meeste TS-en zijn van dezelfde leeftijd. Dus praat er hier over met elkaar of geef een ander tips.

Game on!
Resistance is futile
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:18:43 #2
265768 NBT
Bigger is better.
pi_72004712
heb je geen vrienden?
Get the best things first, GET NBT!
Visualize perfection. Visualize NBT.
pi_72004754
Kan TT niet enigszins genuanceerd worden?
Herkende me wel in één van die topics waar je naar refereert, maar helemáál geen vrienden is dan ook weer wat overdreven (in mijn geval iig). Plus dat de titel nogal erg sneuig klinkt, als een variant op 'no life-er' ofzo
pi_72004755
Het probleem in de vakantie is volgens mij altijd dat je vrienden er precies niet zijn als jij er wel bent, en andersom.
pi_72004799
Dit word het sneue fokkers hokje
pi_72005408
Het klinkt nu niet super aantrekkelijk voor die mensen, met zo'n TT .
  woensdag 19 augustus 2009 @ 11:42:19 #7
259412 Seven.of.Nine
pi_72005417
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:18 schreef NBT het volgende:
heb je geen vrienden?
Ik heb 7 vrienden en een hoop kennissen. Topic gaat niet over mij. Maar het viel me dus op dat er elke week wel een topic geopend wordt dus hier kunnen ze er ook met elkaar eens over praten.
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:21 schreef wapwip het volgende:
Dit word het sneue fokkers hokje
Helemaal niet. Als er zoveel mensen met dit probleem kampen, hoe kan het dan sneu zijn? Er zijn een miljoen eenzame Nederlanders, die zijn niet allemaal sneu. Het is een maatschappelijk verschijnsel.
Resistance is futile
pi_72005780
Is het probleem echt te weinig vrienden hebben? Of de sociale druk om een grote vriendenkring te moeten hebben?

Ik kan niet zeggen dat ik 'veel' vrienden heb, maar wel goede vrienden. Bij sommige mensen die bijv. 500 hyves vrienden hebben zie ik dat ze nauwelijks goed vriendschappelijk contact met een van die allen hebben. Het blijft allemaal opervlakkig.
pi_72006704
Neu hoor Stokkie,

Ik verveel me gewoon helemaal de pleuris. Ik ben nieuw in town(amsterdam), en ik mis sociale interactie. Ik werk in een datacenter, dus daar hoef je per definitie al niets van te verwachten. Vrienden heb ik meer dan genoeg, maar die wonen allemaal ver of heel erg ver weg. Ik heb dan gelukkig wel iedere 2-3 weken logees uit alle hoeken van europa over de vloer, maar anders zou ik ook echt doordraaien.

Ik ben totaal niet verlegen of sociaal gehandicapt, maar het lukt me nu hier totaal niet om een kringetje te bouwen. Ik ga uit, zoveel als ik kan, vaak met maatjes die van wat verder komen en ik heb een vriendschap overgehouden aan de eerste maand dat ik hier een kamer had. Maar die gast is ook alleen in Amsterdam. En zit ook met hetzelfde probleem.

Ik ben 30, dus waarschijnlijk te laat om in een studentenhuis te gaan wonen. Ik weet ook niet of ik dat wel zou willen. Ik zou ook een roommate kunnen nemen, maar das ook zo wanhopig. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik hier volgend jaar toch weer pleite. Ik zou zelfs een vriendin kunnen zoeken, maar das weer zo gemeen....

Het hoeft ook allemaal niet diepgaand, maar gewoon wat imensen waar je met een paar man op de bank ploft met een sixpackje.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:06:31 #10
198059 kwaakvaak
kwik kwek en kwaak..
pi_72007682
Als je het niet erg vind om internationale contacten op te doen, geef je dan als couchsurfer op.
Weet je, een slet is een eigenlijk gewoon een prostituee zonder ondernemers geest.
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:10:58 #11
259412 Seven.of.Nine
pi_72007802
Er is een duidelijk onderscheid tussen echte vrienden en goede kennissen. Op afstand zijn je echte vrienden nog steeds vrienden en dan doet tijd er ook niet zoveel toe. Je bent er voor elkaar als je elkaar nodig hebt. Met echte vrienden moet er een soort van klik zijn. Je ligt op dezelfde golflengte en bij deze vriend kun je jezelf zijn. Dat heb je niet zomaar met iedereen, tegen echte vrienden loop je niet zomaar aan. In het opbouwen van deze vriendschappen zit veel energie en tijd. Je leert elkaar echt kennen.

Dan zijn er nog de goede kennissen, wat eigenlijk alleen maar mensen hoeven te zijn met wie je goed overweg kunt en met wie je je kunt vermaken. Als je groepen moeilijk vindt, is het best goed te doen om goede kennissen afzonderlijk van elkaar te leren kennen. Met de een ga je op stap, met de ander ga je eerder uit eten of iets dergelijks. Ook dit moeten wel mensen zijn waar je iets gemeen mee hebt.

Mijn echte vrienden zie ik al een paar jaar amper omdat ik in het buitenland woon. Verder begin ik hier ook wel echte vriendschappen op te bouwen. Huisgenootjes, mensen met uitgaan, mensen van studie. Ik leer elke maand wel nieuwe mensen kennen waarmee ik later nog afspreek. Ik ben veel buiten de deur, ik hou op internet veel contact en ik denk graag dat ik inderdaad leuk gezelschap ben.

Aantal trucs die je kunnen helpen:
-Veel lachen, positief denken.
-Attent zijn, gezichten en namen onthouden, volgende keer weer groeten.
-Informeren, oprechte interesse tonen.
-Zelf uitnodigen!!!! Dit is een hele belangrijke, ga er vanuit dat jij steeds mensen uit moet nodigen. Stel je collega voor om eens te koken of uit te gaan. Kom zelf met leuke ideeen.
-www.nieuwemensenlerenkennen.nl
-Enthousiasme is sowieso wel een gewaardeerde eigenschap, je krijgt er een hoop voor terug. Je hoeft niet bij alles te gaan juichen en je hoeft niet zelf mensen altijd enthousiast te maken maar enthousiast reageren op anderen doet wonderen.
Resistance is futile
  woensdag 19 augustus 2009 @ 13:11:34 #12
259412 Seven.of.Nine
pi_72007820
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:06 schreef kwaakvaak het volgende:
Als je het niet erg vind om internationale contacten op te doen, geef je dan als couchsurfer op.
Ik heb net een Amerikaans stelletje gehad, echt een geweldige tijd mee gehad!
Resistance is futile
pi_72008267
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef dataman het volgende:
Neu hoor Stokkie,

Ik verveel me gewoon helemaal de pleuris. Ik ben nieuw in town(amsterdam), en ik mis sociale interactie. Ik werk in een datacenter, dus daar hoef je per definitie al niets van te verwachten. Vrienden heb ik meer dan genoeg, maar die wonen allemaal ver of heel erg ver weg. Ik heb dan gelukkig wel iedere 2-3 weken logees uit alle hoeken van europa over de vloer, maar anders zou ik ook echt doordraaien.

Ik ben totaal niet verlegen of sociaal gehandicapt, maar het lukt me nu hier totaal niet om een kringetje te bouwen. Ik ga uit, zoveel als ik kan, vaak met maatjes die van wat verder komen en ik heb een vriendschap overgehouden aan de eerste maand dat ik hier een kamer had. Maar die gast is ook alleen in Amsterdam. En zit ook met hetzelfde probleem.

Ik ben 30, dus waarschijnlijk te laat om in een studentenhuis te gaan wonen. Ik weet ook niet of ik dat wel zou willen. Ik zou ook een roommate kunnen nemen, maar das ook zo wanhopig. Zoals het er nu naar uit ziet ben ik hier volgend jaar toch weer pleite. Ik zou zelfs een vriendin kunnen zoeken, maar das weer zo gemeen....

Het hoeft ook allemaal niet diepgaand, maar gewoon wat imensen waar je met een paar man op de bank ploft met een sixpackje.
Ik heb zelf een tijdje in Amsterdam (Slotervaart) gewoond. Ik was daar voor een stage en moet zeggen dat ik me ook aardig geïsoleerd voelde in mijn vrije tijd. De enige manier om oppervlakkig mensen te ontmoeten, was naar de kroeg gaan. Maar meestal ging ik een rondje fietsen, want dan was de avond zo voorbij.

Toch een tip: tegen het einde van mijn stage ging ik buiten een balletje hooghouden, en kwam er een (Marokkaanse) buurjongen op me af en hebben we de hele avond gevoetbald. Misschien is dat iets? En anders gewoon bij een vereniging gaan; maar die tip zal in dit topic nog wel vaker voorbijkomen.
pi_72013587
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:19 schreef Maartel het volgende:
Kan TT niet enigszins genuanceerd worden?
Herkende me wel in één van die topics waar je naar refereert, maar helemáál geen vrienden is dan ook weer wat overdreven (in mijn geval iig). Plus dat de titel nogal erg sneuig klinkt, als een variant op 'no life-er' ofzo
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 11:41 schreef verleiding het volgende:
Het klinkt nu niet super aantrekkelijk voor die mensen, met zo'n TT .
Ik sluit me daar bij aan. Op mij is de de TT wel van toepassing, maar ik denk dat ook mensen die wel een paar vrienden hebben eenzaam kunnen zijn. Een topic voor vriendloze mensen is vanzelfsprekend op minder mensen van toepassing dan een topic voor eenzame mensen.
pi_72013933
I an my own best friend, untill the end

Ik kan me prima in me eentje vermaken, met vrienden ook, maar ik verveel me sowieso geen moment
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')