FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / PayPal Claim
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 09:59
Hallo,

Mijn PayPal account is geblokkeerd omdat een onterecht bedrag van 19,40 werd afgetrokken van mijn bank, toen heb ik die terug laten vorderen toen is mijn account geblokkeerd (kan ook niet meer inloggen) ik moest een cheque opsturen naar Italië dat heb ik gedaan, dat is al weer 3 weken geleden, niks gebeurd.

Ondertussen krijg ik allemaal mails van PayPal dat ik mijn laatste herinnering nu heb anders word het bedrag door incassobureaus ingevorderd en schakelen ze advocaten in en die ik moet gaan bekostigen.
Ik kan niet eens in mijn account komen om alles op te lossen, kon alleen een cheque opsturen, heb ik gedaan en er gebeurd gewoon niks, het gaat om een dom bedrag van ¤5,-.

Het telefoonnummer van PayPal: 0900 265 89 50 slaat na 1 minuut af en geen gehoor. Het nummer 020 5304344 van Public Relation van PayPal kan niks voor me doen.

Ik heb verder met ConsuWijzer, AFM, De Nederlandse Bank, PR van PayPal gebelt niemand kan nummers vinden of wat voor me doen.

Wat kan ik nu doen?
rene90woensdag 19 augustus 2009 @ 10:03
Aangetekende brief sturen naar hun hoofdkantoor met eventueel een briefje van vijf erin zodat je gelijk van het gezeik af bent
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:06
Dat is het enigste wat ik kan doen denk ik ja, maar of het zin heeft..
pisnichtwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:08
Waarom zou je een cheque opsturen als ze onterecht iets hebben afgeboekt. Laat ze de tering krijgen.
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:09
Ja doei, ik gun ze die ¤5,-- liever dan advocaten kosten moeten betalen en incassobureaus achter m'n hol aankrijgen. Da's niet fijn.
rene90woensdag 19 augustus 2009 @ 10:11
Maak een nieuw paypal account, en ga naar het klachtencentrum.
pisnichtwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:16
Denk je nu echt dat ze voor 5,- een incassobureau inschakelen? Ze dreigen er wellicht mee maar de kans dat ze die extra kosten niet bij je kunnen claimen is veel te groot en zullen ze die 5,- echt voor lief nemen als je voet bij stuk houdt.
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:17
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:11 schreef rene90 het volgende:
Maak een nieuw paypal account, en ga naar het klachtencentrum.
Geen zin.
Ze mogen alleen kwesties binnen jouw account oplossen, ze mogen niet over andere rekeninghouders/accounts praten of overleggen, dat moet de eigenaar van het account zelf doen!
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:19
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:16 schreef pisnicht het volgende:
Denk je nu echt dat ze voor 5,- een incassobureau inschakelen? Ze dreigen er wellicht mee maar de kans dat ze die extra kosten niet bij je kunnen claimen is veel te groot en zullen ze die 5,- echt voor lief nemen als je voet bij stuk houdt.
Ik heb genoeg verhalen gehoord en gezien.
Voet bij stuk houdt? Ik moet op mijn rekening inloggen terwijl dat niet lukt en contact krijgen lukt al niet eens. Wat een kut bedrijf, PayPal.
pisnichtwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:23
Voor 100,- wellicht maar ik geloof er geen drol van dat ze dat bij 5,- ook al zouden doen. In de praktijk blijkt dat je van een kale kip niet kunt plukken en als je in je recht staat, vangen ze ook nog eens niets. Zoals jij redeneert, zouden ze iedereen wel op deze manier onder druk kunnen zetten.

Overigens heb ik ook wel eens met paypal gebeld en al krijg je echt een iemand uit india aan de tel (bij mij in elk geval), je kunt wel degelijk gewoon contact krijgen.
florisjewoensdag 19 augustus 2009 @ 10:32
een cheque naar italie
paypal is toch tegenwoordig gewoon een nederlands bedrijf?

als je de cheque naar nigeria had moeten sturen was er dan wel een belletje gaan rinkelen?

met andere woorden: probeer eens vanaf een andere computer in te loggen.
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:34
PayPal c/o MBE
Corso di Porta Vittoria 10
20122 Milano
Italia


Cheques dienen te zijn uitgedrukt in Amerikaanse dollar, Canadese dollar, Australische dollar, Euro of Britse pond.
Vermeld uw naam en e-mailadres zoals hierboven op de cheque.
Betalingen worden na twee tot zeven dagen bijgeschreven op uw rekening.
Dionysiouwoensdag 19 augustus 2009 @ 10:41
Heb net 20 minuten met PayPal gebelt (nummer deed het eerst niet)

Hij heeft mijn blokkering opgeheven van mijn rekening, moet alleen nog wat gegevens sturen dan heb ik volledige toegang. Cheque adres is juist, kan 30 dagen duren zegt ie ook al staat er twee tot zeven dagen. Heb een speciaal e-mail adres gekregen voor contact met de afdeling die over cheque's gaat etc.
Ik hoop dat het snel word opgelost. Ook al weet ik gewoon dat mijn cheque niet in behandeling is genomen.
r3gi3boywoensdag 19 augustus 2009 @ 10:43
Ik ben nu al meer dan een week aan het wachten voordat paypal 45 euro bijschrijft op m'n account.

Het bedrag hadden ze 5 dagen terug al wel afgeschreven, maar bijschrijven op m'n account ho maar.
hypzerwoensdag 19 augustus 2009 @ 14:31
Bij mij was er ook een keer ineens 2x 200 euro van mijn bankrekening afgeschreven, 400 euro totaal. Dit terwijl ik zelf eigenlijk nooit wat met paypal gedaan heb. Alleen ooit een account aangemaakt, maar eigenlijk nooit gebruikt.

Ik dit laten terugvorderen door de bank, had binnen 2 dagen het geld weer op m'n rekening staan. Toen kreeg ik ook even later een mailtje dat ze m'n paypal account geblokkeerd hadden. Verder nooit meer wat mee gedaan ofzo, heb ook geen contact met paypal gezocht verder.

Ik heb m'n geld in iedergeval terug, en paypal deed ik toch nooit wat mee. Had ook geen zin om moeite te gaan doen een klantenservice hiervoor te bereiken.
Kadoooshwoensdag 19 augustus 2009 @ 15:50
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 10:43 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik ben nu al meer dan een week aan het wachten voordat paypal 45 euro bijschrijft op m'n account.

Het bedrag hadden ze 5 dagen terug al wel afgeschreven, maar bijschrijven op m'n account ho maar.
Tjah dat had je kunnen weten.. zeggen ze erbij.
Ik gebruik Paypal elke dag en heb er nooit problemen mee .
Salatrelwoensdag 19 augustus 2009 @ 16:12
ben toch blij dat ik nooit iets met paypal doe als ik dit zo lees
MacorgaZwoensdag 19 augustus 2009 @ 16:45
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:12 schreef Salatrel het volgende:
ben toch blij dat ik nooit iets met paypal doe als ik dit zo lees
Ik heb laatst iets van 400 euro besteld zonder dat ik geld op mijn PayPal-account had, het geld heeft het bedrijf meteen binnen dus wordt het meteen verstuurd, en na een dag wordt het van mijn bankrekening afgeschreven zonder extra kosten, ideaal.
r3gi3boywoensdag 19 augustus 2009 @ 16:51
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 15:50 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Tjah dat had je kunnen weten.. zeggen ze erbij.
Ik gebruik Paypal elke dag en heb er nooit problemen mee .
Maar gebruik je het alleen om te kopen? Dan hoef je dus in principe nooit geld op je account te zetten, want ze schrijven het direct af.

Maar als je geld ontvangt op je paypal en je wilt het terugstorten op je rekening, duurt dit dan ook zo lang?
Kadoooshwoensdag 19 augustus 2009 @ 17:32
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 16:51 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]

Maar gebruik je het alleen om te kopen? Dan hoef je dus in principe nooit geld op je account te zetten, want ze schrijven het direct af.

Maar als je geld ontvangt op je paypal en je wilt het terugstorten op je rekening, duurt dit dan ook zo lang?
Ik ontvang er ook geld op maar dat wordt wel gelijk uitgegeven dus idd ik stort nooit geld terug op mijn bankrekening.
Maar ik ga er vanuit dat dat idd wel zolang duurt of niet langer...
megabashdonderdag 29 oktober 2009 @ 11:37
Ik wil in ieder geval iedereen met klem aanraden PayPal niet te gebruiken. Ze zijn duur, onbetrouwbaar en onbereikbaar. Er staat overal op hun site dat je geen credit card mag toevoegen die niet op hetzelfde adres staat. Toch is er een credit card van nota bene mijn moeder toegevoegd zonder dat ik daar van weet. Waarschijnlijk hebben ze transactiegegevens uit een eerdere betaling gehaald die ik met toestemming heb gedaan. Vervolgens blijkt er al een half jaar alles van de kaart van mijn moeder af te gaan.
Ik wil ook iedereen die actie wil ondernemen tegen PayPal en hun oplichterspraktijken oproepen zich bij mij te melden. Samen staan we sterker. Ik wil een klacht indienen bij de Autoriteit Financiele Markten en ze aansprakelijk stellen voor geleden schade.
karr-1donderdag 29 oktober 2009 @ 11:45
Ik gebruik ook Paypal en bij mij werkt het prima. Bestellingen meteen betaald en het bedrag word daarna keurig van mijn rekening ingehouden. Geld ontvangen doe ik tot nu toe niet, dus of dat ook werkt zou ik niet weten.
megabashdonderdag 29 oktober 2009 @ 19:56
Dat zou ik dan ook maar niet doen want dan houden ze meteen een groot deel van het geld zelf.
Tja...donderdag 29 oktober 2009 @ 20:45
PayPal werkt bij mij prima. Gebruik het met zowel creditcards als mijn bankrekening, en nooit (9 jaar) problemen gehad.