abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71999169
Ik moet aangifte doen om iets vervangends terug te krijgen. Echter, de persoon tegen wie ik die aangifte moet doen gaat in de publieke sector een carriere maken. Daarom wil ik eigenlijk geen aangifte doen tegen die persoon, want ik wil niet dat die persoon geen carriere maak.

Hoe ga ik daar mee om?
Als ik aangifte doe tegen een specifiek iemand, zal diegene "omhoog" komen bij controles
Doe ik aangifte en verzin wat om diegene te ontlasten, doe ik een valse aangifte en ben ik de "lul"

In hoeverre is het zo dat wanneer er aangifte tegen je is gedaan je "omhoog" komt bij een controle?
In hoeverre ben ik de lul wanneer ik de aangifte verdraai en niemand de schuld geef?
pi_71999209
Als ik het goed lees, dan (of) persoon in kwestie benadeelt jou (of) persoon in kwestie benadeelt jouw werkgever of wat voor partij dan ook waarvan jij iets terug hoopt te krijgen. In het eerste geval, waarom zou je hem nog helpen. In het tweede geval, hebben jullie samen een opzetje gemaakt om er wijzer van te worden en ben je medeplichtig en naai je jezelf met je eigen aangifte. Succes!
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_71999223
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:33 schreef Pasaporte het volgende:
Ik moet aangifte doen om iets vervangends terug te krijgen. Echter, de persoon tegen wie ik die aangifte moet doen gaat in de publieke sector een carriere maken. Daarom wil ik eigenlijk geen aangifte doen tegen die persoon, want ik wil niet dat die persoon geen carriere maak.

Hoe ga ik daar mee om?
Als ik aangifte doe tegen een specifiek iemand, zal diegene "omhoog" komen bij controles
Doe ik aangifte en verzin wat om diegene te ontlasten, doe ik een valse aangifte en ben ik de "lul"

In hoeverre is het zo dat wanneer er aangifte tegen je is gedaan je "omhoog" komt bij een controle?
In hoeverre ben ik de lul wanneer ik de aangifte verdraai en niemand de schuld geef?
Je verwacht een tekst met 'lul' zeker...
pi_71999296
--> R&P?

*popcorn* .
pi_71999324
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:37 schreef hooibaal het volgende:
Als ik het goed lees, dan (of) persoon in kwestie benadeelt jou (of) persoon in kwestie benadeelt jouw werkgever of wat voor partij dan ook waarvan jij iets terug hoopt te krijgen. In het eerste geval, waarom zou je hem nog helpen. In het tweede geval, hebben jullie samen een opzetje gemaakt om er wijzer van te worden en ben je medeplichtig en naai je jezelf met je eigen aangifte. Succes!
Persoon in kwestie benadeelt mij. Ik moet iets doen voordat ik wat (een pasje wat ik nodig heb) terug krijg. Voordat ik datgene (vervangend) terug krijg (pasje) moet ik aangifte doen. Ik wil die persoon niet benadelen in de toekomst door direct tegen die persoon aangifte te doen, althans, de vraag is of ik daar bang voor moet zijn.

Het gaat niet om geld, verzekeringen of wat dat ook. Ik wil enkel weten of ik iemand voor de rest van zijn/haar leven schaadt door direct aangifte te doen tegen die persoon
pi_71999346
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:46 schreef Stali het volgende:
--> R&P?

*popcorn* .

Was het maar zo'n topicfeest, had ik mijn eigen popcorn gemaakt
pi_71999364
Wat wil/kan hij met jouw pasje? Als hij onderweg naar boven is, krijgt hij toch vast wel zijn eigen pasje?
pi_71999412
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:50 schreef hooibaal het volgende:
Wat wil/kan hij met jouw pasje? Als hij onderweg naar boven is, krijgt hij toch vast wel zijn eigen pasje?
Dat pasje heb ik nog vaak nodig, Ik ben het nu "kwijt", maar heb geen zin in een valse aangifte doe van "verlies" voordat ik een nieuwe krijg, Voordat ik een nieuwe krijg dien ik wél aangifte te doen van verlies/diefstal etc. In hoeverre schaad ik iemand ermee om direct aangifte te doen tegen die persoon?
pi_71999460
Fraude-topic
pi_71999469
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:53 schreef Pasaporte het volgende:

[..]

Dat pasje heb ik nog vaak nodig, Ik ben het nu "kwijt", maar heb geen zin in een valse aangifte doe van "verlies" voordat ik een nieuwe krijg, Voordat ik een nieuwe krijg dien ik wél aangifte te doen van verlies/diefstal etc. In hoeverre schaad ik iemand ermee om direct aangifte te doen tegen die persoon?
Ja, ik heb de OP wel gelezen maar dat vroeg ik niet.

Als hij jouw pasje heeft 'zoekgemaakt' (en zoveel begrijp ik eruit, maar hij zal dat ding dus wel in zijn eigen voordeel gebruiken want anders wandel je naar hem toe en vraag je 'm terug) dan moet je aangifte doen en valse aangiftes worden zelden op prijs gesteld. Je moet aangite doen, en om te bewijzen dát je dat gedaan hebt zal de verstrekker van het pasje in kwestie een kopie van die aangifte willen zien. Jij mag zelf verzinnen wat er gebeurt als de naam van de betrokkene erin staat.
pi_71999484
Hij wil dus dat pasje niet teruggeven en hij heeft het pasje nog wel in zijn bezit? Waarom heeft hij jouw pasje, zelf gegeven of gestolen?
Dan ligt het aan hem zelf of er aangifte wordt gedaan. Als jij recht er op hebt dat pasje terug te krijgen en hij wil het niet teruggeven heeft hij het aan zichzelf te danken dat je aangifte doet. Eerlijk gezegd is je verhaal een beetje onduidelijk. Ik begrijp dat je niet precies uit de doeken wilt doen wat er precies is gebeurt maar dat maakt advies geven wel heel moeilijk.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_71999504
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:56 schreef Salvad0R het volgende:
Fraude-topic
en helaas nieteen van mijn kant deze keer ...
pi_71999532
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:00 schreef Pasaporte het volgende:

[..]

en helaas nieteen van mijn kant deze keer ...
OK, dus de tegenpartij fraudeert. Dat maakt het makkelijk, niet?
pi_71999561
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:58 schreef trovey het volgende:
Hij wil dus dat pasje niet teruggeven en hij heeft het pasje nog wel in zijn bezit? Waarom heeft hij jouw pasje, zelf gegeven of gestolen?
Dan ligt het aan hem zelf of er aangifte wordt gedaan. Als jij recht er op hebt dat pasje terug te krijgen en hij wil het niet teruggeven heeft hij het aan zichzelf te danken dat je aangifte doet. Eerlijk gezegd is je verhaal een beetje onduidelijk. Ik begrijp dat je niet precies uit de doeken wilt doen wat er precies is gebeurt maar dat maakt advies geven wel heel moeilijk.
Begrijp je, maar ik heb geen zijn om alles hier neer te gooien.

Er op afstappen zoals je voorganger zei is wat te makkelijk gezegd. Ik wil die persoon niet schaden met een aangifte, simpel.

Ik moet aangifte doen wil ik een vervangend iets krijgen.

Dat is tegenstrijdig. De vraag is daarom in hoeverre ik iemand schaad wanneer ik rechtstreeks aangifte (naam ,adres, woonplaats) doe tegen diegene voor een eventuele controle in de toekomst (hoge baan overheid)
pi_71999567
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:02 schreef hooibaal het volgende:

[..]

OK, dus de tegenpartij fraudeert. Dat maakt het makkelijk, niet?
zie mijn laatste reactie
pi_71999571
hangt er toch wel vanaf waarover je aangifte doet volgens mij
Jusqu'ici tout va bien...
pi_71999579
OK, Klaar. Je stelt drie keer dezelfde vraag maar je vertikt het om de relevante informatie te geven. Open dan geen topic, zoek het uit.
pi_71999599
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:05 schreef Manono het volgende:
hangt er toch wel vanaf waarover je aangifte doet volgens mij
verlies/diefstal.

Ik zou het in princiepe neer moeten zetten (volgens de wet) als diefstal. Ik wil dat niet omdat ik diegene daarmee dusdanig in de problemen breng, dat ik mezelf niet in de spiegel aan kan kijken. Verlies is het volgende verhaal, maar dat ben ik zelf de pineut (geen lul) wanneer dat uitkomt, want het is geen verlies.

Vandaar deze vraag.
pi_71999612
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:06 schreef hooibaal het volgende:
OK, Klaar. Je stelt drie keer dezelfde vraag maar je vertikt het om de relevante informatie te geven. Open dan geen topic, zoek het uit.
de vraag is ook niet wat te doen, de vraag is in hoeverre ik iemand schaad wanneer ik direct aangifte doe. Helaas heeft niemand daar antwoord op gegeven, ook jij niet. Daarom stel ik constant mijn vraag opnieuw.
pi_71999624
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:09 schreef Pasaporte het volgende:

[..]

verlies/diefstal.

Ik zou het in princiepe neer moeten zetten (volgens de wet) als diefstal. Ik wil dat niet omdat ik diegene daarmee dusdanig in de problemen breng, dat ik mezelf niet in de spiegel aan kan kijken. Verlies is het volgende verhaal, maar dat ben ik zelf de pineut (geen lul) wanneer dat uitkomt, want het is geen verlies.

Vandaar deze vraag.
dan doe je toch aangifte van vermissing en vermeld je er bij dat je uit betrouwbare bron hebt vernomen dat die persoon het heeft gevonden?
pi_71999632
Je houdt nog van hem he?
pi_71999633
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 01:57 schreef hooibaal het volgende:

[..]
Jij mag zelf verzinnen wat er gebeurt als de naam van de betrokkene erin staat.
Om even hierop verder te gaan, dat is dus ook mijn vraag. Registratie, vervangend iets en klaar. Of Registratie, erop af, confrontatie, blijft in het "systeem" en klaar voor mij?
pi_71999644
je zegt tegen die gene "of je heeft m'n pasje terug of ik doe aangifte van diefstal met alle gevolgen voor je vandien" dan is het voor die gene toch kiezen of delen? Dan mag hij zelf beslissen of ie het risico neemt om tijdens het "omhoog werken" ergens geregistreerd te staan wat dus naar boven kan komen
pi_71999652
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:13 schreef Stali het volgende:
Je houdt nog van hem he?
ah, de ervaringsdeskundige
pi_71999697
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 02:15 schreef Manono het volgende:

[..]

ah, de ervaringsdeskundige
Schuldig. .
Maar iedere vrouw heeft weleens van een onbetrouwbare zak hooi gehouden, of ben ik grmbl de enige sufferd?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')